Siirry suoraan sisältöön

Markkinointiviestintä ja brändäysLaajuus (5 op)

Tunnus: AM00BV82

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- kuvata markkinointiajattelun käsitteellisen taustan, sisällön ja tunnuspiirteet
- käyttää markkinointiviestinnän ja brändäyksen menetelmiä omassa ammatillisessa toiminnassa
- tehdä markkinointisuunnitelman
- valita markkinointiviestintään ja brändäykseen tarkoituksenmukaiset keinot ja kanavat

Ilmoittautumisaika

15.05.2023 - 01.09.2023

Ajoitus

31.08.2023 - 15.12.2023

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Muotoiluinstituutti (LAB)

Toimipiste

Lahden kampus

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Valokuvauksen koulutus
  • Mediasisällön suunnittelun koulutus
Opettaja
  • LAB_virtuaaliopettaja_viestintä_01 Virtuaaliopettaja (LAB)
  • Heikki Nuutinen
Opetusryhmät
  • MES21 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
  • MLTIMES21S
    Mediasisällön suunnittelun koulutus 21S Lahti
Pienryhmät
  • MES21

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- kuvata markkinointiajattelun käsitteellisen taustan, sisällön ja tunnuspiirteet
- käyttää markkinointiviestinnän ja brändäyksen menetelmiä omassa ammatillisessa toiminnassa
- tehdä markkinointisuunnitelman
- valita markkinointiviestintään ja brändäykseen tarkoituksenmukaiset keinot ja kanavat

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

• Luennot lähiopetuksena
• Tuntitehtävät, 5–10 kpl
• Projektitehtävät, 3–4 kpl
• Paikalla olo ja osallistuminen keskusteluun
• Mooc-osio
Mahdollisia:
• Vierailuja
• Vierailevia luennoitsijoita

Ajoitus ja läsnäolo

Luennot sijoittuvat ajalle 1.9.–21.12.2023
Läsnäolopakko 80 %.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

• Tietokoneohjelma visuaalisia esityksiä varten
• Kynä ja paperi
• Kamera (kännykkä)
• Aistit ja aivot
• Kirjallisuus ilmoitetaan kurssin alkaessa

Työelämäyhteistyö

Kurssille pyritään saamaan mukaan oikeat yrityksiä, joille tehdään brändisuunnittelua.

Oppimisympäristö

Kurssi toteutetaan lähiopetuksena.
Mooc-osio toteutetaan itsenäisenä opiskeluna annetun aikataulun mukaisesti.

Sisältö

Kurssiluennot toteutetaan lähiopetuksena.
Mooc-osio toteutetaan itsenäisenä opiskeluna annetun aikataulun mukaisesti.
Luennot sisältävät teoriaosuuksia, audiovisuaalista materiaalia sekä ryhmissä ja yksin toteutettavia tuntitehtäviä.
Kurssilla suunnitellaan brändikonsepti joko olemassa olevalle tai fiktiiviselle yritykselle, tuotteelle tai innovaatiolle.
Kurssiilla pyritään järjestämään mahdollisuuksien mukaan vierailuja tai vierailevia luennoitsijoita. Kurssin luonteeseen on olennaista läsnäolo ja osallistuminen keskusteluun.

Arviointimenetelmät

Arviointimenetelmät *www
Suomeksi
5
Ollut paikalla vähintään 90 %.
Kaikki tehtävät tehty ajatuksella ja kunnianhimoisesti.
Osallistunut keskusteluun rakentavasti.
Osoittanut visuaalista ajattelua ja muotoiluosaamista.

4
Ollut paikalla vähintään 90 %.
Kaikki tehtävät tehty ajatuksella ja kunnianhimoisesti.
Osallistunut keskusteluun rakentavasti.

