Liiketalouden alan koulutus (ylempi AMK), Asiakassuuntautuneen liiketoiminnan kehittäminen
Tradenomi (ylempi AMK), asiakassuuntautuneen liiketoiminnan kehittäminen 25K, verkko-opinnot
Tradenomi (ylempi AMK), asiakassuuntautuneen liiketoiminnan kehittäminen 24K, verkko-opinnot
Tradenomi (ylempi AMK), asiakassuuntautuneen liiketoiminnan kehittäminen 23K, verkko-opinnot
Tradenomi (ylempi AMK), asiakassuuntautuneen liiketoiminnan kehittäminen 22K, verkko-opinnot
Ilmoittautumisaika
20.11.2024 - 10.01.2025
Ajoitus
20.03.2025 - 22.05.2025
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketoiminta (LAB)
Toimipiste
Verkkokampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 60
Koulutus
- Liiketalouden alan koulutus (ylempi AMK), Asiakassuuntautuneen liiketoiminnan kehittäminen
Opettaja
- Jaani Väisänen
Opetusryhmät
- Verkkoluento (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
- Tentti (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
- Avoimen ammattikorkeakoulun kiintiö (Koko: 10. Avoin AMK: 10.)
Ryhmät
-
LLPRYASLI25KVAsiakassuuntautuneen liiketoiminnan kehittäminen (YAMK) 25KV Lappeenranta
Pienryhmät
- Verkkoluento
- Tentti
- Avoimen ammattikorkeakoulun kiintiö
Osaamistavoitteet
Opiskelija
- osaa tunnistaa asiakaskokemuksen kannalta tärkeimpiä sisäisiä ja ulkoisia tietolähteitä
- osaa yhdistää sisäisistä ja ulkoisista tietolähteistä saatavaa asiakastietoa
- osaa muodostaa liiketoimintaa kuvaavia tunnuslukuja asiakasdatasta
- osaa toteuttaa asiakasdataan perustuvaa kuvailevaa ja ennustavaa analyysiä
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Opintojaksolla on verkossa pidettäviä luentoja sekä itseopiskelumateriaalia. Opiskelijat tekevät kurssin aihealueisiin liittyvän harjoitustyön sekä tentin.
Ajoitus ja läsnäolo
20.3.2025 - 22.5.2025. Verkkoluennot to 20.3.2025, to 10.4.2025, to 8.5.2025. Verkkoluennot eivät ole pakollisia mutta suositeltavia. Luennot ajoittuvat opintojakson alkupäähän, ja niissä käytävien tietojen pohjalta suoritetaan kurssin muut tehtävät.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Luento- ja itseopiskelumateriaali. Muut opettajan osoittamat materiaalit.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Kurssi suoritetaan vain esitetyn mallin mukaan
Työelämäyhteistyö
Kurssin harjoitustyö on mahdollista suorittaa esim. omalla työpaikalla tai omassa yrityksessä.
Uusintamahdollisuudet
Tentti viimeisten luentojen ja harjoitusten jälkeen. Kaksi uusintatenttiä erikseen ilmoitettuina ajankohtina.
Oppimisympäristö
Opiskelu tapahtuu verkossa. Kurssimateriaali, tiedotus, harjoitustöiden palautus ja tentti moodlessa.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Kurssi on 5op = 135 tuntia.
Lähiopetus 12 tuntia
Itsenäinen opiskelu 50 tuntia
Harjoitustyö 50 tuntia
Tenttiin valmistautuminen 21 tuntia
Tentti 2 tuntia
Sisältö
Asiakaskokemuksen liittyvät sisäiset ja ulkoiset tietolähteet
Sisäisen ja ulkoisen asiakastiedon yhdistäminen liiketoiminnan näkökulmasta
Asiakasdatasta muodostettujen liiketoimintaa kuvaavien tunnuslukujen laskeminen
Asiakasdata osana asiakkuudenhallintajärjestelmää
Arviointimenetelmät
Harjoitustyö hyväksytty/hylätty
Tentti
Arviointiasteikko
1-5
Hylätty (0)
Hylätty arvosana annetaan, kun opiskelija ei ole saavuttanut kurssin oppimistavoitteita. Opiskelija ei ymmärrä asiakasanalytiikan osa-alueita, eikä osaa näyttää mitään aiheeseen liittyviä oppimistuloksia tentissä ja tehtävissä.
