Siirry suoraan sisältöön

Edistynyt peliohjelmointi (5 op)

Toteutuksen tunnus: AT00BY26-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

01.07.2022 - 04.09.2022

Ajoitus

05.09.2022 - 16.12.2022

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Teknologia (LAB)

Toimipiste

Verkkokampus, Lahti

Opetuskielet

  • Suomi
  • Englanti

Koulutus

  • Tieto- ja viestintätekniikan koulutus
  • Studies for incoming exchange students

Opettaja

  • Ismo Jakonen
  • Olli Koskimaa

Opetusryhmät

  • Luennot (Koko: 100. Avoin AMK: 0.)

Ryhmät

  • TLTIEX22S2
    Saapuvat vaihto-opiskelijat 22S, pitkät vaihdot, tietotekniikka, Lahti
  • 07TVT20K
    Tieto- ja viestintätekniikan koulutus 20K, Lahti
  • TLTITVT20SV
    Tieto- ja viestintätekniikan koulutus 20SV Lahti
  • TLTIICTDD22S
    Bachelor’s Degree Programme in Information and Communications Technology 22S, Double Degree, Lahti

Pienryhmät

  • Luennot

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- suunnitella ja toteuttaa 2d ja 3d pelejä eri pelialustoille
- käyttää hyväkseen pelimoottorien fysiikoita
- käyttää hyväkseen matematiikkaa ja fysiikkaa pelidynamiikan toteuttamisessa

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Sisältö: Pelimoottori Unity3d edistykselliset ominaisuudet. Opintojakso toteutetaan laboratorio työskentelynä, joka sisältää tietoiskuja, käytännön harjoituksia, itsenäistä tiedonhankintaa sekä soveltamista. Oppimisympäristö on verkossa oleva tietokone, jossa voidaan kehittää pelejä Unity3d pelimoottorilla. Opintojakso alkaa syyskuun alussa ja loppuu joulukuussa. Laboratorioharjoitukset pidetään kerran viikossa.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Unity3d dokumentaatio ja API kuvaukset. Oppimateriaali jaetaan repussa.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Osaamisen todentaminen esim. käytännön peliprojektin avulla

Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen

Ohjelmoinnin perusteet sekä Unity3d Game Programming Essentials tai vastaavat tiedot.

Arviointimenetelmät

Aktiivinen osallistuminen opetukseen, palautettavat harjoitustyöt

Arviointiasteikko

1-5

Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)

Osaa toteuttaa harjoitukset/peliprojektin annettujen minimivaatimusten mukaisesti

Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)

Osaa toteuttaa harjoitukset/peliprojektin annettujen vaatimusten mukaisesti ja etsii vaihtoehtoisia ratkaisuja/toteutustapoja. Käyttää monipuolisesti pelimoottorin ominaisuuksia. Lähdekoodi on siistiä ja käytettävyys hyvällä tasolla.

Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)

Osaa toteuttaa harjoitukset/peliprojektin annettujen vaatimusten mukaisesti ja ylittää asiakkaan odotukset. Etsii ja analysoi kriittisesti vaihtoehtoisia ratkaisuja/toteutustapoja. Lähdekoodi on täysin kommentoitu ja siistiä. Käytettävyys on erinomaisella tasolla. Lopputulos on visuaalisesti näyttävä