Asiakaskokemuksen kehittäminen (5 op)
Toteutuksen tunnus: AL00CI72-3013
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
20.11.2024 - 03.01.2025
Ajoitus
18.02.2025 - 25.04.2025
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketoiminta (LAB)
Toimipiste
Lahden kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 50
Koulutus
- Täydentävä osaaminen, AMK
Opettaja
- Markus Hämynen
Opetusryhmät
- Luennot (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
LLABTOMATäydentävä osaaminen (AMK), Liiketoimintayksikkö, Markkinointi
-
LLABTO24-25Täydentävä osaaminen (AMK) 2024-2025, Liiketoimintayksikkö
Pienryhmät
- Luennot
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- kuvata asiakaskokemuksen viitekehyksen
- etsiä luotettavaa tietoa vakiintuneista menetelmistä ja työkaluista, joita hyödynnetään asiakaskokemuksen johtamisessa ja kehittämisessä
- valita tarkoituksenmukaiset menetelmät asiakaskokemuksen kuvaamiseen ja kehittämiseen
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Lähiopetus, itsenäiset tehtävät ja materiaaleihin tutustuminen sekä projektityö.
Ajoitus ja läsnäolo
Itsenäistä työskentelyä sekä ryhmätyöskentelyä helmi-huhtikuussa 2024.
Opintojaksolla on viisi lähiopetuskertaa sekä yksi projektitöiden esittelykerta, joihin osallistumista edellytetään.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Moodlen aineisto sekä muu opintojakson aikana jaettava opintojakson kokonaisuuden ymmärtämistä tukeva materiaali.
Opintojaksolla käytetään opettajan erikseen suosittelemaa kirjallisuutta osana yksilö- ja ryhmätehtäviä.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Tällä opintojaksolla ei ole vaihtoehtoisia suoritustapoja.
Oppimisympäristö
Oppimisympäristöinä hyödynnetään lähiopetusta, Moodlea sekä projektityönä toimeksiantajalle tehtävää asiakaskokemuksen kehittämisprojektia.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5x27 = 135 tuntia opiskelijan työtä.
Sisältö
Tällä opintojaksolla tutustutaan asiakaskokemukseen ilmiönä, sen mittaamiseen ja kehittämiseen. Opittua sovelletaan käytännön projektissa, jossa tehdään suunnitelmaan perustuvia kokeiluja, joiden tulokset analysoidaan ja raportoidaan.
Opintojakson sisältö:
-Asiakaskokemuksen keskeiset käsitteet
-Asiakaskokemuksen johtaminen ja sen eri menetelmät ja työkalut
-Asiakaskokemuksen kuvaamisen ja kehittämisen menetelmät
Opintojaksolla sovelletaan opittuja asioita projektityössä, jossa kuvataan, tutkitaan ja kehitetään Labtic digimarkkinointitoimiston palvelupolkua ja asiakaskokemusta.
Arviointimenetelmät
Itsenäinen yksilötehtävä (arviointi hyväksytty / täydennettävä, koko opiskelijaryhmälle yhteinen yleispalaute).
Ryhmätehtävä 1 (arviointi 1-5, ryhmäkohtainen palaute), muodostaa 50 % opintojakson arvosanasta
Projektimainen kehitystehtävä ryhmätyönä (arviointi 1-5, ryhmäkohtainen palaute), muodostaa 50 % opintojakson arvosanasta
Kaikki tehtävät suoritettava hyväksytysti ja annetussa aikataulussa.
Arviointiasteikko
1-5
Hylätty (0)
Opiskelija ei hallitse asiakaskokemuksen peruskäsitteitä eikä menetelmiä , eikä osaa soveltaa niitä.
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija hallitsee puutteellisesti asiakaskokemuksen peruskäsitteet ja menetelmät ja osaa soveltaa niitä auttavasti.
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija hallitsee pääosin asiakaskokemuksen peruskäsitteet ja menetelmät ja osaa soveltaa niitä hyvin.
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija hallitsee asiakaskokemuksen peruskäsitteet ja menetelmät ja osaa soveltaa niitä kiitettävästi. Opiskelija toimii vastuullisesti ryhmän jäsenenä