Siirry suoraan sisältöön

Osaamisen johtaminenLaajuus (5 op)

Tunnus: YH00CC93

Laajuus

5 op

Opetuskieli

  • suomi

Vastuuhenkilö

  • Anne Suikkanen

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- arvioida ja tavoitteistaa organisaatio- ja työntekijälähtöisesti yksilön osaamista ja
osaamispotentiaalia
- tunnistaa, arvioida ja kehittää yksikkö- ja organisaatiotason osaamista ja osaamispotentiaalia
- käyttää tiedon ja osaamisen jakamisen malleja ja työkaluja

Ilmoittautumisaika

06.05.2024 - 30.08.2024

Ajoitus

01.08.2024 - 31.12.2024

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Hyvinvointi (LAB)

Toimipiste

Verkkokampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

20 - 60

Koulutus
  • Täydentävä osaaminen ja vapaavalintaiset opinnot, YAMK
  • Sosiaali- ja terveysalan koulutus (ylempi AMK), Tulevaisuuden johtaja sosiaali- ja terveysalalla
Opettaja
  • Minna-Maria Behm
  • Anne Suikkanen
Opetusryhmät
  • Verkkoluento 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
  • HLPRYTO23H
    Täydentävä osaaminen YAMK 2023-2024, Hyvinvointi, Lappeenranta
  • LLTIYUUDL23SV
    Uudistava johtaminen (YAMK), liiketalouden ala 23SV Lahti
  • TLTIYUJT23SV
    Uudistava johtaminen (YAMK), tekniikan ala 23SV Lahti
  • TLTIYUJT24SV
    Uudistava johtaminen (YAMK), tekniikan ala 24SV Lahti
  • HLTIYTO23H
    Täydentävä osaaminen YAMK 2023-2024, Hyvinvointi, Lahti
  • HLTIYTUJO24KV
    Tulevaisuuden johtaja sosiaali- ja terveysalalla (YAMK) 24KV Lahti
Pienryhmät
  • Verkkoluento 1

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- arvioida ja tavoitteistaa organisaatio- ja työntekijälähtöisesti yksilön osaamista ja
osaamispotentiaalia
- tunnistaa, arvioida ja kehittää yksikkö- ja organisaatiotason osaamista ja osaamispotentiaalia
- käyttää tiedon ja osaamisen jakamisen malleja ja työkaluja

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Opintojaksolla on kolme lähiopetuskertaa (Zoom). Lisäksi opiskelijat perehtyvät aihealueeseen itsenäisesti ja pienryhmissä.

Opetusmenetelminä ovat luennot ja harjoitukset sekä pienryhmissä ja itsenäisesti suoritettavat tehtävät.

Opintojaksolla on ennakko-, väli- ja oppimistehtävät, joiden ohjeistukset löytyvät Moodlen kurssialustalta.

Kaikkien tehtävien hyväksytty suorittaminen on edellytys koko opintojakson hyväksymiselle. Opintojakson numeerinen arviointi tapahtuu oppimistehtävän perusteella.

Ajoitus ja läsnäolo

Opintojakson lähiopetus toteutuu verkkovälitteisesti (Zoom).
Lähipäivät

ke 9.10.24 klo 9–14

ke 30.10.24 klo 9–14

ke 13.11.24 klo 9–14

Ennakkotehtävän palautus on su 6.10.2024 mennessä.
Oppimistehtävän palautus on su 1.12.2024 mennessä.

Lähiopetuksen (Zoom) luento-osuudet tallennetaan ja ne ovat saatavissa opintojakson Moodlessa jälkikäteen.

Zoom-linkit löytyvät opintojakson Moodlesta. Opintojakson Moodle aukeaa 16.9.2024 mennessä.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Tiedonhaku on osa opintojakson tehtävien suorittamista. Osa oppimateriaalista löytyy opintojakson Moodlesta.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei valinnaisia suoritustapoja.

Oppimisympäristö

Zoom- ja Moodle -oppimisympäristöt

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojakson laajuus on 5 opintopistettä eli 135 tuntia opiskelijan työtä.

