Siirry suoraan sisältöön

Palveluprosessien johtaminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: YH00CC89-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

01.07.2022 - 04.09.2022

Ajoitus

01.09.2022 - 31.12.2022

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Hyvinvointi (LAB)

Toimipiste

Verkkokampus, Lahti

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

10 - 50

Koulutus

  • Sosiaali- ja terveysalan koulutus (ylempi AMK), Tulevaisuuden johtaja sosiaali- ja terveysalalla

Opettaja

  • Arja-Tuulikki Malin

Opetusryhmät

  • Verkkoluento (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)

Ryhmät

  • HLTIYTUJO22KV
    Tulevaisuuden johtaja sosiaali- ja terveysalalla (YAMK) 22KV Lahti

Pienryhmät

  • Verkkoluento

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- käyttää prosessijohtamisen ja palvelun laadun johtamisen käsitteitä ja tietoperustaa
- mitata ja analysoida palveluprosessien laatua sekä hyödyntää arviointitietoa palvelujen kehittämistyössä
- löytää ratkaisuja palveluprosessien strategialähtöiseen uudistamiseen

Ajoitus ja läsnäolo

Verkkoluennot ZOOMissa
21.9.2022 klo 9.00-13.00
5.10.2022 klo 9.00-13.00
2.11.2022 klo 9.00-13.00
Kirjallisen tehtävän palautus 30.11.2022

Verkkoluennoilla ei ole läsnäolovelvoitetta. Ennakkomaterilaai ja muu materiaali saatavilla moodlessa. Verkkoluentoja ei nauhoiteta, mutta moodlessa videomateriaali tarjolla.

Arviointiasteikko

1-5

Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija
- käyttää prosessien johtamisen, laatu- ja lean-ajattelun käsitteitä ja tietopohjaa
- soveltaa prosessien johtamisen sekä laatu- ja lean-ajattelua työyhteisössä/organisaatiossa/sosiaali- ja terveyspalveluissa
- hyödyntää prosessien johtamista ja kehittämistä sekä laatu- ja lean-menetelmiä organisaation suorituskyvyn parantamisessa

Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija
- käyttää asiantuntevasti prosessien johtamisen, laadunhallinnan ja lean-ajattelun käsitteitä ja tietopohjaa
- soveltaa prosessien johtamisen sekä laatu- ja lean-ajattelua työyhteisössä/organisaatiossa/sosiaali- ja terveyspalveluissa ja arvioi suorituskyvyn parantamista sen avulla
- hyödyntää prosessien ja laadun johtamista ja kehittämistä ja leanausta organisaation suorituskyvyn parantamisessa ja tekee perusteltuja ehdotuksia sote-organisaation laadukkuuden ja vaikuttavuuden parantamiseksi

Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija
- käyttää asiantuntevasti prosessien johtamisen sekä laadunhallinnan ja lean-ajattelun tietopohjaa ja perustelee niillä toiminnan kehittämistä
- soveltaa prosessien johtamien periaatteita sekä laatu- ja lean-ajattelua työyhteisössä/organisaatiossa/sosiaali- ja terveyspalveluissa ja arvioi suorituskyvyn parantamista niiden avulla. Arvioi kriittisesti käyttämiään menetelmiä.
- kehittää ja johtaa tavoitteellisesti työyhteisön/organisaation/sosiaali- ja terveyspalvelujen laatua ja vaikuttavuutta. Esittää innovatiivisia ratkaisuja laadun parantamiseksi.