Sosiaali- ja terveysalan koulutus (ylempi AMK), Sosiaali- ja terveyspalvelujen digiasiantuntija
Fysioterapeutti (ylempi AMK)
Sosionomi (ylempi AMK)
Ensihoitaja (ylempi AMK)
Terveydenhoitaja (ylempi AMK)
Sosiaali- ja terveysala (ylempi AMK), sosiaali- ja terveyspalvelujen digiasiantuntija 24S, verkko-opinnot
Sosiaali- ja terveysala (ylempi AMK), sosiaali- ja terveyspalvelujen digiasiantuntija 23S, verkko-opinnot
Sosiaali- ja terveysala (ylempi AMK), sosiaali- ja terveyspalvelujen digiasiantuntija 22S, verkko-opinnot
Sosiaali- ja terveysala (ylempi AMK), sosiaali- ja terveyspalvelujen digiasiantuntija 21S, Lahti
Ilmoittautumisaika
20.11.2023 - 05.12.2023
Ajoitus
10.01.2024 - 21.02.2024
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Hyvinvointi (LAB)
Toimipiste
Verkkokampus, Lahti
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 45
Koulutus
- Sosiaali- ja terveysalan koulutus (ylempi AMK), Sosiaali- ja terveyspalvelujen digiasiantuntija
- Täydentävä osaaminen ja vapaavalintaiset opinnot, YAMK
Opettaja
- Taina Anttonen
- Tarja Tolonen
Opetusryhmät
- Verkkoluento 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
HLPRYTO23HTäydentävä osaaminen YAMK 2023-2024, Hyvinvointi, Lappeenranta
-
HLTIYSTD23SVSosiaali- ja terveyspalvelujen digiasiantuntija (YAMK) 23SV Lahti
-
HLTIYTO23HTäydentävä osaaminen YAMK 2023-2024, Hyvinvointi, Lahti
Pienryhmät
- Verkkoluento 1
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
• soveltaa uusinta tietoa työn uudistamisessa
• analysoida toimintamalleja digi-toimintaympäristössä
• uudistaa strategisesti digipalveluja, sekä ammattilaisen osaamista
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Verkkokampus
Opintojakso on tarkoitettu sosiaali- ja terveysalan ylempi AMK- koulutuksen opiskelijoille, ensisijaisesti Sosiaali- ja terveyspalvelujen digiasiantuntija (ydinopinto)
Ajoitus ja läsnäolo
- ennakkotehtävä opintojaksolle julkaistaan joulukuussa 2023
- opetuspäivät 10.1. ja 21.2.2024
- kehittämistehtävä (tiimi) ja esitys
- ohjaus 24.1.2024, erillinen ajanvaraus (wiki)
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
- opiskelumateriaali julkaistaan opintojakson aikana
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
- ei valinnaista suoritusta
Oppimisympäristö
- Zoom ja Moodle
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5 op = 135 h
Sisältö
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- etsiä ja käyttää uusinta tietoa sosiaali- ja terveyspalvelujen uudistamiseksi
- uudistaa työtä sosiaali- ja terveysalan toimintaympäristössä
- suunnitella ja arvioida strategisesti sosiaali- ja terveyspalvelujen toimintamalleja
Arviointimenetelmät
Osaamistavoitteet – ylempi AMK-arviointikehikko (EQF7)
- Tiedollinen osaaminen: tietoperusta ja lähteet
- Taidollinen osaaminen: asiantuntijuus sisällön käsittelyssä/soveltamisessa ja toteutus
- Viestintäosaaminen: kirjoittaminen, esittäminen ja visualisointi
- Vastuu ja itsenäisyys: kyky soveltaa tietoja ja taitoja
Osaamistavoitteiden saavuttaminen osoitetaan suorittamalla kehittämistehtävä ja sen kirjallisella raportoinnilla.