Sisältö

Strategialähtöinen osaamisen johtamisen prosessi muuttuvassa toimintaympäristössä

Tulevaisuuden osaamistarpeiden tunnistaminen ja ennakointi omalla alalla

Suunnitelma strategialähtöiselle osaamisen johtamiselle ja kehittämiselle

Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen

Opintojaksolle hyväksytään ensin ne opiskelijat, joille opintojakso sisältyy ydinosaamisen opintoihin (pakollinen jakso).

Arviointiasteikko

1-5

Hylätty (0)

Opiskelija ei ole suorittanut kaikkia opintojaksoon kuuluvia tehtäviä hyväksytysti, eikä ole sopinut lisäajasta opettajien kanssa

Turnitin-tarkastus osoittaa, että opiskelijalla on puutteita lähteisiin perustuvan asiatekstin tuottamisessa, eikä opiskelija ole kehotuksesta huolimatta korjannut tekstiään Turnitin-tarkastuksen jälkeen

Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija hallitsee strategialähtöisen osaamisen johtamisen prosessin pääkohdat teoriassa ja osaa joiltain osin soveltaa teoriatietoa valitsemansa organisaation toiminnan kuvaamiseen ja arviointiin

Opiskelija osaa ennakoida tulevaisuuden osaamistarpeita omalla alallaan sekä arvioida osaamisen kehittämistarpeita

Opiskelija osaa laatia tulevaisuutta ennakoivan suunnitelman osaamisen johtamiselle ja kehittämiselle

Opiskelija osaa hyödyntää kirjallisuutta ja joiltain osin myös kotimaista tutkimustietoa, ohjeiden mukaisesti

Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija hallitsee strategialähtöisen osaamisen johtamisen prosessin teoriassa ja osaa soveltaa teoriatietoa valitsemansa organisaation toiminnan kuvaamiseen ja arviointiin

Opiskelija osaa ennakoida strategialähtöisesti tulevaisuuden osaamistarpeita omalla alallaan sekä analysoida ja arvioida osaamisen kehittämistarpeita, eri henkilöstöryhmien ja kompetenssityyppien näkökulmista.

Opiskelija osaa laatia strategialähtöisen tulevaisuutta ennakoivan suunnitelman osaamisen johtamiselle ja kehittämiselle

Opiskelija osaa hyödyntää kotimaista tutkimustietoa, ohjeiden mukaisesti

Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija hallitsee strategialähtöisen osaamisen johtamisen prosessin teoriassa ja osaa soveltaa teoriatietoa kriittisesti valitsemansa organisaation toiminnan kuvaamiseen ja arviointiin

Opiskelija osaa ennakoida strategialähtöisesti tulevaisuuden osaamistarpeita omalla alallaan sekä analysoida ja arvioida kriittisesti osaamisen kehittämistarpeita, eri henkilöstöryhmien ja kompetenssityyppien näkökulmista.

Opiskelija osaa laatia strategialähtöisen ja monipuolisen tulevaisuutta ennakoivan suunnitelman osaamisen johtamiselle ja kehittämiselle

Opiskelija osaa hyödyntää laadukasta kotimaista ja kansainvälistä tutkimustietoa laajasti ja ohjeiden mukaisesti

Ilmoittautumisaika

15.05.2023 - 01.09.2023

Ajoitus

01.08.2023 - 31.12.2023

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Hyvinvointi (LAB)

Toimipiste

Verkkokampus, Lahti

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

20 - 60

Opettaja
  • Arja-Tuulikki Malin
  • Minna-Maria Behm
  • Anne Suikkanen
Opetusryhmät
  • Verkkoluento (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
  • HLPRYTO23H
    Täydentävä osaaminen YAMK 2023-2024, Hyvinvointi, Lappeenranta
  • HLTIYTUJO23KV
    Tulevaisuuden johtaja sosiaali- ja terveysalalla (YAMK) 23KV Lahti
  • HLTIYTO23H
    Täydentävä osaaminen YAMK 2023-2024, Hyvinvointi, Lahti
Pienryhmät
  • Verkkoluento

