Edistynyt peliohjelmointi (5 op)
Toteutuksen tunnus: AT00BY26-3002
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
01.07.2022 - 04.09.2022
Ajoitus
05.09.2022 - 16.12.2022
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Teknologia (LAB)
Toimipiste
Verkkokampus, Lahti
Opetuskielet
- Suomi
- Englanti
Koulutus
- Tieto- ja viestintätekniikan koulutus
- Studies for incoming exchange students
Opettaja
- Ismo Jakonen
- Olli Koskimaa
Opetusryhmät
- Luennot (Koko: 100. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
TLTIEX22S2Saapuvat vaihto-opiskelijat 22S, pitkät vaihdot, tietotekniikka, Lahti
-
07TVT20KTieto- ja viestintätekniikan koulutus 20K, Lahti
-
TLTITVT20SVTieto- ja viestintätekniikan koulutus 20SV Lahti
-
TLTIICTDD22SBachelor’s Degree Programme in Information and Communications Technology 22S, Double Degree, Lahti
Pienryhmät
- Luennot
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- suunnitella ja toteuttaa 2d ja 3d pelejä eri pelialustoille
- käyttää hyväkseen pelimoottorien fysiikoita
- käyttää hyväkseen matematiikkaa ja fysiikkaa pelidynamiikan toteuttamisessa
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Sisältö: Pelimoottori Unity3d edistykselliset ominaisuudet. Opintojakso toteutetaan laboratorio työskentelynä, joka sisältää tietoiskuja, käytännön harjoituksia, itsenäistä tiedonhankintaa sekä soveltamista. Oppimisympäristö on verkossa oleva tietokone, jossa voidaan kehittää pelejä Unity3d pelimoottorilla. Opintojakso alkaa syyskuun alussa ja loppuu joulukuussa. Laboratorioharjoitukset pidetään kerran viikossa.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Unity3d dokumentaatio ja API kuvaukset. Oppimateriaali jaetaan repussa.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Osaamisen todentaminen esim. käytännön peliprojektin avulla
Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen
Ohjelmoinnin perusteet sekä Unity3d Game Programming Essentials tai vastaavat tiedot.
Arviointimenetelmät
Aktiivinen osallistuminen opetukseen, palautettavat harjoitustyöt
Arviointiasteikko
1-5
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
Osaa toteuttaa harjoitukset/peliprojektin annettujen minimivaatimusten mukaisesti
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
Osaa toteuttaa harjoitukset/peliprojektin annettujen vaatimusten mukaisesti ja etsii vaihtoehtoisia ratkaisuja/toteutustapoja. Käyttää monipuolisesti pelimoottorin ominaisuuksia. Lähdekoodi on siistiä ja käytettävyys hyvällä tasolla.
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
Osaa toteuttaa harjoitukset/peliprojektin annettujen vaatimusten mukaisesti ja ylittää asiakkaan odotukset. Etsii ja analysoi kriittisesti vaihtoehtoisia ratkaisuja/toteutustapoja. Lähdekoodi on täysin kommentoitu ja siistiä. Käytettävyys on erinomaisella tasolla. Lopputulos on visuaalisesti näyttävä