Arviointiasteikko
1-5
Hylätty (0)
Opiskelija osaa
- esittää perustelemattomasti ja suppeasti tietoa
- soveltaa tietoa uudistamisen suunnittelussa, toteuttamisessa ja arvioinnissa puutteellisesti
- uudistamisen viestintä ei täytä asiatyyliselle kirjoittamiselle asetettuja kriteereitä tai sisältää liikaa samankaltaisuutta (Turnit)
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija osaa
- esittää riittävästi ajankohtaista tietoa
- soveltaa tietoa uudistamisen suunnittelussa, toteuttamisessa ja arvioinnissa kuvailevasti
- viestiä uudistamisesta lähes asiatyylillä, joka täyttää asetetut kriteerit
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija osaa
- esittää ajankohtaista ja tarkoituksenmukaista tietoa
- soveltaa tietoa uudistamisen suunnittelussa, toteuttamisessa ja arvioinnissa johdonmukaisesti
- viestiä uudistamisesta pääasiallisesti asiatyylillä, joka täyttää asetetut kriteerit
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija osaa
- esittää kriittisesti valittua, ajankohtaista ja yhdisteltyä tietoa asiantuntijamaisesti
- soveltaa tietoa uudistamisen suunnittelussa, toteuttamisessa ja arvioinnissa hallitusti, analysoiden ja uudistaen
- viestiä uudistamisesta virheettömällä asiatyylillä, joka täyttää asetetut kriteerit
Ilmoittautumisaika
20.11.2023 - 05.12.2023
Ajoitus
28.02.2024 - 10.04.2024
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Hyvinvointi (LAB)
Toimipiste
Verkkokampus, Lahti
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
25 - 45
Koulutus
- Sosiaali- ja terveysalan koulutus (ylempi AMK), Sosiaali- ja terveyspalvelujen digiasiantuntija
- Täydentävä osaaminen ja vapaavalintaiset opinnot, YAMK
Opettaja
- Tuija Rinkinen
- Taina Anttonen
Opetusryhmät
- Verkkoluento 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
HLPRYTO23HTäydentävä osaaminen YAMK 2023-2024, Hyvinvointi, Lappeenranta
-
HLTIYSTD23SVSosiaali- ja terveyspalvelujen digiasiantuntija (YAMK) 23SV Lahti
-
HLTIYTO23HTäydentävä osaaminen YAMK 2023-2024, Hyvinvointi, Lahti
Pienryhmät
- Verkkoluento 1
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
• soveltaa uusinta tieto asiakasosallisuuden kehittämisessä
• analysoida kriittisesti asiakaskokemusta
• innovoida digitaalisia ratkaisuja palvelujen uudistamiseksi
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Verkkokampus
Opintojakson on tarkoitettu sosiaali- ja terveysalan YAMK- koulutuksen opiskelijoille, ensisijaisesti Sosiaali- ja terveyspalvelujen digiasiantuntija -koulutuksen opiskelijoille
Ajoitus ja läsnäolo
- ennakkotehtävä, julkaistaan tammikuussa 2024
- opetuspäivät 28.2. ja 10.4.2024
- harjoitustehtävä (tiimi)
- kehittämistehtävä (tiimi)
- ohjaus Zoomissa 13.3.2024, erillinen ajanvaraus (wiki)
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
- opiskelumateriaali julkaista opintojakson aikana
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
- ei valinnaista suoritustapaa
Oppimisympäristö
- Moodle ja Zoom
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5 op = 135 h
Sisältö
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- etsiä ja käyttää uusinta tieto ja käsitteitä asiakaskokemuksesta
- analysoida kriittisesti asiakaskokemusta
- innovoida digitaalisia ratkaisuja asiakaskokemuksen uudistamiseksi
Arviointimenetelmät
Osaamistavoitteet – ylempi AMK-arviointikehikko (EQF7)
- Tiedollinen osaaminen: tietoperusta ja lähteet
- Taidollinen osaaminen: asiantuntijuus sisällön käsittelyssä/soveltamisessa ja toteutus
