Asiakaskokemuksen kehittäminenLaajuus (5 op)
Tunnus: AL00CI72
Laajuus
5 op
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- kuvata asiakaskokemuksen viitekehyksen
- etsiä luotettavaa tietoa vakiintuneista menetelmistä ja työkaluista, joita hyödynnetään asiakaskokemuksen johtamisessa ja kehittämisessä
- valita tarkoituksenmukaiset menetelmät asiakaskokemuksen kuvaamiseen ja kehittämiseen
Ilmoittautumisaika
20.11.2024 - 03.01.2025
Ajoitus
18.02.2025 - 25.04.2025
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketoiminta (LAB)
Toimipiste
Lahden kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 50
Koulutus
- Täydentävä osaaminen, AMK
Opettaja
- Markus Hämynen
Opetusryhmät
- Luennot (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
LLABTOMATäydentävä osaaminen (AMK), Liiketoimintayksikkö, Markkinointi
-
LLABTO24-25Täydentävä osaaminen (AMK) 2024-2025, Liiketoimintayksikkö
Pienryhmät
- Luennot
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- kuvata asiakaskokemuksen viitekehyksen
- etsiä luotettavaa tietoa vakiintuneista menetelmistä ja työkaluista, joita hyödynnetään asiakaskokemuksen johtamisessa ja kehittämisessä
- valita tarkoituksenmukaiset menetelmät asiakaskokemuksen kuvaamiseen ja kehittämiseen
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Lähiopetus, itsenäiset tehtävät ja materiaaleihin tutustuminen sekä projektityö.
Ajoitus ja läsnäolo
Itsenäistä työskentelyä sekä ryhmätyöskentelyä helmi-huhtikuussa 2024.
Opintojaksolla on viisi lähiopetuskertaa sekä yksi projektitöiden esittelykerta, joihin osallistumista edellytetään.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Moodlen aineisto sekä muu opintojakson aikana jaettava opintojakson kokonaisuuden ymmärtämistä tukeva materiaali.
Opintojaksolla käytetään opettajan erikseen suosittelemaa kirjallisuutta osana yksilö- ja ryhmätehtäviä.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Tällä opintojaksolla ei ole vaihtoehtoisia suoritustapoja.
Oppimisympäristö
Oppimisympäristöinä hyödynnetään lähiopetusta, Moodlea sekä projektityönä toimeksiantajalle tehtävää asiakaskokemuksen kehittämisprojektia.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5x27 = 135 tuntia opiskelijan työtä.
Sisältö
Tällä opintojaksolla tutustutaan asiakaskokemukseen ilmiönä, sen mittaamiseen ja kehittämiseen. Opittua sovelletaan käytännön projektissa, jossa tehdään suunnitelmaan perustuvia kokeiluja, joiden tulokset analysoidaan ja raportoidaan.
Opintojakson sisältö:
-Asiakaskokemuksen keskeiset käsitteet
-Asiakaskokemuksen johtaminen ja sen eri menetelmät ja työkalut
-Asiakaskokemuksen kuvaamisen ja kehittämisen menetelmät
Opintojaksolla sovelletaan opittuja asioita projektityössä, jossa kuvataan, tutkitaan ja kehitetään Labtic digimarkkinointitoimiston palvelupolkua ja asiakaskokemusta.
Arviointimenetelmät
Itsenäinen yksilötehtävä (arviointi hyväksytty / täydennettävä, koko opiskelijaryhmälle yhteinen yleispalaute).
Ryhmätehtävä 1 (arviointi 1-5, ryhmäkohtainen palaute), muodostaa 50 % opintojakson arvosanasta
Projektimainen kehitystehtävä ryhmätyönä (arviointi 1-5, ryhmäkohtainen palaute), muodostaa 50 % opintojakson arvosanasta
Kaikki tehtävät suoritettava hyväksytysti ja annetussa aikataulussa.
Arviointiasteikko
1-5
Hylätty (0)
Opiskelija ei hallitse asiakaskokemuksen peruskäsitteitä eikä menetelmiä , eikä osaa soveltaa niitä.
