Sosiaali- ja terveysalan koulutus (ylempi AMK), Sosiaali- ja terveyspalvelujen digiasiantuntija
Fysioterapeutti (ylempi AMK)
Sosionomi (ylempi AMK)
Ensihoitaja (ylempi AMK)
Terveydenhoitaja (ylempi AMK)
Sosiaali- ja terveysala (ylempi AMK), sosiaali- ja terveyspalvelujen digiasiantuntija 24S, verkko-opinnot
Sosiaali- ja terveysala (ylempi AMK), sosiaali- ja terveyspalvelujen digiasiantuntija 23S, verkko-opinnot
Sosiaali- ja terveysala (ylempi AMK), sosiaali- ja terveyspalvelujen digiasiantuntija 22S, verkko-opinnot
Sosiaali- ja terveysala (ylempi AMK), sosiaali- ja terveyspalvelujen digiasiantuntija 21S, Lahti
Ilmoittautumisaika
20.11.2023 - 05.12.2023
Ajoitus
10.01.2024 - 21.02.2024
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Hyvinvointi (LAB)
Toimipiste
Verkkokampus, Lahti
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 45
Koulutus
- Sosiaali- ja terveysalan koulutus (ylempi AMK), Sosiaali- ja terveyspalvelujen digiasiantuntija
- Täydentävä osaaminen ja vapaavalintaiset opinnot, YAMK
Opettaja
- Taina Anttonen
- Tarja Tolonen
Opetusryhmät
- Verkkoluento 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
HLPRYTO23HTäydentävä osaaminen YAMK 2023-2024, Hyvinvointi, Lappeenranta
-
HLTIYSTD23SVSosiaali- ja terveyspalvelujen digiasiantuntija (YAMK) 23SV Lahti
-
HLTIYTO23HTäydentävä osaaminen YAMK 2023-2024, Hyvinvointi, Lahti
Pienryhmät
- Verkkoluento 1
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
• soveltaa uusinta tietoa työn uudistamisessa
• analysoida toimintamalleja digi-toimintaympäristössä
• uudistaa strategisesti digipalveluja, sekä ammattilaisen osaamista
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Verkkokampus
Opintojakso on tarkoitettu sosiaali- ja terveysalan ylempi AMK- koulutuksen opiskelijoille, ensisijaisesti Sosiaali- ja terveyspalvelujen digiasiantuntija (ydinopinto)
Ajoitus ja läsnäolo
- ennakkotehtävä opintojaksolle julkaistaan joulukuussa 2023
- opetuspäivät 10.1. ja 21.2.2024
- kehittämistehtävä (tiimi) ja esitys
- ohjaus 24.1.2024, erillinen ajanvaraus (wiki)
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
- opiskelumateriaali julkaistaan opintojakson aikana
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
- ei valinnaista suoritusta
Oppimisympäristö
- Zoom ja Moodle
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5 op = 135 h
Sisältö
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- etsiä ja käyttää uusinta tietoa sosiaali- ja terveyspalvelujen uudistamiseksi
- uudistaa työtä sosiaali- ja terveysalan toimintaympäristössä
- suunnitella ja arvioida strategisesti sosiaali- ja terveyspalvelujen toimintamalleja
Arviointimenetelmät
Osaamistavoitteet – ylempi AMK-arviointikehikko (EQF7)
- Tiedollinen osaaminen: tietoperusta ja lähteet
- Taidollinen osaaminen: asiantuntijuus sisällön käsittelyssä/soveltamisessa ja toteutus
- Viestintäosaaminen: kirjoittaminen, esittäminen ja visualisointi
- Vastuu ja itsenäisyys: kyky soveltaa tietoja ja taitoja
Osaamistavoitteiden saavuttaminen osoitetaan suorittamalla kehittämistehtävä ja sen kirjallisella raportoinnilla.