3
Ollut paikalla vähintään 80 %.
Kaikki tehtävät tehty ajatuksella.
Osallistunut keskusteluun.

2
Ollut paikalla vähintään 80 %.
Kaikki tehtävät tehty.

1
Ollut paikalla vähintään 80 %.
Suurin osa tehtävistä tehty (saattaa edellyttää lisätehtäviä).

0 Hylätty.
Ei ole osallistunut tai tehnyt tehtäviä.

Arviointiasteikko

1-5

Ilmoittautumisaika

21.11.2022 - 08.01.2023

Ajoitus

01.01.2023 - 31.07.2023

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Muotoiluinstituutti (LAB)

Toimipiste

Lahden kampus

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Palvelumuotoilun koulutus (2021, 2022, 2023)
Opettaja
  • Sara Bengts
  • Heikki Nuutinen
Opetusryhmät
  • Luennot (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
  • MLTIPAL21K
    Palvelumuotoilun koulutus 21K Lahti
Pienryhmät
  • Luennot

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- kuvata markkinointiajattelun käsitteellisen taustan, sisällön ja tunnuspiirteet
- käyttää markkinointiviestinnän ja brändäyksen menetelmiä omassa ammatillisessa toiminnassa
- tehdä markkinointisuunnitelman
- valita markkinointiviestintään ja brändäykseen tarkoituksenmukaiset keinot ja kanavat

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

• Luennot (lähtökohtaisesti lähiopetuksena)
• Tuntitehtävät, 5–10 kpl
• Projektitehtävät, 3–4 kpl
• Paikalla olo ja osallistuminen keskusteluun
Mahdollisia:
• Vierailuja
• Vierailevia luennoitsijoita

Ajoitus ja läsnäolo

Luennot sijoittuvat ajalle 9.1.–31.5.2023.
Läsnäolopakko 80 %.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

• Tietokoneohjelma visuaalisia esityksiä varten
• Kynä ja paperi
• Kamera (kännykkä)
• Aistit ja aivot

Työelämäyhteistyö

Kurssille pyritään saamaan mukaan oikeat yrityksiä, joille tehdään brändisuunnittelua.

Oppimisympäristö

Kurssi toteutetaan lähtökohtaisesti lähiopetuksena.

Sisältö

Kurssiluennot toteutetaan lähtökohtaisesti lähiopetuksena.
Luennot sisältävät teoriaosuuksia, audiovisuaalista materiaalia sekä ryhmissä ja yksin toteutettavia tuntitehtäviä.
Kurssilla suunnitellaan brändikonsepti joko olemassa olevalle tai fiktiiviselle yritykselle, tuotteelle tai innovaatiolle.
Kurssiilla pyritään järjestämään mahdollisuuksien mukaan vierailuja tai vierailevia luennoitsijoita. Kurssin luonteeseen on olennaista paikaikalla olo ja osallistuminen keskusteluun.

Arviointimenetelmät

5
Ollut paikalla vähintään 90 %.
Kaikki tehtävät tehty ajatuksella ja kunnianhimoisesti.
Osallistunut keskusteluun rakentavasti.
Osoittanut visuaalista ajattelua ja muotoiluosaamista.

4
Ollut paikalla vähintään 90 %.
Kaikki tehtävät tehty ajatuksella ja kunnianhimoisesti.
Osallistunut keskusteluun rakentavasti.

3
Ollut paikalla vähintään 80 %.
Kaikki tehtävät tehty ajatuksella.
Osallistunut keskusteluun.

2
Ollut paikalla vähintään 80 %.
Kaikki tehtävät tehty.

1
Ollut paikalla vähintään 80 %.
Suurin osa tehtävistä tehty (saattaa edellyttää lisätehtäviä).

0 Hylätty.
Ei ole osallistunut tai tehnyt tehtäviä.

Arviointiasteikko

1-5

Ilmoittautumisaika

01.07.2022 - 04.09.2022

Ajoitus

10.10.2022 - 16.12.2022

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Muotoiluinstituutti (LAB)

Toimipiste

Lahden kampus

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Kokemus- ja palvelumuotoilun koulutus (2018, 2019, 2020)
Opettaja
  • Marion Robinson
  • Julia Ojapelto
  • Eija Hakala
Vastuuopettaja

