Uuden ajan digitaaliset ratkaisut (5 op)
Toteutuksen tunnus: YY00BW95-3010
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
06.05.2024 - 30.08.2024
Ajoitus
15.08.2024 - 31.10.2024
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketoiminta (LAB)
Toimipiste
Lahden kampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Liiketalouden alan koulutus (ylempi AMK), Liiketoiminnan digitaaliset ratkaisut
Opettaja
- Sariseelia Sore
- Harri Heikkilä
Vastuuopettaja
Eija Mustonen
Opetusryhmät
- Yhteistoiminnallinen etätyöskentely (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
- Etäohjaus (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
MLTIYMDR24SMuotoilun ja median digitaaliset ratkaisut (YAMK) 24S Lahti
-
LLTIYLDR24SVLiiketoiminnan digitaaliset ratkaisut (YAMK) 24SV Lahti
Pienryhmät
- Yhteistoiminnallinen etätyöskentely
- Etäohjaus
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- arvioida yksilön ja organisaation digikypsyyttä
- kuvailla digitaalisten ratkaisujen uusia kehitystrendejä
- suunnitella digitaalinen ratkaisu, joka tukee organisaation palvelua, toimintaa tai tuotetta
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Ennen ensimmäistä tapaamista opiskelijat tekevät itsenäisesti ennakkotehtävän, jonka ohjeet julkaistaan ti 13.8.24 mennessä Moodlessa (jos sinulle ei ole vielä pääsyä Moodleen, voit tarkastella tehtäviä osoitteessa https://rebrand.ly/UADIR24_ennakko)
Opintojaksolla toteutetaan Zoom-ohjelmistolla yhteistoiminnallista etätyöskentelyä ja etäohjausta seuraavasti: 28.8. klo 9-13, 4.9. klo 9-12, 11.9. klo 9-12, 18.9. klo 9-13, 2.10. klo 9-13 ja 16.10. klo 9-12:15. Muu työskentely tapahtuu ryhmissä ryhmän valitsemalla tavalla. 28.8. läsnäolo on erityisen tärkeää, sillä kurssin ryhmien jako tapahtuu silloin.
Oppimismenetelminä:
- asiantuntijaluennot
- kehittämistehtävä
- ohjaus
- tiimioppiminen
- itsenäinen opiskelu
Ajoitus ja läsnäolo
Yhteistoiminnallinen etätyöskentely ja etäohjaus: 28.8. klo 9-13, 4.9. klo 9-12, 11.9. klo 9-12, 18.9. klo 9-13, 2.10. klo 9-13 ja 16.10. klo 9-12:15
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Suositeltava aineisto kerrotaan opintojakson Moodle-toteutuksella.
Työelämäyhteistyö
Kehittämistehtävä toteutetaan ryhmän valitseman jäsenen työpaikalle.
Oppimisympäristö
Moodle, Zoom.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5 op (135 h)
Sisältö
- digikypsyys
- digiratkaisujen kehitystrendit
- digiratkaisun lisäarvo liiketoiminnassa
- digiratkaisun suunnittelu
- digiratkaisun käyttökokemuksen ja käyttöliittymän merkitys
- infograafi viestintämuotona
Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen
Opintojaksolle hyväksytään ensisijaisesti opiskelijoita, joiden koulutuksessa opinto sisältyy ydinopintoihin.
Arviointimenetelmät
Arvioinnin perusteet: ryhmän kehittämistehtävä, sen esittely ja siihen liittyvä materiaali (kirjallinen raportti ja infograafi), itse- ja vertaisarviointi.
Arviointiasteikko
1-5
Hylätty (0)
Ei saavuttanut tasoa 1
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija osaa
- etsiä tietoa/tietolähteitä sekä perustella tiedon/tietolähteiden valintaa, käyttöä ja hyödyllisyyttä
- suunnitella ja uudistaa arvoa tuottavan digipalvelun
- viestiä suullisesti ja kirjallisesti oman alan sekä alan ulkopuolisille kansallisille ja kansainvälisille kohderyhmälle
- johtaa itseään ja toimia aktiivisesti ja vastuullisesti
- ottaa vastuuta yksittäisten henkilöiden tai ryhmien osaamisen kehittämistä
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
Tason 1 lisäksi opiskelija osaa
- arvioida kriittisesti teoreettista tietoa/tietolähteitä
- ratkaista vaativia ongelmia innovaatiotoiminnassa
- etsiä ja analysoida kehittämishaasteen taustalla olevia perusolettamuksia
- ottaa vastuuta tavoitteellisesta osaamisen kehittämisestä strategialähtöisesti
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
Tason 3 lisäksi opiskelija osaa
- käyttää kriittisesti ja innovatiivisesti kotimaisia ja kansainvälisiä tietolähteitä erityisillä asiantuntijuusalueillaan
- arvioida kehittämistoiminnan tuloksia ja vaikutuksia
- arvioida ja kehittää organisaation toimintaa