Liiketalouden alan koulutus (ylempi AMK), Kaupallistaminen - Ideoista euroiksi
Tradenomi (ylempi AMK), Kaupallistaminen - Ideoista euroiksi 25K, verkko-opinnot
Ilmoittautumisaika
20.11.2024 - 10.01.2025
Ajoitus
15.01.2025 - 28.03.2025
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketoiminta (LAB)
Toimipiste
Verkkokampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 60
Koulutus
- Liiketalouden alan koulutus (ylempi AMK), Kaupallistaminen - Ideoista euroiksi
Opettaja
- Riitta Forsten-Astikainen
Opetusryhmät
- Verkkoluento (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
- Avoimen ammattikorkeakoulun kiintiö (Koko: 10. Avoin AMK: 10.)
Ryhmät
-
LLPRYKAUP25KVKaupallistaminen - Ideoista euroiksi (YAMK) 25KV Lappeenranta
Pienryhmät
- Verkkoluento
- Avoimen ammattikorkeakoulun kiintiö
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- analysoida kilpailuympäristöjä ja tunnistaa kaupallistamismahdollisuuksia
- kartoittaa toimintaympäristöjä ja tunnistaa markkinoiden trendejä ja asiakastarpeita
- kehittää strategisia liiketoimintamahdollisuuksia kilpailu- ja toimintaympäristöanalyysien perusteella
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Kurssi toteutetaan aikavälillä 15.1. – 28.3.2025. Luentoja on kolme kertaa:
15.1. klo 17.00 - 20.00 Teams/ Riitta Forsten-Astikainen
5.2. klo 17.00 - 20.00 Teams/ Riitta Forsten-Astikainen
5.3. klo 17.00 - 20.00 Teams/ Riitta Forsten-Astikainen
Osallistumislinkki luennoille löytyy kurssin Moodle-alustalta
Luentojen välillä on kaksi verkkotenttiä (10 monivalintakysymystä/tentti) sekä lopuksi kirjallinen oppimistehtävä.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Suomen- ja englanninkielinen kirjallisuus
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei muita toteutustapoja
Uusintamahdollisuudet
Uusintatentti syksyllä 2025. Tarkemmat tiedot Moodlessa.
Oppimisympäristö
Moodle verkko-oppimisympäristö
Teams-kanava
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5 op = 135 tuntia opiskelijan työtä
Sisältö
Opiskelija osaa:
- analysoida kilpailuympäristöjä ja tunnistaa kaupallistamismahdollisuuksia
- kartoittaa toimintaympäristöjä ja tunnistaa markkinoiden trendejä ja asiakastarpeita
- kehittää strategisia liiketoimintamahdollisuuksia kilpailu- ja toimintaympäristöanalyysien perusteella
Arviointimenetelmät
- Moodle-tentit kaksi kpl (10 monivalintakysymystä/tentti), arviointi 5-0 muodostaa 20 arvosanasta
- Kirjallinen oppimistehtävä, arviointi 5–0/täydennettävä, muodostaa 80 arvosanasta.
Arviointiasteikko
1-5
Hylätty (0)
- opiskelija saa alle 50 % tenttien ja oppimistehtävän pisteistä.
- opiskelija ei tee tenttejä ja palauta kirjallista oppimistehtävää määräaikaan mennessä.
- oppimistehtävän Turnitin tarkastus osoittaa, että opiskelijalla on suuria puutteita lähdeviitteisiin pohjautuvassa asiatyylisessä tekstin tuottamisessa. - opiskelijan tehtävä ei noudata tehtävänantoa.
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija osaa:
- yhdistää teoreettista ja käytännön tietoa ja soveltaa niitä ongelmien ratkaisemisessa
- laatia tietoperustan, joka on tavanomainen ja osoittaa riittävää asiantuntijamaista perehtyneisyyttä.
- opiskelija on käyttänyt lähteitä niukasti ja lähteet on yhdistetty aiheeseen väljästi.
