Siirry suoraan sisältöön

Markkinoinnin suunnittelu ja johtaminenLaajuus (5 op)

Tunnus: AL00DG49

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa:
- selittää markkinoinnin strategian vaikutuksen yrityksen menestykseen.
- tunnistaa ominaisuuksiltaan yrityksen strategiaa tukevat markkinointitaktiikat.
- analysoida yrityksen toimintaympäristöä ja luoda kohderyhmälähtöisen markkinointisuunnitelman.

Ajoitus

15.09.2025 - 12.12.2025

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Liiketoiminta (LAB)

Toimipiste

Lahden kampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

20 - 60

Koulutus
  • Täydentävä osaaminen, AMK
Opettaja
  • Lotta Toivonen
  • Elina Kontola
Opetusryhmät
  • Verkkoluento (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
  • LLABTO25-26
    Täydentävä osaaminen (AMK) 2025-2026, Liiketoimintayksikkö
Pienryhmät
  • Verkkoluento

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa:
- selittää markkinoinnin strategian vaikutuksen yrityksen menestykseen.
- tunnistaa ominaisuuksiltaan yrityksen strategiaa tukevat markkinointitaktiikat.
- analysoida yrityksen toimintaympäristöä ja luoda kohderyhmälähtöisen markkinointisuunnitelman.

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Opintojakso toteutetaan Lahden M19-kampuksella sijaitsevassa markkinoinnin oppimisympäristössä, Labtic digimarkkinointitoimistossa (www.labtic.fi). Ilmoittaudut Digimarkkinointitoimisto Labtic AL00CU84 -toteutukselle ja valitset suoritettavat opintojaksot (20–35 opintopistettä) kurssin alettua. Osaamistavoitteesi määräytyvät valitsemiesi opintojen mukaan.

Tällä opintojaksolla perehdyt markkinoinnin strategiseen suunnitteluun ja toteutat asiakkaalle markkinointisuunnitelman.

Opintojakson valmentajat (opettajat) ohjaavat opiskelijoita toimistomaisessa oppimisympäristössä. Opettajat ohjaavat tiedon soveltamisessa ja toimeksiantojen toteuttamisessa. Opintojaksoon liittyvät itseopiskeluaineistot ovat saatavilla Moodlessa.

Arviointiasteikko

1-5

Ilmoittautumisaika

07.05.2025 - 31.08.2025

Ajoitus

15.09.2025 - 12.12.2025

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Liiketoiminta (LAB)

Toimipiste

Verkkokampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

20 - 60

Koulutus
  • Täydentävä osaaminen, AMK
Opettaja
  • Jose Mozo
Opetusryhmät
  • Verkkoluento (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
  • Avoimen ammattikorkeakoulun kiintiö (Koko: 10. Avoin AMK: 10.)
Ryhmät
  • LLABTO25-26
    Täydentävä osaaminen (AMK) 2025-2026, Liiketoimintayksikkö
  • LLPRHOTRA24SV
    Hotelli- ja ravintola-alan liikkeenjohdon koulutus 24SV Lappeenranta
Pienryhmät
  • Verkkoluento
  • Avoimen ammattikorkeakoulun kiintiö

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa:
- selittää markkinoinnin strategian vaikutuksen yrityksen menestykseen.
- tunnistaa ominaisuuksiltaan yrityksen strategiaa tukevat markkinointitaktiikat.
- analysoida yrityksen toimintaympäristöä ja luoda kohderyhmälähtöisen markkinointisuunnitelman.

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Opintojaksolla laaditaan tiimityönä markkinointisuunnitelma case-yritykselle annettujen tietojen pohjalta. Harjoitustyö kattaa markkinoinnin suunnittelun keskeiset osa-alueet ja tukee opiskelijoiden osaamista tulevissa markkinoinnin opinnoissa. Opintojakso soveltuu erityisesti markkinointiin suuntautuville opiskelijoille ensimmäiseksi valinnaiseksi opintojaksoksi.

Ajoitus ja läsnäolo

Opintojakso sisältää kaksi pakollista tapaamista sekä ohjaustapaamisen. Mikäli opiskelija ei voi osallistua tapaamisiin, hänelle tarjotaan korvaava tehtävä. Projektityön lopputuloksena laaditaan videomuotoinen esitys, joka jaetaan Moodle-alustalla muiden osallistujien katsottavaksi.

17.09.2025 17.00 - 19.00 Verkkoluento Zoomissa
15.10.2025 17.00 - 19.00 Verkkoluento Zoomissa
13.11.2025 17.00 - 19.00 Ohjaustapaamiset

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Moodle-alustalla jaettava materiaali.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei muita suoritustapoja.

Työelämäyhteistyö

-

Uusintamahdollisuudet

Ei uusintamahdollisuutta.

Oppimisympäristö

Opintojaksolla hyödynnetään Moodle- ja Howspace-alustoja oppimisen tukena. Tapaamiset järjestetään etäyhteydellä Zoomin välityksellä.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojakson laajuus on 5 opintopistettä, mikä vastaa noin 135 tunnin työmäärää (1 op = 27 tuntia). Työmäärä koostuu muun muassa tapaamisiin osallistumisesta, ohjaustapaamisesta, itsenäisestä työskentelystä sekä projektityön laatimisesta ja esityksen valmistelusta.

Sisältö

Tarkentuu elokuussa

Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen

Markkinoinnin perusteet (esim. Asiakkuudet ja markkinointi 5 op.) tulee olla suoritettuna.

Arviointimenetelmät

Tarkentuu elokuussa

Arviointiasteikko

1-5