Arviointiasteikko
1-5
Hylätty (0)
Opiskelija osaa
- esittää perustelemattomasti ja suppeasti tietoa
- soveltaa tietoa uudistamisen suunnittelussa, toteuttamisessa ja arvioinnissa puutteellisesti
- uudistamisen viestintä ei täytä asiatyyliselle kirjoittamiselle asetettuja kriteereitä tai sisältää liikaa samankaltaisuutta (Turnit)
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija osaa
- esittää riittävästi ajankohtaista tietoa
- soveltaa tietoa uudistamisen suunnittelussa, toteuttamisessa ja arvioinnissa kuvailevasti
- viestiä uudistamisesta lähes asiatyylillä, joka täyttää asetetut kriteerit
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija osaa
- esittää ajankohtaista ja tarkoituksenmukaista tietoa
- soveltaa tietoa uudistamisen suunnittelussa, toteuttamisessa ja arvioinnissa johdonmukaisesti
- viestiä uudistamisesta pääasiallisesti asiatyylillä, joka täyttää asetetut kriteerit
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija osaa
- esittää kriittisesti valittua, ajankohtaista ja yhdisteltyä tietoa asiantuntijamaisesti
- soveltaa tietoa uudistamisen suunnittelussa, toteuttamisessa ja arvioinnissa hallitusti, analysoiden ja uudistaen
- viestiä uudistamisesta virheettömällä asiatyylillä, joka täyttää asetetut kriteerit
Ilmoittautumisaika
20.11.2023 - 05.12.2023
Ajoitus
28.02.2024 - 10.04.2024
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Hyvinvointi (LAB)
Toimipiste
Verkkokampus, Lahti
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
25 - 45
Koulutus
- Sosiaali- ja terveysalan koulutus (ylempi AMK), Sosiaali- ja terveyspalvelujen digiasiantuntija
- Täydentävä osaaminen ja vapaavalintaiset opinnot, YAMK
Opettaja
- Tuija Rinkinen
- Taina Anttonen
Opetusryhmät
- Verkkoluento 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
HLPRYTO23HTäydentävä osaaminen YAMK 2023-2024, Hyvinvointi, Lappeenranta
-
HLTIYSTD23SVSosiaali- ja terveyspalvelujen digiasiantuntija (YAMK) 23SV Lahti
-
HLTIYTO23HTäydentävä osaaminen YAMK 2023-2024, Hyvinvointi, Lahti
Pienryhmät
- Verkkoluento 1
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
• soveltaa uusinta tieto asiakasosallisuuden kehittämisessä
• analysoida kriittisesti asiakaskokemusta
• innovoida digitaalisia ratkaisuja palvelujen uudistamiseksi
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Verkkokampus
Opintojakson on tarkoitettu sosiaali- ja terveysalan YAMK- koulutuksen opiskelijoille, ensisijaisesti Sosiaali- ja terveyspalvelujen digiasiantuntija -koulutuksen opiskelijoille
Ajoitus ja läsnäolo
- ennakkotehtävä, julkaistaan tammikuussa 2024
- opetuspäivät 28.2. ja 10.4.2024
- harjoitustehtävä (tiimi)
- kehittämistehtävä (tiimi)
- ohjaus Zoomissa 13.3.2024, erillinen ajanvaraus (wiki)
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
- opiskelumateriaali julkaista opintojakson aikana
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
- ei valinnaista suoritustapaa
Oppimisympäristö
- Moodle ja Zoom
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5 op = 135 h
Sisältö
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- etsiä ja käyttää uusinta tieto ja käsitteitä asiakaskokemuksesta
- analysoida kriittisesti asiakaskokemusta
- innovoida digitaalisia ratkaisuja asiakaskokemuksen uudistamiseksi
Arviointimenetelmät
Osaamistavoitteet – ylempi AMK-arviointikehikko (EQF7)
- Tiedollinen osaaminen: tietoperusta ja lähteet
- Taidollinen osaaminen: asiantuntijuus sisällön käsittelyssä/soveltamisessa ja toteutus
