Siirry suoraan sisältöön

Markkinoi vaikuttavasti 1Laajuus (2 op)

Tunnus: AY00CT09

Laajuus

2 op

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- hahmottaa markkinoinnin merkityksen yrityksen liiketoiminnassa
- tunnistaa asiakaslähtöisen liiketoiminnan.
- ymmärtää markkinoinnin ja asiakaslähtöisen liiketoiminnan keskeisiä käsitteitä.

Ilmoittautumisaika

20.11.2024 - 16.04.2025

Ajoitus

07.01.2025 - 23.04.2025

Opintopistemäärä

2 op

Virtuaaliosuus

2 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Liiketoiminta (LAB)

Toimipiste

Verkkokampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

20 - 600

Koulutus
  • Täydentävä osaaminen, AMK
Opettaja
  • Sampo Kokkonen
Opetusryhmät
  • Avoimen ammattikorkeakoulun kiintiö (Koko: 40. Avoin AMK: 40.)
Ryhmät
  • TLABTO24H
    Täydentävä osaaminen (AMK) 2024-2025, Teknologiayksikkö
  • MLABTO24H
    Täydentävä osaaminen (AMK) 2024-2025, Muotoiluinstituutti
  • HLABTO24H
    Täydentävä osaaminen (AMK) 2024-2025, Hyvinvointiyksikkö
  • TLTIPUU23KV
    Puutekniikan koulutus 23KV Lahti
Pienryhmät
  • Avoimen ammattikorkeakoulun kiintiö

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- hahmottaa markkinoinnin merkityksen yrityksen liiketoiminnassa
- tunnistaa asiakaslähtöisen liiketoiminnan.
- ymmärtää markkinoinnin ja asiakaslähtöisen liiketoiminnan keskeisiä käsitteitä.

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Kurssi suoritetaan 100% verkko-opiskeluna. Kurssin saa suorittaa muutoin täysin oman aikataulun mukaisesti, mutta kaikki oppimistehtävät tulee suorittaa opintojakson päättymiseen mennessä.

Kurssimateriaalit: videoluennot, kurssikirja & erikseen jaettava kurssimateriaali, verkkotentit, yksilötehtävät ja esseet.

Toteutus MOOC-alustalla: https://mooc.lab.fi/course/view.php?id=249
Kun olet ilmoittautunut kurssille, käy rekisteröitymässä MOOC-alustalle ja voit aloittaa kurssin suorittamisen oman aikataulusi mukaisesti.
(Huomaathan, että pelkkä MOOC-alustalle rekisteröinti ei riitä, vaan saadaksesi kurssisuorituksen, sinun tulee olla ilmoittaunut CampusOnlinen, avoimen AMK:n tai LABin Pepin kautta kurssille)

Tämä kurssi on tarkoitettu muille kuin LABin liiketoiminnan opiskelijoille.

Ajoitus ja läsnäolo

Ajoitus MOOC-sivuston mukaisesti. Opintojakso avautuu 7.1.2025 ja on suoritettavissa 7.5.2025 mennessä.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

-Bergström, S. & Leppänen, A. 2021 (2018 käy myös) Yrityksen asiakasmarkkinointi (saatavissa e-kirjana)
-Kurssilla erikseen jaettava tehtäväkohtainen materiaali
-Videoluennot

Sisältö

Markkinoinnin peruskäsitteitä ja perusteita käsittelevä kurssikokonaisuus on jaettu kahteen osaan:
Markkinoi vaikuttavasti 1 (2op) ja Markkinoi vaikuttavasti 2 (3 op). Kurssit on toteutettu kahden markkinoinnin opettajan yhteistuotantona ja hyödyntäen muita markkinoinnin osaajia asiantuntijoina, joten saat varmasti kattavan ja monipuolisen johdatuksen markkinoinnin saloihin.

Tämän 1. kurssin aiheina on: mitä on markkinointi, osto- ja kulutuskäyttäytyminen sekä kilpailijat, kumppanit ja liiketoimintaympäristöt.