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- arvioida ja tavoitteistaa organisaatio- ja työntekijälähtöisesti yksilön osaamista ja
osaamispotentiaalia
- tunnistaa, arvioida ja kehittää yksikkö- ja organisaatiotason osaamista ja osaamispotentiaalia
- käyttää tiedon ja osaamisen jakamisen malleja ja työkaluja

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Opintojaksolla on kaksi kontaktiopetuskertaa (Zoom). Lisäksi opiskelijat perehtyvät aihealueeseen itsenäisesti ja pienryhmissä.
Opetusmenetelminä ovat luennot ja harjoitukset sekä pienryhmissä ja itsenäisesti suoritettavat tehtävät.
Opintojaksolla on ennakko-, väli- ja oppimistehtävät, joiden ohjeistukset löytyvät Moodlen kurssialustalta. Kaikkien tehtävien hyväksytty suorittaminen on edellytys koko opintojakson hyväksymiselle. Opintojakson arviointi tapahtuu oppimistehtävien perusteella.

Ajoitus ja läsnäolo

Opintojakson kontaktiopetus toteutuu webinaareina (Zoom):
to 7.9.2023 klo 10-16 ja
to 28.9.2023 klo 10-16

Ennakkotehtävän palautus on su 3.9.2023 mennessä.
Oppimistehtävän palautus on ti 31.10.2023 mennessä.

Läsnäolo webinaareissa on suositeltavaa, mutta ei pakollista. Webinaareja ei tallenneta, mutta keskeisistä sisällöistä on tarjolla nauhoitukset jälkäteen.

Zoom-linkki löytyy opintojakson Moodlesta.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Suositeltava oppimateriaali Moodlessa

Oppimisympäristö

Zoom- ja Moodle -oppimisympäristöt

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojakson laajuus on 5 opintopistettä eli 135 tuntia opiskelijan työtä.

Sisältö

Osaamistarpeiden määrittäminen strategialähtöisesti
Osaamisen johtamiseen vaikuttavia organisaatiokulttuurisia tai muita tekijöitä
Osaamisen tunnistaminen
Tavoitteiden määrittäminen ja suunnitelman tekeminen osaamisen kehittämiselle ja arvioinnille

Arviointiasteikko

1-5

Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)

- Opiskelija käyttää osaamisen johtamisen peruskäsitteitä ja teoriaa.

- Opiskelija kuvailee osaamisen kehittämisen tarpeita ja osaamisen kehittämisen keinoja.

- Opiskelija kuvailee osaamisen kehittämisen suunnitelmaa.

Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)

- Opiskelija käyttää osaamisen johtamisen peruskäsitteitä ja teoriaa sujuvasti.

- Opiskelija osaa arvioida ja analysoida osaamisen kehittämisen tarpeita eri näkökulmista. Opiskelija osaa valita ja
käyttää osaamisen kehittämisen keinoja.

- Opiskelija osaa laatia suunnitelman osaamisen johtamisen kehittämiseksi.

Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)

- Opiskelija käyttää osaamisen johtamisen peruskäsitteitä ja teoriaa kattavasti sekä monipuolisesti.

- Opiskelija osaa arvioida ja analysoida kriittisesti osaamisen kehittämisen tarpeita strategialähtöisesti
ja tulevaisuuden tarpeita ennakoiden eri henkilöstöryhmien ja kompetenssityyppien näkökulmista.

- Opiskelija osaa analyysiin, teoria- ja asiantuntijatietoon perustuen valita ja käyttää osaamisen
kehittämisen keinoja monipuolisesti. Opiskelija osaa laatia strategialähtöisen tulevaisuutta
ennakoivan suunnitelman osaamisen johtamisen kehittämiseksi

Ilmoittautumisaika

21.11.2022 - 08.01.2023

Ajoitus

01.01.2023 - 31.07.2023

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Hyvinvointi (LAB)

