Markkinointiviestintä ja brändäys (5 op)
Toteutuksen tunnus: AM00BV82-3002
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
01.07.2022 - 04.09.2022
Ajoitus
29.08.2022 - 13.12.2022
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
2 op
Toteutustapa
60 % Lähiopetus, 40 % Etäopetus
Yksikkö
Muotoiluinstituutti (LAB)
Toimipiste
Lahden kampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Teollisen muotoilun koulutus (2020, 2021, 2022, 2023)
- Sisustusarkkitehtuurin ja kalustemuotoilun koulutus
Opettaja
- Marion Robinson
- Julia Ojapelto
- Eija Hakala
Opetusryhmät
- TEMU20S (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
- SIK20S (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
- Itsenäinen (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
- Lähiopetus (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
MLTITEMU20STeollisen muotoilun koulutus 20S Lahti
-
MLTISIK20SSisustusarkkitehtuurin ja kalustemuotoilun koulutus 20S Lahti
Pienryhmät
- TEMU20S
- SIK20S
- Itsenäinen
- Lähiopetus
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- kuvata markkinointiajattelun käsitteellisen taustan, sisällön ja tunnuspiirteet
- käyttää markkinointiviestinnän ja brändäyksen menetelmiä omassa ammatillisessa toiminnassa
- tehdä markkinointisuunnitelman
- valita markkinointiviestintään ja brändäykseen tarkoituksenmukaiset keinot ja kanavat
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Itsenäinen opiskelu, teoriaan tutustuminen keskeisen kirjallisuuden avulla. Luennot, oppimis- ja harjoitustehtävät, presentaatiot ja keskustelut. Opintojaksopalaute kerätään viimeisenä presentaatiopäivänä.
Ajoitus ja läsnäolo
Ajoitus Moodle-toteutuksen mukaisesti. Pakollinen lähipäivinä.
Itsenäisen teoriaosuuden suorituksen hyväksytty toteutus ajallaan oikeuttaa lähiopetusjaksolle siirtymisen.
Opintojaksosta järjestetään yhteinen aloitustunti lukuvuoden alussa, johon on osallistuttava.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Oppi- ja luentomateriaali sekä kirjallisuuslista löytyvät opintojakson Moodle-toteutuksesta.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Näyttö aiemmasta osaamisesta esim. työelämässä.
Työelämäyhteistyö
Harjoitustehtävä(t) tehdään mahdollisuuksien mukaan yritysyhteistyönä. Opintojaksolla vierailee mahdollisuuksien mukaan työelämässä toimivia alan ammattilaisia.
Oppimisympäristö
Mukkulankadun kampus sekä opintojakson Moodle-toteutus. Mahdolliset tutustumisvierailut yrityksiin tai alan tapahtumiin.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Teoriajaksolla lukujärjestykseen merkitty suositeltu ajankäyttö lähes kokonaan. Harkinnan mukaan opiskelija voi rytmittää itsenäisen opiskelun toisinkin, kunhan 2op itsenäinen suoritus on ajallaan suoritettu hyväksytysti.
Lähiopetuskerrat ovat pakollisia. Lisäksi lähipetusjaksolle on lukujärjestyksessä tehtävien tekemiseen merkitty päiviä.
Sisältö
Opintojaksolla selvitetään mitä markkinointiviestintä ja brändäys tarkoittaa teoriassa ja käytännössä. Opiskelija tutustuu teoriaan alan keskeisen kirjallisuuden kautta. Opintojaksolla käydään läpi alan menetelmiä ja prosesseja harjoitustehtävien, keskustelujen ja luentojen kautta.
Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen
Opintojakson 1 teoriaosuus (2op) on moodle-pohjainen itsenäisen opiskelun kokonaisuus. Teoriaosuus on pakollista suorittaa ajallaan. Hyväksytty suoritus oikeuttaa osallistumaan kurssin soveltavalle osuudelle (3op).
Soveltavalla lähiopetusjaksolla perehdytään aiheeseen substanssin kautta. Se sisältää ryhmätyöskentelyä, luentoja, moodletyöskentelyä sekä mahdollisia vierailuja. Lähtökohtaisesti paikanpäällä, mutta tilanteen niin vaatiessa siirrymme zoomiin.
Arviointiasteikko
1-5