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija hallitsee puutteellisesti asiakaskokemuksen peruskäsitteet ja menetelmät ja osaa soveltaa niitä auttavasti.
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija hallitsee pääosin asiakaskokemuksen peruskäsitteet ja menetelmät ja osaa soveltaa niitä hyvin.
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija hallitsee asiakaskokemuksen peruskäsitteet ja menetelmät ja osaa soveltaa niitä kiitettävästi. Opiskelija toimii vastuullisesti ryhmän jäsenenä
Ilmoittautumisaika
20.11.2024 - 03.01.2025
Ajoitus
20.01.2025 - 28.04.2025
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketoiminta (LAB)
Toimipiste
Verkkokampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 50
Koulutus
- Täydentävä osaaminen, AMK
Opettaja
- Taina Orpana
Opetusryhmät
- Verkkoluento 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
LLABTOMATäydentävä osaaminen (AMK), Liiketoimintayksikkö, Markkinointi
-
LLABTO24-25Täydentävä osaaminen (AMK) 2024-2025, Liiketoimintayksikkö
Pienryhmät
- Verkkoluento 1
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- kuvata asiakaskokemuksen viitekehyksen
- etsiä luotettavaa tietoa vakiintuneista menetelmistä ja työkaluista, joita hyödynnetään asiakaskokemuksen johtamisessa ja kehittämisessä
- valita tarkoituksenmukaiset menetelmät asiakaskokemuksen kuvaamiseen ja kehittämiseen
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
100% virtuaalitoteutus Moodle-alustalla. Tarkoitettu ensisijaisesti verkkotradenomiryhmille. Sama opintojakso pidetään lähiopetusta sisältävänä päivätoteutuksena syksyllä 2024.
Ajoitus ja läsnäolo
Asiakaskokemuksen kehittämisen kurssilla on kolme lähikertaa verkossa, jotka tukevat oppimista ja oppimistehtävien laadintaa. Kurssilla ei ole osallistumispakkoa. Luento-osuudet nauhoitetaan.
Opintojaksolla on ennakkotehtävä, joka on saatavilla Moodlesta. Moodlen kurssipohja aukeaa 20.1.2024
Oppimistehtävät 1-3 suoritetaan kahden-kolmen hengen ryhmissä. Viimeinen reflektoiva essee on yksilötehtävä, jossa pohditaan oman osaamisen kehittymistä suhteessa oppimistavoitteisiin.
Lähikerrolla luennoidaan, ratkaistaan ongelmia sekä puretaan oppimistehtäviä vaihtuvissa ryhmissä. Sovellettavat opetusmenetelmät: Luennot, caseperustainen oppimistehtävät, oppimistehtävien purku ja oppimisen syventäminen pienryhmissä.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Asiaan liittyvät ajankohtaiset artikkelit, tutkimukset ym. Tulevat esille opintojakson aikana Moodlessa.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
.
Oppimisympäristö
Virtuaalitoteutus Moodlessa ja verkossa tapahtuvat lähikerrat pidetään Zoomissa.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5x27 = 135 tuntia opiskelijan työtä.
Sisältö
Asiakaskokemuksen keskeiset käsitteet. Asiakaskokemuksen johtaminen ja sen eri menetelmät ja työkalut. Asiakaskokemuksen kuvaamisen ja kehittämisen menetelmät. Opintojaksolla sovelletaan opittuja asioita tehtävässä, jossa kuvataan, tutkitaan ja kehitetään valitun organisaation tietyn palvelun palvelupolkua ja asiakaskokemusta.
Arviointimenetelmät
Yksilötehtävänä suoritettava ennakkotehtävä arvioidaan hyväksytty/hylätty
Ryhmätehtävät 1-3 arvioidaan 1-5
Kurssin viimeinen reflektoiva yksilötehtävä arvioidaan 1-5
Arviointi keskittyy sisällön ymmärtämiseen, kokonaisvaltaiseen näkemykseen ja ajattelun kirkkauteen osaamistavoitteiden mukaisesti. Arviointiasteikko 1-5
Arviointiasteikko
1-5
Hylätty (0)
Opiskelija ei hallitse asiakaskokemuksen peruskäsitteitä eikä menetelmiä , eikä osaa soveltaa niitä.