Katso kurssikokonaisuuden videoesittely: https://vimeo.com/720229943

Arviointimenetelmät

Kurssin suorittamiseksi tulee kaikki osa-alueet suorittaa hyväksytysti kurssin loppuun mennessä.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointikriteerit: arviointiasteikko hyväksytty/hylätty

Opittua käsitellään ammatillisesti riittävän haastavasta näkökulmasta. Oivallukset liitetään omiin kokemuksiin tai opittuihin teorioihin. Opiskelija osaa tehdä aiheeseen liittyviä yhteenvetoja. Keskeiset käsitteet esitetään riittävän selkeästi. Tehtävät ovat pääosin loogisia kokonaisuuksia ja niiden suhteet osataan kuvata.

Ilmoittautumisaika

15.11.2024 - 22.11.2024

Ajoitus

26.08.2024 - 04.12.2024

Opintopistemäärä

2 op

Virtuaaliosuus

2 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Liiketoiminta (LAB)

Toimipiste

Verkkokampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

20 - 50

Koulutus
  • Matkailu- ja tapahtumaliiketoiminnan koulutus
Opettaja
  • Sampo Kokkonen
Ryhmät
  • TLABTO24H
    Täydentävä osaaminen (AMK) 2024-2025, Teknologiayksikkö
  • LLTIIT24S
    Tietojenkäsittelyn koulutus 24S Lahti
  • MLABTO24H
    Täydentävä osaaminen (AMK) 2024-2025, Muotoiluinstituutti
  • HLABTO24H
    Täydentävä osaaminen (AMK) 2024-2025, Hyvinvointiyksikkö
  • LLPRHOTRA24SV
    Hotelli- ja ravintola-alan liikkeenjohdon koulutus 24SV Lappeenranta
  • TLTIPUU22S
    Puutekniikan koulutus 22S Lahti
  • LLTIMATLI24S
    Matkailu- ja tapahtumaliiketoiminnan koulutus 24S Lahti

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- hahmottaa markkinoinnin merkityksen yrityksen liiketoiminnassa
- tunnistaa asiakaslähtöisen liiketoiminnan.
- ymmärtää markkinoinnin ja asiakaslähtöisen liiketoiminnan keskeisiä käsitteitä.

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Kurssi suoritetaan 100% verkko-opiskeluna. Kurssin saa suorittaa muutoin täysin oman aikataulun mukaisesti, mutta kaikki oppimistehtävät tulee suorittaa opintojakson päättymiseen mennessä.

Kurssimateriaalit: videoluennot, kurssikirja & erikseen jaettava kurssimateriaali, verkkotentit, yksilötehtävät ja esseet.

Toteutus MOOC-alustalla: https://mooc.lab.fi/course/view.php?id=228
Kun olet ilmoittautunut kurssille, käy rekisteröitymässä MOOC-alustalle ja voit aloittaa kurssin suorittamisen oman aikataulusi mukaisesti.
(Huomaathan, että pelkkä MOOC-alustalle rekisteröinti ei riitä, vaan saadaksesi kurssisuorituksen, sinun tulee olla ilmoittaunut CampusOnlinen, avoimen AMK:n tai LABin Pepin kautta kurssille)

Tämä kurssi on tarkoitettu muille kuin LABin liiketoiminnan opiskelijoille.

Ajoitus ja läsnäolo

Ajoitus MOOC-sivuston mukaisesti. Opintojakso avautuu 26.8.2024 ja on suoritettavissa 4.12.2024 mennessä.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

-Bergström, S. & Leppänen, A. 2021 (2018 käy myös) Yrityksen asiakasmarkkinointi (saatavissa e-kirjana)
-Kurssilla erikseen jaettava tehtäväkohtainen materiaali
-Videoluennot

Sisältö

Markkinoinnin peruskäsitteitä ja perusteita käsittelevä kurssikokonaisuus on jaettu kahteen osaan:
Markkinoi vaikuttavasti 1 (2op) ja Markkinoi vaikuttavasti 2 (3 op). Kurssit on toteutettu kahden markkinoinnin opettajan yhteistuotantona ja hyödyntäen muita markkinoinnin osaajia asiantuntijoina, joten saat varmasti kattavan ja monipuolisen johdatuksen markkinoinnin saloihin.