- Viestintäosaaminen: kirjoittaminen, esittäminen ja visualisointi
- Vastuu ja itsenäisyys: kyky soveltaa tietoja ja taitoja
Osaamistavoitteiden saavuttaminen osoitetaan suorittamalla kehittämistehtävä ja sen kirjallisella raportoinnilla
Arviointiasteikko
1-5
Hylätty (0)
Opiskelija osaa
- esittää perustelemattomasti ja suppeasti tietoa
- soveltaa tietoa uudistamisen suunnittelussa, toteuttamisessa ja arvioinnissa puutteellisesti
- uudistamisen viestintä ei täytä asiatyyliselle kirjoittamiselle asetettuja kriteereitä tai sisältää liikaa samankaltaisuutta (Turnit)
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija osaa
- esittää riittävästi ajankohtaista tietoa
- soveltaa tietoa uudistamisen suunnittelussa, toteuttamisessa ja arvioinnissa kuvailevasti
- viestiä uudistamisesta lähes asiatyylillä, joka täyttää tieteelliselle kirjoittamiselle asetetut kriteerit
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija osaa
- esittää ajankohtaista ja tarkoituksenmukaista tietoa
- soveltaa tietoa uudistamisen suunnittelussa, toteuttamisessa ja arvioinnissa johdonmukaisesti
- viestiä uudistamisesta pääasiallisesti asiatyylillä, joka täyttää tieteelliselle kirjoittamiselle asetetut kriteerit
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija osaa
- esittää kriittisesti valittua, ajankohtaista ja yhdisteltyä tietoa asiantuntijamaisesti
- soveltaa tietoa uudistamisen suunnittelussa, toteuttamisessa ja arvioinnissa hallitusti, analysoiden ja uudistaen
- viestiä uudistamisesta virheettömällä asiatyylillä, joka täyttää tieteelliselle kirjoittamiselle asetetut kriteerit
Ilmoittautumisaika
20.11.2023 - 05.12.2023
Ajoitus
17.04.2024 - 15.05.2024
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Hyvinvointi (LAB)
Toimipiste
Verkkokampus, Lahti
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 45
Koulutus
- Sosiaali- ja terveysalan koulutus (ylempi AMK), Sosiaali- ja terveyspalvelujen digiasiantuntija
- Täydentävä osaaminen ja vapaavalintaiset opinnot, YAMK
Opettaja
- Tuija Rinkinen
- Taina Anttonen
Opetusryhmät
- Verkkoluento 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
HLPRYTO23HTäydentävä osaaminen YAMK 2023-2024, Hyvinvointi, Lappeenranta
-
HLTIYSTD23SVSosiaali- ja terveyspalvelujen digiasiantuntija (YAMK) 23SV Lahti
-
HLTIYTO23HTäydentävä osaaminen YAMK 2023-2024, Hyvinvointi, Lahti
Pienryhmät
- Verkkoluento 1
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- soveltaa uusinta tietoa ja käytänteitä etäjohtamisessa
- edistää työhyvinvointia etäjohtamisella
- analysoida työn tehostamista etäjohtamisessa
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Opintojakso suoritetaan itsenäisenä opiskeluna 17.4.- 15.5.2024. Ohjeet opintojakson suorittamiseen julkaistaan Moodlessa.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Opiskelumateriaali julkaistaan Moodlessa.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei valinnaista suoritustapaa.
Oppimisympäristö
Oppimisympäristö on Moodle.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5 op = 135 h
Sisältö
Opiskelija osaa
- soveltaa uusinta tietoa ja käytänteitä etäjohtamisessa
- edistää työhyvinvointia etäjohtamisella
- analysoida työn tehostamista etäjohtamisessa
Arviointimenetelmät
Numeraalinen verkkotentti 5-1 (HYL)
Arviointiasteikko
1-5
Hylätty (0)
Opiskelijan suorituspisteet verkkotentissä ovat < 50 pistettä oikein =arvosana on hylätty (HYL)
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelijan suorituspisteet verkkotentissä ovat
- Vähintään 60 pistettä, mutta alle 70 pistettä = 2