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija hallitsee puutteellisesti asiakaskokemuksen peruskäsitteet ja menetelmät ja osaa soveltaa niitä auttavasti.
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija hallitsee pääosin asiakaskokemuksen peruskäsitteet ja menetelmät ja osaa soveltaa niitä hyvin.
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija hallitsee asiakaskokemuksen peruskäsitteet ja menetelmät ja osaa soveltaa niitä kiitettävästi. Opiskelija toimii vastuullisesti ryhmän jäsenenä
Ilmoittautumisaika
20.11.2024 - 03.01.2025
Ajoitus
01.01.2025 - 31.07.2025
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
4 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketoiminta (LAB)
Toimipiste
Lappeenrannan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 50
Koulutus
- Hotelli- ja ravintola-alan liikkeenjohdon koulutus
Opettaja
- Johanna Heinonen-Kemppi
Opetusryhmät
- Verkkoluento 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
LLPRHOTRA24SVHotelli- ja ravintola-alan liikkeenjohdon koulutus 24SV Lappeenranta
Pienryhmät
- Verkkoluento 1
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- kuvata asiakaskokemuksen viitekehyksen
- etsiä luotettavaa tietoa vakiintuneista menetelmistä ja työkaluista, joita hyödynnetään asiakaskokemuksen johtamisessa ja kehittämisessä
- valita tarkoituksenmukaiset menetelmät asiakaskokemuksen kuvaamiseen ja kehittämiseen
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
100% virtuaalitoteutus Moodle-alustalla. Tarkoitettu ensisijaisesti verkkotradenomiryhmille.
Ajoitus ja läsnäolo
Opintojakson aikataulu on seuraava
Torstaina 9.1.2025 klo 14 - 17 Opintojakson aloitus ja esittely
30.1.2025 klo 14 - 17 Asiakaskokemuksen perusteet
27.2.2025 klo 14 - 17 Asiakaskokemuksen kehittämisen menetelmät ja työkalut
27.3.2025 klo 14 - 17 Asiakaskokemuksen kehittämisen menetelmien syventävä tarkastelu
17.4.2025 klo 14 - 17 Projektien esittely ja arviointi
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Asiaan liittyvät ajankohtaiset artikkelit, tutkimukset ym. tulevat esille opintojakson aikana Moodlessa.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
.
Opiskelija voi suorittaa opintojakson tehtävät ja projektin itsenäisesti opintojakson aikana.
Työelämäyhteistyö
Opiskelija tutkii ja kehittää oikean case-yrityksen asiakaskokemusta
Uusintamahdollisuudet
Opiskelija voi opintojakson jälkeen kohottaa arvosanaan kerran toimittamalla opettajalle korjatut versiot puutteellisista töistä
Oppimisympäristö
Virtuaalitoteutus
5 aikaan sidottua tapaamista Zoom-yhteydellä, joissa läsnäolo on suositeltavaa, koska tunneilla työstetään ja keskustellaan asioista luennoinnin sijaan. Mikäli opiskelija ei pääse osallistumaan, tulee hänen tehdä korvaava tehtävä.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5x27 = 135 tuntia opiskelijan työtä.
Sisältö
Kurssi Asiakaskokemuksen kehittäminen tarjoaa syvällisen perehdytyksen asiakaskokemuksen keskeisiin käsitteisiin sekä sen johtamisen ja kehittämisen menetelmiin. Kurssilla tutkitaan ja sovelletaan eri menetelmiä ja työkaluja, joiden avulla asiakaskokemusta voidaan kuvata, analysoida ja parantaa.
