Markkinoinnin suunnittelu ja johtaminen (5 op)
Toteutuksen tunnus: AL00DG49-3001
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
07.05.2025 - 31.08.2025
Ajoitus
15.09.2025 - 12.12.2025
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketoiminta (LAB)
Toimipiste
Verkkokampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 60
Koulutus
- Täydentävä osaaminen, AMK
Opettaja
- Jose Mozo
Opetusryhmät
- Verkkoluento (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
- Avoimen ammattikorkeakoulun kiintiö (Koko: 10. Avoin AMK: 10.)
Ryhmät
-
LLABTO25-26Täydentävä osaaminen (AMK) 2025-2026, Liiketoimintayksikkö
-
LLPRHOTRA24SVHotelli- ja ravintola-alan liikkeenjohdon koulutus 24SV Lappeenranta
Pienryhmät
- Verkkoluento
- Avoimen ammattikorkeakoulun kiintiö
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa:
- selittää markkinoinnin strategian vaikutuksen yrityksen menestykseen.
- tunnistaa ominaisuuksiltaan yrityksen strategiaa tukevat markkinointitaktiikat.
- analysoida yrityksen toimintaympäristöä ja luoda kohderyhmälähtöisen markkinointisuunnitelman.
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Opintojaksolla laaditaan tiimityönä markkinointisuunnitelma case-yritykselle annettujen tietojen pohjalta. Harjoitustyö kattaa markkinoinnin suunnittelun keskeiset osa-alueet ja tukee opiskelijoiden osaamista tulevissa markkinoinnin opinnoissa. Opintojakso soveltuu erityisesti markkinointiin suuntautuville opiskelijoille ensimmäiseksi valinnaiseksi opintojaksoksi.
Ajoitus ja läsnäolo
Opintojakso sisältää kaksi pakollista tapaamista sekä ohjaustapaamisen. Mikäli opiskelija ei voi osallistua tapaamisiin, hänelle tarjotaan korvaava tehtävä. Projektityön lopputuloksena laaditaan videomuotoinen esitys, joka jaetaan Moodle-alustalla muiden osallistujien katsottavaksi.
17.09.2025 17.00 - 19.00 Verkkoluento Zoomissa
15.10.2025 17.00 - 19.00 Verkkoluento Zoomissa
13.11.2025 17.00 - 19.00 Ohjaustapaamiset
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Moodle-alustalla jaettava materiaali.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei muita suoritustapoja.
Työelämäyhteistyö
-
Uusintamahdollisuudet
Ei uusintamahdollisuutta.
Oppimisympäristö
Opintojaksolla hyödynnetään Moodle- ja Howspace-alustoja oppimisen tukena. Tapaamiset järjestetään etäyhteydellä Zoomin välityksellä.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojakson laajuus on 5 opintopistettä, mikä vastaa noin 135 tunnin työmäärää (1 op = 27 tuntia). Työmäärä koostuu muun muassa tapaamisiin osallistumisesta, ohjaustapaamisesta, itsenäisestä työskentelystä sekä projektityön laatimisesta ja esityksen valmistelusta.
Sisältö
Tarkentuu elokuussa
Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen
Markkinoinnin perusteet (esim. Asiakkuudet ja markkinointi 5 op.) tulee olla suoritettuna.
Arviointimenetelmät
Tarkentuu elokuussa
Arviointiasteikko
1-5