- Vähintään 50 pistettä, mutta alle 60 pistettä= 1
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelijan suorituspisteet verkkotentissä ovat
- Vähintään 80 pistettä, mutta alle 90 pistettä = 4
- Vähintään 70 pistettä, mutta alle 80 pistettä = 3
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelijan suorituspisteet verkkotentissä ovat
- Vähintään 90 pistettä tai enemmän = 5
Ilmoittautumisaika
01.01.2024 - 31.07.2024
Ajoitus
01.01.2024 - 31.07.2025
Opintopistemäärä
10 op
Virtuaaliosuus
10 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Hyvinvointi (LAB)
Toimipiste
Verkkokampus, Lahti
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 200
Koulutus
- Sosionomikoulutus (ylempi AMK), Lapsi- ja perhepalveluiden kehittäminen
- Moderni johtajuus (ylempi AMK, Sosiaali- ja terveysala)
- Sosiaali- ja terveysalan koulutus (ylempi AMK), Sosiaali- ja terveyspalvelujen digiasiantuntija
- Sosiaali- ja terveysalan koulutus (ylempi AMK), Kuntoutuksen ja liikunnan integraatio
- Sosiaali- ja terveysalan koulutus (ylempi AMK), Hyvinvointialan palvelumuotoilu
- Sosiaali- ja terveysalan koulutus (ylempi AMK), Tulevaisuuden johtaja sosiaali- ja terveysalalla
Opettaja
- Juha Roslakka
- Jaana Mantela
- Kari Kauranen
- Elina Kosonen
- Mari Kokkonen
- Tuija Rinkinen
- Arja-Tuulikki Malin
- Tuulia Stellberg
- Eeva Tuomenoksa
- Mari Mynttinen
- Aki Rintala
- Minna-Maria Behm
- Anne Suikkanen
- Taina Anttonen
- Minna Mukka
- Annukka Kivisaari
- Emilia Laapio-Rapi
- Tarja Korpela
Ryhmät
-
HLTIYSTD24SVSosiaali- ja terveyspalvelujen digiasiantuntija (YAMK) 24SV Lahti
-
HLTIYKUNLI24SVKuntoutuksen ja liikunnan integraatio (YAMK) 24SV Lahti
-
HLTIYSOLAPE24SVLapsi- ja perhepalveluiden kehittäminen (YAMK) 24SV Lahti
-
HLTIYMOJO24SVModerni johtajuus (ylempi AMK), sosiaali- ja terveysala 24SV Lahti
-
HLTIYHPAMU24KVHyvinvointialan palvelumuotoilu (YAMK) 24K Lahti
-
HLTIYTUJO24KVTulevaisuuden johtaja sosiaali- ja terveysalalla (YAMK) 24KV Lahti
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- kuvata opinnäytetyönsä tavoitteet ja keskeisen sisällön
- suunnitella ja kuvata oman opinnäytetyöprosessinsa vaiheet
- ottaa huomioon mahdolliset tutkimuslupa- ja tekijänoikeusasiat.
Ajoitus ja läsnäolo
Opinnäytetyöinfo 7.2.2024 klo 9.00-12.00
Lisäksi opintojaksoon kuuluu tutkimuksellisen kirjoittamisen 1 op osio, josta vastaa kielikeskus.
Mikäli et jo keväällä osallistunut opinnäytetyöprosessiin kuuluvalle tutkimuksellisen kirjoittamisen luennolle, vastaavia luentoja on tarjolla myös syksyllä 2023. Valitse yksi seuraavista hyvinvoinnin alan luennoista:
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Moodlessa menetelmä kirjalista.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Hylätty (0)
Hylätty: Opiskelija ei osallistu ohjaukseen. Opiskelija ei palauta suunnitelmaan sovitusti. Opiskelijan palauttama suunnitelma ei noudata hyvän tieteellisen kirjoitustavan mukaista tapaa ja ei läpäise Turnitin tarkastusta.
Arviointikriteerit: arviointiasteikko hyväksytty/hylätty
Hyväksytty: Opiskelija osallistuu suunnitelman ohjaukseen ja palauttaa LAB ammattikorkeakoulun opinnäytetyöohjeiden mukaisen suunnitelman ohjaajalleen erikseen sovitun aikataulun mukaisesti.
Hylätty: Opiskelija ei osallistu ohjaukseen. Opiskelija ei palauta suunnitelmaan sovitusti. Opiskelijan palauttama suunnitelma ei noudata hyvän tieteellisen kirjoitustavan mukaista tapaa ja ei läpäise Turnitin tarkastusta.
Ilmoittautumisaika
20.11.2023 - 30.11.2024
Ajoitus
