Palveluprosessien johtaminen (5 op)
Toteutuksen tunnus: YH00CC89-3002
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
01.07.2022 - 04.09.2022
Ajoitus
01.09.2022 - 31.12.2022
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Hyvinvointi (LAB)
Toimipiste
Verkkokampus, Lahti
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
10 - 50
Koulutus
- Sosiaali- ja terveysalan koulutus (ylempi AMK), Tulevaisuuden johtaja sosiaali- ja terveysalalla
Opettaja
- Arja-Tuulikki Malin
Opetusryhmät
- Verkkoluento (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
HLTIYTUJO22KVTulevaisuuden johtaja sosiaali- ja terveysalalla (YAMK) 22KV Lahti
Pienryhmät
- Verkkoluento
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- käyttää prosessijohtamisen ja palvelun laadun johtamisen käsitteitä ja tietoperustaa
- mitata ja analysoida palveluprosessien laatua sekä hyödyntää arviointitietoa palvelujen kehittämistyössä
- löytää ratkaisuja palveluprosessien strategialähtöiseen uudistamiseen
Ajoitus ja läsnäolo
Verkkoluennot ZOOMissa
21.9.2022 klo 9.00-13.00
5.10.2022 klo 9.00-13.00
2.11.2022 klo 9.00-13.00
Kirjallisen tehtävän palautus 30.11.2022
Verkkoluennoilla ei ole läsnäolovelvoitetta. Ennakkomaterilaai ja muu materiaali saatavilla moodlessa. Verkkoluentoja ei nauhoiteta, mutta moodlessa videomateriaali tarjolla.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija
- käyttää prosessien johtamisen, laatu- ja lean-ajattelun käsitteitä ja tietopohjaa
- soveltaa prosessien johtamisen sekä laatu- ja lean-ajattelua työyhteisössä/organisaatiossa/sosiaali- ja terveyspalveluissa
- hyödyntää prosessien johtamista ja kehittämistä sekä laatu- ja lean-menetelmiä organisaation suorituskyvyn parantamisessa
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija
- käyttää asiantuntevasti prosessien johtamisen, laadunhallinnan ja lean-ajattelun käsitteitä ja tietopohjaa
- soveltaa prosessien johtamisen sekä laatu- ja lean-ajattelua työyhteisössä/organisaatiossa/sosiaali- ja terveyspalveluissa ja arvioi suorituskyvyn parantamista sen avulla
- hyödyntää prosessien ja laadun johtamista ja kehittämistä ja leanausta organisaation suorituskyvyn parantamisessa ja tekee perusteltuja ehdotuksia sote-organisaation laadukkuuden ja vaikuttavuuden parantamiseksi
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija
- käyttää asiantuntevasti prosessien johtamisen sekä laadunhallinnan ja lean-ajattelun tietopohjaa ja perustelee niillä toiminnan kehittämistä
- soveltaa prosessien johtamien periaatteita sekä laatu- ja lean-ajattelua työyhteisössä/organisaatiossa/sosiaali- ja terveyspalveluissa ja arvioi suorituskyvyn parantamista niiden avulla. Arvioi kriittisesti käyttämiään menetelmiä.
- kehittää ja johtaa tavoitteellisesti työyhteisön/organisaation/sosiaali- ja terveyspalvelujen laatua ja vaikuttavuutta. Esittää innovatiivisia ratkaisuja laadun parantamiseksi.