Siirry suoraan sisältöön

Liiketalouden alan koulutus (ylempi AMK), Kaupallistaminen - Ideoista euroiksi

Tutkinto:
Liiketalouden ylempi ammattikorkeakoulututkinto

Tutkintonimike:
Tradenomi (ylempi AMK)

Laajuus:
90 op

Tradenomi (ylempi AMK), Kaupallistaminen - Ideoista euroiksi 25K, verkko-opinnot
Tunnus
(LLPRYKAUP25KV)
Ilmoittautumisaika

20.11.2024 - 10.01.2025

Ajoitus

15.01.2025 - 28.03.2025

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Liiketoiminta (LAB)

Toimipiste

Verkkokampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

20 - 60

Koulutus
  • Liiketalouden alan koulutus (ylempi AMK), Kaupallistaminen - Ideoista euroiksi
Opettaja
  • Riitta Forsten-Astikainen
Opetusryhmät
  • Verkkoluento (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
  • Avoimen ammattikorkeakoulun kiintiö (Koko: 10. Avoin AMK: 10.)
Ryhmät
  • LLPRYKAUP25KV
    Kaupallistaminen - Ideoista euroiksi (YAMK) 25KV Lappeenranta
Pienryhmät
  • Verkkoluento
  • Avoimen ammattikorkeakoulun kiintiö

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- analysoida kilpailuympäristöjä ja tunnistaa kaupallistamismahdollisuuksia
- kartoittaa toimintaympäristöjä ja tunnistaa markkinoiden trendejä ja asiakastarpeita
- kehittää strategisia liiketoimintamahdollisuuksia kilpailu- ja toimintaympäristöanalyysien perusteella

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Kurssi toteutetaan aikavälillä 15.1. – 28.3.2025. Luentoja on kolme kertaa:

15.1. klo 17.00 - 20.00 Teams/ Riitta Forsten-Astikainen
5.2. klo 17.00 - 20.00 Teams/ Riitta Forsten-Astikainen
5.3. klo 17.00 - 20.00 Teams/ Riitta Forsten-Astikainen

Osallistumislinkki luennoille löytyy kurssin Moodle-alustalta

Luentojen välillä on kaksi verkkotenttiä (10 monivalintakysymystä/tentti) sekä lopuksi kirjallinen oppimistehtävä.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Suomen- ja englanninkielinen kirjallisuus

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei muita toteutustapoja

Uusintamahdollisuudet

Uusintatentti syksyllä 2025. Tarkemmat tiedot Moodlessa.

Oppimisympäristö

Moodle verkko-oppimisympäristö
Teams-kanava

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

5 op = 135 tuntia opiskelijan työtä

Sisältö

Opiskelija osaa:

- analysoida kilpailuympäristöjä ja tunnistaa kaupallistamismahdollisuuksia
- kartoittaa toimintaympäristöjä ja tunnistaa markkinoiden trendejä ja asiakastarpeita
- kehittää strategisia liiketoimintamahdollisuuksia kilpailu- ja toimintaympäristöanalyysien perusteella

Arviointimenetelmät

- Moodle-tentit kaksi kpl (10 monivalintakysymystä/tentti), arviointi 5-0 muodostaa 20 arvosanasta

- Kirjallinen oppimistehtävä, arviointi 5–0/täydennettävä, muodostaa 80 arvosanasta.

Arviointiasteikko

1-5

Hylätty (0)

- opiskelija saa alle 50 % tenttien ja oppimistehtävän pisteistä.
- opiskelija ei tee tenttejä ja palauta kirjallista oppimistehtävää määräaikaan mennessä.
- oppimistehtävän Turnitin tarkastus osoittaa, että opiskelijalla on suuria puutteita lähdeviitteisiin pohjautuvassa asiatyylisessä tekstin tuottamisessa. - opiskelijan tehtävä ei noudata tehtävänantoa.

Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija osaa:

- yhdistää teoreettista ja käytännön tietoa ja soveltaa niitä ongelmien ratkaisemisessa
- laatia tietoperustan, joka on tavanomainen ja osoittaa riittävää asiantuntijamaista perehtyneisyyttä.
- opiskelija on käyttänyt lähteitä niukasti ja lähteet on yhdistetty aiheeseen väljästi.
- lähdemerkinnät ovat puutteellisia
- lähteinä on käytetty pääsääntöisesti ei-tutkimuksellisia lähteitä.

Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija osaa:

- yhdistää teoreettista ja käytännön tietoa huolellisesti ja soveltaa niitä luovasti erilaisten ongelmien ratkaisemisessa
- laatia tietoperustan, joka on ajankohtainen, tarkoituksenmukainen ja osoittaa hyvää asiantuntijamaista perehtyneisyyttä.
- lähteet ovat soveltaen perusteltuja, myös tutkimuksia ja/tai vieraskielisiä lähteitä.
- lähteet on yhdistetty perustellusti toisiinsa.
- lähdemerkinnät ja viitteet ovat lähes virheettömiä.

Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija osaa:

- yhdistää teoreettista ja käytännön tietoa kriittisesti ja soveltaa niitä luovasti monimutkaisten ongelmien ratkaisemisessa
- laatia tietoperustan, joka on ajankohtainen, laaja/syvällinen, kriittisesti valittu ja osoittaa analyyttista ja asiantuntijamaista perehtyneisyyttä.
- lähteet ovat kriittisesti valittuja, monipuolisia ja perusteltuja, myös tutkimuksia ja vieraskielisiä lähteitä.
- lähteet on yhdistetty analyyttisesti toisiinsa.
- lähdemerkinnät ja viitteet ovat virheettömiä.

Ilmoittautumisaika

20.11.2024 - 10.01.2025

Ajoitus

19.03.2025 - 30.05.2025

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Liiketoiminta (LAB)

Toimipiste

Verkkokampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

20 - 60

Koulutus
  • Liiketalouden alan koulutus (ylempi AMK), Kaupallistaminen - Ideoista euroiksi
Opettaja
  • Tuuli Mirola
  • Riitta Forsten-Astikainen
Opetusryhmät
  • Verkkoluento (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
  • Avoimen ammattikorkeakoulun kiintiö (Koko: 14. Avoin AMK: 14.)
Ryhmät
  • LLPRYKAUP25KV
    Kaupallistaminen - Ideoista euroiksi (YAMK) 25KV Lappeenranta
Pienryhmät
  • Verkkoluento
  • Avoimen ammattikorkeakoulun kiintiö

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- analysoida ja tulkita kuluttajakäyttäytymistä ja sen trendejä eri markkinatilanteissa
- hallita markkinatutkimuksen keskeiset menetelmät ja osaa soveltaa niitä käytännössä
- hyödyntää kuluttajakäyttäytymisestä ja markkinatutkimuksista saatua tietoa markkinointistrategioiden kehittämisessä

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Kurssi toteutetaan aikavälillä 19.3. – 30.5.2025. Luentoja on neljä kertaa:

19.3. 2025 klo 17.00–20.00 Kuluttajatrendit osa 1. Riitta Forsten-Astikainen
9.4. 2025 klo 17.00–20.00 Kuluttajatrendit osa 2. Riittta Forsten-Astikainen
23.4. klo 17.00–20.00 Markkinatutkimus osa 1. Tuuli Mirola
7.5. klo 17.00–20.00 Markkinatutkimus osa 2. Tuuli Mirola

Kilpailu- ja kuluttajatrendien osalta kaksi välitenttiä (monivalintatentit Moodlessa) sekä kirjallinen oppimistehtävä, palautus Moodleen 30.5.2025 mennessä.

Markkinatutkimuksen osalta välitehtävät (tarkemmat tiedot Moodlessa) ja kirjallinen oppimistehtävä, palautus Moodleen 23.5.2025 mennessä.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Suomen- ja englanninkielinen materiaali Moodlessa

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei muita suoritustapoja

Uusintamahdollisuudet

Uusintatentit (2 kpl) syksyllä 2025. Tarkemmat tiedot Moodlessa.