01.01.2024 - 31.12.2024
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Hyvinvointi (LAB)
Toimipiste
Verkkokampus, Lahti
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Sosiaali- ja terveysalan koulutus (ylempi AMK), Sosiaali- ja terveysalan uudistava johtaminen
- Sosionomikoulutus (ylempi AMK), Lapsi- ja perhepalveluiden kehittäminen
- Moderni johtajuus (ylempi AMK, Sosiaali- ja terveysala)
- Sosiaali- ja terveysalan koulutus (ylempi AMK), Sosiaali- ja terveyspalvelujen digiasiantuntija
- Täydentävä osaaminen ja vapaavalintaiset opinnot, YAMK
- Sosiaali- ja terveysalan koulutus (ylempi AMK), Kuntoutuksen ja liikunnan integraatio
- Sosiaali- ja terveysalan koulutus (ylempi AMK), Sosiaali- ja terveysalan palvelumuotoilu (2022, 2023)
- Sosiaali- ja terveysalan koulutus (ylempi AMK), Hyvinvointialan palvelumuotoilu
- Sosiaali- ja terveysalan koulutus (ylempi AMK), Kliininen asiantuntija, hoitotyö (2021, 2022)
- Sosiaali- ja terveysalan koulutus (ylempi AMK), Integroitujen hyvinvointipalvelujen kehittäjä ja johtaja (2021, 2022)
- Sosiaali- ja terveysalan koulutus (ylempi AMK), Tulevaisuuden johtaja sosiaali- ja terveysalalla
Opettaja
- Taina Anttonen
Ryhmät
-
HLPRYTO23HTäydentävä osaaminen YAMK 2023-2024, Hyvinvointi, Lappeenranta
-
HLTIYSTD24SVSosiaali- ja terveyspalvelujen digiasiantuntija (YAMK) 24SV Lahti
-
HLPRYHYJO22SIntegroitujen hyvinvointipalvelujen kehittäjä ja johtaja (YAMK) 22S Lappeenranta
-
HLTIYKUNLI24SVKuntoutuksen ja liikunnan integraatio (YAMK) 24SV Lahti
-
HLTIYSOLAPE24SVLapsi- ja perhepalveluiden kehittäminen (YAMK) 24SV Lahti
-
HLTIYSTUJ22SVSosiaali- ja terveysalan uudistava johtaminen (YAMK) 22SV Lahti
-
HLTIYHPAMU24KVHyvinvointialan palvelumuotoilu (YAMK) 24K Lahti
-
HLTIYKL22SKliininen asiantuntija, hoitotyö (YAMK) 22S Lahti
-
HLTIYKUNLI22SVKuntoutuksen ja liikunnan integraatio (YAMK) 22SV Lahti
-
HLTIYSOLAPE22SLapsi- ja perhepalveluiden kehittäminen (YAMK) 22S Lahti
-
HLTIYTUJO24KVTulevaisuuden johtaja sosiaali- ja terveysalalla (YAMK) 24KV Lahti
-
HLTIYSTD22SVSosiaali- ja terveyspalvelujen digiasiantuntija (YAMK) 22SV Lahti
-
HLTIYMOJO24SVModerni johtajuus (ylempi AMK), sosiaali- ja terveysala 24SV Lahti
-
HLTIYSTPAMU23KVSosiaali- ja terveysalan palvelumuotoilu (YAMK) 23K Lahti
-
HLTIYSOLAPE23SLapsi- ja perhepalveluiden kehittäminen (YAMK) 23S Lahti
-
HLTIYTUJO23KVTulevaisuuden johtaja sosiaali- ja terveysalalla (YAMK) 23KV Lahti
-
HLTIYSTD23SVSosiaali- ja terveyspalvelujen digiasiantuntija (YAMK) 23SV Lahti
-
HLTIYTO23HTäydentävä osaaminen YAMK 2023-2024, Hyvinvointi, Lahti
-
HLTIYKUNLI23SVKuntoutuksen ja liikunnan integraatio (YAMK) 23SV Lahti
-
HLTIYSTUJ23SVSosiaali- ja terveysalan uudistava johtaminen (YAMK) 23SV Lahti
Osaamistavoitteet
Opintojakson suoritettuaan
- tietää amk toimintaympäristön, pedagogiikan keskeiset periaatteet ja oppimisprosessin
- osaa suunnitella ja toteuttaa opetustilanteita omaa ammatillista osaamistaan ja kokemustaan hyödyntäen amk-opettajan ohjauksessa
- osaa osaltaan arvioida amk-opiskelijan osaamista osaamisperustaisesti amk-opettajan ohjauksessa
- osaa toimia erilaisissa opetuksen ja ohjauksen vuorovaikutustilanteissa
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Ylempi AMK-opiskelija (Hyvinvointiyksikkö, LAB-ammattikorkeakoulu)
- mahdollisuus suorittaa 5 op täydentäviä opintoja toimimalla työelämäosaajana Hyvinvointiyksikön AMK-koulutuksessa
- hakuriteeri: aiemmin hankittu laaja työelämäosaaminen ja kiinnostus toimia oman alansa asiantuntijana amk-koulutuksessa.