Toimipiste

Verkkokampus, Lahti

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

10 - 60

Opettaja
  • Arja-Tuulikki Malin
  • Minna-Maria Behm
  • Anne Suikkanen
Opetusryhmät
  • Webinaari (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
  • HLTIYTUJO22KV
    Tulevaisuuden johtaja sosiaali- ja terveysalalla (YAMK) 22KV Lahti
Pienryhmät
  • Webinaari

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- arvioida ja tavoitteistaa organisaatio- ja työntekijälähtöisesti yksilön osaamista ja
osaamispotentiaalia
- tunnistaa, arvioida ja kehittää yksikkö- ja organisaatiotason osaamista ja osaamispotentiaalia
- käyttää tiedon ja osaamisen jakamisen malleja ja työkaluja

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

- Ennakkotehtävä
- Kaksi webinaaria, joiden välissä välitehtävä
- Kurssin oppimistehtävä

Ajoitus ja läsnäolo

Kaksi opetuspäivää (Zoom) 15.3 ja 5.4 klo 9-15. Läsnäolo webinaareihin on suositeltavaa, mutta ei pakollista. Webinaareja ei tallenneta, mutta keskeisistä sisällöistä on tarjolla nauhoitukset jälkäteen.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Suositeltava oppimateriaali Moodlessa

Arviointiasteikko

1-5

Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)

- Opiskelija käyttää osaamisen johtamisen peruskäsitteitä ja teoriaa.

- Opiskelija kuvailee osaamisen kehittämisen tarpeita ja osaamisen kehittämisen keinoja.

- Opiskelija kuvailee osaamisen kehittämisen suunnitelmaa.

Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)

-Opiskelija käyttää osaamisen johtamisen peruskäsitteitä ja teoriaa sujuvasti.

-Opiskelija osaa arvioida ja analysoida osaamisen kehittämisen tarpeita eri näkökulmista. Opiskelija osaa valita ja
käyttää osaamisen kehittämisen keinoja.

- Opiskelija osaa laatia suunnitelman osaamisen johtamisen kehittämiseksi.

Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)

- Opiskelija käyttää osaamisen johtamisen peruskäsitteitä ja teoriaa kattavasti sekä monipuolisesti.

-Opiskelija osaa arvioida ja analysoida kriittisesti osaamisen kehittämisen tarpeita strategialähtöisesti
ja tulevaisuuden tarpeita ennakoiden eri henkilöstöryhmien ja kompetenssityyppien näkökulmista.

-Opiskelija osaa analyysiin, teoria- ja asiantuntijatietoon perustuen valita ja käyttää osaamisen
kehittämisen keinoja monipuolisesti. Opiskelija osaa laatia strategialähtöisen tulevaisuutta
ennakoivan suunnitelman osaamisen johtamisen kehittämiseksi

Ilmoittautumisaika

21.11.2022 - 08.01.2023

Ajoitus

01.01.2023 - 31.07.2023

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Hyvinvointi (LAB)

Toimipiste

Verkkokampus, Lappeenranta

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

20 - 60

Koulutus
  • Sosiaali- ja terveysalan koulutus (ylempi AMK), Integroitujen hyvinvointipalvelujen kehittäjä ja johtaja (2021, 2022)
Opettaja
  • Arja-Tuulikki Malin
  • Minna-Maria Behm
  • Anne Suikkanen
Opetusryhmät
  • Luennot 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
  • HLPRYHYJO22S
    Integroitujen hyvinvointipalvelujen kehittäjä ja johtaja (YAMK) 22S Lappeenranta
  • LLTIYUUDL22S
    Uudistava johtaminen (YAMK), liiketalouden ala 22S Lahti
Pienryhmät
  • Luennot 1

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- arvioida ja tavoitteistaa organisaatio- ja työntekijälähtöisesti yksilön osaamista ja
osaamispotentiaalia
- tunnistaa, arvioida ja kehittää yksikkö- ja organisaatiotason osaamista ja osaamispotentiaalia
- käyttää tiedon ja osaamisen jakamisen malleja ja työkaluja

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Opintojaksolla on kaksi kontaktiopetuskertaa (zoom). Lisäksi opiskelijat perehtyvät aihealueeseen itsenäisesti ja pienryhmissä.

