Siirry suoraan sisältöön

Uuden ajan digitaaliset ratkaisutLaajuus (5 op)

Tunnus: YY00BW95

Laajuus

5 op

Opetuskieli

  • suomi

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- arvioida yksilön ja organisaation digikypsyyttä
- kuvailla digitaalisten ratkaisujen uusia kehitystrendejä
- suunnitella digitaalinen ratkaisu, joka tukee organisaation palvelua, toimintaa tai tuotetta

Ilmoittautumisaika

06.05.2024 - 30.08.2024

Ajoitus

15.08.2024 - 31.10.2024

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Hyvinvointi (LAB)

Toimipiste

Verkkokampus

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Sosiaali- ja terveysalan koulutus (ylempi AMK), Sosiaali- ja terveyspalvelujen digiasiantuntija
Opettaja
  • Sariseelia Sore
  • Harri Heikkilä
Opetusryhmät
  • Yhteistoiminnallinen etätyöskentely (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
  • Etäohjaus (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
  • HLTIYSTD24SV
    Sosiaali- ja terveyspalvelujen digiasiantuntija (YAMK) 24SV Lahti
Pienryhmät
  • Yhteistoiminnallinen etätyöskentely
  • Etäohjaus

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- arvioida yksilön ja organisaation digikypsyyttä
- kuvailla digitaalisten ratkaisujen uusia kehitystrendejä
- suunnitella digitaalinen ratkaisu, joka tukee organisaation palvelua, toimintaa tai tuotetta

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Opintojaksolla toteutetaan yhteistoiminnallista etätyöskentelyä ja etäohjausta seuraavasti: 28.8. klo 9-13, 5.9. klo 9-12, 12.9. klo 9-12, 19.9. klo 9-13, 3.10. klo 9-10 ja 17.10. klo 9-12:15.

Arviointiasteikko

1-5

Ilmoittautumisaika

06.05.2024 - 30.08.2024

Ajoitus

15.08.2024 - 31.10.2024

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Liiketoiminta (LAB)

Toimipiste

Lahden kampus

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Liiketalouden alan koulutus (ylempi AMK), Liiketoiminnan digitaaliset ratkaisut
Opettaja
  • Sariseelia Sore
  • Harri Heikkilä
Vastuuopettaja

Eija Mustonen

Opetusryhmät
  • Yhteistoiminnallinen etätyöskentely (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
  • Etäohjaus (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
  • MLTIYMDR24S
    Muotoilun ja median digitaaliset ratkaisut (YAMK) 24S Lahti
  • LLTIYLDR24SV
    Liiketoiminnan digitaaliset ratkaisut (YAMK) 24SV Lahti
Pienryhmät
  • Yhteistoiminnallinen etätyöskentely
  • Etäohjaus

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- arvioida yksilön ja organisaation digikypsyyttä
- kuvailla digitaalisten ratkaisujen uusia kehitystrendejä
- suunnitella digitaalinen ratkaisu, joka tukee organisaation palvelua, toimintaa tai tuotetta

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Opintojaksolla toteutetaan yhteistoiminnallista etätyöskentelyä ja etäohjausta seuraavasti: 28.8. klo 9-13, 4.9. klo 9-12, 11.9. klo 9-12, 18.9. klo 9-13, 2.10. klo 9-10 ja 16.10. klo 9-12:15.

Arviointiasteikko

1-5

Ilmoittautumisaika

15.05.2023 - 01.09.2023

Ajoitus

15.08.2023 - 15.10.2023

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Liiketoiminta (LAB)

Toimipiste

Verkkokampus

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Liiketalouden alan koulutus (ylempi AMK), Liiketoiminnan digitaaliset ratkaisut
Opettaja
  • Sariseelia Sore
  • Harri Heikkilä
Opetusryhmät
  • Verkkoluento (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
  • MLTIYMDR23S
    Muotoilun ja median digitaaliset ratkaisut (YAMK) 23S Lahti
  • LLTIYLDR23SV
    Liiketoiminnan digitaaliset ratkaisut (YAMK) 23SV Lahti
  • HLTIYSTD23SV
    Sosiaali- ja terveyspalvelujen digiasiantuntija (YAMK) 23SV Lahti
Pienryhmät
  • Verkkoluento