Tämän 1. kurssin aiheina on: mitä on markkinointi, osto- ja kulutuskäyttäytyminen sekä kilpailijat, kumppanit ja liiketoimintaympäristöt.

Katso kurssikokonaisuuden videoesittely: https://vimeo.com/720229943

Arviointimenetelmät

Kurssin suorittamiseksi tulee kaikki osa-alueet suorittaa hyväksytysti kurssin loppuun mennessä.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointikriteerit: arviointiasteikko hyväksytty/hylätty

Opittua käsitellään ammatillisesti riittävän haastavasta näkökulmasta. Oivallukset liitetään omiin kokemuksiin tai opittuihin teorioihin. Opiskelija osaa tehdä aiheeseen liittyviä yhteenvetoja. Keskeiset käsitteet esitetään riittävän selkeästi. Tehtävät ovat pääosin loogisia kokonaisuuksia ja niiden suhteet osataan kuvata.

Ilmoittautumisaika

20.11.2023 - 22.04.2024

Ajoitus

08.01.2024 - 08.05.2024

Opintopistemäärä

2 op

Virtuaaliosuus

2 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Liiketoiminta (LAB)

Toimipiste

Verkkokampus

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Täydentävä osaaminen, AMK
Opettaja
  • Sampo Kokkonen
Ryhmät
  • MLABTO23H
    Täydentävä osaaminen (AMK) 2023-2024, Muotoiluinstituutti
  • HLABTO23H
    Täydentävä osaaminen (AMK) 2023-2024, Hyvinvointiyksikkö
  • TLABTO23H
    Täydentävä osaaminen (AMK) 2023-2024, Teknologiayksikkö
  • TLTIPUU22KM
    Puutekniikan koulutus 22KM Lahti

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- hahmottaa markkinoinnin merkityksen yrityksen liiketoiminnassa
- tunnistaa asiakaslähtöisen liiketoiminnan.
- ymmärtää markkinoinnin ja asiakaslähtöisen liiketoiminnan keskeisiä käsitteitä.

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Kurssi suoritetaan 100% verkko-opiskeluna. Kurssin saa suorittaa muutoin täysin oman aikataulun mukaisesti, mutta kaikki oppimistehtävät tulee suorittaa opintojakson päättymiseen mennessä.

Kurssimateriaalit: videoluennot, kurssikirja & erikseen jaettava kurssimateriaali, verkkotentit, yksilötehtävät ja esseet.

Toteutus MOOC-alustalla: https://mooc.lab.fi/
Kun olet ilmoittautunut kurssille, käy rekisteröitymässä MOOC-alustalle ja voit aloittaa kurssin suorittamisen oman aikataulusi mukaisesti.
(Huomaathan, että pelkkä MOOC-alustalle rekisteröinti ei riitä, vaan saadaksesi kurssisuorituksen, sinun tulee olla ilmoittaunut CampusOnlinen, avoimen AMK:n tai LABin Pepin kautta kurssille)

Tämä kurssi on tarkoitettu muille kuin LABin liiketoiminnan opiskelijoille.

Ajoitus ja läsnäolo

Ajoitus MOOC-sivuston mukaisesti. Opintojakso avautuu 8.1.2024 ja on suoritettavissa 8.5.2024 mennessä.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

-Bergström, S. & Leppänen, A. 2021 (2018 käy myös) Yrityksen asiakasmarkkinointi (saatavissa e-kirjana)
-Kurssilla erikseen jaettava tehtäväkohtainen materiaali
-Videoluennot

Sisältö

Markkinoinnin peruskäsitteitä ja perusteita käsittelevä kurssikokonaisuus on jaettu kahteen osaan:
Markkinoi vaikuttavasti 1 (2op) ja Markkinoi vaikuttavasti 2 (3 op). Kurssit on toteutettu kahden markkinoinnin opettajan yhteistuotantona ja hyödyntäen muita markkinoinnin osaajia asiantuntijoina, joten saat varmasti kattavan ja monipuolisen johdatuksen markkinoinnin saloihin.