- lähdemerkinnät ovat puutteellisia
- lähteinä on käytetty pääsääntöisesti ei-tutkimuksellisia lähteitä.
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija osaa:
- yhdistää teoreettista ja käytännön tietoa huolellisesti ja soveltaa niitä luovasti erilaisten ongelmien ratkaisemisessa
- laatia tietoperustan, joka on ajankohtainen, tarkoituksenmukainen ja osoittaa hyvää asiantuntijamaista perehtyneisyyttä.
- lähteet ovat soveltaen perusteltuja, myös tutkimuksia ja/tai vieraskielisiä lähteitä.
- lähteet on yhdistetty perustellusti toisiinsa.
- lähdemerkinnät ja viitteet ovat lähes virheettömiä.
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija osaa:
- yhdistää teoreettista ja käytännön tietoa kriittisesti ja soveltaa niitä luovasti monimutkaisten ongelmien ratkaisemisessa
- laatia tietoperustan, joka on ajankohtainen, laaja/syvällinen, kriittisesti valittu ja osoittaa analyyttista ja asiantuntijamaista perehtyneisyyttä.
- lähteet ovat kriittisesti valittuja, monipuolisia ja perusteltuja, myös tutkimuksia ja vieraskielisiä lähteitä.
- lähteet on yhdistetty analyyttisesti toisiinsa.
- lähdemerkinnät ja viitteet ovat virheettömiä.
Ilmoittautumisaika
20.11.2024 - 10.01.2025
Ajoitus
19.03.2025 - 30.05.2025
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketoiminta (LAB)
Toimipiste
Verkkokampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 60
Koulutus
- Liiketalouden alan koulutus (ylempi AMK), Kaupallistaminen - Ideoista euroiksi
Opettaja
- Tuuli Mirola
- Riitta Forsten-Astikainen
Opetusryhmät
- Verkkoluento (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
- Avoimen ammattikorkeakoulun kiintiö (Koko: 14. Avoin AMK: 14.)
Ryhmät
-
LLPRYKAUP25KVKaupallistaminen - Ideoista euroiksi (YAMK) 25KV Lappeenranta
Pienryhmät
- Verkkoluento
- Avoimen ammattikorkeakoulun kiintiö
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- analysoida ja tulkita kuluttajakäyttäytymistä ja sen trendejä eri markkinatilanteissa
- hallita markkinatutkimuksen keskeiset menetelmät ja osaa soveltaa niitä käytännössä
- hyödyntää kuluttajakäyttäytymisestä ja markkinatutkimuksista saatua tietoa markkinointistrategioiden kehittämisessä
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Kurssi toteutetaan aikavälillä 19.3. – 30.5.2025. Luentoja on neljä kertaa:
19.3. 2025 klo 17.00–20.00 Kuluttajatrendit osa 1. Riitta Forsten-Astikainen
9.4. 2025 klo 17.00–20.00 Kuluttajatrendit osa 2. Riittta Forsten-Astikainen
23.4. klo 17.00–20.00 Markkinatutkimus osa 1. Tuuli Mirola
7.5. klo 17.00–20.00 Markkinatutkimus osa 2. Tuuli Mirola
Kilpailu- ja kuluttajatrendien osalta kaksi välitenttiä (monivalintatentit Moodlessa) sekä kirjallinen oppimistehtävä, palautus Moodleen 30.5.2025 mennessä.
Markkinatutkimuksen osalta välitehtävät (tarkemmat tiedot Moodlessa) ja kirjallinen oppimistehtävä, palautus Moodleen 23.5.2025 mennessä.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Suomen- ja englanninkielinen materiaali Moodlessa
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei muita suoritustapoja
Uusintamahdollisuudet
Uusintatentit (2 kpl) syksyllä 2025. Tarkemmat tiedot Moodlessa.
