Siirry suoraan sisältöön

Uuden ajan digitaaliset ratkaisut (5 op)

Toteutuksen tunnus: YY00BW95-3007

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

01.07.2022 - 04.09.2022

Ajoitus

26.08.2022 - 14.10.2022

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Liiketoiminta (LAB)

Toimipiste

Lahden kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Kulttuurialan koulutus (ylempi AMK), Digitaaliset ratkaisut (2018, 2019, 2020)
  • Liiketalouden alan koulutus (ylempi AMK), Liiketoiminnan digitaaliset ratkaisut

Opettaja

  • Sariseelia Sore
  • Harri Heikkilä

Opetusryhmät

  • Verkkoluento (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)

Ryhmät

  • HLTIYSTD22SV
    Sosiaali- ja terveyspalvelujen digiasiantuntija (YAMK) 22SV Lahti
  • MLTIYMDR22S
    Muotoilun ja median digitaaliset ratkaisut (YAMK) 22S Lahti
  • LLTIYLDR22S
    Liiketoiminnan digitaaliset ratkaisut (YAMK) 22S Lahti

Pienryhmät

  • Verkkoluento

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- arvioida yksilön ja organisaation digikypsyyttä
- kuvailla digitaalisten ratkaisujen uusia kehitystrendejä
- suunnitella digitaalinen ratkaisu, joka tukee organisaation palvelua, toimintaa tai tuotetta

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Opintojakso sisältää kaksi yhteistä etätyöskentelypäivää ja näiden välissä järjestetävät kaksi etäohjauskertaa Zoom-ohjelmistolla. Muu työskentely tapahtuu ryhmissä ryhmän valitsemalla tavalla.

Oppimismentelminä:
- asiantuntijaluennot
- kehittämistehtävä
- etäohjaus
- tiimioppiminen

Ajoitus ja läsnäolo

- etätyöskentelypäivät: 26.8. ja 11.10.2022
- etäohjaustunnit: 7.9. tai 8.9. ja 28.9. tai 29.9.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Suositeltava aineisto kerrotaan opintojakson Moodle-toteutuksella

Työelämäyhteistyö

Kehittämistehtävä toteutetaan ryhmän valitseman jäsenen työpaikalle

Oppimisympäristö

Moodle, Zoom

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

5 op (135 h)

Sisältö

- digikypsyys
- digiratkaisujen kehitystrendit
- digiratkaisu lisäarvona
- digiratkaisun suunnittelu
- digiratkaisun käyttökokemuksen ja käyttöliittymän merkitys
- infograafi viestintämuotona

Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen

Opintojaksolle hyväksytään ensisijaisesti digitaaliset ratkaisut -koulutuksen opiskelijoita

Arviointimenetelmät

Arvioinnin perusteet: ryhmän kehittämistehtävä, sen esittely ja siihen liittyvä materiaali (kirjallinen raportti ja infograafi), itse- ja vertaisarviointi

Arviointiasteikko

1-5

Hylätty (0)

Ei saavuttanut tasoa 1

Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija osaa
- etsiä tietoa/tietolähteitä sekä perustella tiedon/tietolähteiden valintaa, käyttöä ja hyödyllisyyttä
- suunnitella ja uudistaa arvoa tuottavan digipalvelun
- viestiä suullisesti ja kirjallisesti oman alan sekä alan ulkopuolisille kansallisille ja kansainvälisille kohderyhmälle
- johtaa itseään ja toimia aktiivisesti ja vastuullisesti
- ottaa vastuuta yksittäisten henkilöiden tai ryhmien osaamisen kehittämistä

Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)

Tason 1 lisäksi opiskelija osaa
- arvioida kriittisesti teoreettista tietoa/tietolähteitä
- ratkaista vaativia ongelmia innovaatiotoiminnassa
- etsiä ja analysoida kehittämishaasteen taustalla olevia perusolettamuksia
- ottaa vastuuta tavoitteellisesta osaamisen kehittämisestä strategialähtöisesti

Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)

Tason 3 lisäksi opiskelija osaa
- käyttää kriittisesti ja innovatiivisesti kotimaisia ja kansainvälisiä tietolähteitä erityisillä asiantuntijuusalueillaan
- arvioida kehittämistoiminnan tuloksia ja vaikutuksia
- arvioida ja kehittää organisaation toimintaa