Siirry suoraan sisältöön

Liiketalouden alan koulutus (ylempi AMK), Digitaaliset ratkaisut (2018, 2019, 2020)

Tutkinto:
Liiketalouden ylempi ammattikorkeakoulututkinto

Tutkintonimike:
Tradenomi (ylempi AMK)

Laajuus:
90 op

Tradenomi (ylempi AMK), digitaaliset ratkaisut, Lahti
Tunnus
(YDIGL20SLTI)
Ilmoittautumisaika

20.11.2024 - 03.01.2025

Ajoitus

01.01.2025 - 31.07.2025

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Liiketoiminta (LAB)

Toimipiste

Verkkokampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

20 - 50

Koulutus
  • Liiketalouden alan koulutus (ylempi AMK), Digitaaliset ratkaisut (2018, 2019, 2020)
Opettaja
  • Reko Juntto
Opetusryhmät
  • Verkkoluento 1 (Koko: 80. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
  • LLABYTO24H
    Täydentävä osaaminen YAMK 2024-2025, Liiketoimintayksikkö
  • LLTIYLDR24SV
    Liiketoiminnan digitaaliset ratkaisut (YAMK) 24SV Lahti
Pienryhmät
  • Verkkoluento 1

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- suunnitella markkinoinnin tavoitteita tukevan keino- ja kanavavalikoiman
- arvioida markkinointiviestinnän tehokkuutta markkinoinnin tavoitteisiin nähden
- laatia organisaatiolle sen toimintaympäristön huomioivan digitaalisen markkinointisuunnitelman

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Tämä toteutus kuuluu YAMK koulutustarjontaan. Verkkototeutus.

Ajoitus ja läsnäolo

Zoomluennot etäopetus: 23.1, 20.2, 6.3 ja 27.3. Tarkemmat tiedot ja mahdolliset muutokset löytyvät Moodlesta. Lisäksi ohjausklinikoita

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei vaihtoehtoisia suoritustapoja.

Oppimisympäristö

Luennot, Moodlen materiaalit, ennakkotehtävä ja harjoitukset/artikkeli.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

5 * 27h = 135 tuntia opiskelijan työtä

Sisältö

Opintojakson aikana perehdytään seuraaviin digitaalisen markkinoinnin osa-alueisiin: digitaalisen markkinoinnin suunnitelma (SOSTAC), markkinoinnin automaatio,tekoäly, markkinointi sosiaalisessa mediassa, mobiilimarkkinointi, sisällöntuotanto, hakukonemarkkinointi, hakukoneoptimointi sekä tutustutaan ajankohtaiseen kehitykseen ja markkinoinnin teknologioihin. Opiskelija syventää osaamistaan jollakin digitaalisen markkinoinnin osa-alueella kirjoittamalla julkaisukelpoisen artikkelin valitsemastaan aiheesta.

Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen

Tämä opintojakso kuuluu YAMK:n tarjontaan.

Arviointimenetelmät

Tehtävät, Harjoitustyö/artikkeli ja aktiivinen osallistuminen

Arviointiasteikko

1-5

Ilmoittautumisaika

06.05.2024 - 30.08.2024

Ajoitus

01.10.2024 - 30.12.2024

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Liiketoiminta (LAB)

Toimipiste

Verkkokampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

20 - 80

Koulutus
  • Liiketalouden alan koulutus (ylempi AMK), Digitaaliset ratkaisut (2018, 2019, 2020)
Opettaja
  • Reko Juntto
Opetusryhmät
  • Luennot (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
  • LLABYTO24H
    Täydentävä osaaminen YAMK 2024-2025, Liiketoimintayksikkö
  • LLTIYLDR24SV
    Liiketoiminnan digitaaliset ratkaisut (YAMK) 24SV Lahti
Pienryhmät
  • Luennot

Osaamistavoitteet

Opintojaksolla tarkastellaan liiketoiminnan prosesseja organisaation sisäisesti sekä kytköksiä ulkopuolisiin sidosryhmiin. Arvioidaan digitaalisuuden tuomia mahdollisuuksia toiminnassa ja toteutetaan suunnitelma liiketoiminnan valitun osan tehostamiseen sekä strategiasuunnitelma muutoksen toteutukseen. 

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Ennakkotehtävä yksilötehtävänä osallistujille ennen opintojakson alkua. Asiantuntijaluennot, kehittämistehtävän ohjaus sekä kehittämistehtävien katselmukset etäluentojen sekä etäohjausklinikoiden kokonaisuutena.

Ajoitus ja läsnäolo

Syyskaudella 2024 etäluentoja ja ohjausklinikoita. Pakollinen läsnäolo näinä päivinä(etäyhteys mahdollisuus).

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Opiskelumateriaali ilmoitetaan opintojakson alussa.

Työelämäyhteistyö

Kehittämistehtävä työlämätoimeksiantona.

Oppimisympäristö

Luennot ja harjoitukset, harjoitustyö.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

5 * 27h = 135 tuntia opiskelijan työtä

Sisältö

Organisaation liiketoimintaprosessit ja liiketoimintastrategia. Digitaalisuuden merkitys liiketoimintaprosessien tehostamisessa ja liiketoiminnan kehittämisessä. Organisaation digistrategia ja strategiamuodot kehittämistyössä.

Arviointimenetelmät

Harjoitustyö ja aktiivinen osallistuminen

Arviointiasteikko

1-5

Hylätty (0)

Opiskelija ei ole saavuttanut opintojakson tavoitteita hyväksyttävästi.

Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija on saavuttanut kurssin tavoitteet hyväksyttävästi. Opiskelija osaa laatia kuvauksen organisaation liiketoimintaprosesseissa ja osaa arvioida digitaalisuuden merkitystä liiketoimintaprosessien tehostamisessa ja liiketoiminnan kehittämisessä.

Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija on saavuttanut kurssin tavoitteet hyvin. Opiskelija osaa laatia kuvauksen organisaation liiketoimintaprosesseissa ja osaa arvioida digitaalisuuden merkitystä liiketoimintaprosessien tehostamisessa ja liiketoiminnan kehittämisessä. Opiskelija osaa luoda organisaatiolle digistrategian.

Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija on saavuttanut kurssin tavoitteet erinomaisesti. Opiskelija osaa laatia kuvauksen organisaation liiketoimintaprosesseissa ja osaa arvioida digitaalisuuden merkitystä liiketoimintaprosessien tehostamisessa ja liiketoiminnan kehittämisessä. Opiskelija osaa luoda organisaatiolle digistrategian, ja tehdä toimintasuunnitelman strategian käyttöön ottoon.

Ilmoittautumisaika

20.11.2024 - 03.01.2025

Ajoitus

13.03.2025 - 22.05.2025

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Liiketoiminta (LAB)

Toimipiste

Verkkokampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

20 - 50

Koulutus
  • Liiketalouden alan koulutus (ylempi AMK), Digitaaliset ratkaisut (2018, 2019, 2020)
Opettaja
  • Tarja Keski-Mattinen
Opetusryhmät
  • Luennot 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
  • LLABYTO24H
    Täydentävä osaaminen YAMK 2024-2025, Liiketoimintayksikkö
  • LLTIYLDR24SV
    Liiketoiminnan digitaaliset ratkaisut (YAMK) 24SV Lahti
Pienryhmät
  • Luennot 1

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- arvioida organisaation informaatioprosessien automatisoinnin mahdollisuuksia
- laatia organisaation toimintaan sopivan informaation keräämisen toimintamallin
- tuottaa kerättyyn informaatioon pohjautuvia visualisointeja uusista arvonluontimahdollisuuksista

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Kontaktiluennot, etäohjaus ja itsenäinen- sekä tiimityöskentely.

Ajoitus ja läsnäolo

Aloitusluento 13.3.2025
Etäohjauspäivät 10.4., 24.4. ja 8.5. klo 9 - 12:00
Seminaari 22.5.2025

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Luentojen yhteydessä jaettava aineisto.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei valinnaisia suoritustapoja.

Työelämäyhteistyö

Harjoitustyö tehdään työlämätoimeksiantona.

Oppimisympäristö

Luennot, harjoitukset ja harjoitustyö. Toteutus online.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

27 h per opintopiste = 135 h opiskelijatyötä

Sisältö

Informaation keräämisen toimintamallit, ja toiminnan suunnittelu.
Kerätyn informaation arvonluontimahdollisuudet ja niiden visualisointi.
Organisaation informaatioprosessien automatisoinnin mahdollisuudet.

Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen

Opintojakson suorittaminen ei edellytä aiempia opintoja, mutta käytännön kokemusta liiketoiminnan informaatiovirroista tulisi olla.
Aloitusluento pidetään 13.3.2025, ryhmätöiden etäohjauspäivät ovat 10.4., 24.4. ja 8.5. klo 9 - 12:00 ja loppuseminaari on 22.5.2025.

Arviointimenetelmät

Perustuu YAMK-arviointikehikkoon, jota sovelletaan harjoitustyön suorittamiseen, sekä tuloksiin.

Arviointiasteikko

1-5

Hylätty (0)

Opiskelija ei ole saavuttanut opintojakson tavoitteita hyväksyttävästi.

Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija on saavuttanut kurssin tavoitteet hyväksyttävästi. Hän osaa laatia kuvauksen organisaation liiketoimintaprosesseissa, ja osaa arvioida automaatisoinnin mahdollisuuksia sekä luoda informaation keräämisen toimintamallin ja tuottaa siitä visuaalisen kuvauksen.

Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija on saavuttanut kurssin tavoitteet hyvin. Hän osaa laatia kuvauksen organisaation liiketoimintaprosesseissa, ja osaa arvioida automaatisoinnin mahdollisuuksia sekä luoda informaation keräämisen toimintamallin ja tuottaa siitä visuaalisen kuvauksen.

Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija on saavuttanut kurssin tavoitteet erinomaisesti. Hän osaa laatia kuvauksen organisaation liiketoimintaprosesseissa, ja osaa arvioida automaatisoinnin mahdollisuuksia sekä luoda informaation keräämisen toimintamallin ja tuottaa siitä visuaalisen kuvauksen sekä johtaa toimintaa nykytilan selvityksen ja kehittämissuunnitelman laadinnassa.