Siirry suoraan sisältöön

Bachelor's Degree Programme in Paramedic Nurse

Tutkinto:
Sosiaali- ja terveysalan ammattikorkeakoulututkinto

Tutkintonimike:
Ensihoitaja (AMK)

Laajuus:
240 op

Bachelor of Health Care, Paramedic Nurse 25S, full-time studies, Lappeenranta
Tunnus
(HLPRPARA25S)
Bachelor of Health Care, Paramedic Nurse 24S, full-time studies, Lappeenranta
Tunnus
(HLPRPARA24S)
Ilmoittautumisaika

07.05.2025 - 31.08.2025

Ajoitus

01.09.2025 - 21.12.2025

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Hyvinvointi (LAB)

Toimipiste

Lappeenrannan kampus

Opetuskielet
  • Englanti
Koulutus
  • Bachelor's Degree Programme in Paramedic Nurse
Opettaja
  • Sini Hämäläinen
  • Marjut Louhelainen
Opetusryhmät
  • Anatomian ja fysiologian luennot osa 1 1 (Koko: 50. Avoin AMK: 0.)
  • Anatomian ja fysiologian luennot osa 2 (Koko: 50. Avoin AMK: 0.)
  • Clinical examination and first aid lectures (Koko: 50. Avoin AMK: 0.)
  • Anatomian ja fysiologian osa 1 tentti (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
  • Anatomian ja fysiologian osa 2 tentti (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
  • Ensiaputentti (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
  • Ensiapuharjoitukset 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
  • Ensiapuharjoitukset 2 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
  • Ensiapuharjoitukset 3 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
  • HLPRPARA25S
    Bachelor's Degree Programme in Paramedic Nurse 25S Lappeenranta
Pienryhmät
  • Anatomian ja fysiologian luennot osa 1 1
  • Anatomian ja fysiologian luennot osa 2
  • Clinical examination and first aid lectures
  • Anatomian ja fysiologian osa 1 tentti
  • Anatomian ja fysiologian osa 2 tentti
  • Ensiaputentti
  • Ensiapuharjoitukset 1
  • Ensiapuharjoitukset 2
  • Ensiapuharjoitukset 3

Osaamistavoitteet

The student is able to
- identify and explain the structure, function and regulation of the organ systems of the human body
- examine a patient using basic nursing skills
- give first aid

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Course consists of key lectures and learning assignments, group assignments, practical training of clinical skills and final exams.

Ajoitus ja läsnäolo

Contact teaching and practical training sessions on fall semester 2025.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Anatomy and physiology
-Principles of human anatomy and physiology, Gerald J Tortora and Bryan H Derrickson or equivalent text book.
-Lecture materials and pre-lecture assignments in Moodle

Examination of a patient and first aid:
Books:
Blomqvist M., Rummukainen T., Sainio T., Simola T. & Tyrisevä-Ryösö M. Hoitotyön perusosaaminen. 2022. Sanoma Pro Oy

- Learning material in Moodle
- Pre Tasks regarding practice lessons
- First Aid instructions (FI)

Uusintamahdollisuudet

See course's timetable in TimeEdit ja resit exams in Exam.

Sisältö

Learning objectives:
Anatomy and physiology
-Student can recognize and explain phenomenon and structures of a human body and understands mechanisms of abnormal physiological function.

Examination of a patient:
-Student learns how to assess patient`s condition by using the ABCDE- approach.

First aid:
-Student learns how to act in different first aid situations

Contents:
Anatomy and physiology
-Structure of human body and function in cell, tissue, organ and organ system levels.
-- Principals of medical biochemistry
-- Anatomical terminology
-- Cell membrane
-- Structure of nervous tissue, resting membrane potential and action potential, synapses
-- Blood and lymfa structures
-- Heart and circulatory system
-- Respiratory system digestion
-- Urinary secretion
-- Fluid balance and acid-base balance
-- Digestion
-- Immune system
-- Joints and cervical spine
-- Concepts of nervous system structure, spinal structures, brain
-- Higher brain functions
-- Autonomic nervous system

Examination of a patient and first aid:
- ABCDE-approach
- CPR
- Using the AED-device
- Unconscious patient
- Anaphylaxia
- Patient in a shock
- Trauma first aid
- Cardiac infarctation

Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen

--

Arviointimenetelmät

Anatomy and physiology:
- Evaluation consists of two final exams and smaller assignments. In order to pass the exams student must gain 50 % of each exam's maximum points.

Examination of a patient and first aid:

- Participation in lectures and first aid training sessions
- Returning the Pre Tasks related to practice lessons
-Accepted grade from first aid exams

Arviointiasteikko

1-5

Hylätty (0)

Student fails the exams and/or does not participate to the mandatory practical skills training sessions.
Student does not submit required pre tasks concerning the first aid practice lessons.

Content of the pre tasks are insufficient or false.
Inability to perform first aid procedures in practical sessions.

Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)

Anatomy and physiology:
- The students names human anatomical structures in english and latin but fails to use medical and nursing terminology in a consistent manner. Student recognizes main concepts of medical biochemistry but fails to discover the significance to cellular or organ function in detail. Student is able to classify the anatomical structures and basic physiology of organs and organ systems but is not able to conclude finer differences in normal and abnormal function in detail.

Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)

Anatomy and physiology:
- The students recognizes human anatomical structures and names them in english and in latin using understandable medical and nursing terminology. Students recognizes concepts of medical biochemistry and can reason the meaning of medical biochemistry in physiology. Student classifies human structures and functions from cellular level to organ level and is able to relate the normal anatomical structures and physiology from pathological structures and pathophysiology.

Examination and first aid:
- The student recognizes basic first aid situations and in some form manages to apply theory to practice.
- The student knows the basics of patient examination and knows how to apply it into practice some way.

Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)

Anatomy and physiology:
- The students recognizes human anatomical structures and names them in english and in latin using appropriate medical and nursing terminology fluently. Student can reason the medical biochemistry and physiology from cellular components of the tissue to the level of organs and organ systems. The student correlates the differences in structure or function between normal and abnormal anatomy or physiology and estimates how pathological physiology affects patient well-being.