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- arvioida yksilön ja organisaation digikypsyyttä
- kuvailla digitaalisten ratkaisujen uusia kehitystrendejä
- suunnitella digitaalinen ratkaisu, joka tukee organisaation palvelua, toimintaa tai tuotetta

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Ennen ensimmäistä tapaamista opiskelijat tekevät itsenäisesti ennakkotehtävän, jonka ohjeet julkaistaan ti 15.8.23 mennessä Moodlessa (jos sinulle ei ole vielä pääsyä Moodleen, voit tarkastella tehtäviä osoitteessa https://rebrand.ly/UADIR23_ennakko

Opintojakso sisältää neljä yhteistä Zoom-ohjelmistolla toteutettua oppimistuokiota (1.9. klo 9-13, 6.9. klo 9-12, 27.9. klo 9-13, ja 11.10. klo 9-12:15). Muu työskentely tapahtuu ryhmissä ryhmän valitsemalla tavalla. 1.9. läsnäolo on erityisen tärkeää, sillä kurssin ryhmien jako tapahtuu silloin.

Oppimismenetelminä:
- asiantuntijaluennot
- kehittämistehtävä
- ohjaus
- tiimioppiminen
- itsenäinen opiskelu

Ajoitus ja läsnäolo

Oppimistuokiot: 1.9. klo 9-13, 6.9. klo 9-12, 27.9. klo 9-13, ja 11.10. klo 9-12:15

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Suositeltava aineisto kerrotaan opintojakson Moodle-toteutuksella.

Työelämäyhteistyö

Kehittämistehtävä toteutetaan ryhmän valitseman jäsenen työpaikalle.

Oppimisympäristö

Moodle, Zoom;

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

5 op (135 h)

Sisältö

- digikypsyys
- digiratkaisujen kehitystrendit
- digiratkaisun lisäarvo liiketoiminnassa
- digiratkaisun suunnittelu
- digiratkaisun käyttökokemuksen ja käyttöliittymän merkitys
- infograafi viestintämuotona

Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen

Opintojaksolle hyväksytään ensisijaisesti opiskelijoita, joiden koulutuksessa opinto sisältyy ydinopintoihin.

Arviointimenetelmät

Arvioinnin perusteet: ryhmän kehittämistehtävä, sen esittely ja siihen liittyvä materiaali (kirjallinen raportti ja infograafi), itse- ja vertaisarviointi

Arviointiasteikko

1-5

Hylätty (0)

Ei saavuttanut tasoa 1

Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija osaa
- etsiä tietoa/tietolähteitä sekä perustella tiedon/tietolähteiden valintaa, käyttöä ja hyödyllisyyttä
- suunnitella ja uudistaa arvoa tuottavan digipalvelun
- viestiä suullisesti ja kirjallisesti oman alan sekä alan ulkopuolisille kansallisille ja kansainvälisille kohderyhmälle
- johtaa itseään ja toimia aktiivisesti ja vastuullisesti
- ottaa vastuuta yksittäisten henkilöiden tai ryhmien osaamisen kehittämistä

Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)

Tason 1 lisäksi opiskelija osaa
- arvioida kriittisesti teoreettista tietoa/tietolähteitä
- ratkaista vaativia ongelmia innovaatiotoiminnassa
- etsiä ja analysoida kehittämishaasteen taustalla olevia perusolettamuksia
- ottaa vastuuta tavoitteellisesta osaamisen kehittämisestä strategialähtöisesti

Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)

Tason 3 lisäksi opiskelija osaa
- käyttää kriittisesti ja innovatiivisesti kotimaisia ja kansainvälisiä tietolähteitä erityisillä asiantuntijuusalueillaan
- arvioida kehittämistoiminnan tuloksia ja vaikutuksia
- arvioida ja kehittää organisaation toimintaa

Ilmoittautumisaika

01.07.2022 - 04.09.2022

Ajoitus

26.08.2022 - 14.10.2022

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Liiketoiminta (LAB)

Toimipiste

Lahden kampus

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Kulttuurialan koulutus (ylempi AMK), Digitaaliset ratkaisut (2018, 2019, 2020)
  • Liiketalouden alan koulutus (ylempi AMK), Liiketoiminnan digitaaliset ratkaisut
Opettaja
  • Sariseelia Sore
  • Harri Heikkilä
Opetusryhmät
  • Verkkoluento (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
  • HLTIYSTD22SV
    Sosiaali- ja terveyspalvelujen digiasiantuntija (YAMK) 22SV Lahti
  • MLTIYMDR22S
    Muotoilun ja median digitaaliset ratkaisut (YAMK) 22S Lahti
  • LLTIYLDR22S
    Liiketoiminnan digitaaliset ratkaisut (YAMK) 22S Lahti
Pienryhmät
  • Verkkoluento

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- arvioida yksilön ja organisaation digikypsyyttä
- kuvailla digitaalisten ratkaisujen uusia kehitystrendejä
- suunnitella digitaalinen ratkaisu, joka tukee organisaation palvelua, toimintaa tai tuotetta

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Opintojakso sisältää kaksi yhteistä etätyöskentelypäivää ja näiden välissä järjestetävät kaksi etäohjauskertaa Zoom-ohjelmistolla. Muu työskentely tapahtuu ryhmissä ryhmän valitsemalla tavalla.

Oppimismentelminä:
- asiantuntijaluennot
- kehittämistehtävä
- etäohjaus
- tiimioppiminen

Ajoitus ja läsnäolo

- etätyöskentelypäivät: 26.8. ja 11.10.2022
- etäohjaustunnit: 7.9. tai 8.9. ja 28.9. tai 29.9.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Suositeltava aineisto kerrotaan opintojakson Moodle-toteutuksella

Työelämäyhteistyö

Kehittämistehtävä toteutetaan ryhmän valitseman jäsenen työpaikalle

Oppimisympäristö

Moodle, Zoom

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

5 op (135 h)

Sisältö

- digikypsyys
- digiratkaisujen kehitystrendit
- digiratkaisu lisäarvona
- digiratkaisun suunnittelu
- digiratkaisun käyttökokemuksen ja käyttöliittymän merkitys
- infograafi viestintämuotona

Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen

Opintojaksolle hyväksytään ensisijaisesti digitaaliset ratkaisut -koulutuksen opiskelijoita

Arviointimenetelmät

Arvioinnin perusteet: ryhmän kehittämistehtävä, sen esittely ja siihen liittyvä materiaali (kirjallinen raportti ja infograafi), itse- ja vertaisarviointi

Arviointiasteikko

1-5

Hylätty (0)

Ei saavuttanut tasoa 1

Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija osaa
- etsiä tietoa/tietolähteitä sekä perustella tiedon/tietolähteiden valintaa, käyttöä ja hyödyllisyyttä
- suunnitella ja uudistaa arvoa tuottavan digipalvelun
- viestiä suullisesti ja kirjallisesti oman alan sekä alan ulkopuolisille kansallisille ja kansainvälisille kohderyhmälle
- johtaa itseään ja toimia aktiivisesti ja vastuullisesti
- ottaa vastuuta yksittäisten henkilöiden tai ryhmien osaamisen kehittämistä

Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)

Tason 1 lisäksi opiskelija osaa
- arvioida kriittisesti teoreettista tietoa/tietolähteitä
- ratkaista vaativia ongelmia innovaatiotoiminnassa
- etsiä ja analysoida kehittämishaasteen taustalla olevia perusolettamuksia
- ottaa vastuuta tavoitteellisesta osaamisen kehittämisestä strategialähtöisesti

Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)

Tason 3 lisäksi opiskelija osaa
- käyttää kriittisesti ja innovatiivisesti kotimaisia ja kansainvälisiä tietolähteitä erityisillä asiantuntijuusalueillaan
- arvioida kehittämistoiminnan tuloksia ja vaikutuksia
- arvioida ja kehittää organisaation toimintaa