Liiketalouden alan koulutus (ylempi AMK), Kaupallistaminen - Ideoista euroiksi
Tradenomi (ylempi AMK), Kaupallistaminen - Ideoista euroiksi 25K, verkko-opinnot
Ilmoittautumisaika
20.11.2024 - 10.01.2025
Ajoitus
15.01.2025 - 28.03.2025
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketoiminta (LAB)
Toimipiste
Verkkokampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 60
Koulutus
- Liiketalouden alan koulutus (ylempi AMK), Kaupallistaminen - Ideoista euroiksi
Opettaja
- Riitta Forsten-Astikainen
Opetusryhmät
- Verkkoluento (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
- Avoimen ammattikorkeakoulun kiintiö (Koko: 10. Avoin AMK: 10.)
Ryhmät
-
LLPRYKAUP25KVKaupallistaminen - Ideoista euroiksi (YAMK) 25KV Lappeenranta
Pienryhmät
- Verkkoluento
- Avoimen ammattikorkeakoulun kiintiö
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- analysoida kilpailuympäristöjä ja tunnistaa kaupallistamismahdollisuuksia
- kartoittaa toimintaympäristöjä ja tunnistaa markkinoiden trendejä ja asiakastarpeita
- kehittää strategisia liiketoimintamahdollisuuksia kilpailu- ja toimintaympäristöanalyysien perusteella
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Kurssi toteutetaan aikavälillä 15.1. – 28.3.2025. Luentoja on kolme kertaa:
15.1. klo 17.00 - 20.00 Teams/ Riitta Forsten-Astikainen
5.2. klo 17.00 - 20.00 Teams/ Riitta Forsten-Astikainen
5.3. klo 17.00 - 20.00 Teams/ Riitta Forsten-Astikainen
Osallistumislinkki luennoille löytyy kurssin Moodle-alustalta
Luentojen välillä on kaksi verkkotenttiä (10 monivalintakysymystä/tentti) sekä lopuksi kirjallinen oppimistehtävä.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Suomen- ja englanninkielinen kirjallisuus
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei muita toteutustapoja
Uusintamahdollisuudet
Uusintatentti syksyllä 2025. Tarkemmat tiedot Moodlessa.
Oppimisympäristö
Moodle verkko-oppimisympäristö
Teams-kanava
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5 op = 135 tuntia opiskelijan työtä
Sisältö
Opiskelija osaa:
- analysoida kilpailuympäristöjä ja tunnistaa kaupallistamismahdollisuuksia
- kartoittaa toimintaympäristöjä ja tunnistaa markkinoiden trendejä ja asiakastarpeita
- kehittää strategisia liiketoimintamahdollisuuksia kilpailu- ja toimintaympäristöanalyysien perusteella
Arviointimenetelmät
- Moodle-tentit kaksi kpl (10 monivalintakysymystä/tentti), arviointi 5-0 muodostaa 20 arvosanasta
- Kirjallinen oppimistehtävä, arviointi 5–0/täydennettävä, muodostaa 80 arvosanasta.
Arviointiasteikko
1-5
Hylätty (0)
- opiskelija saa alle 50 % tenttien ja oppimistehtävän pisteistä.
- opiskelija ei tee tenttejä ja palauta kirjallista oppimistehtävää määräaikaan mennessä.
- oppimistehtävän Turnitin tarkastus osoittaa, että opiskelijalla on suuria puutteita lähdeviitteisiin pohjautuvassa asiatyylisessä tekstin tuottamisessa. - opiskelijan tehtävä ei noudata tehtävänantoa.
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija osaa:
- yhdistää teoreettista ja käytännön tietoa ja soveltaa niitä ongelmien ratkaisemisessa
- laatia tietoperustan, joka on tavanomainen ja osoittaa riittävää asiantuntijamaista perehtyneisyyttä.
- opiskelija on käyttänyt lähteitä niukasti ja lähteet on yhdistetty aiheeseen väljästi.
- lähdemerkinnät ovat puutteellisia
- lähteinä on käytetty pääsääntöisesti ei-tutkimuksellisia lähteitä.