Oppimisympäristö
Moodle verkko-oppimisympäristö, Teams tai Zoom-kanavat
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5op = 135 tuntia opiskelijan työtä
Sisältö
- Kuluttajakäyttäytymisen perusteet ja trendit
- Kuluttajakäyttäytymiseen liittyvät psykologiset tekijät
- Markkinointistrategiat
- Markkinointi ja sen tehtävät
- Markkinoinnin johtaminen, suunnittelu ja analysointi
- Markkinointitutkimus ja sen tehtävät, tavoitteet ja kohteet
- Tutkimusstrategia ja menetelmät
- Tutkimuksen raportointi
Arviointimenetelmät
- Moodle tentit 2 kpl (kuluttajatrendit), arviointi 5-0, muodostaa 10 % kokonaisarvosanasta
- Kirjallinen oppimistehtävä (kuluttajatrendit), arviointi 5–0/täydennettävä, muodostaa 40 % kokonaisarvosanasta.
- Välitehtävä (markkinatutkimus), arviointi hyväksytty/täydennettävä/hylätty
- Kirjallinen oppimistehtävä (markkinatutkimus), arviointi 5-0, muodostaa 50% kokonaisarvosanasta.
Arviointiasteikko
1-5
Hylätty (0)
- opiskelija saa alle 50 % tentin ja oppimistehtävien pisteistä.
- opiskelija ei palauta kirjallista oppimistehtävää määräaikaan mennessä.
- oppimistehtävän Turnitin tarkastus osoittaa, että opiskelijalla on suuria puutteita lähdeviitteisiin pohjautuvassa asiatyylisessä tekstin tuottamisessa.
- opiskelijan tehtävä ei noudata tehtävänantoa.
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija osaa
- yhdistää teoreettista ja käytännön tietoa ja soveltaa niitä ongelmien ratkaisemisessa
- laatia tietoperustan, joka on tavanomainen ja osoittaa riittävää asiantuntijamaista perehtyneisyyttä.
- opiskelija on käyttänyt lähteitä niukasti ja lähteet on yhdistetty aiheeseen väljästi.
- lähdemerkinnät ovat puutteellisia
- lähteinä on käytetty pääsääntöisesti ei-tutkimuksellisia lähteitä.
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija osaa
- yhdistää teoreettista ja käytännön tietoa huolellisesti ja soveltaa niitä luovasti erilaisten ongelmien ratkaisemisessa
- laatia tietoperustan, joka on ajankohtainen, tarkoituksenmukainen ja osoittaa hyvää asiantuntijamaista perehtyneisyyttä.
- lähteet ovat soveltaen perusteltuja, myös tutkimuksia ja/tai vieraskielisiä lähteitä.
- lähteet on yhdistetty perustellusti toisiinsa.
- lähdemerkinnät ja viitteet ovat lähes virheettömiä.
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija osaa
- yhdistää teoreettista ja käytännön tietoa kriittisesti ja soveltaa niitä luovasti monimutkaisten ongelmien ratkaisemisessa
- laatia tietoperustan, joka on ajankohtainen, laaja/syvällinen, kriittisesti valittu ja osoittaa analyyttista ja asiantuntijamaista perehtyneisyyttä.
- lähteet ovat kriittisesti valittuja, monipuolisia ja perusteltuja, myös tutkimuksia ja vieraskielisiä lähteitä.
- lähteet on yhdistetty analyyttisesti toisiinsa.
- lähdemerkinnät ja viitteet ovat virheettömiä.
Ilmoittautumisaika
02.12.2024 - 31.12.2025
Ajoitus
01.01.2025 - 31.12.2025
Opintopistemäärä
10 op
Virtuaaliosuus
10 op
TKI-osuus
10 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketoiminta (LAB)
Toimipiste
Verkkokampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 60
Koulutus
- Liiketalouden alan koulutus (ylempi AMK), Kaupallistaminen - Ideoista euroiksi
Opettaja
- Mirka Airesvuo
- Riitta Forsten-Astikainen
- Taina Orpana
Ryhmät
-
LLPRYKAUP25KVKaupallistaminen - Ideoista euroiksi (YAMK) 25KV Lappeenranta
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- kuvata opinnäytetyönsä tavoitteet ja keskeisen sisällön
- suunnitella ja kuvata oman opinnäytetyöprosessinsa vaiheet
- ottaa huomioon mahdolliset tutkimuslupa- ja tekijänoikeusasiat.
