Uuden ajan digitaaliset ratkaisut (5 op)
Toteutuksen tunnus: YY00BW95-3007
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
01.07.2022 - 04.09.2022
Ajoitus
26.08.2022 - 14.10.2022
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketoiminta (LAB)
Toimipiste
Lahden kampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Kulttuurialan koulutus (ylempi AMK), Digitaaliset ratkaisut (2018, 2019, 2020)
- Liiketalouden alan koulutus (ylempi AMK), Liiketoiminnan digitaaliset ratkaisut
Opettaja
- Sariseelia Sore
- Harri Heikkilä
Opetusryhmät
- Verkkoluento (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
HLTIYSTD22SVSosiaali- ja terveyspalvelujen digiasiantuntija (YAMK) 22SV Lahti
-
MLTIYMDR22SMuotoilun ja median digitaaliset ratkaisut (YAMK) 22S Lahti
-
LLTIYLDR22SLiiketoiminnan digitaaliset ratkaisut (YAMK) 22S Lahti
Pienryhmät
- Verkkoluento
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- arvioida yksilön ja organisaation digikypsyyttä
- kuvailla digitaalisten ratkaisujen uusia kehitystrendejä
- suunnitella digitaalinen ratkaisu, joka tukee organisaation palvelua, toimintaa tai tuotetta
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Opintojakso sisältää kaksi yhteistä etätyöskentelypäivää ja näiden välissä järjestetävät kaksi etäohjauskertaa Zoom-ohjelmistolla. Muu työskentely tapahtuu ryhmissä ryhmän valitsemalla tavalla.
Oppimismentelminä:
- asiantuntijaluennot
- kehittämistehtävä
- etäohjaus
- tiimioppiminen
Ajoitus ja läsnäolo
- etätyöskentelypäivät: 26.8. ja 11.10.2022
- etäohjaustunnit: 7.9. tai 8.9. ja 28.9. tai 29.9.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Suositeltava aineisto kerrotaan opintojakson Moodle-toteutuksella
Työelämäyhteistyö
Kehittämistehtävä toteutetaan ryhmän valitseman jäsenen työpaikalle
Oppimisympäristö
Moodle, Zoom
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5 op (135 h)
Sisältö
- digikypsyys
- digiratkaisujen kehitystrendit
- digiratkaisu lisäarvona
- digiratkaisun suunnittelu
- digiratkaisun käyttökokemuksen ja käyttöliittymän merkitys
- infograafi viestintämuotona
Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen
Opintojaksolle hyväksytään ensisijaisesti digitaaliset ratkaisut -koulutuksen opiskelijoita
Arviointimenetelmät
Arvioinnin perusteet: ryhmän kehittämistehtävä, sen esittely ja siihen liittyvä materiaali (kirjallinen raportti ja infograafi), itse- ja vertaisarviointi
Arviointiasteikko
1-5
Hylätty (0)
Ei saavuttanut tasoa 1
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija osaa
- etsiä tietoa/tietolähteitä sekä perustella tiedon/tietolähteiden valintaa, käyttöä ja hyödyllisyyttä
- suunnitella ja uudistaa arvoa tuottavan digipalvelun
- viestiä suullisesti ja kirjallisesti oman alan sekä alan ulkopuolisille kansallisille ja kansainvälisille kohderyhmälle
- johtaa itseään ja toimia aktiivisesti ja vastuullisesti
- ottaa vastuuta yksittäisten henkilöiden tai ryhmien osaamisen kehittämistä
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
Tason 1 lisäksi opiskelija osaa
- arvioida kriittisesti teoreettista tietoa/tietolähteitä
- ratkaista vaativia ongelmia innovaatiotoiminnassa
- etsiä ja analysoida kehittämishaasteen taustalla olevia perusolettamuksia
- ottaa vastuuta tavoitteellisesta osaamisen kehittämisestä strategialähtöisesti
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
Tason 3 lisäksi opiskelija osaa
- käyttää kriittisesti ja innovatiivisesti kotimaisia ja kansainvälisiä tietolähteitä erityisillä asiantuntijuusalueillaan
- arvioida kehittämistoiminnan tuloksia ja vaikutuksia
- arvioida ja kehittää organisaation toimintaa