- Viestintäosaaminen: kirjoittaminen, esittäminen ja visualisointi
- Vastuu ja itsenäisyys: kyky soveltaa tietoja ja taitoja
Osaamistavoitteiden saavuttaminen osoitetaan suorittamalla kehittämistehtävä ja sen kirjallisella raportoinnilla
Arviointiasteikko
1-5
Hylätty (0)
Opiskelija osaa
- esittää perustelemattomasti ja suppeasti tietoa
- soveltaa tietoa uudistamisen suunnittelussa, toteuttamisessa ja arvioinnissa puutteellisesti
- uudistamisen viestintä ei täytä asiatyyliselle kirjoittamiselle asetettuja kriteereitä tai sisältää liikaa samankaltaisuutta (Turnit)
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija osaa
- esittää riittävästi ajankohtaista tietoa
- soveltaa tietoa uudistamisen suunnittelussa, toteuttamisessa ja arvioinnissa kuvailevasti
- viestiä uudistamisesta lähes asiatyylillä, joka täyttää tieteelliselle kirjoittamiselle asetetut kriteerit
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija osaa
- esittää ajankohtaista ja tarkoituksenmukaista tietoa
- soveltaa tietoa uudistamisen suunnittelussa, toteuttamisessa ja arvioinnissa johdonmukaisesti
- viestiä uudistamisesta pääasiallisesti asiatyylillä, joka täyttää tieteelliselle kirjoittamiselle asetetut kriteerit
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija osaa
- esittää kriittisesti valittua, ajankohtaista ja yhdisteltyä tietoa asiantuntijamaisesti
- soveltaa tietoa uudistamisen suunnittelussa, toteuttamisessa ja arvioinnissa hallitusti, analysoiden ja uudistaen
- viestiä uudistamisesta virheettömällä asiatyylillä, joka täyttää tieteelliselle kirjoittamiselle asetetut kriteerit
Ilmoittautumisaika
20.11.2023 - 05.12.2023
Ajoitus
17.04.2024 - 15.05.2024
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Hyvinvointi (LAB)
Toimipiste
Verkkokampus, Lahti
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 45
Koulutus
- Sosiaali- ja terveysalan koulutus (ylempi AMK), Sosiaali- ja terveyspalvelujen digiasiantuntija
- Täydentävä osaaminen ja vapaavalintaiset opinnot, YAMK
Opettaja
- Tuija Rinkinen
- Taina Anttonen
Opetusryhmät
- Verkkoluento 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
HLPRYTO23HTäydentävä osaaminen YAMK 2023-2024, Hyvinvointi, Lappeenranta
-
HLTIYSTD23SVSosiaali- ja terveyspalvelujen digiasiantuntija (YAMK) 23SV Lahti
-
HLTIYTO23HTäydentävä osaaminen YAMK 2023-2024, Hyvinvointi, Lahti
Pienryhmät
- Verkkoluento 1
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- soveltaa uusinta tietoa ja käytänteitä etäjohtamisessa
- edistää työhyvinvointia etäjohtamisella
- analysoida työn tehostamista etäjohtamisessa
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Opintojakso suoritetaan itsenäisenä opiskeluna 17.4.- 15.5.2024. Ohjeet opintojakson suorittamiseen julkaistaan Moodlessa.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Opiskelumateriaali julkaistaan Moodlessa.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei valinnaista suoritustapaa.
Oppimisympäristö
Oppimisympäristö on Moodle.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5 op = 135 h
Sisältö
Opiskelija osaa
- soveltaa uusinta tietoa ja käytänteitä etäjohtamisessa
- edistää työhyvinvointia etäjohtamisella
- analysoida työn tehostamista etäjohtamisessa
Arviointimenetelmät
Numeraalinen verkkotentti 5-1 (HYL)
Arviointiasteikko
1-5
Hylätty (0)
Opiskelijan suorituspisteet verkkotentissä ovat < 50 pistettä oikein =arvosana on hylätty (HYL)
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelijan suorituspisteet verkkotentissä ovat