Arviointiasteikko
1-5
Ilmoittautumisaika
07.05.2025 - 30.09.2025
Ajoitus
01.08.2025 - 31.12.2025
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
3 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketoiminta (LAB)
Toimipiste
Verkkokampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 60
Koulutus
- Liiketalouden alan koulutus (ylempi AMK), Kaupallistaminen - Ideoista euroiksi
Opettaja
- Tarja Keski-Mattinen
Opetusryhmät
- Luennot 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
LLPRYKAUP25KVKaupallistaminen - Ideoista euroiksi (YAMK) 25KV Lappeenranta
Pienryhmät
- Luennot 1
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- tunnistaa tekoälyn tarjoamat mahdollisuudet kaupallistamisessa
- soveltaa analytiikkaa kaupallistamisstrategioiden kehittämisessä
- arvioida ja kehittää tekoälypohjaisia ratkaisuja kaupallistamista varten
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Toteutus verkko-opetuksena, aiheeseen tutustuttava ennakkotehtävä, luennot+keskustelut ja kehittämistehtävä itsenäisesti tai tiimityöskentelynä opiskellen.
Ajoitus ja läsnäolo
Verkko-luennot viikoilla 45, 48 ja loppuseminaari viikolla 50, keskiviikkoiltaisin klo 17:00-20:30.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Materiaali jaetaan luentojen yhteydessä.
Työelämäyhteistyö
Kehittämistehtävä tehdään työlämätoimeksiantona.
Oppimisympäristö
Luennot, ennakkotehtävä ja kehittämistehtävä. Toteutus online.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
27 h opiskelijan työtä per opintopiste = 135 h opintoja tälle opintojaksolle
Sisältö
* Tekoälyn tarjoamat mahdollisuudet kaupallistamisessa
* Analytiikan soveltaminen kaupallistamisstrategioiden kehittämisessä
* Tekoälypohjaisten ratkaisujen arviointi ja kehittäminen
Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen
Opintojakson suorittaminen ei edellytä aiempia opintoja, mutta työelämäkokemusta liiketoiminnan kehittämisestä tulisi olla.
Luennot ovat 5.11. ja 26.11.2025, loppuseminaari on 10.12.2025 kello 17:00-20:30.
Arviointimenetelmät
Perustuu YAMK-arviointikehikkoon, jota sovelletaan harjoitustyön suorittamiseen, sekä tuloksiin.
Arviointiasteikko
1-5
Hylätty (0)
Opiskelija ei ole saavuttanut opintojakson tavoitteita hyväksytysti.
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija on saavuttanut kurssin tavoitteet hyväksyttävästi. Hän osaa hyödyntää analytiikkaa ja teköälyä kaupallistamisessa, laatia suunnitelman sekä osaa arvioida saatuja tuloksia.
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija on saavuttanut kurssin tavoitteet hyvin. Hän osaa laatia suunnitelman kaupallistamisesta hyödyntäen analytiikkaa sekä tekoälyä. Hän osaa arvioida kaupallistamisstrategiaa sekä tuottaa kirjallisen ja visuaalisen strategiaraportin.
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija on saavuttanut kurssin tavoitteet erinomaisesti. Hän osaa laatia suunnitelman ja strategian kaupallistamisesta hyödyntäen analytiikkaa sekä tekoälyä. Hän osaa arvioida kaupallistamisstrategiaa käyttäen pestel-mallia, sekä tuottaa kirjallisen ja visuaalisen strategiaraportin toteutussuunnitelman kera.