Tämän 1. kurssin aiheina on: mitä on markkinointi, osto- ja kulutuskäyttäytyminen sekä kilpailijat, kumppanit ja liiketoimintaympäristöt.

Katso kurssikokonaisuuden videoesittely: https://vimeo.com/720229943

Arviointimenetelmät

Kurssin suorittamiseksi tulee kaikki osa-alueet suorittaa hyväksytysti kurssin loppuun mennessä.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointikriteerit: arviointiasteikko hyväksytty/hylätty

Opittua käsitellään ammatillisesti riittävän haastavasta näkökulmasta. Oivallukset liitetään omiin kokemuksiin tai opittuihin teorioihin. Opiskelija osaa tehdä aiheeseen liittyviä yhteenvetoja. Keskeiset käsitteet esitetään riittävän selkeästi. Tehtävät ovat pääosin loogisia kokonaisuuksia ja niiden suhteet osataan kuvata.

Ilmoittautumisaika

02.07.2023 - 22.11.2023

Ajoitus

28.08.2023 - 04.12.2023

Opintopistemäärä

2 op

Virtuaaliosuus

2 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Liiketoiminta (LAB)

Toimipiste

Verkkokampus

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Täydentävä osaaminen, AMK
Opettaja
  • Sampo Kokkonen
  • Sami Lanu
Ryhmät
  • LLTIMATLI23S
    Matkailu- ja tapahtumaliiketoiminnan koulutus 23S Lahti
  • LLABTO23-24
    Täydentävä osaaminen (AMK) 2023-2024, Liiketoimintayksikkö

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- hahmottaa markkinoinnin merkityksen yrityksen liiketoiminnassa
- tunnistaa asiakaslähtöisen liiketoiminnan.
- ymmärtää markkinoinnin ja asiakaslähtöisen liiketoiminnan keskeisiä käsitteitä.

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Kurssi suoritetaan 100% verkko-opiskeluna. Kurssin saa suorittaa muutoin täysin oman aikataulun mukaisesti, mutta kaikki oppimistehtävät tulee suorittaa opintojakson päättymiseen mennessä.

Kurssimateriaalit: videoluennot, kurssikirja & erikseen jaettava kurssimateriaali, verkkotentit, yksilötehtävät ja esseet.

Toteutus MOOC-alustalla: https://mooc.lab.fi/
Kun olet ilmoittautunut kurssille, käy rekisteröitymässä MOOC-alustalle ja voit aloittaa kurssin suorittamisen oman aikataulusi mukaisesti.
(Huomaathan, että pelkkä MOOC-alustalle rekisteröinti ei riitä, vaan saadaksesi kurssisuorituksen, sinun tulee olla ilmoittaunut CampusOnlinen, avoimen AMK:n tai LABin Pepin kautta kurssille)

Tämä kurssi on tarkoitettu muille kuin LABin liiketoiminnan opiskelijoille.

Ajoitus ja läsnäolo

Ajoitus MOOC-sivuston mukaisesti. Opintojakso avautuu 28.8.2023 ja on suoritettavissa 4.12.2023 mennessä.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

-Bergström, S. & Leppänen, A. 2021 (2018 käy) Yrityksen asiakasmarkkinointi (saatavissa e-kirjana)
-Kurssilla erikseen jaettava tehtäväkohtainen materiaali
-Videoluennot

Sisältö

Markkinoinnin peruskäsitteitä ja perusteita käsittelevä kurssikokonaisuus on jaettu kahteen osaan:
Markkinoi vaikuttavasti 1 (2op) ja Markkinoi vaikuttavasti 2 (3 op). Kurssit on toteutettu kahden markkinoinnin opettajan yhteistuotantona ja hyödyntäen muita markkinoinnin osaajia asiantuntijoina, joten saat varmasti kattavan ja monipuolisen johdatuksen markkinoinnin saloihin.