Opintojakso toteutetaan kokonaan verkossa ja hyödyntää flipattua pedagogiikkaa, jossa opiskelijat perehtyvät itsenäisesti ennakkomateriaaleihin ennen yhteisiä Zoom-tapaamisia. Kurssiin sisältyy viisi Zoom-tapaamista, joissa syvennetään opittua ja työstetään kurssin päätavoitetta: valitun organisaation palvelupolun ja asiakaskokemuksen analysointi ja kehittäminen. Tästä syystä Zoom-sessioihin osallistuminen on suositeltavaa; poissaolon voi korvata tehtävällä.
Lopputapaamisessa opiskelijat esittelevät projektinsa tulokset, saavat palautetta ja osallistuvat yhteiseen arviointiin.
Arviointimenetelmät
Ennakotehtävät luennoille (3 kpl) 39 pistettä
Osallistuminen ryhmätyöhön ja aktiivinen keskustelu tunneilla 11 pistettä
Projektityö 50 pistettä
HYLÄTTY => alle 51 pistettä yhteensä
T1 => 51 - 60 pistettä
T2 => 61 - 70 pistettä
H3 => 71 - 80 pistettä
H4 => 81 - 90 pistettä
K5 => 91 - 100 pistettä
Arviointiasteikko
1-5
Hylätty (0)
Opiskelija ei hallitse asiakaskokemuksen peruskäsitteitä eikä menetelmiä , eikä osaa soveltaa niitä.
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija hallitsee puutteellisesti asiakaskokemuksen peruskäsitteet ja menetelmät ja osaa soveltaa niitä auttavasti.
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija hallitsee pääosin asiakaskokemuksen peruskäsitteet ja menetelmät ja osaa soveltaa niitä hyvin.
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija hallitsee asiakaskokemuksen peruskäsitteet ja menetelmät ja osaa soveltaa niitä kiitettävästi. Opiskelija toimii vastuullisesti ryhmän jäsenenä
Ajoitus
01.08.2024 - 31.05.2025
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketoiminta (LAB)
Toimipiste
Lahden kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 50
Koulutus
- Täydentävä osaaminen, AMK
Opettaja
- Markus Hämynen
Ryhmät
-
LLABTOMATäydentävä osaaminen (AMK), Liiketoimintayksikkö, Markkinointi
-
LLABTO24-25Täydentävä osaaminen (AMK) 2024-2025, Liiketoimintayksikkö
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- kuvata asiakaskokemuksen viitekehyksen
- etsiä luotettavaa tietoa vakiintuneista menetelmistä ja työkaluista, joita hyödynnetään asiakaskokemuksen johtamisessa ja kehittämisessä
- valita tarkoituksenmukaiset menetelmät asiakaskokemuksen kuvaamiseen ja kehittämiseen
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Opintojakso toteutetaan Lahden M19-kampuksella digimarkkinoinnin oppimisympäristössä, Labtic digimarkkinointitoimistossa. Opiskelija ilmoittautuu Digimarkkinointitoimisto Labtic AL00CU84-toteutukselle ja tekee valinnat suoritettavista opintojaksoista (20-35 op.) kurssin alettua. Osaamistavoitteet määräytyvät opiskelijan tekemien suoritusten mukaisesti. Oppiminen koostuu itsenäisestä opiskelusta, dialogista sekä opitun soveltamisesta käytännönläheisissä projekteissa.
Tällä opintojaksolla tutustutaan asiakaskokemukseen ilmiönä, sen mittaamiseen ja kehittämiseen. Opittua sovelletaan käytännön projektissa, jossa tehdään suunnitelmaan perustuvia kokeiluja, joiden tulokset analysoidaan ja raportoidaan.
Opintojakson valmentajat (opettajat) ohjaavat opiskelijoita toimistomaisessa oppimisympäristössä. Opettajat ohjaavat tiedon soveltamisessa ja toimeksiantojen toteuttamisessa. Opintojaksoon liittyvät itseopiskeluaineistot ovat saatavilla Moodlessa.