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija osaa nimetä yrityksen ulkoisia ja sisäisiä tietolähteitä
Opiskelija tietää, miksi ulkoisia ja sisäisiä tietolähteitä yhdistetään
Opiskelija osaa nimetä joitain asiakasanalytiikan tunnuslukuja
Opiskelija tietää, mikä rooli asiakasdatalla on asiakkuudenhallintaprosessissa
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija osaa tunnistaa ja löytää yrityksen ulkoisia ja sisäisiä tietolähteitä
Opiskelija osaa yhdistää ulkoisia ja sisäisiä tietolähteitä
Opiskelija osaa laskea asiakasanalytiikan tunnuslukuja
Opiskelija osaa hyödyntää asiakasdataa asiakkuudenhallintaprosessissa
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija osaa tunnistaa ja löytää yrityksen strategialle keskeisiä ulkoisia ja sisäisiä tietolähteitä
Opiskelija osaa yhdistää ulkoisia ja sisäisiä tietolähteitä luoden strrategisesti kiinnostavaa uutta tietoa
Opiskelija osaa laskea yrityksen strategian kannalta tärkeimpiä asiakasanalytiikan tunnuslukuja sekä muokata niitä tarpeen mukaan
Opiskelija osaa suunnitella ja implementoida asiakasdatalähtöisen asiakkuudenhallintaprosessin
Ilmoittautumisaika
20.11.2024 - 10.01.2025
Ajoitus
20.02.2025 - 31.07.2025
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketoiminta (LAB)
Toimipiste
Verkkokampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 60
Koulutus
- Liiketalouden alan koulutus (ylempi AMK), Asiakassuuntautuneen liiketoiminnan kehittäminen
Opettaja
- Mika Tonder
Opetusryhmät
- Verkkoluento 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
LLPRYASLI25KVAsiakassuuntautuneen liiketoiminnan kehittäminen (YAMK) 25KV Lappeenranta
Pienryhmät
- Verkkoluento 1
Osaamistavoitteet
Opiskelija
- osaa määritellä asiakaskokemuksen termistön, käyttökohteet ja merkityksen liiketoiminnalle
- osaa rakentaa kokonaisvaltaisen ymmärryksen yrityksen asiakkuuksista ja mahdollisuuksista
- osaa määrittää ja kuvata yrityksen asiakaspolun eri asiakasryhmille
- osaa muodostaa mitattavan kokonaiskuvan asiakaskokemuksen merkityksestä
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Verkkototeutus. Lähiopetus verkossa: streamatut luentovideot saatavilla videotallenteina. Opintomateriaali ja -tehtävät jaetaan opintojakson Moodlealustalla. Itsenäinen harjoitustyö.
Ajoitus ja läsnäolo
Verkkoluennot Teamsissa ovat 20.2. ja 6.3. sekä 24.4. ja 15.5. klo 17-20. Teams-linkki on opintojakson Moodle-alustalla
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Opintomateriaali ja kirjallisuus saatavilla/ilmoitetaan Moodlessa.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei vaihtoehtoista suoritusta
Työelämäyhteistyö
Henkilökohtainen harjoitustyö organisaatiolle
Uusintamahdollisuudet
Henkilkohtaisia tehtäviä voi uusia
Oppimisympäristö
Moodle -oppimisalusta, videokokouskanavat
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5 opintopistettä, 135 tunnin työmäärä. Lähiopetus 16 h, itsenäinen työskentely 119 h.
Sisältö
Opintojaksolla perehdytään asiakaskokemuksen elementteihin sekä keskeisiin käsitteisiin ja malleihin. Opintojaksolla käytetään asiakaspolun strategista näkökulmaa, johon sisältyvät kosketuspisteet, asiakaskokemuksen kehittäminen monikanavaisessa ympäristössä. Harjoitustyö, jossa sovelletaan opittua.
Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen
Ei edellytetä aiempien opintojaksojen suorittamista.
Arviointimenetelmät
Kokonaisarvosana muodostuu opintojakson kaikkien osa-alueiden yhteisvaikutuksesta.
Arviointiasteikko
1-5
Hylätty (0)
Opiskelija ei ole saavuttanut opintojaksolle asetettuja oppimistavoitteita tai osasuorituksia puuttuu.
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija hallitsee opintojaksolle asetetut oppimistavoitteet tyydyttävästi.Hän hallitsee peruskäsitteet sekä osaa soveltaa oppia käytäntöön tyydyttävällä tasolla.
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija hallitsee opintojaksolle asetetut oppimistavoitteet hyvin. Hän hallitsee käsitteet ja millit hyvällä tasolla sekä osaa soveltaa niitä käytäntöön hyvin.
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija hallitsee opintojaksolle asetetut oppimistavoitteet kiitettävästi. Hän hallitsee käsitteet ja mallit kiitettävällä tasolla sekä osaa soveltaa niitä käytäntöön kiitettävästi.
Ilmoittautumisaika
20.11.2024 - 07.01.2025
Ajoitus
21.01.2025 - 30.05.2025
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketoiminta (LAB)
Toimipiste
Verkkokampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 40
Koulutus
- Liiketalouden alan koulutus (ylempi AMK), Asiakassuuntautuneen liiketoiminnan kehittäminen
Opettaja
- Sami Lanu
Opetusryhmät
- Verkkoluennot (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
- Avoimen ammattikorkeakoulun kiintiö (Koko: 10. Avoin AMK: 10.)
Ryhmät
-
LLPRYASLI25KVAsiakassuuntautuneen liiketoiminnan kehittäminen (YAMK) 25KV Lappeenranta
Pienryhmät
- Verkkoluennot
- Avoimen ammattikorkeakoulun kiintiö
Osaamistavoitteet
Opiskelija
- ymmärtää brändin merkityksen
- osaa hallita brändejä
- osaa hyödyntää eri brändistrategioita ja -hierarkioita
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Virtuaalinen kurssi
Moodle toimii kurssin pohjana
Kaikki materiaali, keskustelu ja palautukset tehdään Moodleen
Verkkoluentoja 3 kpl (linkki luennoille Moodlessa)
23.1.2025 klo 17-20
6.2. klo 17-20
3.4. klo 17-20
Itsenäistä opiskelua
Tehtäviä
Viimeinen isompi "analyysityö", joka arvioidaan.
Palaute kurssin jälkeen.
Ajoitus ja läsnäolo
verkkluennot 3 kpl pakolliset (pitää korvata jos ei pääse paikalle)
Muuten itsenäisesti Moodlessa ilmoitettujen aikataulujen mukaan
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Kerrotaan kurssilla
Oppimisympäristö
Moodle ja verkkoluennot (Teams/Zoom)
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
1 cr luennot
3 cr itsenäinen oppimismateriaali ja muut tehtävät
1 cr loppuanalyysityö
Sisältö
Brändin historia
Brändin merkitys ja arvo, perusteet
Brändihierarkian perusteet
Brändin määrittelyn perusteet
Caseja
Arviointimenetelmät
Tehtävät hyväksytysti suoritettu
Viimeinen isompi analyysityö arvioidaan 0-5 asteikolla.
Arviointiasteikko
1-5
Hylätty (0)
Tehtävä tekemättä tai lähteitä ei käytetty eikä sisällöllisesti asialliinen
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
Viitataan lähteisiin ja luentoihin mutta lyhyesti ja pintapuolisesti
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
Viitataan lähteisiin ja luentoihin mutta kevyesti. Analysointi, pohdinta, jatkojalostus kevyttä.
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
Viitataan lähteisiin ja luentoihin kattavasti, ristiin arvioiden ja hyvien käytänteiden mukaisesti.
Analysointi, pohdinta, jatkojalostus syvää ja perusteltua.