Toteutus
- osallistuminen AMK-opetukseen opettajan ohjauksessa (suunnittelu, toteutus, arviointi)
- toteutussuunnitelma laaditaan yhdessä ohjaavan AMK-opettajan kanssa (laajuus, aikataulu, tehtävät, pedagogiset ratkaisut)
Arviointi
- erillinen oppimistehtävä, AMK-opiskelijapalaute omasta osuudesta toteutuksessa sekä AMK-opiskelijoiden ja ohjaavan opettajan antama arviointi
Hakuajat
- kevätlukukauden AMK-opetukseen lokakuun ja syyslukukauden AMK-opetukseen huhtikuun loppuun mennessä
- huom! ilmoittautuminen Pepissä vasta sen jälkeen, kun hakuprosessi on hyväksytty (HopOn)
- lisätiedot toteutuksesta, hakuprosessista ja hakulomake YAMK-opiskelija työelämäosaajana AMK-koulutuksessa 5 op -Moodle (avoin)
Ennakkotehtävä: tutustuu oman alan AMK-koulutuksen opetussuunnitelmaan ja arvioi osaamisesi
Ajoitus ja läsnäolo
Sovitaan erikseen, AMK-koulutuksen lukujärjestykset
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Sovitaan ohjaavan AMK-opettajan kanssa
Työelämäyhteistyö
LAB-ammattikorkeakoulu, Hyvinvointiala
Oppimisympäristö
Sovitaan erikseen
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Suunnitellaan ohjaavan AMK-opettajan kanssa
Sisältö
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- hahmottaa amk toimintaympäristön, keskeiset pedagogiset ratkaisut ja oppimisprosessin
- suunnitella ja toteuttaa opetustilanteita omaa työelämäosaamistaan ja kokemustaan hyödyntäen amk-opettajan ohjauksessa
- osaltaan arvioida amk-opiskelijaa osaamisperustaisesti amk-opettajan ohjauksessa
- analysoida erilaisia opetuksen vuorovaikutustilanteita
Arviointimenetelmät
Arviointi sisältää
- amk-opiskelijoiden antama palaute ylempi AMK-opiskelijan osuudesta AMK-opetuksessa
- ohjaavan opettajan antama palaute ylempi AMK-opiskelijalle suorituksesta (arviointilomake + keskustelu)
- ylempi AMK-opiskelijan oma arvionti AMK-opetussuorituksesta
- kehittämistehtäväraportti
Arvosana: hyväksytty-hylätty
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Hylätty (0)
Osallistuminen AMK-opetukseen ja kehittämisraportti eivät täytä ylempi AMK-koulutuksen arviointikriteereitä (EQF7)
Arviointikriteerit: arviointiasteikko hyväksytty/hylätty
Opiskelija osaa
- etsiä ja käyttää kriittisesti ajankohtaista tietoa ja tietolähteitä AMK-opetuksessa
- osoittaa perehtyneisyytensä AMK-toimintaympäristöön, keskeisiin pedagogisiin ratkaisuihin ja oppimisprosessiin
- suunnitella ja toteuttaa opetustilanteita omaa työelämäosaamistaan ja kokemustaan hyödyntäen amk-opettajan ohjauksessa
- osaltaan kriittisesti arvioida AMK-opiskelijaa osaamisperustaisesti amk-opettajan ohjauksessa
- analysoida erilaisia opetuksen vuorovaikutustilanteita
- osoittaa kehittämistehtäväraportissa perehtyneisyytensä AMK-opetuksen syventämiseen ja kehittämiseen
Ilmoittautumisaika
06.05.2024 - 30.08.2024
Ajoitus
12.08.2024 - 11.09.2024
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Hyvinvointi (LAB)
Toimipiste
Verkkokampus, Lahti
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 40
Koulutus
- Sosiaali- ja terveysalan koulutus (ylempi AMK), Sosiaali- ja terveyspalvelujen digiasiantuntija
- Täydentävä osaaminen ja vapaavalintaiset opinnot, YAMK
Opettaja
- Tuija Rinkinen
- Taina Anttonen
Opetusryhmät
- Verkkoluento 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
HLPRYTO23HTäydentävä osaaminen YAMK 2023-2024, Hyvinvointi, Lappeenranta
-
HLTIYSTD23SVSosiaali- ja terveyspalvelujen digiasiantuntija (YAMK) 23SV Lahti
-
HLTIYTO23HTäydentävä osaaminen YAMK 2023-2024, Hyvinvointi, Lahti
Pienryhmät
- Verkkoluento 1
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
· käyttää palvelumuotoilun käsitteitä ja tietoperustaa
· tunnistaa käyttäjäymmärrys palvelumuotoilun lähtökohtana
· soveltaa palvelumuotoilumenetelmiä digisote-palvelujen uudistamisessa
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Opintojakso on ensisijaisesti Sosiaali- ja terveyspalvelujen digiasiantuntija (HLTIYSTD23SV) -koulutuksen opiskelijoille (ydinopinto).
Ajoitus ja läsnäolo
Opintojakso suoritetaan itsenäisenä opiskeluna Moodlessa 12.8.- 11.9.2024. Ohjeet opintojakson suorittamiseen julkaistaan Moodlessa.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Opiskelumateriaali julkaistaan Moodlessa.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei valinnaista suoritustapaa.