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija osaa:
- yhdistää teoreettista ja käytännön tietoa huolellisesti ja soveltaa niitä luovasti erilaisten ongelmien ratkaisemisessa
- laatia tietoperustan, joka on ajankohtainen, tarkoituksenmukainen ja osoittaa hyvää asiantuntijamaista perehtyneisyyttä.
- lähteet ovat soveltaen perusteltuja, myös tutkimuksia ja/tai vieraskielisiä lähteitä.
- lähteet on yhdistetty perustellusti toisiinsa.
- lähdemerkinnät ja viitteet ovat lähes virheettömiä.
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija osaa:
- yhdistää teoreettista ja käytännön tietoa kriittisesti ja soveltaa niitä luovasti monimutkaisten ongelmien ratkaisemisessa
- laatia tietoperustan, joka on ajankohtainen, laaja/syvällinen, kriittisesti valittu ja osoittaa analyyttista ja asiantuntijamaista perehtyneisyyttä.
- lähteet ovat kriittisesti valittuja, monipuolisia ja perusteltuja, myös tutkimuksia ja vieraskielisiä lähteitä.
- lähteet on yhdistetty analyyttisesti toisiinsa.
- lähdemerkinnät ja viitteet ovat virheettömiä.
Ilmoittautumisaika
20.11.2024 - 10.01.2025
Ajoitus
19.03.2025 - 30.05.2025
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketoiminta (LAB)
Toimipiste
Verkkokampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 60
Koulutus
- Liiketalouden alan koulutus (ylempi AMK), Kaupallistaminen - Ideoista euroiksi
Opettaja
- Tuuli Mirola
- Riitta Forsten-Astikainen
Opetusryhmät
- Verkkoluento (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
- Avoimen ammattikorkeakoulun kiintiö (Koko: 10. Avoin AMK: 10.)
Ryhmät
-
LLPRYKAUP25KVKaupallistaminen - Ideoista euroiksi (YAMK) 25KV Lappeenranta
Pienryhmät
- Verkkoluento
- Avoimen ammattikorkeakoulun kiintiö
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- analysoida ja tulkita kuluttajakäyttäytymistä ja sen trendejä eri markkinatilanteissa
- hallita markkinatutkimuksen keskeiset menetelmät ja osaa soveltaa niitä käytännössä
- hyödyntää kuluttajakäyttäytymisestä ja markkinatutkimuksista saatua tietoa markkinointistrategioiden kehittämisessä
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Kurssi toteutetaan aikavälillä 19.3. – 30.5.2025. Luentoja on neljä kertaa:
19.3. 2025 klo 17.00–20.00 Kuluttajatrendit osa 1. Riitta Forsten-Astikainen
9.4. 2025 klo 17.00–20.00 Kuluttajatrendit osa 2. Riittta Forsten-Astikainen
23.4. klo 17.00–20.00 Markkinatutkimus osa 1. Tuuli Mirola
7.5. klo 17.00–20.00 Markkinatutkimus osa 2. Tuuli Mirola
Kilpailu- ja kuluttajatrendien osalta kaksi välitenttiä (monivalintatentit Moodlessa) sekä kirjallinen oppimistehtävä, palautus Moodleen 30.5.2025 mennessä.
Markkinatutkimuksen osalta välitehtävät (tarkemmat tiedot Moodlessa) ja kirjallinen oppimistehtävä, palautus Moodleen 23.5.2025 mennessä.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Suomen- ja englanninkielinen materiaali Moodlessa
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei muita suoritustapoja
Uusintamahdollisuudet
Uusintatentit (2 kpl) syksyllä 2025. Tarkemmat tiedot Moodlessa.
