Siirry suoraan sisältöön

Asiakaskokemuksen kehittäminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: AL00CI72-3013

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

20.11.2024 - 03.01.2025

Ajoitus

18.02.2025 - 25.04.2025

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Liiketoiminta (LAB)

Toimipiste

Lahden kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

20 - 50

Koulutus

  • Täydentävä osaaminen, AMK

Opettaja

  • Markus Hämynen

Opetusryhmät

  • Luennot (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)

Ryhmät

  • LLABTOMA
    Täydentävä osaaminen (AMK), Liiketoimintayksikkö, Markkinointi
  • LLABTO24-25
    Täydentävä osaaminen (AMK) 2024-2025, Liiketoimintayksikkö

Pienryhmät

  • Luennot

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa

- kuvata asiakaskokemuksen viitekehyksen
- etsiä luotettavaa tietoa vakiintuneista menetelmistä ja työkaluista, joita hyödynnetään asiakaskokemuksen johtamisessa ja kehittämisessä
- valita tarkoituksenmukaiset menetelmät asiakaskokemuksen kuvaamiseen ja kehittämiseen

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Lähiopetus, itsenäiset tehtävät ja materiaaleihin tutustuminen sekä projektityö.

Ajoitus ja läsnäolo

Itsenäistä työskentelyä sekä ryhmätyöskentelyä helmi-huhtikuussa 2024.
Opintojaksolla on viisi lähiopetuskertaa sekä yksi projektitöiden esittelykerta, joihin osallistumista edellytetään.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Moodlen aineisto sekä muu opintojakson aikana jaettava opintojakson kokonaisuuden ymmärtämistä tukeva materiaali.
Opintojaksolla käytetään opettajan erikseen suosittelemaa kirjallisuutta osana yksilö- ja ryhmätehtäviä.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Tällä opintojaksolla ei ole vaihtoehtoisia suoritustapoja.

Oppimisympäristö

Oppimisympäristöinä hyödynnetään lähiopetusta, Moodlea sekä projektityönä toimeksiantajalle tehtävää asiakaskokemuksen kehittämisprojektia.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

5x27 = 135 tuntia opiskelijan työtä.

Sisältö

Tällä opintojaksolla tutustutaan asiakaskokemukseen ilmiönä, sen mittaamiseen ja kehittämiseen. Opittua sovelletaan käytännön projektissa, jossa tehdään suunnitelmaan perustuvia kokeiluja, joiden tulokset analysoidaan ja raportoidaan.

Opintojakson sisältö:

-Asiakaskokemuksen keskeiset käsitteet
-Asiakaskokemuksen johtaminen ja sen eri menetelmät ja työkalut
-Asiakaskokemuksen kuvaamisen ja kehittämisen menetelmät

Opintojaksolla sovelletaan opittuja asioita projektityössä, jossa kuvataan, tutkitaan ja kehitetään Labtic digimarkkinointitoimiston palvelupolkua ja asiakaskokemusta.

Arviointimenetelmät

Itsenäinen yksilötehtävä (arviointi hyväksytty / täydennettävä, koko opiskelijaryhmälle yhteinen yleispalaute).

Ryhmätehtävä 1 (arviointi 1-5, ryhmäkohtainen palaute), muodostaa 50 % opintojakson arvosanasta

Projektimainen kehitystehtävä ryhmätyönä (arviointi 1-5, ryhmäkohtainen palaute), muodostaa 50 % opintojakson arvosanasta


Kaikki tehtävät suoritettava hyväksytysti ja annetussa aikataulussa.

Arviointiasteikko

1-5

Hylätty (0)

Opiskelija ei hallitse asiakaskokemuksen peruskäsitteitä eikä menetelmiä , eikä osaa soveltaa niitä.

Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija hallitsee puutteellisesti asiakaskokemuksen peruskäsitteet ja menetelmät ja osaa soveltaa niitä auttavasti.

Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija hallitsee pääosin asiakaskokemuksen peruskäsitteet ja menetelmät ja osaa soveltaa niitä hyvin.

Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija hallitsee asiakaskokemuksen peruskäsitteet ja menetelmät ja osaa soveltaa niitä kiitettävästi. Opiskelija toimii vastuullisesti ryhmän jäsenenä