Ilmoittautumisaika

07.05.2025 - 31.08.2025

Ajoitus

10.11.2025 - 21.12.2025

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Hyvinvointi (LAB)

Toimipiste

Lappeenrannan kampus

Opetuskielet
  • Englanti
Koulutus
  • Bachelor's Degree Programme in Paramedic Nurse
Opettaja
  • Taru Simpura
  • Nina Hietaranta
Opetusryhmät
  • Info (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
  • Luennot (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
  • Seminaari (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
  • Harjoitukset (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
  • Simulaatio R 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
  • Simulaatio R 2 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
  • Simulaatio R 3 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
  • Näyttö (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
  • Näyttö uusinta (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
  • Tentti (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
  • HLPRPARA24S
    Bachelor's Degree Programme in Paramedic Nurse 24S Lappeenranta
  • HLPRPARA24SB
    Bachelor's Degree Programme in Paramedic Nurse 24SB Lappeenranta
Pienryhmät
  • Info
  • Luennot
  • Seminaari
  • Harjoitukset
  • Simulaatio R 1
  • Simulaatio R 2
  • Simulaatio R 3
  • Näyttö
  • Näyttö uusinta
  • Tentti

Osaamistavoitteet

The student is able to
- apply nursing methods in the planning, implementation and evaluation of care for children of different ages
- carry out safe treatment of children and adolescents with medicines, fluids and pain
- describe the most common pediatric diseases and their medical treatment
- identify key care pathways for children, young people and families
- identify service needs and refer customers to services
- identify the challenges of the well-being of diverse families and promote the well-being of families
- explain the progression and monitoring of pregnancy and childbirth

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Opetus tapahtuu lähiopetuksena

Luentotyöskentely, oppimistehtävät, simulaatiot/harjoitukset pienryhmissä, pediatrian tentti ja osaamiskoe sekä tentti.

Ajoitus ja läsnäolo

Läsnäolo seminaareissa, harjoituksissa ja simulaatioissa 100%.

Opintojaksoon kuuluu:
Luennot ja itsenäinen työskentely
Seminaarit tiimityöskentelynä ja itsenäinen työskentely
Harjoitukset, simulaatio ja näyttö, tentti
Oppimistehtävät ja portfolio, itsenäinen työskentely
Lääketieteen opinnot 1op - itsenäistä työskentelyä.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Glasper, A. & Richardson, J. 2006. ed. A Textbook of Children’s and Young People’s Nursing. Edinburgh : Churchill Livingstone.
Hands on Scotland: http://www.handsonscotland.co.uk/index.html
Newell, Simon J., Darling, Jonathan C., 2014. Paediatrics. E-book.
Storvik-Sydänmaa, S, Talvensaari, H., Kaisvuo, T. & Uotila, N. 2015. Lapsen ja nuoren hoitotyö. Helsinki. Sanoma pro.

Uusintamahdollisuudet

Näyttökokeen ja kokeen voi uusia tarvittaessa

Lääketieteen osa-alueiden tentit suoritetaan opintojakson aikana.

Oppimisympäristö

Työskentely luokkatilassa (tai Teams/ Zoom, ellei kampuksella opiskelu ole mahdollista)

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojakson laajuus 5op (135t)
Luentotyöskentely ja itsenäinen työskentely 27 t
Seminaarien tiimityöskentely ja itsenäinen työskentely 27 t
Harjoitukset ja simulaatio, näyttökoe, tentti ja itsenäinen työskentely 27 t
Tehtävät, itsenäinen työskentely 27 t
Lääketieteen opinnot itsenäisenä työskentelynä 27 t

Lähityöskentely 30 t
Itsenäinen työskentely 105 t

Sisältö

Hoitotyön menetelmät eri-ikäisten lasten hoidon suunnittelussa, toteutuksessa ja arvioinnissa.
Monimuotoisten perheiden hyvinvoinnin haasteiden tunnistaminen ja hyvinvoinnin edistäminen.
Raskauden ja lapsivuodeajan eteneminen ja seuranta.

Lääketieteen osa-alueet: lasten tavallisimmat infektiot, allergiat, lasten pitkäaikaissairaudet ja niiden erityispiirteet, lasten syöpäsairaudet, lasten yleiskirurgiaa

Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen

Ammatillisen hoitotyön perusteet 20op
Turvallinen sisätauti-kirurginen hoitotyö 15op
Omahoitoa tukeva sisätauti-kirurginen hoitotyö 15op

Arviointimenetelmät

Tiimeissä suoritettavat seminaaritehtävät.
Kurssin tentti: numeraalinen arviointi.
Oppimistehtävät arvioidaan hyväksytty/ hylätty.
Simulaatio, harjoitukset ja näyttö arvioidaan hyväksytty/ hylätty.
Pediatrian tentit arvioidaan hyväksytty/ hylätty.
Arvosanaa voi nostaa kiitettävä suoriutuminen näytössä.

Arviointiasteikko

1-5

Hylätty (0)

Opiskelija ei ole hyväksytysti suorittanut opintojakson luentotyöskentelyä, oppimistehtäviä, simulaatioita/harjoituksia pienryhmissä, tenttejä ja näyttökoetta.

Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija
-etsii ja käyttää ajantasaista näyttöön perustuvaa ja tutkittua tietoa perehtyessään opintojakson sisältöihin
- tulkitsee oikein lapsen voinnissa tapahtuvia muutoksia: tarkkailee lapsen vointia, tulkitsee havaintoja ja hoitaa lasta yhteistyössä perheen ja muiden ammattihenkilöiden kanssa
- toteuttaa turvallista lääke- ja nestehoitoa yksittäisissä tilanteissa tehtäväksi annon mukaisesti
- etsii yksittäiseen tilanteeseen näyttöön perustuvaa tietoa lapsen kivun tunnistamisesta ja hoidosta
- etsii tietoa alaikäisen potilaan asemaa koskevasta lainsäädännöstä
- etsii tietoa lapsen kaltoinkohtelun tunnistamisesta ja lapsen ja perheen kohtaamisesta
- etsii ja käyttää näyttöön perustuvaa tietoa perheen ohjaamisesta ja tukemisesta lapsen sairastaessa
- osoittaa perehtyneisyyttä lasten hoitotyön ammattieettisiin periaatteisiin
- osaa luetella tyypillisimpien lastentautien oireet ja hoitolinjat
- osaa luettella raskauden ja lapsivuodeajan etenemisen ja seurannan vaiheet

Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija
- arvioi kriittisesti ajantasaista näyttöön perustuvaa ja tutkittua tietoa perehtyessään opintojakson sisältöihin
- tulkitsee oikein lapsen voinnissa tapahtuvia muutoksia: tarkkailee lapsen vointia, tulkitsee havaintoja ja soveltaa ammatillista osaamista lapsen hoitamisessa yhteistyössä perheen ja muiden ammattihenkilöiden kanssa
- toteuttaa turvallista lääke- ja nestehoitoa yksittäisissä tilanteissa tehtäväksi annon mukaisesti ja perustella toimintansa
- etsii yksittäiseen tilanteeseen näyttöön perustuvaa tietoa ja vertailee tietolähteitä lapsen kivun tunnistamisesta ja hoidosta
- etsii tietoa alaikäisen potilaan asemaa koskevasta lainsäädännöstä ja pohtii tiedon soveltamista
- etsii tietoa lapsen kaltoinkohtelun tunnistamisesta ja lapsen ja perheen kohtaamisesta sekä pohtii tiedon soveltamista
- etsii ja käyttää näyttöön perustuvaa tietoa perheen ohjaamisesta ja tukemisesta lapsen sairastaessa sekä soveltaa tietoa erilaisiin tilanteisiin
- toimii lasten hoitotyön ammattieettisten periaatteiden mukaisesti
- osaa kuvata tyypillisimpien lastentautien oireet ja hoitolinjat
- osaa suppeasti kuvata raskauden etenemisen vaiheet ja raskauden seurannan vaiheet.

Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija
- arvioi kriittisesti ja perutelee ajantasaisen näyttöön perustuvan ja tutkitun tiedon hyödyllisyyttä perehtyessään opintojakson sisältöihin
- tulkitsee oikein lapsen voinnissa tapahtuvia muutoksia: ennakoi ja suunnittelee toimintaansa havaintojen perusteella ja soveltaa ammatillista osaamista lapsen hoitamisessa yhteistyössä perheen ja muiden ammattihenkilöiden kanssa
- toteuttaa turvallista lääke- ja nestehoitoa vaihtelevissa tilanteissa ja perustella toimintansa
- etsii näyttöön perustuvaa tietoa, vertailee ja arvioi tietolähteitä lapsen kivun tunnistamisesta ja hoidosta
- etsii tietoa alaikäisen potilaan asemaa koskevasta lainsäädännöstä ja pohtii ja arvioi tiedon soveltamista
- etsii tietoa lapsen kaltoinkohtelun tunnistamisesta ja lapsen ja perheen kohtaamisesta sekä pohtii ja arvioi tiedon soveltamista
- etsii ja käyttää näyttöön perustuvaa tietoa perheen ohjaamisesta ja tukemisesta lapsen sairastaessa sekä soveltaa arvioiden tietoa erilaisiin tilanteisiin

Ilmoittautumisaika

07.05.2025 - 31.08.2025

Ajoitus

11.08.2025 - 21.09.2025

Opintopistemäärä

10 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Hyvinvointi (LAB)

Toimipiste

Lappeenrannan kampus

Opetuskielet
  • Englanti
Koulutus
  • Bachelor's Degree Programme in Paramedic Nurse
Opettaja
  • Eeva Tuomenoksa
  • Mervi Hietanen
Ryhmät
  • HLPRPARA24S
    Bachelor's Degree Programme in Paramedic Nurse 24S Lappeenranta
  • HLPRPARA24SA
    Bachelor's Degree Programme in Paramedic Nurse 24SA Lappeenranta

Osaamistavoitteet

The student is able to
- plan, implement and evaluate the nursing care of an internal medicine-surgical client
- carry out the client's medication and fluid treatment safely
- implement nutritional treatment and guidance
- apply nursing methods and a rehabilitative approach safely at all stages of the nursing process
- promote a positive customer experience
- record the client's nursing process

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Ilmoittautumisaika

07.05.2025 - 31.08.2025

Ajoitus

22.09.2025 - 09.11.2025

Opintopistemäärä

10 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Hyvinvointi (LAB)

Toimipiste

Lappeenrannan kampus

Opetuskielet
  • Englanti
Koulutus
  • Bachelor's Degree Programme in Paramedic Nurse
Opettaja
  • Eeva Tuomenoksa
  • Mervi Hietanen
Ryhmät
  • HLPRPARA24S
    Bachelor's Degree Programme in Paramedic Nurse 24S Lappeenranta
  • HLPRPARA24SB
    Bachelor's Degree Programme in Paramedic Nurse 24SB Lappeenranta

Osaamistavoitteet

The student is able to
- plan, implement and evaluate the nursing care of an internal medicine-surgical client
- carry out the client's medication and fluid treatment safely
- implement nutritional treatment and guidance
- apply nursing methods and a rehabilitative approach safely at all stages of the nursing process
- promote a positive customer experience
- record the client's nursing process

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Ilmoittautumisaika

07.05.2025 - 31.08.2025

Ajoitus

10.11.2025 - 08.02.2026

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Hyvinvointi (LAB)

Toimipiste

Lappeenrannan kampus

Opetuskielet
  • Englanti
Koulutus
  • Bachelor's Degree Programme in Paramedic Nurse
Opettaja
  • Irina Tiainen
Ryhmät
  • HLPRPARA24S
    Bachelor's Degree Programme in Paramedic Nurse 24S Lappeenranta
  • HLPRPARA24SA
    Bachelor's Degree Programme in Paramedic Nurse 24SA Lappeenranta

Osaamistavoitteet

The student is able to
- meet mental health and substance abuse clients and their loved ones and look at interaction situations with theoretical and experiential knowledge
- assess the client's mental well-being and the need for rehabilitation
- implement pharmacological and non-pharmacological methods of nursing
- plan, implement and evaluate the care process of one's own care client
- implement mentoring and service counseling for mental health and substance abuse clients
- analyze the activities of the multidisciplinary working group and its own contribution to the working group
- evaluate one's own thinking, multidisciplinary decision-making criteria and work ethic

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Ilmoittautumisaika

07.05.2025 - 31.08.2025

Ajoitus

10.11.2025 - 08.02.2026

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Hyvinvointi (LAB)

Toimipiste

Lappeenrannan kampus

Opetuskielet
  • Englanti
Koulutus
  • Bachelor's Degree Programme in Paramedic Nurse
Opettaja
  • Nina Hietaranta
Ryhmät
  • HLPRPARA24S
    Bachelor's Degree Programme in Paramedic Nurse 24S Lappeenranta
  • HLPRPARA24SA
    Bachelor's Degree Programme in Paramedic Nurse 24SA Lappeenranta

Osaamistavoitteet

The student is able to:
• carry out nursing work supporting the client's self-care in outpatient and home care operating environments
• make independent decisions and justify them in a customer-oriented and evidence-based manner
• implement multi-professional teamwork in culturally diverse client work
• identify and assess risk factors that impair health, ability to function and work, and survival at work

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Clinical Training in Self-Care Supporting Nursing (5 ects) is done in different placements that provide care to home settings or otherwise work in promoting self-care, such as organizations, nursing homes, home care units or home hospitals.