Arviointiasteikko
1-5
Ilmoittautumisaika
20.11.2023 - 05.01.2024
Ajoitus
01.01.2024 - 31.03.2024
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketoiminta (LAB)
Toimipiste
Verkkokampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 50
Koulutus
- Täydentävä osaaminen, AMK
Opettaja
- Taina Orpana
- Markus Hämynen
Opetusryhmät
- Verkkoluento 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
LLABTOMATäydentävä osaaminen (AMK), Liiketoimintayksikkö, Markkinointi
-
LLABTO23-24Täydentävä osaaminen (AMK) 2023-2024, Liiketoimintayksikkö
Pienryhmät
- Verkkoluento 1
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- kuvata asiakaskokemuksen viitekehyksen
- etsiä luotettavaa tietoa vakiintuneista menetelmistä ja työkaluista, joita hyödynnetään asiakaskokemuksen johtamisessa ja kehittämisessä
- valita tarkoituksenmukaiset menetelmät asiakaskokemuksen kuvaamiseen ja kehittämiseen
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
100% virtuaalitoteutus Moodle-alustalla. Tarkoitettu ensisijaisesti verkkotradenomiryhmille. Sama opintojakso pidetään lähiopetusta sisältävänä päivätoteutuksena syksyllä 2024.
Ajoitus ja läsnäolo
Itsenäistä ja ryhmätyöskentelyä annettavan aikataulun mukaan tammi- ja maaliskuussa 2024, kaksi aikaan sidottua tapaamista illalla, toisella kerralla läsnäolovelvoite.
Opintojaksolla on ennakkotehtävä (yksilötehtävä, joka annetaan 2.1.2024, silloin aukeaa myös viimeistään opintojakson Moodle-toteutus), lisäksi ryhmätehtävä ja opintojakson lopussa Moodletesti-tehtävä (yksilötehtävä)
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Asiaan liittyvät ajankohtaiset artikkelit, tutkimukset ym. Tulevat esille opintojakson aikana Moodlessa.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
.
Uusintamahdollisuudet
Yksilötehtävänä tehtävä hylätty Moodletesti-tehtävä mahdollista uusia kerran ohjelmassa ilmoitettuna aikaan sidottuna ajankohtana.
Oppimisympäristö
Virtuaalitoteutus, pääosin aikaan sitomatonta työskentelyä, 2 aikaan sidottua tapaamista illalla Zoom-yhteydellä (Moodletesti-tehtävässä pakollinen läsnäolo).
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5x27 = 135 tuntia opiskelijan työtä.
Sisältö
Asiakaskokemuksen keskeiset käsitteet. Asiakaskokemuksen johtaminen ja sen eri menetelmät ja työkalut. Asiakaskokemuksen kuvaamisen ja kehittämisen menetelmät. Opintojaksolla sovelletaan opittuja asioita tehtävässä, jossa kuvataan, tutkitaan ja kehitetään valitun organisaation tietyn palvelun palvelupolkua ja asiakaskokemusta.
Arviointimenetelmät
Ennakkotehtävä (yksilötehtävä, arviointi hyväksytty / täydennettävä, koko opiskelijaryhmälle yhteinen yleispalaute)
Ryhmätehtävä ( arviointi 1-5, ryhmäkohtainen palaute), muodostaa 60 % opintojakson arvosanasta
Moodletesti-tehtävä( yksilötehtävä, arviointi 1-5), muodostaa 40 % opintojakson arvosanasta
Kaikki tehtävät suoritettava hyväksytysti.
Arviointiasteikko
1-5
Hylätty (0)
Opiskelija ei hallitse asiakaskokemuksen peruskäsitteitä eikä menetelmiä , eikä osaa soveltaa niitä.
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija hallitsee puutteellisesti asiakaskokemuksen peruskäsitteet ja menetelmät ja osaa soveltaa niitä auttavasti.
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija hallitsee pääosin asiakaskokemuksen peruskäsitteet ja menetelmät ja osaa soveltaa niitä hyvin.