Oppimisympäristö

Moodle verkko-oppimisympäristö, Teams tai Zoom-kanavat

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

5op = 135 tuntia opiskelijan työtä

Sisältö

- Kuluttajakäyttäytymisen perusteet ja trendit
- Kuluttajakäyttäytymiseen liittyvät psykologiset tekijät
- Markkinointistrategiat
- Markkinointi ja sen tehtävät
- Markkinoinnin johtaminen, suunnittelu ja analysointi
- Markkinointitutkimus ja sen tehtävät, tavoitteet ja kohteet
- Tutkimusstrategia ja menetelmät
- Tutkimuksen raportointi

Arviointimenetelmät

- Moodle tentit 2 kpl (kuluttajatrendit), arviointi 5-0, muodostaa 10 % kokonaisarvosanasta
- Kirjallinen oppimistehtävä (kuluttajatrendit), arviointi 5–0/täydennettävä, muodostaa 40 % kokonaisarvosanasta.
- Välitehtävä (markkinatutkimus), arviointi hyväksytty/täydennettävä/hylätty
- Kirjallinen oppimistehtävä (markkinatutkimus), arviointi 5-0, muodostaa 50% kokonaisarvosanasta.

Arviointiasteikko

1-5

Hylätty (0)

- opiskelija saa alle 50 % tentin ja oppimistehtävien pisteistä.
- opiskelija ei palauta kirjallista oppimistehtävää määräaikaan mennessä.
- oppimistehtävän Turnitin tarkastus osoittaa, että opiskelijalla on suuria puutteita lähdeviitteisiin pohjautuvassa asiatyylisessä tekstin tuottamisessa.
- opiskelijan tehtävä ei noudata tehtävänantoa.

Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija osaa
- yhdistää teoreettista ja käytännön tietoa ja soveltaa niitä ongelmien ratkaisemisessa
- laatia tietoperustan, joka on tavanomainen ja osoittaa riittävää asiantuntijamaista perehtyneisyyttä.
- opiskelija on käyttänyt lähteitä niukasti ja lähteet on yhdistetty aiheeseen väljästi.
- lähdemerkinnät ovat puutteellisia
- lähteinä on käytetty pääsääntöisesti ei-tutkimuksellisia lähteitä.

Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija osaa
- yhdistää teoreettista ja käytännön tietoa huolellisesti ja soveltaa niitä luovasti erilaisten ongelmien ratkaisemisessa
- laatia tietoperustan, joka on ajankohtainen, tarkoituksenmukainen ja osoittaa hyvää asiantuntijamaista perehtyneisyyttä.
- lähteet ovat soveltaen perusteltuja, myös tutkimuksia ja/tai vieraskielisiä lähteitä.
- lähteet on yhdistetty perustellusti toisiinsa.
- lähdemerkinnät ja viitteet ovat lähes virheettömiä.

Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija osaa
- yhdistää teoreettista ja käytännön tietoa kriittisesti ja soveltaa niitä luovasti monimutkaisten ongelmien ratkaisemisessa
- laatia tietoperustan, joka on ajankohtainen, laaja/syvällinen, kriittisesti valittu ja osoittaa analyyttista ja asiantuntijamaista perehtyneisyyttä.
- lähteet ovat kriittisesti valittuja, monipuolisia ja perusteltuja, myös tutkimuksia ja vieraskielisiä lähteitä.
- lähteet on yhdistetty analyyttisesti toisiinsa.
- lähdemerkinnät ja viitteet ovat virheettömiä.

Ilmoittautumisaika

02.12.2024 - 31.12.2025

Ajoitus

01.01.2025 - 31.12.2025

Opintopistemäärä

10 op

Virtuaaliosuus

10 op

TKI-osuus

10 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Liiketoiminta (LAB)

Toimipiste

Verkkokampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

20 - 60

Koulutus
  • Liiketalouden alan koulutus (ylempi AMK), Kaupallistaminen - Ideoista euroiksi
Opettaja
  • Mirka Airesvuo
  • Riitta Forsten-Astikainen
  • Taina Orpana
Ryhmät
  • LLPRYKAUP25KV
    Kaupallistaminen - Ideoista euroiksi (YAMK) 25KV Lappeenranta

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- kuvata opinnäytetyönsä tavoitteet ja keskeisen sisällön
- suunnitella ja kuvata oman opinnäytetyöprosessinsa vaiheet
- ottaa huomioon mahdolliset tutkimuslupa- ja tekijänoikeusasiat.