After the practice period the student will be able to:
- carry out nursing care that supports the client's self-care in outpatient and home care settings
- make independent decisions and justify them in a client-oriented and evidence-based manner
- implement multidisciplinary teamwork in culturally diverse client work
- identify and assess risk factors that affects health, functional capacity, ability to work and work performance
- assess client-centered care in health centers, e-services and home care

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

The length of the practice period is four weeks (135h).

Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen

Basics of Professional Nursing module 20/20 credits done
Safe Medical-Surgical Nursing module at least 15/25 credits done
Previous clinical placement passed
Medical calculations passed

Arviointimenetelmät

- Plan your own personal objectives based on general objectives for your clinical practice period before or at least at the beginning of your period and book a time for MID-TERM DISCUSSION ASSESSMENT from you guiding teacher by email /wikitable from Moodle.
- The Mid-term assessment of the practice period is held in the middle of the practice period together with the guiding teacher and clinical supervisor. Do your written self-evaluation to Workseed before this assessment.

Scale: Approved- Failed

Arviointiasteikko

1-5

Hylätty (0)

Clinical Training in Self-Care Supporting Nursing is not approved if,

- The student has not presented his/her personal objectives for clinical practice period to both guiding teacher and clinical supervisor by the second week of practice
- The student does not follow the general rules of work life: follow the working hours (being in work on time) or inform about absences on time, inappropriate behavior in the workplace etc.
- Many absences during the practice period (the practice week are not united) which makes learning and guiding almost impossible
- The student has not for some reason followed the shifts of his/her supervisor which makes assessment impossible
- The student does not show signs of learning and proceeding to meeting objectives during clinical practice

Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)

Clinical Training in Self-Care Supporting Nursing is approved if,

- The student has presented his/her personal objectives for clinical practice period to both guiding teacher and clinical supervisor by the second week of practice
- The student follows the general rules of work life: follow the working hours (being in work on time) or inform about absences on time, inappropriate behavior in the workplace etc.
- The student show activity and interest in learning in the unit
- The student has followed the shifts of his/her supervisor which makes assessment possible
- The student shows signs of learning and proceeding to meeting objectives during clinical practice

Ilmoittautumisaika

07.05.2025 - 31.08.2025

Ajoitus

01.09.2025 - 17.05.2026

Opintopistemäärä

3 op

Virtuaaliosuus

1 op

Toteutustapa

67 % Lähiopetus, 33 % Etäopetus

Yksikkö

Hyvinvointi (LAB)

Toimipiste

Lappeenrannan kampus

Opetuskielet
  • Englanti
Paikat

20 - 40

Koulutus
  • Bachelor's Degree Programme in Paramedic Nurse
Opettaja
  • Katja Kylliäinen
  • Tuomo Nyyssönen
Opetusryhmät
  • Luennot (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
  • HLPRPARA25S
    Bachelor's Degree Programme in Paramedic Nurse 25S Lappeenranta
Pienryhmät
  • Luennot

Osaamistavoitteet

The student is able to
- plan their own learning (personal study plan PSP) and cooperate in situations related to their own field of studies
- recognize their own competence and the needs to develop them further, and to plan their career path accordingly
- act as a group member
- operate in the learning environments of LAB University of Applied Sciences
- understand their own field of study and its future competency needs
- give feedback on tuition and services and thus participate in the development of education.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Ilmoittautumisaika

07.05.2025 - 31.08.2025

Ajoitus

01.08.2025 - 31.12.2025

Opintopistemäärä

1 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Hyvinvointi (LAB)

Toimipiste

Lappeenrannan kampus

Opetuskielet
  • Englanti
Koulutus
  • Bachelor's Degree Programme in Paramedic Nurse
Opettaja
  • Jenni Hämäläinen
  • Sini Hämäläinen
Ryhmät
  • HLPRPARA24S
    Bachelor's Degree Programme in Paramedic Nurse 24S Lappeenranta

Osaamistavoitteet

The student is able to
- utilize various learning opportunities in curriculum
- recognize and aim their own competences to be in level with the future career requirements
- create a study plan that supports the future career goal
- give feedback on tuition and services and thus participate in the development of education

Arviointiasteikko

1-5

Ilmoittautumisaika

07.05.2025 - 31.08.2025

Ajoitus

11.08.2025 - 24.05.2026

Opintopistemäärä

1 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Hyvinvointi (LAB)

Toimipiste

Lappeenrannan kampus

Opetuskielet
  • Englanti
Paikat

10 - 55

Koulutus
  • Bachelor's Degree Programme in Paramedic Nurse
Opettaja
  • Jenni Hämäläinen
  • Sini Hämäläinen
Opetusryhmät
  • Info (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
  • Luennot 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
  • HLPRPARA24SB
    Bachelor's Degree Programme in Paramedic Nurse 24SB Lappeenranta
  • HLPRPARA24SA
    Bachelor's Degree Programme in Paramedic Nurse 24SA Lappeenranta
Pienryhmät
  • Info
  • Luennot 1

Osaamistavoitteet

The student is able to
- utilize various learning opportunities in curriculum
- recognize and aim their own competences to be in level with the future career requirements
- create a study plan that supports the future career goal
- give feedback on tuition and services and thus participate in the development of education

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Contact teaching lectures
Online studying
Group works
Individual assignments

Ajoitus ja läsnäolo

Compulsory attendance during the course is required

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

To be annouced separately

Työelämäyhteistyö

Visiting lecturers

Oppimisympäristö

Moodle platform

Sisältö

This course will introduce the student:
• how to identify themselves as a learner and develop their own learning skills
• ability to recognize their own competence and the needs to develop them further and to plan their career path observing them
• how to act as a group member
• knowledge of their own field of studies and its future skills
• how to give feedback on tuition and services and thus participate in the development of education

