Siirry suoraan sisältöön

Liiketoiminnan kehittäminen arvoverkostoissa (5 op)

Toteutuksen tunnus: YL00CN92-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

19.08.2024

Ajoitus

16.09.2024 - 27.10.2024

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Liiketoiminta (LAB)

Toimipiste

Verkkokampus

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Liiketalouden alan koulutus (ylempi AMK), Asiakassuuntautuneen liiketoiminnan kehittäminen

Opettaja

  • Riitta Forsten-Astikainen
  • Minna Ikävalko

Ryhmät

  • LLPRYKAUP25KV
    Kaupallistaminen - Ideoista euroiksi (YAMK) 25KV Lappeenranta
  • LLPRYASLI25KV
    Asiakassuuntautuneen liiketoiminnan kehittäminen (YAMK) 25KV Lappeenranta

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- hahmottaa arvoverkostot osana liiketoiminnan kokonaisuutta ja sen kehittämistä
- arvioida toimialan arvoverkoston toimijoiden nykytilaa ja tulevaa kehitystä
- soveltaa hankittua tietoa yrityksen liiketoiminnan strategisessa kehittämisessä

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Opintojakso on valintakoeopintojakso ja se toteutetaan kokonaan virtuaalisesti.

Ajoitus ja läsnäolo

Opintojakso toteutetaan 16.9. - 27.10.2024 välisenä aikana.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Oppimateriaali ja kirjallisuus ovat opintojakson MOOC-alustalla.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei muita suoritustapoja.

Oppimisympäristö

MOOC

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojakso on 5op = 135h opiskelijan työtä.

Videoluennot
Kirjallinen luentomateriaali ja muu kirjallisuus
Verkkotentti
Harjoitustyö

Sisältö

Verkoston määritelmä ja verkoston rakentuminen.
Erilaiset verkostotyypit
Liiketoimintaklusterit
Arvonluonti ja liiketoiminta verkostoissa

Arviointimenetelmät

Arviointiasteikko 0-5
Pisteytys max 100 p, as 1 = 50 p
Verkkotentti
Harjoitustyö

Arviointiasteikko

1-5

Hylätty (0)

Hylätty arvosana annetaan silloin kun opiskelija ei ole saavuttanut opintojakson osaamistavoitteita

Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija tunnistaa verkostoitumisen perusajatuksen ja merkityksen liiketoiminnassa.

Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija ymmärtää verkostoitumisen tasot ja verkostoitumisen merkityksen liiketoiminnassa. Opiskelija ymmärtää kuinka verkostoituminen vaikuttaa liiketoiminnan kehittämiseen, ja osaa analysoida sitä perustasolla.

Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija osaa hakea ja analysoida tietoa kuinka verkostoitumalla voidaan vaikuttaa liiketoiminnan, toimialan sekä verkostojen kehittämiseen. Opiskelija osaa analysoida sekä soveltaa tietoa verkostoitumisen merkityksestä liiketoiminnan kehittämisessä jatkuvasti muuttuvassa liiketoimintaympäristössä.