Siirry suoraan sisältöön

Asiakaskokemuksen johtaminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: YL00CN95-3004

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

20.11.2024 - 10.01.2025

Ajoitus

20.02.2025 - 31.07.2025

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Liiketoiminta (LAB)

Toimipiste

Verkkokampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

20 - 60

Koulutus

  • Liiketalouden alan koulutus (ylempi AMK), Asiakassuuntautuneen liiketoiminnan kehittäminen

Opettaja

  • Mika Tonder

Opetusryhmät

  • Verkkoluento 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)

Ryhmät

  • LLPRYASLI25KV
    Asiakassuuntautuneen liiketoiminnan kehittäminen (YAMK) 25KV Lappeenranta

Pienryhmät

  • Verkkoluento 1

Osaamistavoitteet

Opiskelija
- osaa määritellä asiakaskokemuksen termistön, käyttökohteet ja merkityksen liiketoiminnalle
- osaa rakentaa kokonaisvaltaisen ymmärryksen yrityksen asiakkuuksista ja mahdollisuuksista
- osaa määrittää ja kuvata yrityksen asiakaspolun eri asiakasryhmille
- osaa muodostaa mitattavan kokonaiskuvan asiakaskokemuksen merkityksestä

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Verkkototeutus. Lähiopetus verkossa: streamatut luentovideot saatavilla videotallenteina. Opintomateriaali ja -tehtävät jaetaan opintojakson Moodlealustalla. Itsenäinen harjoitustyö.

Ajoitus ja läsnäolo

Verkkoluennot Teamsissa ovat 20.2. ja 6.3. sekä 24.4. ja 15.5. klo 17-20. Teams-linkki on opintojakson Moodle-alustalla

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Opintomateriaali ja kirjallisuus saatavilla/ilmoitetaan Moodlessa.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei vaihtoehtoista suoritusta

Työelämäyhteistyö

Henkilökohtainen harjoitustyö organisaatiolle

Uusintamahdollisuudet

Henkilkohtaisia tehtäviä voi uusia

Oppimisympäristö

Moodle -oppimisalusta, videokokouskanavat

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

5 opintopistettä, 135 tunnin työmäärä. Lähiopetus 16 h, itsenäinen työskentely 119 h.

Sisältö

Opintojaksolla perehdytään asiakaskokemuksen elementteihin sekä keskeisiin käsitteisiin ja malleihin. Opintojaksolla käytetään asiakaspolun strategista näkökulmaa, johon sisältyvät kosketuspisteet, asiakaskokemuksen kehittäminen monikanavaisessa ympäristössä. Harjoitustyö, jossa sovelletaan opittua.

Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen

Ei edellytetä aiempien opintojaksojen suorittamista.

Arviointimenetelmät

Kokonaisarvosana muodostuu opintojakson kaikkien osa-alueiden yhteisvaikutuksesta.

Arviointiasteikko

1-5

Hylätty (0)

Opiskelija ei ole saavuttanut opintojaksolle asetettuja oppimistavoitteita tai osasuorituksia puuttuu.

Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija hallitsee opintojaksolle asetetut oppimistavoitteet tyydyttävästi.Hän hallitsee peruskäsitteet sekä osaa soveltaa oppia käytäntöön tyydyttävällä tasolla.

Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija hallitsee opintojaksolle asetetut oppimistavoitteet hyvin. Hän hallitsee käsitteet ja millit hyvällä tasolla sekä osaa soveltaa niitä käytäntöön hyvin.

Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija hallitsee opintojaksolle asetetut oppimistavoitteet kiitettävästi. Hän hallitsee käsitteet ja mallit kiitettävällä tasolla sekä osaa soveltaa niitä käytäntöön kiitettävästi.