Tämän 1. kurssin aiheina on: mitä on markkinointi, osto- ja kulutuskäyttäytyminen sekä kilpailijat, kumppanit ja liiketoimintaympäristöt.

Katso kurssikokonaisuuden videoesittely: https://vimeo.com/720229943

Arviointimenetelmät

Kurssin suorittamiseksi tulee kaikki osa-alueet suorittaa hyväksytysti kurssin loppuun mennessä.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointikriteerit: arviointiasteikko hyväksytty/hylätty

Opittua käsitellään ammatillisesti riittävän haastavasta näkökulmasta. Oivallukset liitetään omiin kokemuksiin tai opittuihin teorioihin. Opiskelija osaa tehdä aiheeseen liittyviä yhteenvetoja. Keskeiset käsitteet esitetään riittävän selkeästi. Tehtävät ovat pääosin loogisia kokonaisuuksia ja niiden suhteet osataan kuvata.

Ilmoittautumisaika

21.11.2022 - 24.05.2023

Ajoitus

09.01.2023 - 24.05.2023

Opintopistemäärä

2 op

Virtuaaliosuus

2 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Liiketoiminta (LAB)

Toimipiste

Verkkokampus

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Täydentävä osaaminen, AMK
Opettaja
  • Sampo Kokkonen
  • Sami Lanu
Ryhmät
  • LLABTO23H
    Täydentävä osaaminen (AMK) 2023, Liiketoimintayksikkö

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- hahmottaa markkinoinnin merkityksen yrityksen liiketoiminnassa
- tunnistaa asiakaslähtöisen liiketoiminnan.
- ymmärtää markkinoinnin ja asiakaslähtöisen liiketoiminnan keskeisiä käsitteitä.

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Kurssi suoritetaan 100% verkko-opiskeluna. Kurssin saa suorittaa muutoin täysin oman aikataulun mukaisesti, mutta kaikki oppimistehtävät tulee suorittaa opintojakson päättymiseen mennessä.

Kurssimateriaalit: videoluennot, kurssikirja & erikseen jaettava kurssimateriaali, verkkotentit, yksilötehtävät ja esseet.

Toteutus MOOC-alustalla: https://mooc.lab.fi/
Kun olet ilmoittautunut kurssille, käy rekisteröitymässä MOOC-alustalle ja voit aloittaa kurssin suorittamisen.

Tämä kurssi on tarkoitettu muille kuin LABin liiketoiminnan opiskelijoille.

Ajoitus ja läsnäolo

Ajoitus MOOC-sivuston mukaisesti. Opintojakso avautuu 9.1.2023 ja on suoritettavissa 24.5.2023 mennessä.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

-Bergström, S. & Leppänen, A. 2021 (myös 2016 ja 2018 käyvät) Yrityksen asiakasmarkkinointi (saatavissa e-kirjana)
-Kurssilla erikseen jaettava tehtäväkohtainen materiaali
-Videoluennot

Sisältö

Markkinoinnin peruskäsitteitä ja perusteita käsittelevä kurssikokonaisuus on jaettu kahteen osaan:
Markkinoi vaikuttavasti 1 (2op) ja Markkinoi vaikuttavasti 2 (3 op). Kurssit on toteutettu kahden markkinoinnin opettajan yhteistuotantona ja hyödyntäen muita markkinoinnin osaajia asiantuntijoina, joten saat varmasti kattavan ja monipuolisen johdatuksen markkinoinnin saloihin.

Tämän 1. kurssin aiheina on: mitä on markkinointi, osto- ja kulutuskäyttäytyminen sekä kilpailijat, kumppanit ja liiketoimintaympäristöt.