Ilmoittautumisaika
07.05.2025 - 31.08.2025
Ajoitus
10.09.2025 - 15.10.2025
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketoiminta (LAB)
Toimipiste
Verkkokampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 60
Koulutus
- Liiketalouden alan koulutus (ylempi AMK), Kaupallistaminen - Ideoista euroiksi
Opettaja
- Anna Pajari
- Tiina Taiminen
Opetusryhmät
- Verkkoluento 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
LLPRYKAUP25KVKaupallistaminen - Ideoista euroiksi (YAMK) 25KV Lappeenranta
Pienryhmät
- Verkkoluento 1
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- integroida kestävän kehityksen näkökulmia uusien tuotteiden ja palvelujen kehityksessä
- analysoida markkinoita ja tunnistaa potentiaaliset kaupallistamismahdollisuudet kestävän kehityksen tuotteille ja palveluille
- soveltaa kestävän kehityksen periaatteita eri toimialoilla ja liiketoimintamalleissa
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Kurssi toteutetaan monimuoto-opetuksena, joka koostuu lähiopetuksesta, itsenäisestä opiskelusta ja soveltavista tehtävistä. Opetusmenetelmiä ovat luennot, tapaustutkimukset, asiantuntijavierailut ja digitaalisten työkalujen hyödyntäminen (esim. videoesitykset, infografiikat). Oppiminen on vuorovaikutteista ja käytännönläheistä, ja opiskelijat soveltavat oppimaansa käytännön kehittämistehtävissä.
Ajoitus ja läsnäolo
Kurssi järjestetään syyslukukaudella 10.9.-15.10. Kurssi sisältää kolme lähiopetuskertaa (3 x 3 h), joiden osallistumista suositellaan vahvasti. Itsenäisen työskentelyn määrä on merkittävä, ja opiskelijan tulee varata riittävästi aikaa soveltavien tehtävien suorittamiseen.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
- Bocken, N., Short, S., Rana, P., & Evans, S. (2014). "A literature and practice review to develop sustainable business model archetypes."
- Geissdoerfer, M., Vladimirova, D., & Evans, S. (2018). "Sustainable business model innovation: A review."
Ajankohtaiset artikkelit ja tutkimukset, jotka jaetaan kurssin aikana Moodlessa.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Kurssi suoritetaan yksilötehtävien kautta, mutta opiskelija voi valita esitystavan osassa tehtävistä (esim. kirjallinen raportti vs. videoesitys).
Työelämäyhteistyö
Kurssilla käytetään yritysesimerkkejä ja ajankohtaisia kestävän kehityksen innovaatioita eri toimialoilta. Asiantuntijavierailu ja yrityscaset tukevat työelämälähtöistä oppimista.
Uusintamahdollisuudet
Opiskelija voi uusia hylätyn suorituksen kurssin ohjeistuksen mukaisesti. Uusintatehtävät määräytyvät tapauskohtaisesti.
Oppimisympäristö
Kurssi toteutetaan Moodlessa, ja osa tehtävistä edellyttää digitaalisten työkalujen käyttöä (esim. videointi, infografiikan luonti).
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Lähiopetus (3x3 h)
Luentoihin valmistautuminen
Tehtävä 1 (yritysanalyysi ja video)
Tehtävä 2 (markkinointisuunnitelma + infografiikka)
Tehtävä 3 (lopputehtävä + esitys)
Muu itsenäinen työskentely
Yhteensä 135 h
Sisältö
Kurssi käsittelee kestävän kehityksen innovaatioprosesseja, markkina-analyysiä, kaupallistamista ja sovelluksia eri toimialoilla.
Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen
Ei edellytä aiempaa osaamista.
Arviointimenetelmät
Tehtävä 1 (videoanalyysi) – 20 %
Tehtävä 2 (markkinointisuunnitelma + infografiikka) – 30 %
Tehtävä 3 (lopputehtävä + esitys) – 50 %
Arviointiasteikko
1-5
Hylätty (0)
Tehtävät ovat puutteellisia tai eivät vastaa annettuja vaatimuksia.