Arviointiasteikko

1-5

Ilmoittautumisaika

07.05.2025 - 30.09.2025

Ajoitus

01.08.2025 - 31.12.2025

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

TKI-osuus

3 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Liiketoiminta (LAB)

Toimipiste

Verkkokampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

20 - 60

Koulutus
  • Liiketalouden alan koulutus (ylempi AMK), Kaupallistaminen - Ideoista euroiksi
Opettaja
  • Tarja Keski-Mattinen
Opetusryhmät
  • Luennot 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
  • LLPRYKAUP25KV
    Kaupallistaminen - Ideoista euroiksi (YAMK) 25KV Lappeenranta
Pienryhmät
  • Luennot 1

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- tunnistaa tekoälyn tarjoamat mahdollisuudet kaupallistamisessa
- soveltaa analytiikkaa kaupallistamisstrategioiden kehittämisessä
- arvioida ja kehittää tekoälypohjaisia ratkaisuja kaupallistamista varten

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Toteutus verkko-opetuksena, aiheeseen tutustuttava ennakkotehtävä, luennot+keskustelut ja kehittämistehtävä itsenäisesti tai tiimityöskentelynä opiskellen.

Ajoitus ja läsnäolo

Verkko-luennot viikoilla 45, 48 ja loppuseminaari viikolla 50, keskiviikkoiltaisin klo 17:00-20:30.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Materiaali jaetaan luentojen yhteydessä.

Työelämäyhteistyö

Kehittämistehtävä tehdään työlämätoimeksiantona.

Oppimisympäristö

Luennot, ennakkotehtävä ja kehittämistehtävä. Toteutus online.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

27 h opiskelijan työtä per opintopiste = 135 h opintoja tälle opintojaksolle

Sisältö

* Tekoälyn tarjoamat mahdollisuudet kaupallistamisessa
* Analytiikan soveltaminen kaupallistamisstrategioiden kehittämisessä
* Tekoälypohjaisten ratkaisujen arviointi ja kehittäminen

Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen

Opintojakson suorittaminen ei edellytä aiempia opintoja, mutta työelämäkokemusta liiketoiminnan kehittämisestä tulisi olla.
Luennot ovat 5.11. ja 26.11.2025, loppuseminaari on 10.12.2025 kello 17:00-20:30.

Arviointimenetelmät

Perustuu YAMK-arviointikehikkoon, jota sovelletaan harjoitustyön suorittamiseen, sekä tuloksiin.

Arviointiasteikko

1-5

Hylätty (0)

Opiskelija ei ole saavuttanut opintojakson tavoitteita hyväksytysti.

Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija on saavuttanut kurssin tavoitteet hyväksyttävästi. Hän osaa hyödyntää analytiikkaa ja teköälyä kaupallistamisessa, laatia suunnitelman sekä osaa arvioida saatuja tuloksia.

Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija on saavuttanut kurssin tavoitteet hyvin. Hän osaa laatia suunnitelman kaupallistamisesta hyödyntäen analytiikkaa sekä tekoälyä. Hän osaa arvioida kaupallistamisstrategiaa sekä tuottaa kirjallisen ja visuaalisen strategiaraportin.

Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija on saavuttanut kurssin tavoitteet erinomaisesti. Hän osaa laatia suunnitelman ja strategian kaupallistamisesta hyödyntäen analytiikkaa sekä tekoälyä. Hän osaa arvioida kaupallistamisstrategiaa käyttäen pestel-mallia, sekä tuottaa kirjallisen ja visuaalisen strategiaraportin toteutussuunnitelman kera.