Oppimisympäristö
Moodle.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5 op = 135 h opiskelijatyötä
Sisältö
Opiskelija osaa
· käyttää palvelumuotoilun käsitteitä ja tietoperustaa
· tunnistaa käyttäjäymmärrys palvelumuotoilun lähtökohtana
· soveltaa palvelumuotoiluajattelua digisote-palvelujen uudistamisessa
Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen
Edeltävä osaaminen: Asiakas ja asiakaskokemus digitaalisessa palvelussa 5 op -opintojakso (Sosiaali- ja terveyspalvelujen digiasiantuntija -koulutuksen ydinopinto) tulee olla suoritettuna ennen Digiajan palvelumuotoilu 5 op -opintojaksoa. Digiajan palvelumuotoilu -opintojakso on jatkumo Asiakas ja asiakaskokemus digitaalisissa palveluissa -opintojaksolle.
Arviointimenetelmät
Opintojakson arviointikriteerit ja ajankohdat julkaistaan Moodlessa.
Arviointiasteikko
1-5
Hylätty (0)
Opiskelija ei suorita opintojaksoa Moodlessa itsenäisesti opiskellen annetussa määräajassa.
Ilmoittautumisaika
06.05.2024 - 30.08.2024
Ajoitus
12.09.2024 - 13.12.2024
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Hyvinvointi (LAB)
Toimipiste
Verkkokampus, Lahti
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 40
Koulutus
- Sosiaali- ja terveysalan koulutus (ylempi AMK), Sosiaali- ja terveyspalvelujen digiasiantuntija
- Täydentävä osaaminen ja vapaavalintaiset opinnot, YAMK
Opettaja
- Hannele Tiittanen
- Tuija Rinkinen
Opetusryhmät
- Verkkoluento 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
HLPRYTO23HTäydentävä osaaminen YAMK 2023-2024, Hyvinvointi, Lappeenranta
-
HLTIYSTD23SVSosiaali- ja terveyspalvelujen digiasiantuntija (YAMK) 23SV Lahti
-
HLTIYTO23HTäydentävä osaaminen YAMK 2023-2024, Hyvinvointi, Lahti
Pienryhmät
- Verkkoluento 1
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
• osallistua etäteknologisten innovaatioiden luomiseen sote-alalla
• uudistaa ennakoiden teknologiaosaamista sote-alalla
• edistää innovaatiotoimintaa monialaisissa verkostoissa
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Opintojakso on ensisijaisesti sosiaali- ja terveyspalvelujen digiasiantuntijakoulutuksen opiskelijoille (HLTIYSTD23SV).
Opintojakso soveltuu opintojen loppuvaiheessa oleville opiskeljoille.
- Opetuspäivät: 2
- Vapaaehtoinen ohjaus: 2
- Zoom ja Moodle
- Kehittämistehtävä ryhmissä
Ajoitus ja läsnäolo
Opetuspäivät: 12.9.2024 ja 14.11.2024 klo 9-16. Vapaaehtoiset ohjaukset 10.10.2024 ja 31.10..2024 klo 15-17.
Kehittämistehtävän palautuspäivä 13.12.2024. Poikkeuksena joulukussa valmistuvat, joilla palautuspäivä on 29.11.2024.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Opiskelumateriaali julkaistaan Moodlessa.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei valinnaista suoritustapaa.
Työelämäyhteistyö
Opintojakso toteutetaan yhteistyössä hyvinvointialueen kanssa.
Oppimisympäristö
Zoom, Moodle
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5 op = 135 tuntia
Sisältö
Osaamistavoitteet:
- Arvioida etäteknologisia/teknologisia innovaatioita ja niiden hyödynnettävyyttä sote-alalle.
- Luoda uusia tapoja edistää teknologiaosaamista sote-alalla.
- Edistää kehittämistä moniammatillisessa yhteistyössä.
Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen
Opintojakso soveltuu koulutuksen loppuvaiheessa oleville opiskelijoille.