Ilmoittautumisaika
20.11.2024 - 03.01.2025
Ajoitus
30.01.2025 - 08.05.2025
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketoiminta (LAB)
Toimipiste
Verkkokampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 50
Koulutus
- Liiketalouden alan koulutus (ylempi AMK), Asiakassuuntautuneen liiketoiminnan kehittäminen
Opettaja
- Minna Ikävalko
Opetusryhmät
- Verkkoluento 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
LLPRYASLI24KVAsiakassuuntautuneen liiketoiminnan kehittäminen (YAMK) 24KV Lappeenranta
Pienryhmät
- Verkkoluento 1
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- hahmottaa arvoverkostot osana liiketoiminnan kokonaisuutta ja sen kehittämistä
- arvioida toimialan arvoverkoston toimijoiden nykytilaa ja tulevaa kehitystä
- soveltaa hankittua tietoa yrityksen liiketoiminnan strategisessa kehittämisessä
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Opintojakso toteutetaan kokonaan virtuaalisesti.
Verkkoluennot/seminaarit lukujärjestyksen mukaisesti.
Harjoitustyöt, itsenäinen opiskelu.
Ajoitus ja läsnäolo
Opintojakso toteutetaan 30.1. - 8.5.2025 välisenä aikana teamsissa/zoomissa. Linkit tulevat aina opintojakson Moodleen.
30.1.2025 klo 17-20 Verkkoluento. Osallistuminen vaaditaan.
13.3.2025 klo 17-20 Ohjausklinikka. Vapaaehtoinen osallistuminen.
8.5.2025 klo 17-20 Seminaari. Osallistuminen vaaditaan.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Ilmoitetaan opintojakson alussa.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei muita suoritustapoja.
Oppimisympäristö
Moodle ja Teams/zoom
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojakso on 5op = 135h opiskelijan työtä.
Verkkoluennot
Harjoitustyöt
Seminaari/tentti
Sisältö
Verkoston määritelmä ja verkoston rakentuminen.
Erilaiset verkostotyypit
Liiketoimintaklusterit
Arvonluonti ja liiketoiminta verkostoissa
Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen
Opintojaksolle voivat osallistua vain YAMK-tutkintoa suorittavat opiskelijat (ja avoimen AMK:n kautta henkilöt, joilla on YAMK-tasoiseen opintoon vaadittava pohjakoulutus).
Arviointimenetelmät
Arviointiasteikko 0-5
Harjoitustyöt
Seminaarit
Arviointiasteikko
1-5
Hylätty (0)
Hylätty arvosana annetaan silloin kun opiskelija ei ole saavuttanut opintojakson osaamistavoitteita.
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija tunnistaa verkostoitumisen perusajatuksen ja merkityksen liiketoiminnassa.
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija ymmärtää verkostoitumisen tasot ja verkostoitumisen merkityksen liiketoiminnassa. Opiskelija ymmärtää kuinka verkostoituminen vaikuttaa liiketoiminnan kehittämiseen, ja osaa analysoida sitä perustasolla.
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija osaa hakea ja analysoida tietoa kuinka verkostoitumalla voidaan vaikuttaa liiketoiminnan, toimialan sekä verkostojen kehittämiseen. Opiskelija osaa analysoida sekä soveltaa tietoa verkostoitumisen merkityksestä liiketoiminnan kehittämisessä jatkuvasti muuttuvassa liiketoimintaympäristössä.
Ilmoittautumisaika
20.11.2024 - 03.01.2025
Ajoitus
13.02.2025 - 10.04.2025
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketoiminta (LAB)
Toimipiste
Verkkokampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 60
Koulutus
- Liiketalouden alan koulutus (ylempi AMK), Asiakassuuntautuneen liiketoiminnan kehittäminen
Opettaja
- Jukka Sirkiä
Opetusryhmät
- Verkkoluento 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
- Avoimen ammattikorkeakoulun kiintiö (Koko: 10. Avoin AMK: 10.)