Tero Leponiemi

Opetusryhmät
  • Itsenäinen (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
  • Lähiopetus (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
  • KOP20S (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
  • MLTIKOP20S
    Kokemus- ja palvelumuotoilun koulutus 20S Lahti
Pienryhmät
  • Itsenäinen
  • Lähiopetus
  • KOP20S

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- kuvata markkinointiajattelun käsitteellisen taustan, sisällön ja tunnuspiirteet
- käyttää markkinointiviestinnän ja brändäyksen menetelmiä omassa ammatillisessa toiminnassa
- tehdä markkinointisuunnitelman
- valita markkinointiviestintään ja brändäykseen tarkoituksenmukaiset keinot ja kanavat

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Itsenäinen opiskelu, teoriaan tutustuminen keskeisen kirjallisuuden avulla. Luennot, oppimis- ja harjoitustehtävät, presentaatiot ja keskustelut. Opintojaksopalaute kerätään viimeisenä presentaatiopäivänä.

Ajoitus ja läsnäolo

Ajoitus Moodle-toteutuksen mukaisesti. Pakollinen lähipäivinä.
Itsenäisen teoriaosuuden suorituksen hyväksytty toteutus ajallaan oikeuttaa lähiopetusjaksolle siirtymisen.
Opintojaksosta järjestetään yhteinen aloitustunti lukuvuoden alussa, johon on osallistuttava.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Oppi- ja luentomateriaali sekä kirjallisuuslista löytyvät opintojakson Moodle-toteutuksesta.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Näyttö aiemmasta osaamisesta esim. työelämässä.

Työelämäyhteistyö

Harjoitustehtävä(t) tehdään mahdollisuuksien mukaan yritysyhteistyönä. Opintojaksolla vierailee mahdollisuuksien mukaan työelämässä toimivia alan ammattilaisia.

Oppimisympäristö

Mukkulankadun kampus sekä opintojakson Moodle-toteutus. Mahdolliset tutustumisvierailut yrityksiin tai alan tapahtumiin.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Teoriajaksolla lukujärjestykseen merkitty suositeltu ajankäyttö lähes kokonaan. Harkinnan mukaan opiskelija voi rytmittää itsenäisen opiskelun toisinkin, kunhan 2op itsenäinen suoritus on ajallaan suoritettu hyväksytysti.

Lähiopetuskerrat ovat pakollisia. Lisäksi lähipetusjaksolle on lukujärjestyksessä tehtävien tekemiseen merkitty päiviä.

Sisältö

Opintojaksolla selvitetään mitä markkinointiviestintä ja brändäys tarkoittaa teoriassa ja käytännössä. Opiskelija tutustuu teoriaan alan keskeisen kirjallisuuden kautta. Opintojaksolla käydään läpi alan menetelmiä ja prosesseja harjoitustehtävien, keskustelujen ja luentojen kautta.

Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen

Opintojakson 1 teoriaosuus (2op) on moodle-pohjainen itsenäisen opiskelun kokonaisuus. Teoriaosuus on pakollista suorittaa ajallaan. Hyväksytty suoritus oikeuttaa osallistumaan kurssin soveltavalle osuudelle (3op).
Soveltavalla lähiopetusjaksolla perehdytään aiheeseen substanssin kautta. Se sisältää ryhmätyöskentelyä, luentoja, moodletyöskentelyä sekä mahdollisia vierailuja. Lähtökohtaisesti paikanpäällä, mutta tilanteen niin vaatiessa siirrymme zoomiin.

Arviointiasteikko

1-5

Ilmoittautumisaika

01.07.2022 - 04.09.2022

Ajoitus

31.08.2022 - 12.12.2022

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

2 op

Toteutustapa

60 % Lähiopetus, 40 % Etäopetus

Yksikkö

Muotoiluinstituutti (LAB)

Toimipiste

Lahden kampus

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Valokuvauksen koulutus
  • Mediasisällön suunnittelun koulutus
Opettaja
  • Marion Robinson
  • Julia Ojapelto
  • Eija Hakala
Vastuuopettaja