Arviointimenetelmät
Arvioinnin perusteet ylempi AMK-arviointikehikkon (EQF7) mukaan:
- tiedollinen osaaminen ja tiedon hankinta
- kehittämis- ja innovaatio-osaaminen
Vertaisarviointi
Arviointiasteikko
1-5
Ilmoittautumisaika
06.05.2024 - 30.08.2024
Ajoitus
06.11.2024 - 04.12.2024
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Hyvinvointi (LAB)
Toimipiste
Verkkokampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 45
Koulutus
- Sosiaali- ja terveysalan koulutus (ylempi AMK), Sosiaali- ja terveyspalvelujen digiasiantuntija
Opettaja
- Tuija Rinkinen
- Taina Anttonen
Opetusryhmät
- Verkkoluento 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
HLTIYSTD24SVSosiaali- ja terveyspalvelujen digiasiantuntija (YAMK) 24SV Lahti
-
HLABYTO24HTäydentävä osaaminen YAMK 2024-2025, Hyvinvointiyksikkö
Pienryhmät
- Verkkoluento 1
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
• tunnistaa arvoa tuottava tieto ja tietojohtamisen perusteet
• luoda mahdollisuuksia tekoälyn käyttöön sote-alalla
• soveltaa tietoa eettisesti, kriittisesti ja turvallisesti
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Opintojakso on ensisijaisesti Sosiaali- ja terveyspalvelujen digiasiantuntija (HLTIYSTD24SV) -koulutuksen opiskelijoille.
- ennakkotehtävä
- opetuspäivät (n=2)
- ZOOM ja Moodle (moodle.lab.fi)
- kehittämistehtävä (tiimi)
- ohjaus ZOOMissa, erillinen ajanvaraus (wiki)
Ajoitus ja läsnäolo
- Opetuspäivät 6.11. ja 4.12.2024 klo 9-16
- Zoom-ohjaus 20.11.2024 klo 9-16 (valinnainen)
- Kehittämistehtävän palautus 10.12.2024
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Opiskelumateriaali julkaistaan Moodlessa.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei valinnaista suoritustapaa.
Oppimisympäristö
Zoom ja Moodle
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5 op = 135 h opiskelutyötä
Sisältö
Opiskelija osaa
- tunnistaa arvoa tuottava tieto ja tiedon lähteet
- kehittää tietojohtamista sosiaali- ja terveysalalla
- arvioida ja soveltaa tietoa eettisesti, kriittisesti ja turvallisesti
Arviointimenetelmät
Arviointikriteerit julkaistaan Moodlessa.
Arviointiasteikko
1-5
Hylätty (0)
Opiskelija
- ei valmistele ennakkotehtävää
- ei ole vahvistettu opintojaksolle
- ei saavuta opintojakson osaamistavoitteita
- ei osallistu tiimityöskentelyyn ja/tai palauta kehittämistehtävää
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija osaa
- käyttää tietoon ja tieto johtamiseen liittyviä käsitteitä
- suunnitella tietoon liittyviä toimintamalleja
- tunnistaa sosiaali- ja terveyshyötyyn liittyviä ongelmia
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija osaa
- soveltaa johdonmukaisesti tietoon ja tieto johtamiseen liittyviä käsitteitä sekä tarkastella niitä kokonaisuutena
- arvioida tietoon liittyviä toimintamalleja
- ratkaista ongelmia sekä luoda yhteistyösuhteita sosiaali- ja terveyshyödyn vahvistamisessa
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija osaa
- soveltaa kriittisesti tietoon ja tieto johtamiseen kuuluvaa uusinta tietoperustaa ja tutkimuksia
- uudistaa tietoon liittyviä toimintamalleja
- arvioida kriittisesti tiedosta saatavaa sosiaali- ja terveyshyötyä
Ilmoittautumisaika
06.05.2024 - 30.08.2024
Ajoitus
15.08.2024 - 31.10.2024
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Hyvinvointi (LAB)
Toimipiste
Verkkokampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Sosiaali- ja terveysalan koulutus (ylempi AMK), Sosiaali- ja terveyspalvelujen digiasiantuntija
Opettaja
- Sariseelia Sore
- Harri Heikkilä
Opetusryhmät
- Yhteistoiminnallinen etätyöskentely (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
- Etäohjaus (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
HLTIYSTD24SVSosiaali- ja terveyspalvelujen digiasiantuntija (YAMK) 24SV Lahti
Pienryhmät
- Yhteistoiminnallinen etätyöskentely
- Etäohjaus
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- arvioida yksilön ja organisaation digikypsyyttä
- kuvailla digitaalisten ratkaisujen uusia kehitystrendejä
- suunnitella digitaalinen ratkaisu, joka tukee organisaation palvelua, toimintaa tai tuotetta
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Opintojaksolla toteutetaan yhteistoiminnallista etätyöskentelyä ja etäohjausta seuraavasti: 28.8. klo 9-13, 5.9. klo 9-12, 12.9. klo 9-12, 19.9. klo 9-13, 3.10. klo 9-10 ja 17.10. klo 9-12:15.
Arviointiasteikko
1-5