Siirry suoraan sisältöön

Asiakaskokemuksen kehittäminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: AL00CI72-3012

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

20.11.2024 - 03.01.2025

Ajoitus

01.01.2025 - 31.07.2025

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

TKI-osuus

4 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Liiketoiminta (LAB)

Toimipiste

Lappeenrannan kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

20 - 50

Koulutus

  • Hotelli- ja ravintola-alan liikkeenjohdon koulutus

Opettaja

  • Johanna Heinonen-Kemppi

Opetusryhmät

  • Verkkoluento 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)

Ryhmät

  • LLPRHOTRA24SV
    Hotelli- ja ravintola-alan liikkeenjohdon koulutus 24SV Lappeenranta

Pienryhmät

  • Verkkoluento 1

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa

- kuvata asiakaskokemuksen viitekehyksen
- etsiä luotettavaa tietoa vakiintuneista menetelmistä ja työkaluista, joita hyödynnetään asiakaskokemuksen johtamisessa ja kehittämisessä
- valita tarkoituksenmukaiset menetelmät asiakaskokemuksen kuvaamiseen ja kehittämiseen

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

100% virtuaalitoteutus Moodle-alustalla. Tarkoitettu ensisijaisesti verkkotradenomiryhmille.

Ajoitus ja läsnäolo

Opintojakson aikataulu on seuraava
Torstaina 9.1.2025 klo 14 - 17 Opintojakson aloitus ja esittely
30.1.2025 klo 14 - 17 Asiakaskokemuksen perusteet
27.2.2025 klo 14 - 17 Asiakaskokemuksen kehittämisen menetelmät ja työkalut
27.3.2025 klo 14 - 17 Asiakaskokemuksen kehittämisen menetelmien syventävä tarkastelu
17.4.2025 klo 14 - 17 Projektien esittely ja arviointi

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Asiaan liittyvät ajankohtaiset artikkelit, tutkimukset ym. tulevat esille opintojakson aikana Moodlessa.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

.
Opiskelija voi suorittaa opintojakson tehtävät ja projektin itsenäisesti opintojakson aikana.

Työelämäyhteistyö

Opiskelija tutkii ja kehittää oikean case-yrityksen asiakaskokemusta

Uusintamahdollisuudet

Opiskelija voi opintojakson jälkeen kohottaa arvosanaan kerran toimittamalla opettajalle korjatut versiot puutteellisista töistä

Oppimisympäristö

Virtuaalitoteutus
5 aikaan sidottua tapaamista Zoom-yhteydellä, joissa läsnäolo on suositeltavaa, koska tunneilla työstetään ja keskustellaan asioista luennoinnin sijaan. Mikäli opiskelija ei pääse osallistumaan, tulee hänen tehdä korvaava tehtävä.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

5x27 = 135 tuntia opiskelijan työtä.

Sisältö

Kurssi Asiakaskokemuksen kehittäminen tarjoaa syvällisen perehdytyksen asiakaskokemuksen keskeisiin käsitteisiin sekä sen johtamisen ja kehittämisen menetelmiin. Kurssilla tutkitaan ja sovelletaan eri menetelmiä ja työkaluja, joiden avulla asiakaskokemusta voidaan kuvata, analysoida ja parantaa.
Opintojakso toteutetaan kokonaan verkossa ja hyödyntää flipattua pedagogiikkaa, jossa opiskelijat perehtyvät itsenäisesti ennakkomateriaaleihin ennen yhteisiä Zoom-tapaamisia. Kurssiin sisältyy viisi Zoom-tapaamista, joissa syvennetään opittua ja työstetään kurssin päätavoitetta: valitun organisaation palvelupolun ja asiakaskokemuksen analysointi ja kehittäminen. Tästä syystä Zoom-sessioihin osallistuminen on suositeltavaa; poissaolon voi korvata tehtävällä.
Lopputapaamisessa opiskelijat esittelevät projektinsa tulokset, saavat palautetta ja osallistuvat yhteiseen arviointiin.

Arviointimenetelmät

Ennakotehtävät luennoille (3 kpl) 39 pistettä
Osallistuminen ryhmätyöhön ja aktiivinen keskustelu tunneilla 11 pistettä
Projektityö 50 pistettä

HYLÄTTY => alle 51 pistettä yhteensä
T1 => 51 - 60 pistettä
T2 => 61 - 70 pistettä
H3 => 71 - 80 pistettä
H4 => 81 - 90 pistettä
K5 => 91 - 100 pistettä

Arviointiasteikko

1-5

Hylätty (0)

Opiskelija ei hallitse asiakaskokemuksen peruskäsitteitä eikä menetelmiä , eikä osaa soveltaa niitä.

Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija hallitsee puutteellisesti asiakaskokemuksen peruskäsitteet ja menetelmät ja osaa soveltaa niitä auttavasti.

Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija hallitsee pääosin asiakaskokemuksen peruskäsitteet ja menetelmät ja osaa soveltaa niitä hyvin.

Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija hallitsee asiakaskokemuksen peruskäsitteet ja menetelmät ja osaa soveltaa niitä kiitettävästi. Opiskelija toimii vastuullisesti ryhmän jäsenenä