Tero Leponiemi

Opetusryhmät
  • MES20S (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
  • VK20S (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
  • Itsenäinen (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
  • Lähiopetus (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
  • MLTIMES20S
    Mediasisällön suunnittelun koulutus 20S Lahti
  • MLTIVK20S
    Valokuvauksen koulutus 20S Lahti
Pienryhmät
  • MES20S
  • VK20S
  • Itsenäinen
  • Lähiopetus

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- kuvata markkinointiajattelun käsitteellisen taustan, sisällön ja tunnuspiirteet
- käyttää markkinointiviestinnän ja brändäyksen menetelmiä omassa ammatillisessa toiminnassa
- tehdä markkinointisuunnitelman
- valita markkinointiviestintään ja brändäykseen tarkoituksenmukaiset keinot ja kanavat

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Itsenäinen opiskelu, teoriaan tutustuminen keskeisen kirjallisuuden avulla. Luennot, oppimis- ja harjoitustehtävät, presentaatiot ja keskustelut. Opintojaksopalaute kerätään viimeisenä presentaatiopäivänä.

Ajoitus ja läsnäolo

Ajoitus Moodle-toteutuksen mukaisesti. Pakollinen lähipäivinä.
Itsenäisen teoriaosuuden suorituksen hyväksytty toteutus ajallaan oikeuttaa lähiopetusjaksolle siirtymisen.
Opintojaksosta järjestetään yhteinen aloitustunti lukuvuoden alussa, johon on osallistuttava.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Oppi- ja luentomateriaali sekä kirjallisuuslista löytyvät opintojakson Moodle-toteutuksesta.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Näyttö aiemmasta osaamisesta esim. työelämässä.

Työelämäyhteistyö

Harjoitustehtävä(t) tehdään mahdollisuuksien mukaan yritysyhteistyönä. Opintojaksolla vierailee mahdollisuuksien mukaan työelämässä toimivia alan ammattilaisia.

Oppimisympäristö

Mukkulankadun kampus sekä opintojakson Moodle-toteutus. Mahdolliset tutustumisvierailut yrityksiin tai alan tapahtumiin.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Teoriajaksolla lukujärjestykseen merkitty suositeltu ajankäyttö lähes kokonaan. Harkinnan mukaan opiskelija voi rytmittää itsenäisen opiskelun toisinkin, kunhan 2op itsenäinen suoritus on ajallaan suoritettu hyväksytysti.

Lähiopetuskerrat ovat pakollisia. Lisäksi lähipetusjaksolle on lukujärjestyksessä tehtävien tekemiseen merkitty päiviä.

Sisältö

Opintojaksolla selvitetään mitä markkinointiviestintä ja brändäys tarkoittaa teoriassa ja käytännössä. Opiskelija tutustuu teoriaan alan keskeisen kirjallisuuden kautta. Opintojaksolla käydään läpi alan menetelmiä ja prosesseja harjoitustehtävien, keskustelujen ja luentojen kautta.

Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen

Opintojakson 1 teoriaosuus (2op) on moodle-pohjainen itsenäisen opiskelun kokonaisuus. Teoriaosuus on pakollista suorittaa ajallaan. Hyväksytty suoritus oikeuttaa osallistumaan kurssin soveltavalle osuudelle (3op).
Soveltavalla lähiopetusjaksolla perehdytään aiheeseen substanssin kautta. Se sisältää ryhmätyöskentelyä, luentoja, moodletyöskentelyä sekä mahdollisia vierailuja. Lähtökohtaisesti paikanpäällä, mutta tilanteen niin vaatiessa siirrymme zoomiin.