- Vähintään 60 pistettä, mutta alle 70 pistettä = 2
- Vähintään 50 pistettä, mutta alle 60 pistettä= 1
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelijan suorituspisteet verkkotentissä ovat
- Vähintään 80 pistettä, mutta alle 90 pistettä = 4
- Vähintään 70 pistettä, mutta alle 80 pistettä = 3
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelijan suorituspisteet verkkotentissä ovat
- Vähintään 90 pistettä tai enemmän = 5
Ilmoittautumisaika
01.01.2024 - 31.07.2024
Ajoitus
01.01.2024 - 31.07.2025
Opintopistemäärä
10 op
Virtuaaliosuus
10 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Hyvinvointi (LAB)
Toimipiste
Verkkokampus, Lahti
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 200
Koulutus
- Sosionomikoulutus (ylempi AMK), Lapsi- ja perhepalveluiden kehittäminen
- Moderni johtajuus (ylempi AMK, Sosiaali- ja terveysala)
- Sosiaali- ja terveysalan koulutus (ylempi AMK), Sosiaali- ja terveyspalvelujen digiasiantuntija
- Sosiaali- ja terveysalan koulutus (ylempi AMK), Kuntoutuksen ja liikunnan integraatio
- Sosiaali- ja terveysalan koulutus (ylempi AMK), Hyvinvointialan palvelumuotoilu
- Sosiaali- ja terveysalan koulutus (ylempi AMK), Tulevaisuuden johtaja sosiaali- ja terveysalalla
Opettaja
- Juha Roslakka
- Kari Kauranen
- Jaana Mantela
- Elina Kosonen
- Mari Kokkonen
- Tuija Rinkinen
- Tuulia Stellberg
- Arja-Tuulikki Malin
- Eeva Tuomenoksa
- Mari Mynttinen
- Aki Rintala
- Minna-Maria Behm
- Taina Anttonen
- Anne Suikkanen
- Minna Mukka
- Annukka Kivisaari
- Emilia Laapio-Rapi
- Tarja Korpela
Ryhmät
-
HLTIYSTD24SVSosiaali- ja terveyspalvelujen digiasiantuntija (YAMK) 24SV Lahti
-
HLTIYKUNLI24SVKuntoutuksen ja liikunnan integraatio (YAMK) 24SV Lahti
-
HLTIYSOLAPE24SVLapsi- ja perhepalveluiden kehittäminen (YAMK) 24SV Lahti
-
HLTIYMOJO24SVModerni johtajuus (ylempi AMK), sosiaali- ja terveysala 24SV Lahti
-
HLTIYHPAMU24KVHyvinvointialan palvelumuotoilu (YAMK) 24K Lahti
-
HLTIYTUJO24KVTulevaisuuden johtaja sosiaali- ja terveysalalla (YAMK) 24KV Lahti
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- kuvata opinnäytetyönsä tavoitteet ja keskeisen sisällön
- suunnitella ja kuvata oman opinnäytetyöprosessinsa vaiheet
- ottaa huomioon mahdolliset tutkimuslupa- ja tekijänoikeusasiat.
Ajoitus ja läsnäolo
Opinnäytetyöinfo 7.2.2024 klo 9.00-12.00
Lisäksi opintojaksoon kuuluu tutkimuksellisen kirjoittamisen 1 op osio, josta vastaa kielikeskus.
Mikäli et jo keväällä osallistunut opinnäytetyöprosessiin kuuluvalle tutkimuksellisen kirjoittamisen luennolle, vastaavia luentoja on tarjolla myös syksyllä 2023. Valitse yksi seuraavista hyvinvoinnin alan luennoista:
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Moodlessa menetelmä kirjalista.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Hylätty (0)
Hylätty: Opiskelija ei osallistu ohjaukseen. Opiskelija ei palauta suunnitelmaan sovitusti. Opiskelijan palauttama suunnitelma ei noudata hyvän tieteellisen kirjoitustavan mukaista tapaa ja ei läpäise Turnitin tarkastusta.
Arviointikriteerit: arviointiasteikko hyväksytty/hylätty
Hyväksytty: Opiskelija osallistuu suunnitelman ohjaukseen ja palauttaa LAB ammattikorkeakoulun opinnäytetyöohjeiden mukaisen suunnitelman ohjaajalleen erikseen sovitun aikataulun mukaisesti.
Hylätty: Opiskelija ei osallistu ohjaukseen. Opiskelija ei palauta suunnitelmaan sovitusti. Opiskelijan palauttama suunnitelma ei noudata hyvän tieteellisen kirjoitustavan mukaista tapaa ja ei läpäise Turnitin tarkastusta.