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Hylätty (0)

The course is failed if the student does not participate in the course activities, especially visiting lecturer sessions and complete the given assignments according to schedule

The course is failed if the student does not participate in the course activities, especially visiting lecturer sessions and complete the given assignments according to schedule

Arviointikriteerit: arviointiasteikko hyväksytty/hylätty

The course is passed when the student has actively participated in the course activity and done all the assignments according to schedule


The course is failed if the student does not participate in the course activities, especially visiting lecturer sessions and complete the given assignments according to schedule

Ilmoittautumisaika

07.05.2025 - 31.08.2025

Ajoitus

01.09.2025 - 31.12.2025

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Hyvinvointi (LAB)

Toimipiste

Lappeenrannan kampus

Opetuskielet
  • Englanti
Koulutus
  • Bachelor's Degree Programme in Paramedic Nurse
Opettaja
  • Titta Sainio
  • Nina Hietaranta
  • Matti Mäkelä
Opetusryhmät
  • Harjoitukset A (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
  • Harjoitukset B (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
  • HLPRPARA25S
    Bachelor's Degree Programme in Paramedic Nurse 25S Lappeenranta
Pienryhmät
  • Harjoitukset A
  • Harjoitukset B

Osaamistavoitteet

Proficiency level: B2

The student is able to
- identify the characteristics of academic texts and to apply academic conventions to their writing
- demonstrate critical thinking and find, evaluate and use information effectively
- communicate clearly and effectively in different generic and field-specific workplace situations both orally and in writing
- function collaboratively in contemporary working environments in English.

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

On-campus lessons, group work, individual assignments, peer and self-assessment. Blended learning: studies in class and independently online.

Ajoitus ja läsnäolo

September 2025 - December 2025. Scheduled weekly classes and online studies.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Study materials are provided by the teacher via Moodle.

Required: LAB Thesis Guidebook, chapters 6 & 7 (i.e., referencing mechanics), available at elab.lab.fi

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Recognition of Prior Learning (RPL). To be discussed with the teacher, decisions made on a case-by-case basis.

Uusintamahdollisuudet

Continuous assessment based on assignments, no final exam. Possible to re-take assignments until passed. Possible to re-take ONE passed assignment to increase course grade.

Oppimisympäristö

Blended learning: in-class and online (Moodle, possibly Zoom/Teams depending on circumstances, other digital platforms as needed)

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Estimated student workload is 135 h during the 5-credit course, including reading, coursework, and lectures or other scheduled meetings.

Sisältö

About 2 ECTS is focused on academic practices, especially academic writing, and about 3 ECTS is focused on other professional communication practices and skills, both written and spoken.
- general principles of academic writing, including style, text structure, and referencing mechanics
- generic and context-specific guidelines for academic and professional writing
- various written and oral communication situations in professional studies and the working life
- key terminology and concepts in the students' field of study.

Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen

Strong English skills recommended. The course is taught at skills level CEFR B2. If you feel you are not yet at B2 level, please prepare for the course with independent language practice. There will be no time on the course to review grammar.

Arviointimenetelmät

Continuous evaluation: regular attendance (75%) and active participation in lectures and in-class exercises. Successful completion of written and spoken assignments and tests by given deadlines. Students are assessed individually on a scale of 5-0. No final exam.

Arviointiasteikko

1-5

Hylätty (0)

The student has failed to meet the set course requirements.

Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)

Writing in varied professional contexts: The student has met the assignment requirements minimally. Work displays vaguely consistent and appropriate register. Content is vaguely effective and diverse. The text is not in keeping with style-specific conventions. The student constructs minimally understandable sentences. Grammatical irregularities occur often. Vocabulary is minimally appropriate to context.

Speaking in varied professional contexts: The student speaks in a style vaguely appropriate to the assignment. Student interacts minimally with participants. Performance meets few of the set expectations of given assignment. The student speaks in a vaguely consistent manner. Delivery is minimally structured. Linguistic performance is minimally accurate and appropriate to the context. Pauses are rather long and at times pronunciation hinders comprehension.

Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)

Writing in varied professional contexts: The student has met the assignment requirements adequately. Work displays somewhat consistent and appropriate register. Content is somewhat effective and diverse. The text has a reasonably logical structure. The text is rather cohesive. Minor mistakes occur in style. The student mostly constructs sentences well. Grammatical irregularities occur. Vocabulary is adequately professional and mostly appropriate to context.

Speaking in varied professional contexts: In most cases the student speaks in a style appropriate to the assignment. Student interacts with participants. Performance meets most set expectations of given assignment. The student speaks in a consistent manner. Delivery is structured. Linguistic performance is somewhat accurate and appropriate to the context, although short pauses and hesitations may occur.

Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)

Writing in varied professional contexts: The student has met the assignment requirements fully. Work displays consistent and appropriate register. Content is effective, diverse, and skillfully delivered. The text has a clear and logical structure. The text is cohesive, fluent, and versatile. The student uses varied structures although occasional grammatical irregularities may occur. Vocabulary is varied and professional and typically appropriate to context.

Speaking in varied professional contexts: The student speaks in a style appropriate to the assignment. Student interacts fluently and competently. Performance meets all set expectations of given assignments. The student speaks in a clear, concise, and consistent manner. Delivery is well-structured, intentional. Linguistic performance is accurate, appropriate to the context, and speech tempo is natural.