Arviointiasteikko

1-5

Ilmoittautumisaika

01.07.2022 - 04.09.2022

Ajoitus

29.08.2022 - 13.12.2022

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

2 op

Toteutustapa

60 % Lähiopetus, 40 % Etäopetus

Yksikkö

Muotoiluinstituutti (LAB)

Toimipiste

Lahden kampus

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Teollisen muotoilun koulutus (2020, 2021, 2022, 2023)
  • Sisustusarkkitehtuurin ja kalustemuotoilun koulutus
Opettaja
  • Marion Robinson
  • Julia Ojapelto
  • Eija Hakala
Opetusryhmät
  • TEMU20S (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
  • SIK20S (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
  • Itsenäinen (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
  • Lähiopetus (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
  • MLTITEMU20S
    Teollisen muotoilun koulutus 20S Lahti
  • MLTISIK20S
    Sisustusarkkitehtuurin ja kalustemuotoilun koulutus 20S Lahti
Pienryhmät
  • TEMU20S
  • SIK20S
  • Itsenäinen
  • Lähiopetus

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- kuvata markkinointiajattelun käsitteellisen taustan, sisällön ja tunnuspiirteet
- käyttää markkinointiviestinnän ja brändäyksen menetelmiä omassa ammatillisessa toiminnassa
- tehdä markkinointisuunnitelman
- valita markkinointiviestintään ja brändäykseen tarkoituksenmukaiset keinot ja kanavat

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Itsenäinen opiskelu, teoriaan tutustuminen keskeisen kirjallisuuden avulla. Luennot, oppimis- ja harjoitustehtävät, presentaatiot ja keskustelut. Opintojaksopalaute kerätään viimeisenä presentaatiopäivänä.

Ajoitus ja läsnäolo

Ajoitus Moodle-toteutuksen mukaisesti. Pakollinen lähipäivinä.
Itsenäisen teoriaosuuden suorituksen hyväksytty toteutus ajallaan oikeuttaa lähiopetusjaksolle siirtymisen.
Opintojaksosta järjestetään yhteinen aloitustunti lukuvuoden alussa, johon on osallistuttava.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Oppi- ja luentomateriaali sekä kirjallisuuslista löytyvät opintojakson Moodle-toteutuksesta.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Näyttö aiemmasta osaamisesta esim. työelämässä.

Työelämäyhteistyö

Harjoitustehtävä(t) tehdään mahdollisuuksien mukaan yritysyhteistyönä. Opintojaksolla vierailee mahdollisuuksien mukaan työelämässä toimivia alan ammattilaisia.

Oppimisympäristö

Mukkulankadun kampus sekä opintojakson Moodle-toteutus. Mahdolliset tutustumisvierailut yrityksiin tai alan tapahtumiin.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Teoriajaksolla lukujärjestykseen merkitty suositeltu ajankäyttö lähes kokonaan. Harkinnan mukaan opiskelija voi rytmittää itsenäisen opiskelun toisinkin, kunhan 2op itsenäinen suoritus on ajallaan suoritettu hyväksytysti.

Lähiopetuskerrat ovat pakollisia. Lisäksi lähipetusjaksolle on lukujärjestyksessä tehtävien tekemiseen merkitty päiviä.

Sisältö

Opintojaksolla selvitetään mitä markkinointiviestintä ja brändäys tarkoittaa teoriassa ja käytännössä. Opiskelija tutustuu teoriaan alan keskeisen kirjallisuuden kautta. Opintojaksolla käydään läpi alan menetelmiä ja prosesseja harjoitustehtävien, keskustelujen ja luentojen kautta.

Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen

Opintojakson 1 teoriaosuus (2op) on moodle-pohjainen itsenäisen opiskelun kokonaisuus. Teoriaosuus on pakollista suorittaa ajallaan. Hyväksytty suoritus oikeuttaa osallistumaan kurssin soveltavalle osuudelle (3op).
Soveltavalla lähiopetusjaksolla perehdytään aiheeseen substanssin kautta. Se sisältää ryhmätyöskentelyä, luentoja, moodletyöskentelyä sekä mahdollisia vierailuja. Lähtökohtaisesti paikanpäällä, mutta tilanteen niin vaatiessa siirrymme zoomiin.

