Digitaalinen kauppaLaajuus (5 op)
Tunnus: AL00DH02
Laajuus
5 op
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa:
- Analysoida erilaisten digitaalisten liiketoimintamallien ja strategioiden soveltumista yrityksen tavoitteisiin, tarjoomaan ja toimialan erityispiirteisiin
- Arvioida digitaalisessa kaupassa tarvittavat resurssit sekä ekosysteemin toimijoiden, teknologioiden ja toimintojen vuorovaikutuksen liiketoiminnan menestykselle
- Ymmärtää digitaaliseen kauppaan keskeisesti liittyvän käyttäjä- ja asiakaskokemuksen merkityksen sekä esteettömyyden, tietosuojan ja kuluttajansuojalain vaatimukset
- Tunnistaa konversioiden tyypit sekä keskeiset mittarit ja ymmärtää konversioiden optimoinnin vaikutuksen myyntiin ja liiketoiminnan kasvuun
- Kartoittaa menestystekijöitä ja analysoida digitaaliseen kaupankäyntiin vaikuttavia megatrendejä ja ilmiöitä huomioiden vastuullisuusnäkökulmat
Ajoitus
01.01.2026 - 31.05.2026
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketoiminta (LAB)
Toimipiste
Verkkokampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 60
Koulutus
- Täydentävä osaaminen, AMK
Opettaja
- Markus Hämynen
Ryhmät
-
LLABTO25-26Täydentävä osaaminen (AMK) 2024-2025, Liiketoimintayksikkö
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa:
- Analysoida erilaisten digitaalisten liiketoimintamallien ja strategioiden soveltumista yrityksen tavoitteisiin, tarjoomaan ja toimialan erityispiirteisiin
- Arvioida digitaalisessa kaupassa tarvittavat resurssit sekä ekosysteemin toimijoiden, teknologioiden ja toimintojen vuorovaikutuksen liiketoiminnan menestykselle
- Ymmärtää digitaaliseen kauppaan keskeisesti liittyvän käyttäjä- ja asiakaskokemuksen merkityksen sekä esteettömyyden, tietosuojan ja kuluttajansuojalain vaatimukset
- Tunnistaa konversioiden tyypit sekä keskeiset mittarit ja ymmärtää konversioiden optimoinnin vaikutuksen myyntiin ja liiketoiminnan kasvuun
- Kartoittaa menestystekijöitä ja analysoida digitaaliseen kaupankäyntiin vaikuttavia megatrendejä ja ilmiöitä huomioiden vastuullisuusnäkökulmat
Arviointiasteikko
1-5