Ilmoittautumisaika
20.11.2023 - 30.11.2024
Ajoitus
01.01.2024 - 31.12.2024
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Hyvinvointi (LAB)
Toimipiste
Verkkokampus, Lahti
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Sosiaali- ja terveysalan koulutus (ylempi AMK), Sosiaali- ja terveysalan uudistava johtaminen
- Sosionomikoulutus (ylempi AMK), Lapsi- ja perhepalveluiden kehittäminen
- Moderni johtajuus (ylempi AMK, Sosiaali- ja terveysala)
- Sosiaali- ja terveysalan koulutus (ylempi AMK), Sosiaali- ja terveyspalvelujen digiasiantuntija
- Täydentävä osaaminen ja vapaavalintaiset opinnot, YAMK
- Sosiaali- ja terveysalan koulutus (ylempi AMK), Kuntoutuksen ja liikunnan integraatio
- Sosiaali- ja terveysalan koulutus (ylempi AMK), Sosiaali- ja terveysalan palvelumuotoilu
- Sosiaali- ja terveysalan koulutus (ylempi AMK), Hyvinvointialan palvelumuotoilu
- Sosiaali- ja terveysalan koulutus (ylempi AMK), Kliininen asiantuntija, hoitotyö
- Sosiaali- ja terveysalan koulutus (ylempi AMK), Integroitujen hyvinvointipalvelujen kehittäjä ja johtaja
- Sosiaali- ja terveysalan koulutus (ylempi AMK), Tulevaisuuden johtaja sosiaali- ja terveysalalla
Opettaja
- Taina Anttonen
Ryhmät
-
HLPRYTO23HTäydentävä osaaminen YAMK 2023-2024, Hyvinvointi, Lappeenranta
-
HLTIYSTD24SVSosiaali- ja terveyspalvelujen digiasiantuntija (YAMK) 24SV Lahti
-
HLPRYHYJO22SIntegroitujen hyvinvointipalvelujen kehittäjä ja johtaja (YAMK) 22S Lappeenranta
-
HLTIYKUNLI24SVKuntoutuksen ja liikunnan integraatio (YAMK) 24SV Lahti
-
HLTIYSOLAPE24SVLapsi- ja perhepalveluiden kehittäminen (YAMK) 24SV Lahti
-
HLTIYSTUJ22SVSosiaali- ja terveysalan uudistava johtaminen (YAMK) 22SV Lahti
-
HLTIYHPAMU24KVHyvinvointialan palvelumuotoilu (YAMK) 24K Lahti
-
HLTIYKL22SKliininen asiantuntija, hoitotyö (YAMK) 22S Lahti
-
HLTIYKUNLI22SVKuntoutuksen ja liikunnan integraatio (YAMK) 22SV Lahti
-
HLTIYSOLAPE22SLapsi- ja perhepalveluiden kehittäminen (YAMK) 22S Lahti
-
HLTIYTUJO24KVTulevaisuuden johtaja sosiaali- ja terveysalalla (YAMK) 24KV Lahti
-
HLTIYSTD22SVSosiaali- ja terveyspalvelujen digiasiantuntija (YAMK) 22SV Lahti
-
HLTIYMOJO24SVModerni johtajuus (ylempi AMK), sosiaali- ja terveysala 24SV Lahti
-
HLTIYSTPAMU23KVSosiaali- ja terveysalan palvelumuotoilu (YAMK) 23K Lahti
-
HLTIYSOLAPE23SLapsi- ja perhepalveluiden kehittäminen (YAMK) 23S Lahti
-
HLTIYTUJO23KVTulevaisuuden johtaja sosiaali- ja terveysalalla (YAMK) 23KV Lahti
-
HLTIYSTD23SVSosiaali- ja terveyspalvelujen digiasiantuntija (YAMK) 23SV Lahti
-
HLTIYTO23HTäydentävä osaaminen YAMK 2023-2024, Hyvinvointi, Lahti
-
HLTIYKUNLI23SVKuntoutuksen ja liikunnan integraatio (YAMK) 23SV Lahti
-
HLTIYSTUJ23SVSosiaali- ja terveysalan uudistava johtaminen (YAMK) 23SV Lahti
Osaamistavoitteet
Opintojakson suoritettuaan
- tietää amk toimintaympäristön, pedagogiikan keskeiset periaatteet ja oppimisprosessin
- osaa suunnitella ja toteuttaa opetustilanteita omaa ammatillista osaamistaan ja kokemustaan hyödyntäen amk-opettajan ohjauksessa
- osaa osaltaan arvioida amk-opiskelijan osaamista osaamisperustaisesti amk-opettajan ohjauksessa
- osaa toimia erilaisissa opetuksen ja ohjauksen vuorovaikutustilanteissa
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Ylempi AMK-opiskelija (Hyvinvointiyksikkö, LAB-ammattikorkeakoulu)
- mahdollisuus suorittaa 5 op täydentäviä opintoja toimimalla työelämäosaajana Hyvinvointiyksikön AMK-koulutuksessa
- hakuriteeri: aiemmin hankittu laaja työelämäosaaminen ja kiinnostus toimia oman alansa asiantuntijana amk-koulutuksessa.