Arviointiasteikko

1-5

Ilmoittautumisaika

01.07.2022 - 04.09.2022

Ajoitus

22.08.2022 - 21.10.2022

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

2 op

Toteutustapa

60 % Lähiopetus, 40 % Etäopetus

Yksikkö

Muotoiluinstituutti (LAB)

Toimipiste

Lahden kampus

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Pakkaus- ja brändimuotoilun koulutus (2020)
  • Graafisen suunnittelun koulutus (2020, 2021, 2022)
Opettaja
  • Marion Robinson
  • Julia Ojapelto
  • Eija Hakala
Vastuuopettaja

Tero Leponiemi

Opetusryhmät
  • MLTIPAMU20S (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
  • MLTIGR20S (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
  • Itsenäinen (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
  • Lähiopetus (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
  • MLTIPAMU20S
    Pakkaus- ja brändimuotoilun koulutus 20S Lahti
  • MLTIGR20S
    Graafisen suunnittelun koulututus 20S Lahti
Pienryhmät
  • MLTIPAMU20S
  • MLTIGR20S
  • Itsenäinen
  • Lähiopetus

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- kuvata markkinointiajattelun käsitteellisen taustan, sisällön ja tunnuspiirteet
- käyttää markkinointiviestinnän ja brändäyksen menetelmiä omassa ammatillisessa toiminnassa
- tehdä markkinointisuunnitelman
- valita markkinointiviestintään ja brändäykseen tarkoituksenmukaiset keinot ja kanavat

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Itsenäinen opiskelu, teoriaan tutustuminen keskeisen kirjallisuuden avulla. Luennot, oppimis- ja harjoitustehtävät, presentaatiot ja keskustelut. Opintojaksopalaute kerätään viimeisenä presentaatiopäivänä.

Ajoitus ja läsnäolo

Ajoitus Moodle-toteutuksen mukaisesti. Pakollinen lähipäivinä.
Itsenäisen teoriaosuuden suorituksen hyväksytty toteutus ajallaan oikeuttaa lähiopetusjaksolle siirtymisen.
Opintojaksosta järjestetään yhteinen aloitustunti lukuvuoden alussa, johon on osallistuttava.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Oppi- ja luentomateriaali sekä kirjallisuuslista löytyvät opintojakson Moodle-toteutuksesta.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Näyttö aiemmasta osaamisesta esim. työelämässä.

Työelämäyhteistyö

Harjoitustehtävä(t) tehdään mahdollisuuksien mukaan yritysyhteistyönä. Opintojaksolla vierailee mahdollisuuksien mukaan työelämässä toimivia alan ammattilaisia.

Oppimisympäristö

Mukkulankadun kampus sekä opintojakson Moodle-toteutus. Mahdolliset tutustumisvierailut yrityksiin tai alan tapahtumiin.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Teoriajaksolla lukujärjestykseen merkitty suositeltu ajankäyttö lähes kokonaan. Harkinnan mukaan opiskelija voi rytmittää itsenäisen opiskelun toisinkin, kunhan 2op itsenäinen suoritus on ajallaan suoritettu hyväksytysti.

Lähiopetuskerrat ovat pakollisia. Lisäksi lähipetusjaksolle on lukujärjestyksessä tehtävien tekemiseen merkitty päiviä.

Sisältö

Opintojaksolla selvitetään mitä markkinointiviestintä ja brändäys tarkoittaa teoriassa ja käytännössä. Opiskelija tutustuu teoriaan alan keskeisen kirjallisuuden kautta. Opintojaksolla käydään läpi alan menetelmiä ja prosesseja harjoitustehtävien, keskustelujen ja luentojen kautta.

Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen

Opintojakson 1 teoriaosuus (2op) on moodle-pohjainen itsenäisen opiskelun kokonaisuus. Teoriaosuus on pakollista suorittaa ajallaan. Hyväksytty suoritus oikeuttaa osallistumaan kurssin soveltavalle osuudelle (3op).
Soveltavalla lähiopetusjaksolla perehdytään aiheeseen substanssin kautta. Se sisältää ryhmätyöskentelyä, luentoja, moodletyöskentelyä sekä mahdollisia vierailuja. Lähtökohtaisesti paikanpäällä, mutta tilanteen niin vaatiessa siirrymme zoomiin.

Arviointiasteikko

1-5