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija hallitsee asiakaskokemuksen peruskäsitteet ja menetelmät ja osaa soveltaa niitä kiitettävästi. Opiskelija toimii vastuullisesti ryhmän jäsenenä
Ilmoittautumisaika
15.05.2023 - 01.09.2023
Ajoitus
28.08.2023 - 09.11.2023
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
2 op
Toteutustapa
60 % Lähiopetus, 40 % Etäopetus
Yksikkö
Liiketoiminta (LAB)
Toimipiste
Lahden kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 50
Koulutus
- Täydentävä osaaminen, AMK
Opettaja
- Linnea Sulkanen
Opetusryhmät
- Luennot 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
LLABTOMATäydentävä osaaminen (AMK), Liiketoimintayksikkö, Markkinointi
-
LLABTO23-24Täydentävä osaaminen (AMK) 2023-2024, Liiketoimintayksikkö
Pienryhmät
- Luennot 1
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- kuvata asiakaskokemuksen viitekehyksen
- etsiä luotettavaa tietoa vakiintuneista menetelmistä ja työkaluista, joita hyödynnetään asiakaskokemuksen johtamisessa ja kehittämisessä
- valita tarkoituksenmukaiset menetelmät asiakaskokemuksen kuvaamiseen ja kehittämiseen
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Lähiopetus Lahden kampuksella, myös etäopiskelua. Luennot, ennakkotehtävä, ryhmätehtävä.
Ajoitus ja läsnäolo
Luentoja, itsenäistä ja ryhmätyöskentelyä annettavan aikataulun mukaan syys-, loka- ja marraskuussa 2023. Aloitusluennolla ja ryhmätehtävien esityskerroilla pakollinen läsnäolo.
Opintojaksolla on ennakkotehtävä (yksilötehtävä, joka annetaan elokuussa viikolla 35, silloin aukeaa myös viimeistään opintojakson Moodle-toteutus), lisäksi ryhmätehtävä.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Asiaan liittyvät ajankohtaiset artikkelit, tutkimukset ym. Tulevat esille opintojakson aikana Moodlessa.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
.
Uusintamahdollisuudet
Hylätyt tehtävät mahdollista täydentää hyväksytyksi annettavien ohjeiden mukaan.
Oppimisympäristö
Lähiopetuksena Lahden kampuksella luennot ja ryhmätehtävien esitykset. Lisäksi etätyöskentelyä itsenäisesti ja ryhmän kanssa.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5x27 = 135 tuntia opiskelijan työtä.
Sisältö
Asiakaskokemuksen keskeiset käsitteet. Asiakaskokemuksen johtaminen ja sen eri menetelmät ja työkalut. Asiakaskokemuksen kuvaamisen ja kehittämisen menetelmät. Opintojaksolla sovelletaan opittuja asioita tehtävässä, jossa kuvataan, tutkitaan ja kehitetään valitun organisaation tietyn palvelun palvelupolkua ja asiakaskokemusta.
Arviointimenetelmät
Ennakkotehtävä (yksilötehtävä, arviointi hyväksytty / täydennettävä, koko opiskelijaryhmälle yhteinen yleispalaute)
Ryhmätehtävä ( arviointi 1-5, ryhmäkohtainen palaute), muodostaa 100 % opintojakson arvosanasta
Ryhmätehtävän vertaisarviointi (yksilötehtävä, arviointi hyväksytty /hylätty)
Kaikki tehtävät suoritettava hyväksytysti
Arviointiasteikko
1-5
Hylätty (0)
Opiskelija ei hallitse asiakaskokemuksen peruskäsitteitä eikä menetelmiä , eikä osaa soveltaa niitä.
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija hallitsee puutteellisesti asiakaskokemuksen peruskäsitteet ja menetelmät ja osaa soveltaa niitä auttavasti.
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija hallitsee pääosin asiakaskokemuksen peruskäsitteet ja menetelmät ja osaa soveltaa niitä hyvin.