Ilmoittautumisaika

02.12.2027 - 31.12.2027

Ajoitus

11.08.2025 - 31.07.2028

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Hyvinvointi (LAB)

Toimipiste

Lappeenrannan kampus

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Bachelor's Degree Programme in Paramedic Nurse
Opettaja
  • Monika Mäisti
Ryhmät
  • HLPRPARA24S
    Bachelor's Degree Programme in Paramedic Nurse 24S Lappeenranta
  • HLPRPARA24SB
    Bachelor's Degree Programme in Paramedic Nurse 24SB Lappeenranta
  • HLPRPARA24SA
    Bachelor's Degree Programme in Paramedic Nurse 24SA Lappeenranta

Arviointiasteikko

1-5

Ilmoittautumisaika

07.05.2025 - 31.08.2025

Ajoitus

10.11.2025 - 21.12.2025

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Hyvinvointi (LAB)

Toimipiste

Lappeenrannan kampus

Opetuskielet
  • Englanti
Koulutus
  • Bachelor's Degree Programme in Paramedic Nurse
Opettaja
  • Jonna Hämäläinen
  • Miia Tyrisevä-Ryösö
Opetusryhmät
  • Info 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
  • Workshop 1 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
  • Workshop 2 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
  • Workshop 3 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
  • Exam 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
  • Online exam feedback 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
  • HLPRPARA24S
    Bachelor's Degree Programme in Paramedic Nurse 24S Lappeenranta
  • HLPRPARA24SB
    Bachelor's Degree Programme in Paramedic Nurse 24SB Lappeenranta
Pienryhmät
  • Info 1
  • Workshop 1 1
  • Workshop 2 1
  • Workshop 3 1
  • Exam 1
  • Online exam feedback 1

Osaamistavoitteet

The student is able to
- assess the factors impairing the elderly's ability to function and prevent their impact on the client's well-being
- apply comprehensive geriatric assessment (CGA) in assessing the client's need for care and in the implementation of care
- describe the specific features of memory disorders in the planning, implementation and evaluation of treatment
- use technology to support a good quality of life and care for the elderly
- apply their knowledge of geriatric diseases in the planning, implementation and evaluation of nursing work

Arviointiasteikko

1-5

Ilmoittautumisaika

14.07.2024

Ajoitus

11.08.2025 - 31.05.2026

Opintopistemäärä

0 op

Yksikkö

Hyvinvointi (LAB)

Toimipiste

Lappeenrannan kampus

Opetuskielet
  • Englanti
Koulutus
  • Bachelor's Degree Programme in Paramedic Nurse
Opettaja
  • Titta Sainio
  • Tiina Simola
Ryhmät
  • HLABTO25-26E
    Complementary competence (Bachelor's) 2025-2026, Faculty of Health Care and Social Services
  • HLPRPHN25K
    Bachelor's Degree Programme in Public Health Nurse 25K Lappeenranta
  • HLPRPARA24S
    Bachelor's Degree Programme in Paramedic Nurse 24S Lappeenranta
  • HLPRPARA23S
    Bachelor's Degree Programme in Paramedic 23S Lappeenranta
  • HLPRPARA22SHA
    Bachelor's Degree Programme in Paramedic 22S A Lappeenranta
  • HLPRPARA25S
    Bachelor's Degree Programme in Paramedic Nurse 25S Lappeenranta
  • HLPRPARA21SHA
    Bachelor's Degree Programme in Paramedic 21S A Lappeenranta
  • HLPRPARA21SHB
    Bachelor's Degree Programme in Paramedic 21S B Lappeenranta
  • HLPRPARA22SHB
    Bachelor's Degree Programme in Paramedic 22S A Lappeenranta

Osaamistavoitteet

The student can:
• The student can calculate the drug doses used in drug therapy
• Can calculate medical calculations flawlessly

Arviointiasteikko

1-5

Ilmoittautumisaika

13.07.2024

Ajoitus

11.08.2025 - 31.05.2026

Opintopistemäärä

0 op

Yksikkö

Hyvinvointi (LAB)

Toimipiste

Lappeenrannan kampus

Opetuskielet
  • Englanti
Koulutus
  • Bachelor's Degree Programme in Paramedic Nurse
Opettaja
  • Titta Sainio
  • Tiina Simola
Ryhmät
  • HLABTO25-26E
    Complementary competence (Bachelor's) 2025-2026, Faculty of Health Care and Social Services
  • HLPRPHN25K
    Bachelor's Degree Programme in Public Health Nurse 25K Lappeenranta
  • HLPRPARA24S
    Bachelor's Degree Programme in Paramedic Nurse 24S Lappeenranta
  • HLPRPARA23S
    Bachelor's Degree Programme in Paramedic 23S Lappeenranta
  • HLPRPARA22SHA
    Bachelor's Degree Programme in Paramedic 22S A Lappeenranta
  • HLPRPARA25S
    Bachelor's Degree Programme in Paramedic Nurse 25S Lappeenranta
  • HLPRPARA21SHA
    Bachelor's Degree Programme in Paramedic 21S A Lappeenranta
  • HLPRPARA21SHB
    Bachelor's Degree Programme in Paramedic 21S B Lappeenranta
  • HLPRPARA22SHB
    Bachelor's Degree Programme in Paramedic 22S A Lappeenranta

Osaamistavoitteet

The student can:
• The student can calculate the drug doses used in drug therapy
• Can calculate medical calculations flawlessly

Arviointiasteikko

1-5

Ilmoittautumisaika

07.05.2025 - 31.08.2025

Ajoitus

22.09.2025 - 09.11.2025

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Hyvinvointi (LAB)

Toimipiste

Lappeenrannan kampus

Opetuskielet
  • Englanti
Koulutus
  • Bachelor's Degree Programme in Paramedic Nurse
Opettaja
  • Irina Tiainen
Opetusryhmät
  • Tentti 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
  • Harjoitukset 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
  • Harjoitukset 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
  • Luennot 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
  • Luennot 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
  • Luennot 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
  • Luennot 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
  • Info 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
  • HLPRPARA24S
    Bachelor's Degree Programme in Paramedic Nurse 24S Lappeenranta
  • HLPRPARA24SA
    Bachelor's Degree Programme in Paramedic Nurse 24SA Lappeenranta
Pienryhmät
  • Tentti 1
  • Harjoitukset 1
  • Harjoitukset 1
  • Luennot 1
  • Luennot 1
  • Luennot 1
  • Luennot 1
  • Info 1

Osaamistavoitteet

The student is able to
- create a therapeutic interaction in mental health and substance abuse treatment
- reflect one's own values and attitudes to the ethical principles of mental health and substance abuse treatment
- apply non-pharmacological and pharmacological methods of nursing
- identify mental health and substance abuse problems and understand the need for and stages of physical, mental and social care in different nursing settings
- describe the symptoms of the most common psychiatric illnesses and disorders, the symptoms, the main features of the treatment, the methods of treatment and the significance for the client and society

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Ilmoittautumisaika

07.05.2025 - 31.08.2025

Ajoitus

11.08.2025 - 21.09.2025

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Hyvinvointi (LAB)