Toteutus
- osallistuminen AMK-opetukseen opettajan ohjauksessa (suunnittelu, toteutus, arviointi)
- toteutussuunnitelma laaditaan yhdessä ohjaavan AMK-opettajan kanssa (laajuus, aikataulu, tehtävät, pedagogiset ratkaisut)
Arviointi
- erillinen oppimistehtävä, AMK-opiskelijapalaute omasta osuudesta toteutuksessa sekä AMK-opiskelijoiden ja ohjaavan opettajan antama arviointi
Hakuajat
- kevätlukukauden AMK-opetukseen lokakuun ja syyslukukauden AMK-opetukseen huhtikuun loppuun mennessä
- huom! ilmoittautuminen Pepissä vasta sen jälkeen, kun hakuprosessi on hyväksytty (HopOn)
- lisätiedot toteutuksesta, hakuprosessista ja hakulomake YAMK-opiskelija työelämäosaajana AMK-koulutuksessa 5 op -Moodle (avoin)
Ennakkotehtävä: tutustuu oman alan AMK-koulutuksen opetussuunnitelmaan ja arvioi osaamisesi
Ajoitus ja läsnäolo
Sovitaan erikseen, AMK-koulutuksen lukujärjestykset
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Sovitaan ohjaavan AMK-opettajan kanssa
Työelämäyhteistyö
LAB-ammattikorkeakoulu, Hyvinvointiala
Oppimisympäristö
Sovitaan erikseen
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Suunnitellaan ohjaavan AMK-opettajan kanssa
Sisältö
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- hahmottaa amk toimintaympäristön, keskeiset pedagogiset ratkaisut ja oppimisprosessin
- suunnitella ja toteuttaa opetustilanteita omaa työelämäosaamistaan ja kokemustaan hyödyntäen amk-opettajan ohjauksessa
- osaltaan arvioida amk-opiskelijaa osaamisperustaisesti amk-opettajan ohjauksessa
- analysoida erilaisia opetuksen vuorovaikutustilanteita
Arviointimenetelmät
Arviointi sisältää
- amk-opiskelijoiden antama palaute ylempi AMK-opiskelijan osuudesta AMK-opetuksessa
- ohjaavan opettajan antama palaute ylempi AMK-opiskelijalle suorituksesta (arviointilomake + keskustelu)
- ylempi AMK-opiskelijan oma arvionti AMK-opetussuorituksesta
- kehittämistehtäväraportti
Arvosana: hyväksytty-hylätty
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Hylätty (0)
Osallistuminen AMK-opetukseen ja kehittämisraportti eivät täytä ylempi AMK-koulutuksen arviointikriteereitä (EQF7)
Arviointikriteerit: arviointiasteikko hyväksytty/hylätty
Opiskelija osaa
- etsiä ja käyttää kriittisesti ajankohtaista tietoa ja tietolähteitä AMK-opetuksessa
- osoittaa perehtyneisyytensä AMK-toimintaympäristöön, keskeisiin pedagogisiin ratkaisuihin ja oppimisprosessiin
- suunnitella ja toteuttaa opetustilanteita omaa työelämäosaamistaan ja kokemustaan hyödyntäen amk-opettajan ohjauksessa
- osaltaan kriittisesti arvioida AMK-opiskelijaa osaamisperustaisesti amk-opettajan ohjauksessa
- analysoida erilaisia opetuksen vuorovaikutustilanteita
- osoittaa kehittämistehtäväraportissa perehtyneisyytensä AMK-opetuksen syventämiseen ja kehittämiseen