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija hallitsee asiakaskokemuksen peruskäsitteet ja menetelmät ja osaa soveltaa niitä kiitettävästi. Opiskelija toimii vastuullisesti ryhmän jäsenenä
Ilmoittautumisaika
21.11.2022 - 15.01.2023
Ajoitus
01.01.2023 - 15.03.2023
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketoiminta (LAB)
Toimipiste
Verkkokampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 50
Koulutus
- Täydentävä osaaminen, AMK
Opettaja
- Linnea Sulkanen
- Taina Orpana
Opetusryhmät
- Luennot 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
LLABTO23HTäydentävä osaaminen (AMK) 2023, Liiketoimintayksikkö
Pienryhmät
- Luennot 1
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- kuvata asiakaskokemuksen viitekehyksen
- etsiä luotettavaa tietoa vakiintuneista menetelmistä ja työkaluista, joita hyödynnetään asiakaskokemuksen johtamisessa ja kehittämisessä
- valita tarkoituksenmukaiset menetelmät asiakaskokemuksen kuvaamiseen ja kehittämiseen
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
100% virtuaalitoteutus Moodle-alustalla. Tarkoitettu ensisijaisesti verkkotradenomiryhmille. Sama opintojakso pidetään lähiopetusta sisältävänä päivätoteutuksena syksyllä 2023.
Ajoitus ja läsnäolo
Itsenäistä ja ryhmätyöskentelyä annettavan aikataulun mukaan tammi- ja maaliskuussa 2023, kaksi aikaan sidottua tapaamista illalla, toisella kerralla läsnäolovelvoite.
Opintojaksolla on ennakkotehtävä (yksilötehtävä, joka annetaan 2.1.2023, silloin aukeaa myös viimeistään opintojakson Moodle-toteutus), lisäksi ryhmätehtävä ja opintojakson lopussa Moodletesti-tehtävä (yksilötehtävä)
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Asiaan liittyvät ajankohtaiset artikkelit, tutkimukset ym. Tulevat esille opintojakson aikana Moodlessa.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
.
Uusintamahdollisuudet
Yksilötehtävänä tehtävä hylätty Moodletesti-tehtävä mahdollista uusia kerran ohjelmassa ilmoitettuna aikaan sidottuna ajankohtana.
Oppimisympäristö
Virtuaalitoteutus, pääosin aikaan sitomatonta työskentelyä, 2 aikaan sidottua tapaamista illalla Zoom-yhteydellä (Moodletesti-tehtävässä pakollinen läsnäolo).
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5x27 = 135 tuntia opiskelijan työtä.
Sisältö
Asiakaskokemuksen keskeiset käsitteet. Asiakaskokemuksen johtaminen ja sen eri menetelmät ja työkalut. Asiakaskokemuksen kuvaamisen ja kehittämisen menetelmät. Opintojaksolla sovelletaan opittuja asioita tehtävässä, jossa kuvataan, tutkitaan ja kehitetään valitun organisaation tietyn palvelun palvelupolkua ja asiakaskokemusta.
Arviointimenetelmät
Ennakkotehtävä (yksilötehtävä, arviointi hyväksytty / täydennettävä, koko opiskelijaryhmälle yhteinen yleispalaute)
Ryhmätehtävä ( arviointi 1-5, ryhmäkohtainen palaute), muodostaa 60 % opintojakson arvosanasta
Moodletesti-tehtävä( yksilötehtävä, arviointi 1-5), muodostaa 40 % opintojakson arvosanasta
Kaikki tehtävät suoritettava hyväksytysti.
Arviointiasteikko
1-5
Hylätty (0)
Opiskelija ei hallitse asiakaskokemuksen peruskäsitteitä eikä menetelmiä , eikä osaa soveltaa niitä.
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija hallitsee puutteellisesti asiakaskokemuksen peruskäsitteet ja menetelmät ja osaa soveltaa niitä auttavasti.
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija hallitsee pääosin asiakaskokemuksen peruskäsitteet ja menetelmät ja osaa soveltaa niitä hyvin.