Ryhmät
-
LLPRYASLI24KVAsiakassuuntautuneen liiketoiminnan kehittäminen (YAMK) 24KV Lappeenranta
Pienryhmät
- Verkkoluento 1
- Avoimen ammattikorkeakoulun kiintiö
Osaamistavoitteet
Opiskelija
- ymmärtää strategisen suunnittelun ja johtamisen käsitteet ja strategisen johtamisen osana organisaatioiden toimintaa
- osaa analysoida organisaation omaa toimintaa strategisesta näkökulmasta
- ymmärtää toimintaympäristön ja kilpailutekijöiden vaikutukset organisaation toimintaan
- osaa rakentaa analyysin pohjalta organisaatiolle strategisen suunnitelman ja soveltaa sitä johtamistyössä
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Opetuskerrat toteutetaan Zoomin tai Teamsin välityksellä tiimityöskentelynä ja intensiivisenä yrityssimulaationa. Tiimityöskentelynä opiskelijaryhmät toteuttavat tiimitehtäviä ja mahdollisesti strategiatehtävän työelämän yrityscaselle sekä yrityssimulaatiossa toteutetaan yrityksen strateginen johtamisen simulaatio. Tiimit muodostetaan ja tiimityöskentely alkaa jo ensimmäisellä kerralla, joten ole mukana. Kurssin Moodlesta löytyvät kurssin keskeiset aineistot ja myös tarvittavat Zoomin tai Teamsin linkit.
Yrityksen eri sidosryhmät, omistajat ja sijoittajat painottavat ESG:n merkitystä yhä enemmän.
Kurssilla huomioidaan johtamisen vaatimuksia yritysten vastuullista liiketoimintaa kohtaan, erityisesti taloudellisen vastuullisuuden näkökulmista. ESG-tekijöillä (Environmental, Social ja Governance) tarkoitetaan yritysten ympäristö- ja yhteiskuntavastuuseen sekä hallintotapaan liittyviä asioita.
Ajoitus ja läsnäolo
Opetus toteutetaan koulutusohjelman päivinä lukujärjestyksen mukaisesti. Tiimityöt ja yrityssimulaatio toteutetaan enimmäkseen lähiopetuksen ulkopuolella.
Liiketoimintastrategiat tapaamiskerrat Teamsillä, ole mukana:
TO 13.2.2025 klo 17
TO 20.3.2025 klo 17
TO 10.4.2025 klo 17
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Opintomateriaali on saatavilla Moodlessa. Tukimateriaalina toimii kirjallisuus: Kim, W. Chan & Mauborgne, Renee. Sinisen meren strategia. Talentum, 2015 ja Mika Kamenskyn kirja: Strateginen johtaminen ja Menestyksen timantti.
Lisäksi tarvitaan omaehtoista tiedonhakua.
Työelämäyhteistyö
Tiimityönä toteutettava strategiatehtävä tai tilanteen mukaan vaihtoehtoiset tiimitehtävät.
Oppimisympäristö
Moodle, Zoom tai Teams, yrityssimulaation sovellus ja itsenäinen työskentely.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5 op = 135 tuntia opiskelijan työtä.
Sisältö
Opintojaksolla opitaan liiketoiminnan strategisen johtamisen ja suunnittelun perusteet. Strategisen johtamisen viitekehystä sovelletaan tiimitöissä ja yrityssimulaatiossa. Tarkempi kuvaus löytyy kurssin Moodlesta.
Arviointimenetelmät
Arvioinnissa huomioidaan tiimitehtävät, oppimispäiväkirja ja myös yrityssimulaatiossa menestyminen. Tarkempi kuvaus löytyy kurssin Moodlesta.
Arviointiasteikko
1-5
Hylätty (0)
Opiskelija ei ole saavuttanut opintojaksolle asetettuja oppimistavotteita tai opiskelijalta puuttuu kurssin osasuorituksia.
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija tuntee strategisen johtamisen keskeiset käsitteet, teoriat ja analyysit sekä ymmärtää niiden hyödyntämisen strategisten valintojen tekemisessä sekä strategian merkityksen liiketoiminnan kehittämisen välineenä.
