Siirry suoraan sisältöön

Markkinoi vaikuttavasti 1 (2 op)

Toteutuksen tunnus: AY00CT09-3006

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

20.11.2024 - 16.04.2025

Ajoitus

07.01.2025 - 23.04.2025

Opintopistemäärä

2 op

Virtuaaliosuus

2 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Liiketoiminta (LAB)

Toimipiste

Verkkokampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

20 - 600

Koulutus

  • Täydentävä osaaminen, AMK

Opettaja

  • Sampo Kokkonen

Opetusryhmät

  • Avoimen ammattikorkeakoulun kiintiö (Koko: 40. Avoin AMK: 40.)

Ryhmät

  • TLABTO24H
    Täydentävä osaaminen (AMK) 2024-2025, Teknologiayksikkö
  • MLABTO24H
    Täydentävä osaaminen (AMK) 2024-2025, Muotoiluinstituutti
  • HLABTO24H
    Täydentävä osaaminen (AMK) 2024-2025, Hyvinvointiyksikkö
  • TLTIPUU23KV
    Puutekniikan koulutus 23KV Lahti

Pienryhmät

  • Avoimen ammattikorkeakoulun kiintiö

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- hahmottaa markkinoinnin merkityksen yrityksen liiketoiminnassa
- tunnistaa asiakaslähtöisen liiketoiminnan.
- ymmärtää markkinoinnin ja asiakaslähtöisen liiketoiminnan keskeisiä käsitteitä.

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Kurssi suoritetaan 100% verkko-opiskeluna. Kurssin saa suorittaa muutoin täysin oman aikataulun mukaisesti, mutta kaikki oppimistehtävät tulee suorittaa opintojakson päättymiseen mennessä.

Kurssimateriaalit: videoluennot, kurssikirja & erikseen jaettava kurssimateriaali, verkkotentit, yksilötehtävät ja esseet.

Toteutus MOOC-alustalla: https://mooc.lab.fi/course/view.php?id=249
Kun olet ilmoittautunut kurssille, käy rekisteröitymässä MOOC-alustalle ja voit aloittaa kurssin suorittamisen oman aikataulusi mukaisesti.
(Huomaathan, että pelkkä MOOC-alustalle rekisteröinti ei riitä, vaan saadaksesi kurssisuorituksen, sinun tulee olla ilmoittaunut CampusOnlinen, avoimen AMK:n tai LABin Pepin kautta kurssille)

Tämä kurssi on tarkoitettu muille kuin LABin liiketoiminnan opiskelijoille.

Ajoitus ja läsnäolo

Ajoitus MOOC-sivuston mukaisesti. Opintojakso avautuu 7.1.2025 ja on suoritettavissa 7.5.2025 mennessä.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

-Bergström, S. & Leppänen, A. 2021 (2018 käy myös) Yrityksen asiakasmarkkinointi (saatavissa e-kirjana)
-Kurssilla erikseen jaettava tehtäväkohtainen materiaali
-Videoluennot

Sisältö

Markkinoinnin peruskäsitteitä ja perusteita käsittelevä kurssikokonaisuus on jaettu kahteen osaan:
Markkinoi vaikuttavasti 1 (2op) ja Markkinoi vaikuttavasti 2 (3 op). Kurssit on toteutettu kahden markkinoinnin opettajan yhteistuotantona ja hyödyntäen muita markkinoinnin osaajia asiantuntijoina, joten saat varmasti kattavan ja monipuolisen johdatuksen markkinoinnin saloihin.

Tämän 1. kurssin aiheina on: mitä on markkinointi, osto- ja kulutuskäyttäytyminen sekä kilpailijat, kumppanit ja liiketoimintaympäristöt.

Katso kurssikokonaisuuden videoesittely: https://vimeo.com/720229943

Arviointimenetelmät

Kurssin suorittamiseksi tulee kaikki osa-alueet suorittaa hyväksytysti kurssin loppuun mennessä.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointikriteerit: arviointiasteikko hyväksytty/hylätty

Opittua käsitellään ammatillisesti riittävän haastavasta näkökulmasta. Oivallukset liitetään omiin kokemuksiin tai opittuihin teorioihin. Opiskelija osaa tehdä aiheeseen liittyviä yhteenvetoja. Keskeiset käsitteet esitetään riittävän selkeästi. Tehtävät ovat pääosin loogisia kokonaisuuksia ja niiden suhteet osataan kuvata.