Oppimisympäristö
Moodle verkko-oppimisympäristö, Teams tai Zoom-kanavat
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5op = 135 tuntia opiskelijan työtä
Sisältö
- Kuluttajakäyttäytymisen perusteet ja trendit
- Kuluttajakäyttäytymiseen liittyvät psykologiset tekijät
- Markkinointistrategiat
- Markkinointi ja sen tehtävät
- Markkinoinnin johtaminen, suunnittelu ja analysointi
- Markkinointitutkimus ja sen tehtävät, tavoitteet ja kohteet
- Tutkimusstrategia ja menetelmät
- Tutkimuksen raportointi
Arviointimenetelmät
- Moodle tentit 2 kpl (kuluttajatrendit), arviointi 5-0, muodostaa 10 % kokonaisarvosanasta
- Kirjallinen oppimistehtävä (kuluttajatrendit), arviointi 5–0/täydennettävä, muodostaa 40 % kokonaisarvosanasta.
- Välitehtävä (markkinatutkimus), arviointi hyväksytty/täydennettävä/hylätty
- Kirjallinen oppimistehtävä (markkinatutkimus), arviointi 5-0, muodostaa 50% kokonaisarvosanasta.
Arviointiasteikko
1-5
Hylätty (0)
- opiskelija saa alle 50 % tentin ja oppimistehtävien pisteistä.
- opiskelija ei palauta kirjallista oppimistehtävää määräaikaan mennessä.
- oppimistehtävän Turnitin tarkastus osoittaa, että opiskelijalla on suuria puutteita lähdeviitteisiin pohjautuvassa asiatyylisessä tekstin tuottamisessa.
- opiskelijan tehtävä ei noudata tehtävänantoa.
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija osaa
- yhdistää teoreettista ja käytännön tietoa ja soveltaa niitä ongelmien ratkaisemisessa
- laatia tietoperustan, joka on tavanomainen ja osoittaa riittävää asiantuntijamaista perehtyneisyyttä.
- opiskelija on käyttänyt lähteitä niukasti ja lähteet on yhdistetty aiheeseen väljästi.
- lähdemerkinnät ovat puutteellisia
- lähteinä on käytetty pääsääntöisesti ei-tutkimuksellisia lähteitä.
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija osaa
- yhdistää teoreettista ja käytännön tietoa huolellisesti ja soveltaa niitä luovasti erilaisten ongelmien ratkaisemisessa
- laatia tietoperustan, joka on ajankohtainen, tarkoituksenmukainen ja osoittaa hyvää asiantuntijamaista perehtyneisyyttä.
- lähteet ovat soveltaen perusteltuja, myös tutkimuksia ja/tai vieraskielisiä lähteitä.
- lähteet on yhdistetty perustellusti toisiinsa.
- lähdemerkinnät ja viitteet ovat lähes virheettömiä.
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija osaa
- yhdistää teoreettista ja käytännön tietoa kriittisesti ja soveltaa niitä luovasti monimutkaisten ongelmien ratkaisemisessa
- laatia tietoperustan, joka on ajankohtainen, laaja/syvällinen, kriittisesti valittu ja osoittaa analyyttista ja asiantuntijamaista perehtyneisyyttä.
- lähteet ovat kriittisesti valittuja, monipuolisia ja perusteltuja, myös tutkimuksia ja vieraskielisiä lähteitä.
- lähteet on yhdistetty analyyttisesti toisiinsa.
- lähdemerkinnät ja viitteet ovat virheettömiä.
Ilmoittautumisaika
02.12.2024 - 31.12.2025
Ajoitus
01.01.2025 - 31.12.2025
Opintopistemäärä
10 op
Virtuaaliosuus
10 op
TKI-osuus
10 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketoiminta (LAB)
Toimipiste
Verkkokampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 60
Koulutus
- Liiketalouden alan koulutus (ylempi AMK), Kaupallistaminen - Ideoista euroiksi
Opettaja
- Mirka Airesvuo
- Riitta Forsten-Astikainen
Ryhmät
-
LLPRYKAUP25KVKaupallistaminen - Ideoista euroiksi (YAMK) 25KV Lappeenranta
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- kuvata opinnäytetyönsä tavoitteet ja keskeisen sisällön
- suunnitella ja kuvata oman opinnäytetyöprosessinsa vaiheet
- ottaa huomioon mahdolliset tutkimuslupa- ja tekijänoikeusasiat.
Arviointiasteikko
1-5