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija tuntee monipuolisesti strategiaan liittyviä peruskäsitteitä, teorioita ja analyysejä sekä ymmärtää niiden yhteyden myös omaan työhön. Opiskelija osaa hyödyntää analysoitua tietoa ja perustella kehittämiseen liittyviä toimenpide-ehdotuksia. Opiskelija kykenee tutkimaan ja arvioimaan yrityksen toimintaympäristöä, kysyntää sekä asiakas- ja kilpailutilannetta strategisten analyysien avulla.
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija ymmärtää ja osaa arvioida kriittisesti strategiatyöhön liittyviä teorioita, keskeisiä käsitteitä ja analyysejä sekä perustella niiden käyttöä liiketoiminnan kehittämisen välineenä. Opiskelija osaa hyödyntää teorioita liiketoiminnan eri osa-alueiden strategisen tason tarkastelussa ja kykenee analyyttiseen tarkasteluun.
Ilmoittautumisaika
06.05.2024 - 30.08.2024
Ajoitus
16.09.2024 - 08.12.2024
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketoiminta (LAB)
Toimipiste
Verkkokampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 60
Koulutus
- Liiketalouden alan koulutus (ylempi AMK), Asiakassuuntautuneen liiketoiminnan kehittäminen
Opettaja
- Anu Kurvinen
Opetusryhmät
- Verkkoluento 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
LLPRYASLI24KVAsiakassuuntautuneen liiketoiminnan kehittäminen (YAMK) 24KV Lappeenranta
Pienryhmät
- Verkkoluento 1
Osaamistavoitteet
Opiskelija
- ymmärtää asiakkaan ostokäyttäytymistä ja sen muutoksia
- osaa tunnistaa tuloksellisen myynnin keskeiset tekijät myyntiprosessissa
- ymmärtää asiakassuhteiden merkityksen liiketoiminnan kehittämisessä
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Kolme vuorovaikutteista verkkotapaamiskertaa, joihin kaikkiin on suositeltavaa osallistua.
Itsenäinen työskentely kurssitehtävien parissa.
Ajoitus ja läsnäolo
26.9. Klo 17 - 21 Vuorovaikutteinen verkkotyöskentely
31.10. Klo 17 - 21 Vuorovaikutteinen verkkotyöskentely
28.11. Klo 17 - 21 Vuorovaikutteinen verkkotyöskentely, Kirjadialogi - Osallistumista edellytetään (Mikäli osallistuminen on mahdotonta, ole yhteydessä luennoitsijaan)
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Opintomateriaali ja -tehtävät jaetaan opintojakson Moodle -alustalla.
Oppimisympäristö
Opintojakson Moodle
Howspace -oppimisalusta tuntityöskentelyn sekä itsenäisen työskentelyn tukena.
Zoom -tuntityöskentely
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojakso 5 op = 135h opiskelijan työtä.
3 x 4 h vuorovaikutteisia verkko-oppimiskertoja
123 h itsenäistä opiskelua
Sisältö
Tavoitteellinen myyntiprosessi muuttuvassa toimintaympäristössä
Modernin myynnin elementit
Business-to-Business -myynti
Myynnin suunnittelu ja johtaminen
Asiakassuhteen rakentaminen
Asiakasarvonluonti
Asiakkuuksien johtaminen
Arviointimenetelmät
Pienet kurssitehtävät Hyväksytty/Hylätty
Arvioitava kirjaessee, kirjadialogiin osallistuminen ja arvioitava itsenäinen harjoitustyö.
Arviointiasteikko
1-5
Hylätty (0)
Opiskelija ei ole saavuttanut opintojaksolle asetettuja oppimistavoitteita tai opintojakson osasuorituksia puuttuu.
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija ymmärtää osittain myynnin ja asiakassuhteen rakentamisen kokonaisuutta.
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija ymmärtää myynnin ja asiakassuhteen rakentamisen kokonaisuuden pääpiirteissään ja osaa jonkin verran soveltaa opittua käytäntöön.