Oppilas ei osoita ymmärrystä kestävän kehityksen innovaatioista tai liiketoiminnan sovelluksista.
Ei riittävää lähdeaineiston käyttöä tai analyysi on heikko.
Esitykset (video/posteri) ovat laadultaan huonoja tai puutteellisia.
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
Yritysanalyysi ja videoesitys:
Perustiedot yrityksen kestävän kehityksen innovaatiosta tunnistettu, mutta analyysi on pinnallinen.
Videoesitys on rakenteeltaan sekava tai visuaalisesti heikko.
Lähdeaineistoa käytetty niukasti.
Markkinointisuunnitelma ja infografiikka:
Perusmarkkinointianalyysi tehty, mutta kaupallistamisstrategia on vajavainen.
Infografiikka on epäselvä eikä tue suunnitelmaa.
Lopputehtävä ja esitys:
Innovaatioehdotus on heikko tai epämääräinen.
Kirjallinen raportti on suppea ja vailla kunnollista analyysiä.
Esitys on rakenteeltaan heikko ja havainnollistaminen puutteellista.
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
Yritysanalyysi ja videoesitys:
Hyvä ymmärrys yrityksen kestävän kehityksen innovaatiosta.
Analyysi osoittaa perustason kriittistä ajattelua.
Videoesitys on selkeä ja hyvin jäsennelty, mutta visuaalinen toteutus voisi olla parempi.
Markkinointisuunnitelma ja infografiikka:
Markkina-analyysi on kattava, mutta kaupallistamisstrategia kaipaa syventämistä.
Infografiikka on selkeä ja tukee analyysiä, mutta visuaalinen ilme voisi olla vahvempi.
Lopputehtävä ja esitys:
Innovaatioehdotus on realistinen ja perusteltu.
Kirjallinen raportti osoittaa hyvää asiantuntemusta ja viittaa relevantteihin lähteisiin.
Esitys on johdonmukainen ja havainnollistaa innovaation keskeiset näkökulmat.
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
Yritysanalyysi ja videoesitys:
Syvällinen ja kriittinen analyysi yrityksen kestävän kehityksen innovaatiosta.
Opiskelija osoittaa erinomaista ymmärrystä kestävän kehityksen liiketoimintamalleista.
Videoesitys on hyvin tuotettu, visuaalisesti laadukas ja vaikuttava.
Markkinointisuunnitelma ja infografiikka:
Markkina-analyysi ja kaupallistamisstrategia ovat erinomaisesti perusteltuja.
Infografiikka on visuaalisesti houkutteleva ja tehokkaasti informatiivinen.
Lopputehtävä ja esitys:
Innovaatioehdotus on luova, skaalautuva ja vahvasti perusteltu.
Kirjallinen raportti on akateemisesti vahva, hyvin lähteistetty ja syvällinen.
Esitys on vakuuttava, selkeästi strukturoitu ja hyvin visualisoitu.
Ilmoittautumisaika
14.08.2025 - 12.09.2025
Ajoitus
13.09.2025 - 31.12.2026
Opintopistemäärä
20 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketoiminta (LAB)
Toimipiste
Lappeenrannan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 50
Koulutus
- Liiketalouden alan koulutus (ylempi AMK), Kaupallistaminen - Ideoista euroiksi
Opettaja
- Riitta Forsten-Astikainen
- Taina Orpana
Ryhmät
-
LLPRYKAUP25KVKaupallistaminen - Ideoista euroiksi (YAMK) 25KV Lappeenranta
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- osaa toteuttaa opinnäytetyön hyväksytyn opinnäytetyösuunnitelman pohjalta
- esittää opinnäytetyönsä tulokset tai tuotoksen
- raportoida opinnäytetyönsä kirjallisesti LAB-ammattikorkeakoulun opinnäytetyöohjeen mukaisesti
- kirjoittaa kypsyysnäytteenä lehdistötiedotteen tai artikkelin.
Arviointiasteikko
1-5