Markkinoi vaikuttavasti 1 (2 op)
Toteutuksen tunnus: AY00CT09-3007
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
02.07.2025 - 26.11.2025
Ajoitus
11.08.2025 - 03.12.2025
Opintopistemäärä
2 op
Virtuaaliosuus
2 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketoiminta (LAB)
Toimipiste
Verkkokampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 600
Koulutus
- Matkailu- ja tapahtumaliiketoiminnan koulutus
- Täydentävä osaaminen, AMK
Opettaja
- Sampo Kokkonen
Ryhmät
-
LLTIIT25STietojenkäsittelyn koulutus 25S Lahti
-
TLABTO25-26Täydentävä osaaminen (AMK) 2025-2026, Teknologiayksikkö
-
LLPRHOTRA25SVHotelli- ja ravintola-alan liikkeenjohdon koulutus 25SV Lappeenranta
-
LLTIMATLI25SMatkailu- ja tapahtumaliiketoiminnan koulutus 25S Lahti
-
HLABTO25-26Täydentävä osaaminen (AMK) 2025-2026, Hyvinvointiyksikkö
-
TLTIPUU23SPuutekniikan koulutus 23S Lahti
-
MLABTO25-26Täydentävä osaaminen (AMK) 2025-2026, Muotoiluinstituutti
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- hahmottaa markkinoinnin merkityksen yrityksen liiketoiminnassa
- tunnistaa asiakaslähtöisen liiketoiminnan.
- ymmärtää markkinoinnin ja asiakaslähtöisen liiketoiminnan keskeisiä käsitteitä.
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Kurssi suoritetaan 100% verkko-opiskeluna. Kurssin saa suorittaa muutoin täysin oman aikataulun mukaisesti, mutta kaikki oppimistehtävät tulee suorittaa opintojakson päättymiseen mennessä.
Kurssimateriaalit: videoluennot, kurssikirja & erikseen jaettava kurssimateriaali, verkkotentit, yksilötehtävät ja esseet.
Toteutus MOOC-alustalla: https://mooc.lab.fi/course/view.php?id=268
Kun olet ilmoittautunut kurssille, käy rekisteröitymässä MOOC-alustalle ja voit aloittaa kurssin suorittamisen oman aikataulusi mukaisesti.
(Huomaathan, että pelkkä MOOC-alustalle rekisteröinti ei riitä, vaan saadaksesi kurssisuorituksen, sinun tulee olla ilmoittaunut virallisen opintojärjestelmän kautta, kuten Pepin tai LABin avoimen AMK:n kautta kurssille)
Tämä kurssi on tarkoitettu muille kuin LABin liiketoiminnan opiskelijoille.
Ajoitus ja läsnäolo
Ajoitus MOOC-sivuston mukaisesti. Opintojakso avautuu 11.8.2025 ja on suoritettavissa 3.12.2025 mennessä.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
-Bergström, S. & Leppänen, A. 2021 (2018 käy myös) Yrityksen asiakasmarkkinointi (saatavissa e-kirjana)
-Kurssilla erikseen jaettava tehtäväkohtainen materiaali
-Videoluennot
Sisältö
Markkinoinnin peruskäsitteitä ja perusteita käsittelevä kurssikokonaisuus on jaettu kahteen osaan:
Markkinoi vaikuttavasti 1 (2op) ja Markkinoi vaikuttavasti 2 (3 op). Kurssit on toteutettu kahden markkinoinnin opettajan yhteistuotantona ja hyödyntäen muita markkinoinnin osaajia asiantuntijoina, joten saat varmasti kattavan ja monipuolisen johdatuksen markkinoinnin saloihin.
Tämän 1. kurssin aiheina on: mitä on markkinointi, osto- ja kulutuskäyttäytyminen sekä kilpailijat, kumppanit ja liiketoimintaympäristöt.
Katso kurssikokonaisuuden videoesittely: https://vimeo.com/720229943
Arviointimenetelmät
Kurssin suorittamiseksi tulee kaikki osa-alueet suorittaa hyväksytysti kurssin loppuun mennessä.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointikriteerit: arviointiasteikko hyväksytty/hylätty
Opittua käsitellään ammatillisesti riittävän haastavasta näkökulmasta. Oivallukset liitetään omiin kokemuksiin tai opittuihin teorioihin. Opiskelija osaa tehdä aiheeseen liittyviä yhteenvetoja. Keskeiset käsitteet esitetään riittävän selkeästi. Tehtävät ovat pääosin loogisia kokonaisuuksia ja niiden suhteet osataan kuvata.