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija ymmärtää myynnin ja asiakassuhteen rakentamisen kokonaisuuden erittäin kattavasti sekä osaa soveltaa opittua käytäntöön. Opiskelija osaa analysoida annettua käytännön tilannetta sekä liittää opintojakson asiat käytännönön yrityselämässä.
Ilmoittautumisaika
02.04.2025 - 31.12.2025
Ajoitus
01.01.2025 - 31.12.2025
Opintopistemäärä
10 op
Virtuaaliosuus
10 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketoiminta (LAB)
Toimipiste
Verkkokampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 60
Koulutus
- Liiketalouden alan koulutus (ylempi AMK), Asiakassuuntautuneen liiketoiminnan kehittäminen
Opettaja
- Mirka Airesvuo
- Minna Ikävalko
Ryhmät
-
LLPRYASLI25KVAsiakassuuntautuneen liiketoiminnan kehittäminen (YAMK) 25KV Lappeenranta
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- kuvata opinnäytetyönsä tavoitteet ja keskeisen sisällön
- suunnitella ja kuvata oman opinnäytetyöprosessinsa vaiheet
- ottaa huomioon mahdolliset tutkimuslupa- ja tekijänoikeusasiat.
Arviointiasteikko
1-5
Ilmoittautumisaika
06.05.2024 - 30.08.2024
Ajoitus
05.09.2024 - 07.11.2024
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketoiminta (LAB)
Toimipiste
Verkkokampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 50
Koulutus
- Liiketalouden alan koulutus (ylempi AMK), Asiakassuuntautuneen liiketoiminnan kehittäminen
Opettaja
- Jaani Väisänen
- Minna Ikävalko
Opetusryhmät
- Luennot 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
- Seminaari 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
- Tentti 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
LLPRYASLI24KVAsiakassuuntautuneen liiketoiminnan kehittäminen (YAMK) 24KV Lappeenranta
Pienryhmät
- Luennot 1
- Seminaari 1
- Tentti 1
Osaamistavoitteet
Opiskelija
- osaa suunnitella organisaation kehittämisprojektin ja siihen liittyvän prosessin
- osaa valita kehittämisprojektille sopivan lähestymistavan ja soveltaa siihen tutkimus- ja kehittämismenetelmiä ja aineistonhankintamenetelmiä
- osaa analysoida hankittua aineistoa ja dokumentoida prosessin
- osaa hyödyntää saatuja tuloksia organisaation kehittämisessä
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Opintojakso toteutetaan verkkototeutuksena.
Verkkoluennot, verkkoseminaari, verkkotentti. Itsenäistä opiskelua, ja aiheeseen perehtymistä harjoitustehtävien avulla.
Ajoitus ja läsnäolo
Opintojakso järjestetään ajalla 5.9.- 7.11.2024
Verkkoluennot to 5.9.2024 (klo 17-20) ja to 19.9.2024 (klo 17-20)
Verkkoseminaari to 17.10.2024 (klo 17-20)
Verkkotentti to 7.11.2024 (klo 17-20)
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Oppimateriaalia jaetaan Moodlessa, sekä opiskelijoita ohjeistetaan kirjallisuuden hakemiseen opintojakson alussa.
Oppimisympäristö
Verkkoluennot, -seminaari, ja Moodle.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojakso on 5 op = 135h opiskelijan työtä.
6h verkkoluentoja
3h verkkoseminaari
3h verkkotentti
123h itsenäistä opiskelua, harjoitustehtävien tekemistä sekä tenttiin valmistautumista.
Sisältö
Kehittämistoiminta, käsitteet
Kehittämisprosessi
Tutkimuksellisuus kehittämistoiminnassa
Kehittämistyön menetelmät
Arviointiasteikko
1-5
Hylätty (0)
Hylätty arvosana annetaan silloin, kun opiskelija ei ole saavuttanut opintojakson osaamistavoitteita.
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija osaa tunnistaa ja nimetä tutkimus- ja kehittämismenetelmiin liittyviä tärkeimpiä käsitteitä. Opiskelija osaa tunnistaa ja nimetä kehittämistehtävälle sopivan tutkimuksellisen lähestymistavan ja tiedonkeruumenetelmän. Opiskelija osaa tunnistaa analyysimenetelmiä.