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija hallitsee asiakaskokemuksen peruskäsitteet ja menetelmät ja osaa soveltaa niitä kiitettävästi. Opiskelija toimii vastuullisesti ryhmän jäsenenä
Ilmoittautumisaika
01.07.2022 - 08.08.2022
Ajoitus
29.08.2022 - 09.11.2022
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketoiminta (LAB)
Toimipiste
Verkkokampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 50
Koulutus
- Täydentävä osaaminen, AMK
Opettaja
- Linnea Sulkanen
Opetusryhmät
- Luennot 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
LLABTO22HTäydentävä osaaminen (AMK) 2022, Liiketoimintayksikkö
Pienryhmät
- Luennot 1
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- kuvata asiakaskokemuksen viitekehyksen
- etsiä luotettavaa tietoa vakiintuneista menetelmistä ja työkaluista, joita hyödynnetään asiakaskokemuksen johtamisessa ja kehittämisessä
- valita tarkoituksenmukaiset menetelmät asiakaskokemuksen kuvaamiseen ja kehittämiseen
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
100% virtuaalitoteutus Moodle-alustalla. Tarkoitettu ensisijaisesti verkkotradenomiryhmille.
Ajoitus ja läsnäolo
Itsenäistä ja ryhmätyöskentelyä annettavan aikataulun mukaan syys- ja lokakuussa 2022, kaksi aikaan sidottua tapaamista illalla, toisella kerralla läsnäolovelvoite.
Opintojaksolla on ennakkotehtävä (yksilötehtävä, joka annetaan 29.8.2022, silloin aukeaa myös viimeistään opintojakson Moodle-toteutus), lisäksi ryhmätehtävä ja opintojakson lopussa Moodletesti-tehtävä (yksilötehtävä)
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Asiaan liittyvät ajankohtaiset artikkelit, tutkimukset ym. Tulevat esille opintojakson aikana Moodlessa.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
.
Uusintamahdollisuudet
Yksilötehtävänä tehtävä Moodletest-tehtävä mahdollista uusia kerran ohjelmassa ilmoitettuna ajankohtana.
Oppimisympäristö
Virtuaalitoteutus, pääosin aikaan sitomatonta työskentelyä, 2 aikaan sidottua tapaamista illalla Zoom-yhteydellä (Moodletesti-tehtävässä pakollinen läsnäolo).
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5x27 = 135 tuntia opiskelijan työtä.
Sisältö
Asiakaskokemuksen keskeiset käsitteet. Asiakaskokemuksen johtaminen ja sen eri menetelmät ja työkalut. Asiakaskokemuksen kuvaamisen ja kehittämisen menetelmät. Opintojaksolla sovelletaan opittuja asioita tehtävässä, jossa kuvataan, tutkitaan ja kehitetään valitun organisaation tietyn palvelun palvelupolkua ja asiakaskokemusta.
Arviointimenetelmät
Ennakkotehtävä (yksilötehtävä, arviointi hyväksytty / täydennettävä, koko opiskelijaryhmälle yhteinen yleispalaute)
Ryhmätehtävä ( arviointi 1-5, ryhmäkohtainen palaute), muodostaa 60 % opintojakson arvosanasta
Moodletesti-tehtävä( yksilötehtävä, arviointi 1-5), muodostaa 40 % opintojakson arvosanasta
Kaikki tehtävät suoritettava hyväksytysti.
Arviointiasteikko
1-5
Hylätty (0)
Opiskelija ei hallitse asiakaskokemuksen peruskäsitteitä eikä menetelmiä , eikä osaa soveltaa niitä.
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija hallitsee puutteellisesti asiakaskokemuksen peruskäsitteet ja menetelmät ja osaa soveltaa niitä auttavasti.
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija hallitsee pääosin asiakaskokemuksen peruskäsitteet ja menetelmät ja osaa soveltaa niitä hyvin.
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija hallitsee asiakaskokemuksen peruskäsitteet ja menetelmät ja osaa soveltaa niitä kiitettävästi. Opiskelija toimii vastuullisesti ryhmän jäsenenä