Opetusmenetelminä luennot ja harjoitukset sekä pienryhmissä ja itsenäisesti suoritettavat tehtävät.

Opintojaksolla on ennakko-, väli- ja oppimistehtävät, joiden ohjeistukset löytyvät Moodlen kurssialustalta. Tehtävien hyväksytty suorittaminen on edellytys koko opintojakson hyväksymiselle. Opintojakson arviointi tapahtuu tehtävien perusteella.

Ajoitus ja läsnäolo

Opintojakson kontaktiopetus toteutuu

pe 13.01.2023 klo 14-20
pe 03.02.2023 klo 14-20

Zoom-linkki löytyy opintojakson Moodlesta

Oppimisympäristö

Zoom- ja Moodle- oppimisympäristöt

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojakson laajuus on 5 opintopistettä eli 135 tuntia opiskelijan työtä.

Sisältö

Osaamistarpeiden määrittäminen strategialähtöisesti
Osaamisen johtamiseen vaikuttavia organisaatiokulttuurisia tai muita tekijöitä
Osaamisen tunnistaminen
Tavoitteiden määrittäminen ja suunnitelman tekeminen osaamisen kehittämiselle ja arvioinnille

Arviointimenetelmät

Arvioitavat tehtävät

Arviointiasteikko

1-5

Ilmoittautumisaika

19.11.2021 - 09.01.2022

Ajoitus

14.01.2022 - 31.07.2022

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Hyvinvointi (LAB)

Toimipiste

Verkkokampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

20 - 40

Koulutus
  • Täydentävä osaaminen ja vapaavalintaiset opinnot, YAMK
  • Sosiaali- ja terveysalan koulutus (ylempi AMK), Integroitujen hyvinvointipalvelujen kehittäjä ja johtaja (2021, 2022)
Opettaja
  • Minna-Maria Behm
  • Anne Suikkanen
  • Pirjo Vaittinen
Opetusryhmät
  • Luennot 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
  • LABLPRYTO21H
    Täydentävä osaaminen YAMK 2021-2022, Lappeenranta
  • HLPRYHYJO21S
    Integroitujen hyvinvointipalvelujen kehittäjä ja johtaja (YAMK) 21S Lappeenranta
  • HLTIYTO21H
    Täydentävä osaaminen YAMK 2021-2022, Hyvinvointi, Lahti
Pienryhmät
  • Luennot 1

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- arvioida ja tavoitteistaa organisaatio- ja työntekijälähtöisesti yksilön osaamista ja
osaamispotentiaalia
- tunnistaa, arvioida ja kehittää yksikkö- ja organisaatiotason osaamista ja osaamispotentiaalia
- käyttää tiedon ja osaamisen jakamisen malleja ja työkaluja

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Päivitys 8.12.2021: Koronatilanteen vuoksi opintojakso siirretään kokonaan verkkovälitteisesti toteutettavaksi. Zoom-linkit löytyvät opintojakson Moodlesta, joka avataan opiskelijoille 1/2022 aikana.
----------------------
Opintojakso toteutuu kolmena lähiopetuspäivänä (Zoom-yhteydellä). Lisäksi opiskelijat perehtyvät aihealueeseen itsenäisesti ja pienryhmissä.

Opetusmenetelminä luennot ja harjoitukset sekä pienryhmissä ja itsenäisesti suoritettavat tehtävät.

Ajoitus ja läsnäolo

Opintojakson lähipäivät (Zoomissa) ovat
pe 14.1.2022 klo 14-19
la 15.1.2022 klo 9-14
la 12.3.2022 klo 9-14

Lähipäiviin osallistuminen on osa opintojakson suoritusta (Zoom-yhteydellä).

Oppimisympäristö

Zoom- ja Moodle- oppimisympäristöt.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojakson laajuus on 5 opintopistettä eli 135 tuntia opiskelijan työtä.

Sisältö

Osaamistarpeiden määrittäminen strategialähtöisesti
Osaamisen tunnistaminen
Tavoitteiden määrittäminen ja suunnitelman tekeminen osaamisen kehittämiselle ja arvioinnille
Osaamisen johtamiseen vaikuttavia organisaatiokulttuurisia tai muita tekijöitä

Arviointimenetelmät

Arvioitavat tehtävät.