Katso kurssikokonaisuuden videoesittely: https://vimeo.com/720229943

Arviointimenetelmät

Kurssin suorittamiseksi tulee kaikki osa-alueet suorittaa hyväksytysti kurssin loppuun mennessä.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointikriteerit: arviointiasteikko hyväksytty/hylätty

Opittua käsitellään ammatillisesti riittävän haastavasta näkökulmasta. Oivallukset liitetään omiin kokemuksiin tai opittuihin teorioihin. Opiskelija osaa tehdä aiheeseen liittyviä yhteenvetoja. Keskeiset käsitteet esitetään riittävän selkeästi. Tehtävät ovat pääosin loogisia kokonaisuuksia ja niiden suhteet osataan kuvata.

Ilmoittautumisaika

06.05.2022 - 30.09.2022

Ajoitus

29.08.2022 - 20.10.2022

Opintopistemäärä

2 op

Virtuaaliosuus

2 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Liiketoiminta (LAB)

Toimipiste

Verkkokampus

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Täydentävä osaaminen, AMK
Opettaja
  • Sampo Kokkonen
Ryhmät
  • MLABTO22H
    Täydentävä osaaminen (AMK) 2022-2023, Muotoiluinstituutti
  • HLABTO22H
    Täydentävä osaaminen (AMK) 2022-2023, Hyvinvointiyksikkö
  • TLTIPUU20S
    Puutekniikan koulutus 20S Lahti
  • TLABTO22H
    Täydentävä osaaminen (AMK) 2022-2023, Teknologiayksikkö
  • TLTIPUU20SM
    Puutekniikan koulutus 20SM Lahti
  • MLABAVO22S
    Avoin AMK, muotoilu, taide ja visuaalinen viestintä, syksy 2022

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- hahmottaa markkinoinnin merkityksen yrityksen liiketoiminnassa
- tunnistaa asiakaslähtöisen liiketoiminnan.
- ymmärtää markkinoinnin ja asiakaslähtöisen liiketoiminnan keskeisiä käsitteitä.

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Verkko-opiskelu 100 %. Kurssin saa suorittaa muutoin oman aikataulun mukaisesti, mutta kaikki oppimistehtävät tulee suorittaa opintojakson päättymiseen mennessä.
Videoluennot, kurssikirja & erikseen jaettava kurssimateriaali, verkkotentit, yksilötehtävät ja esseet.

Ajoitus ja läsnäolo

Ajoitus MOOC-sivuston mukaisesti. Opintojakso avautuu 29.8.2022 ja on suoritettavissa 20.10.2022 mennessä.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

-Bergström, S. & Leppänen, A. 2021 (myös 2016 ja 2018 käyvät) Yrityksen asiakasmarkkinointi (saatavissa e-kirjana)
-Kurssilla erikseen jaettava tehtäväkohtainen materiaali
-Videoluennot

Sisältö

Kurssi keskittyy markkinoinnin perusteisiin ja tämän kurssin aiheina on: mitä on markkinointi, osto- ja kulutuskäyttäytyminen, kilpailijat, kumppanit ja liiketoimintaympäristöt,

Katso kurssikokonaisuuden videoesittely: https://vimeo.com/720229943

Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen

Kurssi toteutetaan MOOC-alustalla: https://mooc.lab.fi/

Arviointimenetelmät

Kurssin suorittamiseksi tulee kaikki osa-alueet suorittaa hyväksytysti kurssin loppuun mennessä.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointikriteerit: arviointiasteikko hyväksytty/hylätty

Opittua käsitellään ammatillisesti riittävän haastavasta näkökulmasta. Oivallukset liitetään omiin kokemuksiin tai opittuihin teorioihin. Opiskelija osaa tehdä aiheeseen liittyviä yhteenvetoja. Keskeiset käsitteet esitetään riittävän selkeästi. Tehtävät ovat pääosin loogisia kokonaisuuksia ja niiden suhteet osataan kuvata.