Ilmoittautumisaika

07.05.2025 - 31.08.2025

Ajoitus

10.09.2025 - 15.10.2025

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Liiketoiminta (LAB)

Toimipiste

Verkkokampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

20 - 60

Koulutus
  • Liiketalouden alan koulutus (ylempi AMK), Kaupallistaminen - Ideoista euroiksi
Opettaja
  • Anna Pajari
  • Tiina Taiminen
Opetusryhmät
  • Verkkoluento 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
  • LLPRYKAUP25KV
    Kaupallistaminen - Ideoista euroiksi (YAMK) 25KV Lappeenranta
Pienryhmät
  • Verkkoluento 1

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- integroida kestävän kehityksen näkökulmia uusien tuotteiden ja palvelujen kehityksessä
- analysoida markkinoita ja tunnistaa potentiaaliset kaupallistamismahdollisuudet kestävän kehityksen tuotteille ja palveluille
- soveltaa kestävän kehityksen periaatteita eri toimialoilla ja liiketoimintamalleissa

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Kurssi toteutetaan monimuoto-opetuksena, joka koostuu lähiopetuksesta, itsenäisestä opiskelusta ja soveltavista tehtävistä. Opetusmenetelmiä ovat luennot, tapaustutkimukset, asiantuntijavierailut ja digitaalisten työkalujen hyödyntäminen (esim. videoesitykset, infografiikat). Oppiminen on vuorovaikutteista ja käytännönläheistä, ja opiskelijat soveltavat oppimaansa käytännön kehittämistehtävissä.

Ajoitus ja läsnäolo

Kurssi järjestetään syyslukukaudella 10.9.-15.10. Kurssi sisältää kolme lähiopetuskertaa (3 x 3 h), joiden osallistumista suositellaan vahvasti. Itsenäisen työskentelyn määrä on merkittävä, ja opiskelijan tulee varata riittävästi aikaa soveltavien tehtävien suorittamiseen.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

- Bocken, N., Short, S., Rana, P., & Evans, S. (2014). "A literature and practice review to develop sustainable business model archetypes."
- Geissdoerfer, M., Vladimirova, D., & Evans, S. (2018). "Sustainable business model innovation: A review."

Ajankohtaiset artikkelit ja tutkimukset, jotka jaetaan kurssin aikana Moodlessa.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Kurssi suoritetaan yksilötehtävien kautta, mutta opiskelija voi valita esitystavan osassa tehtävistä (esim. kirjallinen raportti vs. videoesitys).

Työelämäyhteistyö

Kurssilla käytetään yritysesimerkkejä ja ajankohtaisia kestävän kehityksen innovaatioita eri toimialoilta. Asiantuntijavierailu ja yrityscaset tukevat työelämälähtöistä oppimista.

Uusintamahdollisuudet

Opiskelija voi uusia hylätyn suorituksen kurssin ohjeistuksen mukaisesti. Uusintatehtävät määräytyvät tapauskohtaisesti.

Oppimisympäristö

Kurssi toteutetaan Moodlessa, ja osa tehtävistä edellyttää digitaalisten työkalujen käyttöä (esim. videointi, infografiikan luonti).

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Lähiopetus (3x3 h)
Luentoihin valmistautuminen
Tehtävä 1 (yritysanalyysi ja video)
Tehtävä 2 (markkinointisuunnitelma + infografiikka)
Tehtävä 3 (lopputehtävä + esitys)
Muu itsenäinen työskentely
Yhteensä 135 h

Sisältö

Kurssi käsittelee kestävän kehityksen innovaatioprosesseja, markkina-analyysiä, kaupallistamista ja sovelluksia eri toimialoilla.

Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen

Ei edellytä aiempaa osaamista.

Arviointimenetelmät

Tehtävä 1 (videoanalyysi) – 20 %
Tehtävä 2 (markkinointisuunnitelma + infografiikka) – 30 %
Tehtävä 3 (lopputehtävä + esitys) – 50 %

Arviointiasteikko

1-5

Hylätty (0)

Tehtävät ovat puutteellisia tai eivät vastaa annettuja vaatimuksia.
Oppilas ei osoita ymmärrystä kestävän kehityksen innovaatioista tai liiketoiminnan sovelluksista.
Ei riittävää lähdeaineiston käyttöä tai analyysi on heikko.
Esitykset (video/posteri) ovat laadultaan huonoja tai puutteellisia.

Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)

Yritysanalyysi ja videoesitys:
Perustiedot yrityksen kestävän kehityksen innovaatiosta tunnistettu, mutta analyysi on pinnallinen.
Videoesitys on rakenteeltaan sekava tai visuaalisesti heikko.
Lähdeaineistoa käytetty niukasti.

Markkinointisuunnitelma ja infografiikka:
Perusmarkkinointianalyysi tehty, mutta kaupallistamisstrategia on vajavainen.
Infografiikka on epäselvä eikä tue suunnitelmaa.

Lopputehtävä ja esitys:
Innovaatioehdotus on heikko tai epämääräinen.
Kirjallinen raportti on suppea ja vailla kunnollista analyysiä.
Esitys on rakenteeltaan heikko ja havainnollistaminen puutteellista.

Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)

Yritysanalyysi ja videoesitys:
Hyvä ymmärrys yrityksen kestävän kehityksen innovaatiosta.
Analyysi osoittaa perustason kriittistä ajattelua.
Videoesitys on selkeä ja hyvin jäsennelty, mutta visuaalinen toteutus voisi olla parempi.

Markkinointisuunnitelma ja infografiikka:
Markkina-analyysi on kattava, mutta kaupallistamisstrategia kaipaa syventämistä.
Infografiikka on selkeä ja tukee analyysiä, mutta visuaalinen ilme voisi olla vahvempi.

Lopputehtävä ja esitys:
Innovaatioehdotus on realistinen ja perusteltu.
Kirjallinen raportti osoittaa hyvää asiantuntemusta ja viittaa relevantteihin lähteisiin.
Esitys on johdonmukainen ja havainnollistaa innovaation keskeiset näkökulmat.

Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)

Yritysanalyysi ja videoesitys:
Syvällinen ja kriittinen analyysi yrityksen kestävän kehityksen innovaatiosta.
Opiskelija osoittaa erinomaista ymmärrystä kestävän kehityksen liiketoimintamalleista.
Videoesitys on hyvin tuotettu, visuaalisesti laadukas ja vaikuttava.

Markkinointisuunnitelma ja infografiikka:
Markkina-analyysi ja kaupallistamisstrategia ovat erinomaisesti perusteltuja.
Infografiikka on visuaalisesti houkutteleva ja tehokkaasti informatiivinen.

Lopputehtävä ja esitys:
Innovaatioehdotus on luova, skaalautuva ja vahvasti perusteltu.
Kirjallinen raportti on akateemisesti vahva, hyvin lähteistetty ja syvällinen.
Esitys on vakuuttava, selkeästi strukturoitu ja hyvin visualisoitu.

Ilmoittautumisaika

14.08.2025 - 12.09.2025

Ajoitus

13.09.2025 - 31.12.2026

Opintopistemäärä

20 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Liiketoiminta (LAB)

Toimipiste

Lappeenrannan kampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

20 - 50

Koulutus
  • Liiketalouden alan koulutus (ylempi AMK), Kaupallistaminen - Ideoista euroiksi
Opettaja
  • Riitta Forsten-Astikainen
  • Taina Orpana
Ryhmät
  • LLPRYKAUP25KV
    Kaupallistaminen - Ideoista euroiksi (YAMK) 25KV Lappeenranta

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- osaa toteuttaa opinnäytetyön hyväksytyn opinnäytetyösuunnitelman pohjalta
- esittää opinnäytetyönsä tulokset tai tuotoksen
- raportoida opinnäytetyönsä kirjallisesti LAB-ammattikorkeakoulun opinnäytetyöohjeen mukaisesti
- kirjoittaa kypsyysnäytteenä lehdistötiedotteen tai artikkelin.

Arviointiasteikko

1-5