Arviointiasteikko

1-5

Ilmoittautumisaika

19.11.2021 - 09.01.2022

Ajoitus

01.01.2022 - 31.07.2022

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Hyvinvointi (LAB)

Toimipiste

Verkkokampus, Lahti

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

20 - 60

Koulutus
  • Sosiaali- ja terveysalan koulutus (ylempi AMK), Tulevaisuuden johtaja sosiaali- ja terveysalalla
Opettaja
  • Arja-Tuulikki Malin
  • Päivi Huotari
Opetusryhmät
  • Luennot (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
  • TLTIYUJT21S
    Uudistava johtaminen (YAMK), tekniikan ala 21S Lahti
  • HLTIYTUJO21KV
    Tulevaisuuden johtaja sosiaali- ja terveysalalla (YAMK) 21KV Lahti
Pienryhmät
  • Luennot

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- arvioida ja tavoitteistaa organisaatio- ja työntekijälähtöisesti yksilön osaamista ja
osaamispotentiaalia
- tunnistaa, arvioida ja kehittää yksikkö- ja organisaatiotason osaamista ja osaamispotentiaalia
- käyttää tiedon ja osaamisen jakamisen malleja ja työkaluja

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Ennakkotehtävän aineisto (luentotallenne ja artikkeli) ja ennakkotehtävä (osaamisen johtamisen kehittämisalueet)
Kaksi opetuspäivää (Zoom)
Yksilötehtävä (osaamisen johtamisen suunnitelma) tai vaihtoehtoisesti ryhmäartikkelin kirjoittaminen (osaamisen johtamisen mallintaminen; neljän hengen ryhmät)

Ajoitus ja läsnäolo

Moodle avautuu 17.3.2022 mennessä.
Ennakkotehtävän palautus mennessä 30.3.2022 mennessä
Opetuspäivät 31.3 ja 7.4.2022
Yksilötehtävän/ryhmäartikkelin palautus 31.5.2022 mennessä.
Jaksolle otetaan ensisijaisesti Tulevaisuuden johtaja sosiaali- ja terveysalalla -koulutuksen opiskelijat, joilla jakso on ydinosaamista (pakollinen jakso) ja muut ilmoittautumisjärjestyksessä)

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Suositeltava oppimateriaali Moodlessa ja tehtäväkohtaisesti tarvittavat lähteet

Arviointimenetelmät

Opintojakso arvioidaan asteikolla 1-5
Ennakkotehtävä: 20% kokonaisarvioinnista
Yksilötehtävä/ ryhmäartikkeli: 80 % kokonaisarvioinnista

Arviointiasteikko

1-5

Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija osaa
- käyttää osaamisen johtamisen käsitteitä ja tarkastella niitä kokonaisuutena
- ratkaista ammatillisen osaamisen arvioinnin ja kehittämisen kysymyksiä
- nimetä osaamisen kehittämisen menetelmiä
- ennakoida ja suunnitella tulevaisuudessa tarvittavaa osaamista

Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija osaa
- käyttää johdonmukaisesti ja soveltaen osaamisen johtamisen käsitteitä
- ennakoida, arvioida ja kehittää tulevaisuudessa tarvittavaa osaamista
- soveltaa osaamisen kehittämisen menetelmiä organisaatiotasolla
- soveltaa strategista ja tulevaisuuden lähestymistapaa osaamisen johtamisessa

Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija osaa
-käyttää kriittisesti ja innovatiivisesti uusinta teoria- ja tutkimustietoa osaamisen johtamisessa
- luoda ja johtaa osaamisen jakamisen tapoja organisaatiotasolla
- arvioida ja kehittää kriittisesti osaamisen kehittämisen kokonaisuutta organisaatio- sekä ekosysteemitasolla
- ennakoida, arvioida ja kehittää tulevaisuudessa tarvittavaa osaamista asiantuntijaverkostossa