Toimipiste

Lappeenrannan kampus

Opetuskielet
  • Englanti
Koulutus
  • Bachelor's Degree Programme in Paramedic Nurse
Opettaja
  • Irina Tiainen
Opetusryhmät
  • Info 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
  • Tentti 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
  • Harjoitukset 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
  • Harjoitukset 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
  • Harjoitukset 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
  • Luennot 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
  • Luennot 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
  • Luennot 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
  • HLPRPARA24SB
    Bachelor's Degree Programme in Paramedic Nurse 24SB Lappeenranta
Pienryhmät
  • Info 1
  • Tentti 1
  • Harjoitukset 1
  • Harjoitukset 1
  • Harjoitukset 1
  • Luennot 1
  • Luennot 1
  • Luennot 1

Osaamistavoitteet

The student is able to
- create a therapeutic interaction in mental health and substance abuse treatment
- reflect one's own values and attitudes to the ethical principles of mental health and substance abuse treatment
- apply non-pharmacological and pharmacological methods of nursing
- identify mental health and substance abuse problems and understand the need for and stages of physical, mental and social care in different nursing settings
- describe the symptoms of the most common psychiatric illnesses and disorders, the symptoms, the main features of the treatment, the methods of treatment and the significance for the client and society

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Ilmoittautumisaika

07.05.2025 - 31.08.2025

Ajoitus

15.09.2025 - 07.12.2025

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Hyvinvointi (LAB)

Toimipiste

Lappeenrannan kampus

Opetuskielet
  • Englanti
Paikat

0 - 50

Koulutus
  • Bachelor's Degree Programme in Paramedic Nurse
Opettaja
  • Titta Sainio
  • Nina Hietaranta
  • Matti Mäkelä
Opetusryhmät
  • 1. Info 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
  • Lecture 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
  • Safety seminar group A (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
  • Client groups, group A (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
  • Memory seminar group A (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
  • Memory seminar group B (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
  • Safety seminar group B (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
  • Client groups, group B (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
  • Documentation practice R1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
  • Documentation practice R2 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
  • Documentation practice R3 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
  • Tentti 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
  • HLPRPARA25S
    Bachelor's Degree Programme in Paramedic Nurse 25S Lappeenranta
Pienryhmät
  • 1. Info 1
  • Lecture 1
  • Safety seminar group A
  • Client groups, group A
  • Memory seminar group A
  • Memory seminar group B
  • Safety seminar group B
  • Client groups, group B
  • Documentation practice R1
  • Documentation practice R2
  • Documentation practice R3
  • Tentti 1

Osaamistavoitteet

The student is able to
- describe the scientific basis, values, ethical principles and guidelines of nursing
- identify different client groups in nursing
- describe the starting points and principles of customer guidance
- list data protection and security requirements and social legislation for social and health care
- explain the main principles of social and health documentation and plan the nursing process

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Opintojakson opetustapoina ovat luento-opetus, seminaarit,harjoitustunnit, ryhmätyöt ja itsenäinen opiskelu.

Ajoitus ja läsnäolo

15.9.- 7.12.2025
Luennoilla ei ole läsnäolopakkoa. Seminaareissa ja harjoitustunneilla vaaditaan 100 % läsnäolo.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Blomqvist M., Rummukainen T., Sainio T., Simola T. & Tyrisevä-Ryösö M. Hoitotyön perusosaaminen. 2022. Sanoma Pro Oy
Eriksson, K., Isola, A., Kyngäs, H. 2016. Hoitotiede. Sanoma Pro Oy.
Kelo,S, Launiemi, H., Takaluoma, M. & Tiittanen, H. 2015. Ikääntynyt ihminen ja hoitotyö. Sanoma Pro Oy.
Vänskä, K.,Laitinen-Väänänen,S., Kettunen,T. 2014.Onnistuuko ohjaus? Edita Oy

Moodlessa oleva materiaali.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Lähihoitajataustaiset opiskelijat voivat osoittaa osaamisensa AHOT-menettelyssä

Oppimisympäristö

Lähioppiminen kampuksella
Moodle, Docca.
Tekoälyn käyttö ohjeistettu Moodlessa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

1 opintopiste vastaa 27 tuntia työtä, yhteensä 5 op = 135 tuntia

Sisältö

Hoitotyön tiedeperusta, arvot, eettiset periaatteet ja ohjeet
Hoitotyön erilaiset asiakasryhmät
Kestävä kehitys
Asiakasohjauksen lähtökohdat ja periaatteet
Sosiaali- ja terveydenhuollon tietosuoja- ja turvallisuusvaatimukset
Muistisairaan asiakkaan hoitotyö
Hoitotyön prosessi ja dokumentoinnin keskeiset periaatteet
Ravitsemus hoitotyössä

Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen

Ei vaadi edeltävää osaamista

Arviointimenetelmät

Opintojakson numeraalinen arvosana muodostuu tentistä ja tunti- ja seminaariaktiivisuudesta.
Seminaareihin ja harjoitustunteihin osallistuminen on pakollista.
Kaikki tehtävät tulee olla hyväksytysti suoritettu.

Arviointiasteikko

1-5

Hylätty (0)

Tentti on hylätty ja/tai muut opintojakson osa-alueet eivät ole hyväksytysti suoritettu (tehtävät ja seminaareihin osallistuminen).

Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija osaa nimetä hoitotyön tiedeperustan, arvot, eettiset periaatteet ja ohjeet
Tunnistaa erilaisia asiakasryhmiä hoitotyössä
Kuvata asiakasohjauksen lähtökohdat ja periaatteet
Nimetä sosiaali- ja terveydenhuollon tietosuoja- ja turvallisuusvaatimukset
Kuvata hoitotyön prosessin ja dokumentoinnin keskeiset periaatteet

Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija osaa
- ottaa käytäntöön hoitotyön tiedeperustan, arvot, eettiset periaatteet ja ohjeet
- ymmärtää erilaisten asiakasryhmien merkitys hoitotyössä soveltaa asiakasohjauksen lähtökohtia ja periaatteita
- ymmärtää ja osaa ottaa käytäntöön sosiaali- ja terveydenhuollon tietosuoja- ja turvallisuusvaatimukset
- ymmärtää hoitotyön prosessin ja dokumentoinnin keskeiset periaatteet

Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija osaa
- arvioida ja ottaa käytäntöön hoitotyön tiedeperustaa, arvoja, eettiset periaatteita ja ohjeita
- arvioida erilaisten asiakasryhmien merkitystä hoitotyössä suunnitella ja perustella asiakasohjauksen lähtökohtia ja periaatteita
- tulkita sosiaali- ja terveydenhuollon tietosuoja- ja turvallisuusvaatimuksia
- hallita hoitotyön prosessin ja dokumentoinnin keskeiset periaatteet

Ilmoittautumisaika

07.05.2025 - 16.11.2025

Ajoitus

15.09.2025 - 30.11.2025

Opintopistemäärä

3 op

Virtuaaliosuus

3 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Hyvinvointi (LAB)

Toimipiste

Lappeenrannan kampus

Opetuskielet
  • Englanti
Paikat

10 - 50

Koulutus
  • Bachelor's Degree Programme in Paramedic Nurse
Opettaja
  • Tiia Rask
  • Kati Nirkko
Ryhmät
  • HLPRPARA25S
    Bachelor's Degree Programme in Paramedic Nurse 25S Lappeenranta

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- selittää sosiaali- ja terveyspalvelujärjestelmän organisoinnin ja kuvata asiakkaan asemaa sosiaali- ja terveyspalvelujärjestelmässä
- kuvata oman alansa arvot ja eettiset periaatteet sekä keskeiset toimintaa ohjaavat säädökset
- kuvata näyttöön perustuvan tiedon ja toiminnan periaatteita
- määritellä hyvinvoinnin ja toimintakyvyn tekijöitä yksilö- ja yhteisötasolla

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Opintojakso toteutuu kokonaan verkossa, yhteensä 3 op.
Kyseessä on täysin itsenäisesti verkossa suoritettava opintojakso, joka arvioi suoraan palautetut testit/lopputentin.

Ajoitus ja läsnäolo

Opintojakso on avoinna: 15.9.-30.11.2025, verkko-opiskelu Moodlessa.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Oppimateriaali informoidaan opintojaksolla.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Itsenäinen verkkotyöskentely

Oppimisympäristö

Verkkotyöskentely

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojakso on 3 op, ja tämä tarkoittaa opiskelijalta 81 h verkkoopiskelua. Opintojaksolla on osioita, jossa jokaisessa on omat testit. Opiskelija pääsee etenemään osion kerrallaan, kun on saanut tehtyä hyväksytysti osioiden testin.

Kaikkien osioiden jälkeen avautuu koko opintojaksoon sisältöön perustuva lopputentti, joka tulee suorittaa hyväksytysti, jotta opintojakso on hyväksytty.

Opintojakson vaatii opiskelijalta itsenäistä työskentelyä: materiaaleihin tutustuminen testien/lopputentit toteuttamiseksi.

Sisältö

Sisältö:
Tämän opintojakson tarkoituksena on antaa tietoa sosiaali- ja terveydenhuollon palvelujärjestelmistä. Opiskelija hahmottaa sosiaali- ja terveydenhuollon sekä uudelleenasutustoiminnan ohjausjärjestelmän ja tuntee sen keskeiset oikeudelliset säädökset ja toimintaperiaatteet.

Opintojakson tavoitteet:
- selittää sosiaali- ja terveyspalvelujärjestelmän organisoinnin ja kuvata asiakkaan asemaa sosiaali- ja terveyspalvelujärjestelmässä
- kuvata oman alansa arvot ja eettiset periaatteet sekä keskeiset toimintaa ohjaavat säädökset
- kuvata näyttöön perustuvan tiedon ja toiminnan periaatteita
- määritellä hyvinvoinnin ja toimintakyvyn tekijöitä yksilö- ja yhteisötasolla

Arviointimenetelmät

Hyväksytty/Hylätty

Opintojakson hyväksyminen edellyttää itsenäistä tiedonhakua ja verkko-opiskelua
opintojakson osioiden ja lopputentin hyväksyttyä suorittamista.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointikriteerit: arviointiasteikko hyväksytty/hylätty

Hyväksytty / hylätty

Ilmoittautumisaika

07.05.2025 - 31.08.2025

Ajoitus

22.09.2025 - 09.11.2025

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Hyvinvointi (LAB)

Toimipiste

Lappeenrannan kampus

Opetuskielet
  • Englanti
Koulutus
  • Bachelor's Degree Programme in Paramedic Nurse
Opettaja
  • Hamudat Balogun
Opetusryhmät
  • Luennot (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
  • Harjoitukset (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
  • Seminaari (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
  • HLPRPARA24SA
    Bachelor's Degree Programme in Paramedic Nurse 24SA Lappeenranta
Pienryhmät
  • Luennot
  • Harjoitukset
  • Seminaari

Osaamistavoitteet

The student is able to
- identify and assess the determinants of community health and well-being at an individual and community level
- assess the determinants of health inequalities from a sustainable development perspective
- evaluate and develop interventions to strengthen the client's resources in a multi-professional manner
- guide and support the client in vaccination decisions and in the prevention of infectious diseases in the tourist
- explain the diversity and importance of sexual health for well-being, identify risk factors and promote sexual health at different stages of life

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Ilmoittautumisaika

07.05.2025 - 31.08.2025

Ajoitus

11.08.2025 - 21.09.2025

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Hyvinvointi (LAB)

Toimipiste

Lappeenrannan kampus

Opetuskielet
  • Englanti
Koulutus
  • Bachelor's Degree Programme in Paramedic Nurse
Opettaja
  • Hamudat Balogun
Opetusryhmät
  • Luennot (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
  • Harjoitukset (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
  • Seminaari (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
  • HLPRPARA24SB
    Bachelor's Degree Programme in Paramedic Nurse 24SB Lappeenranta
Pienryhmät
  • Luennot
  • Harjoitukset
  • Seminaari

Osaamistavoitteet

The student is able to
- identify and assess the determinants of community health and well-being at an individual and community level
- assess the determinants of health inequalities from a sustainable development perspective
- evaluate and develop interventions to strengthen the client's resources in a multi-professional manner
- guide and support the client in vaccination decisions and in the prevention of infectious diseases in the tourist
- explain the diversity and importance of sexual health for well-being, identify risk factors and promote sexual health at different stages of life

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty