Liiketalouden alan koulutus (ylempi AMK), Digitaaliset ratkaisut (2018, 2019, 2020)
Tradenomi (ylempi AMK), digitaaliset ratkaisut, Lahti
Ilmoittautumisaika
20.11.2024 - 03.01.2025
Ajoitus
13.03.2025 - 22.05.2025
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketoiminta (LAB)
Toimipiste
Verkkokampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 50
Koulutus
- Liiketalouden alan koulutus (ylempi AMK), Digitaaliset ratkaisut (2018, 2019, 2020)
Opettaja
- Tarja Keski-Mattinen
Opetusryhmät
- Luennot 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
LLABYTO24HTäydentävä osaaminen YAMK 2024-2025, Liiketoimintayksikkö
-
LLTIYLDR24SVLiiketoiminnan digitaaliset ratkaisut (YAMK) 24SV Lahti
Pienryhmät
- Luennot 1
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- arvioida organisaation informaatioprosessien automatisoinnin mahdollisuuksia
- laatia organisaation toimintaan sopivan informaation keräämisen toimintamallin
- tuottaa kerättyyn informaatioon pohjautuvia visualisointeja uusista arvonluontimahdollisuuksista
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Kontaktiluennot, etäohjaus ja itsenäinen- sekä tiimityöskentely.
Ajoitus ja läsnäolo
Aloitusluento 13.3.2025
Etäohjauspäivät 10.4., 24.4. ja 8.5. klo 9 - 12:00
Seminaari 22.5.2025
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Luentojen yhteydessä jaettava aineisto.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei valinnaisia suoritustapoja.
Työelämäyhteistyö
Harjoitustyö tehdään työlämätoimeksiantona.
Oppimisympäristö
Luennot, harjoitukset ja harjoitustyö. Toteutus online.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
27 h per opintopiste = 135 h opiskelijatyötä
Sisältö
Informaation keräämisen toimintamallit, ja toiminnan suunnittelu.
Kerätyn informaation arvonluontimahdollisuudet ja niiden visualisointi.
Organisaation informaatioprosessien automatisoinnin mahdollisuudet.
Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen
Opintojakson suorittaminen ei edellytä aiempia opintoja, mutta käytännön kokemusta liiketoiminnan informaatiovirroista tulisi olla.
Aloitusluento pidetään 13.3.2025, ryhmätöiden etäohjauspäivät ovat 10.4., 24.4. ja 8.5. klo 9 - 12:00 ja loppuseminaari on 22.5.2025.
Arviointimenetelmät
Perustuu YAMK-arviointikehikkoon, jota sovelletaan harjoitustyön suorittamiseen, sekä tuloksiin.
Arviointiasteikko
1-5
Hylätty (0)
Opiskelija ei ole saavuttanut opintojakson tavoitteita hyväksyttävästi.
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija on saavuttanut kurssin tavoitteet hyväksyttävästi. Hän osaa laatia kuvauksen organisaation liiketoimintaprosesseissa, ja osaa arvioida automaatisoinnin mahdollisuuksia sekä luoda informaation keräämisen toimintamallin ja tuottaa siitä visuaalisen kuvauksen.
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija on saavuttanut kurssin tavoitteet hyvin. Hän osaa laatia kuvauksen organisaation liiketoimintaprosesseissa, ja osaa arvioida automaatisoinnin mahdollisuuksia sekä luoda informaation keräämisen toimintamallin ja tuottaa siitä visuaalisen kuvauksen.
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija on saavuttanut kurssin tavoitteet erinomaisesti. Hän osaa laatia kuvauksen organisaation liiketoimintaprosesseissa, ja osaa arvioida automaatisoinnin mahdollisuuksia sekä luoda informaation keräämisen toimintamallin ja tuottaa siitä visuaalisen kuvauksen sekä johtaa toimintaa nykytilan selvityksen ja kehittämissuunnitelman laadinnassa.
Ilmoittautumisaika
20.11.2024 - 03.01.2025
Ajoitus
01.01.2025 - 31.07.2025
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketoiminta (LAB)
Toimipiste
Verkkokampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 50
Koulutus
- Liiketalouden alan koulutus (ylempi AMK), Digitaaliset ratkaisut (2018, 2019, 2020)
Opettaja
- Reko Juntto
Opetusryhmät
- Verkkoluento 1 (Koko: 80. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
LLABYTO24HTäydentävä osaaminen YAMK 2024-2025, Liiketoimintayksikkö
-
LLTIYLDR24SVLiiketoiminnan digitaaliset ratkaisut (YAMK) 24SV Lahti
Pienryhmät
- Verkkoluento 1
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- suunnitella markkinoinnin tavoitteita tukevan keino- ja kanavavalikoiman
- arvioida markkinointiviestinnän tehokkuutta markkinoinnin tavoitteisiin nähden
- laatia organisaatiolle sen toimintaympäristön huomioivan digitaalisen markkinointisuunnitelman
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Tämä toteutus kuuluu YAMK koulutustarjontaan. Verkkototeutus.
Ajoitus ja läsnäolo
Zoomluennot etäopetus: 23.1, 20.2, 6.3 ja 27.3. Tarkemmat tiedot ja mahdolliset muutokset löytyvät Moodlesta. Lisäksi ohjausklinikoita
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei vaihtoehtoisia suoritustapoja.
Oppimisympäristö
Luennot, Moodlen materiaalit, ennakkotehtävä ja harjoitukset/artikkeli.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5 * 27h = 135 tuntia opiskelijan työtä
Sisältö
Opintojakson aikana perehdytään seuraaviin digitaalisen markkinoinnin osa-alueisiin: digitaalisen markkinoinnin suunnitelma (SOSTAC), markkinoinnin automaatio,tekoäly, markkinointi sosiaalisessa mediassa, mobiilimarkkinointi, sisällöntuotanto, hakukonemarkkinointi, hakukoneoptimointi sekä tutustutaan ajankohtaiseen kehitykseen ja markkinoinnin teknologioihin. Opiskelija syventää osaamistaan jollakin digitaalisen markkinoinnin osa-alueella kirjoittamalla julkaisukelpoisen artikkelin valitsemastaan aiheesta.
Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen
Tämä opintojakso kuuluu YAMK:n tarjontaan.
Arviointimenetelmät
Tehtävät, Harjoitustyö/artikkeli ja aktiivinen osallistuminen
Arviointiasteikko
1-5
Ilmoittautumisaika
06.05.2024 - 30.08.2024
Ajoitus
01.10.2024 - 30.12.2024
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketoiminta (LAB)
Toimipiste
Verkkokampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 80
Koulutus
- Liiketalouden alan koulutus (ylempi AMK), Digitaaliset ratkaisut (2018, 2019, 2020)
Opettaja
- Reko Juntto
Opetusryhmät
- Luennot (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
LLABYTO24HTäydentävä osaaminen YAMK 2024-2025, Liiketoimintayksikkö
-
LLTIYLDR24SVLiiketoiminnan digitaaliset ratkaisut (YAMK) 24SV Lahti
Pienryhmät
- Luennot
Osaamistavoitteet
Opintojaksolla tarkastellaan liiketoiminnan prosesseja organisaation sisäisesti sekä kytköksiä ulkopuolisiin sidosryhmiin. Arvioidaan digitaalisuuden tuomia mahdollisuuksia toiminnassa ja toteutetaan suunnitelma liiketoiminnan valitun osan tehostamiseen sekä strategiasuunnitelma muutoksen toteutukseen.
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Ennakkotehtävä yksilötehtävänä osallistujille ennen opintojakson alkua. Asiantuntijaluennot, kehittämistehtävän ohjaus sekä kehittämistehtävien katselmukset etäluentojen sekä etäohjausklinikoiden kokonaisuutena.
Ajoitus ja läsnäolo
Syyskaudella 2024 etäluentoja ja ohjausklinikoita. Pakollinen läsnäolo näinä päivinä(etäyhteys mahdollisuus).
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Opiskelumateriaali ilmoitetaan opintojakson alussa.
Työelämäyhteistyö
Kehittämistehtävä työlämätoimeksiantona.
Oppimisympäristö
Luennot ja harjoitukset, harjoitustyö.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5 * 27h = 135 tuntia opiskelijan työtä
Sisältö
Organisaation liiketoimintaprosessit ja liiketoimintastrategia. Digitaalisuuden merkitys liiketoimintaprosessien tehostamisessa ja liiketoiminnan kehittämisessä. Organisaation digistrategia ja strategiamuodot kehittämistyössä.
Arviointimenetelmät
Harjoitustyö ja aktiivinen osallistuminen
Arviointiasteikko
1-5
Hylätty (0)
Opiskelija ei ole saavuttanut opintojakson tavoitteita hyväksyttävästi.
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija on saavuttanut kurssin tavoitteet hyväksyttävästi. Opiskelija osaa laatia kuvauksen organisaation liiketoimintaprosesseissa ja osaa arvioida digitaalisuuden merkitystä liiketoimintaprosessien tehostamisessa ja liiketoiminnan kehittämisessä.
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija on saavuttanut kurssin tavoitteet hyvin. Opiskelija osaa laatia kuvauksen organisaation liiketoimintaprosesseissa ja osaa arvioida digitaalisuuden merkitystä liiketoimintaprosessien tehostamisessa ja liiketoiminnan kehittämisessä. Opiskelija osaa luoda organisaatiolle digistrategian.
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija on saavuttanut kurssin tavoitteet erinomaisesti. Opiskelija osaa laatia kuvauksen organisaation liiketoimintaprosesseissa ja osaa arvioida digitaalisuuden merkitystä liiketoimintaprosessien tehostamisessa ja liiketoiminnan kehittämisessä. Opiskelija osaa luoda organisaatiolle digistrategian, ja tehdä toimintasuunnitelman strategian käyttöön ottoon.