Digitaalinen kauppaLaajuus (5 op)
Tunnus: AL00DH02
Laajuus
5 op
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa:
- Analysoida erilaisten digitaalisten liiketoimintamallien ja strategioiden soveltumista yrityksen tavoitteisiin, tarjoomaan ja toimialan erityispiirteisiin
- Arvioida digitaalisessa kaupassa tarvittavat resurssit sekä ekosysteemin toimijoiden, teknologioiden ja toimintojen vuorovaikutuksen liiketoiminnan menestykselle
- Ymmärtää digitaaliseen kauppaan keskeisesti liittyvän käyttäjä- ja asiakaskokemuksen merkityksen sekä esteettömyyden, tietosuojan ja kuluttajansuojalain vaatimukset
- Tunnistaa konversioiden tyypit sekä keskeiset mittarit ja ymmärtää konversioiden optimoinnin vaikutuksen myyntiin ja liiketoiminnan kasvuun
- Kartoittaa menestystekijöitä ja analysoida digitaaliseen kaupankäyntiin vaikuttavia megatrendejä ja ilmiöitä huomioiden vastuullisuusnäkökulmat