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
Edellisen lisäksi opiskelija osaa käyttää valittua tutkimuksellista kehittämismenetelmää sekä tiedon- ja aineistonkeruumenetelmää kehittämistehtävässä. Opiskelija pystyy perustelemaan tutkimukseen käytettävän lähestymistavan ja menetelmät. Opiskelija ymmärtää kriittisen ajattelun tärkeyden tutkimus- ja kehittämismenetelmän valinnassa sekä kirjallisuuden että empiirisen aineiston suhteen. Hän pystyy osoittamaan tutkimus- ja kehittämistehtävän tulosten käytännön hyötyjä.
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
Edellisten lisäksi opiskelija pystyy perustellusti arvioimaan tutkimuksellisen lähestymistavan onnistumista sekä tutkimus- ja kehittämismenetelmien sopivuutta. Opiskelija pystyy arvioimaan tutkimuksen tai kehittämistehtävän luotettavuutta ja yleistettävyyttä. Opiskelija pystyy soveltamaan tutkimuksen tai kehittämistehtävän tuloksia.
Ilmoittautumisaika
06.05.2024 - 30.08.2024
Ajoitus
07.10.2024 - 30.12.2024
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketoiminta (LAB)
Toimipiste
Verkkokampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 40
Koulutus
- Liiketalouden alan koulutus (ylempi AMK), Asiakassuuntautuneen liiketoiminnan kehittäminen
Opettaja
- Sami Lanu
Opetusryhmät
- Verkkoluento 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
- Verkkoluento 2 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
- Verkkoluento 3 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
LLPRYASLI24KVAsiakassuuntautuneen liiketoiminnan kehittäminen (YAMK) 24KV Lappeenranta
Pienryhmät
- Verkkoluento 1
- Verkkoluento 2
- Verkkoluento 3
Osaamistavoitteet
Opiskelija
- ymmärtää modernin monikanavaisen viestinnän merkityksen
- osaa hallita eri viestintästrategioita
- osaa mitata viestinnän tehoa
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Virtuaalinen kurssi
Moodle toimii kurssin pohjana
Kaikki materiaali, keskustelu ja palautukset tehdään Moodleen
Verkkoluentoja 3 kpl
Itsenäistä opiskelua
Tehtäviä
Viimeinen isompi "analyysityö", joka arvioidaan.
Palaute kurssin jälkeen.
Ajoitus ja läsnäolo
Verkkluennot 3 kpl pakolliset (pitää korvata jos ei pääse paikalle)
Kurssi alkaa ensimmäisestä verkkoluennosta 10.10. klo 17.00-20.00
Toinen luento 21.11. klo 17-20
Kolmas luento 12.12. klo 17-20
Muuten itsenäisesti Moodlessa ilmoitettujen aikataulujen mukaan
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Kerrotaan kurssilla
Oppimisympäristö
Moodle ja verkkoluennot (Teams/Zoom)
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
2 cr luennot
2 cr itsenäinen oppimismateriaali ja muut tehtävät
1 cr loppuanalyysityö
Sisältö
Viestinnän perusteet
Viestinnän, markkinoinnin, myynnin ja aspan sekoittuneet roolit
Viestintäkanavat
Strategiat
Mittarit
Caseja
Arviointimenetelmät
Tehtävät hyväksytysti suoritettu
Viimeinen isompi analyysityö arvioidaan 0-5 asteikolla.
Arviointiasteikko
1-5
Hylätty (0)
Tehtävä tekemättä tai lähteitä ei käytetty eikä sisällöllisesti asialliinen
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
Viitataan lähteisiin ja luentoihin mutta lyhyesti ja pintapuolisesti
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
Viitataan lähteisiin ja luentoihin mutta kevyesti. Analysointi, pohdinta, jatkojalostus kevyttä.
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
Viitataan lähteisiin ja luentoihin kattavasti, ristiin arvioiden ja hyvien käytänteiden mukaisesti.
Analysointi, pohdinta, jatkojalostus syvää ja perusteltua.