Siirry suoraan sisältöön

Tunteet ja asiakaskokemusLaajuus (2 op)

Tunnus: YL00CX08

Laajuus

2 op

Osaamistavoitteet

Opiskelija:
• ymmärtää tunteiden merkityksen asiakaskokemuksessa ja kilpailijoista erottautumisessa
• ymmärtää tunteiden vaikutuksen päätöksentekoon sekä tiedostetusti että tiedostamatta
• ymmärtää henkilöstön roolin tunnekokemuksen luomisessa
• osaa mitata tunteita ja soveltaa mittaustapoja
• osaa arvioida tunteiden merkityksen tulevaisuutta yritysten erottaumistekijänä

Ilmoittautumisaika

02.12.2024 - 04.08.2025

Ajoitus

06.01.2025 - 17.08.2025

Opintopistemäärä

2 op

Virtuaaliosuus

2 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Liiketoiminta (LAB)

Toimipiste

Verkkokampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

20 - 250

Koulutus
  • Täydentävä osaaminen, AMK
Opettaja
  • Petra Yli-Kovero
Opetusryhmät
  • Avoimen ammattikorkeakoulun kiintiö (Koko: 40. Avoin AMK: 40.)
Ryhmät
  • LLABTO24-25
    Täydentävä osaaminen (AMK) 2024-2025, Liiketoimintayksikkö
Pienryhmät
  • Avoimen ammattikorkeakoulun kiintiö

Osaamistavoitteet

Opiskelija:
• ymmärtää tunteiden merkityksen asiakaskokemuksessa ja kilpailijoista erottautumisessa
• ymmärtää tunteiden vaikutuksen päätöksentekoon sekä tiedostetusti että tiedostamatta
• ymmärtää henkilöstön roolin tunnekokemuksen luomisessa
• osaa mitata tunteita ja soveltaa mittaustapoja
• osaa arvioida tunteiden merkityksen tulevaisuutta yritysten erottaumistekijänä

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Toteutus on suunnattu kaikille YAMK-opiskelijoille, jotka ovat kiinnostuneita tunteiden vaikutuksesta asiakaskokemukseen, joko myyjän/palveluntuottajan tai asiakkaan näkökulmasta. Opiskelijalla tulisi olla jo perustiedot asiakaskokemuksen rakentumisesta hallussa, mutta aiheen teoriaa palautellaan mieleen kurssilla.

Opintojakson toteutuu itsenäisenä verkko-opintona Moodle-alustalla.

Opintojakso koostuu seuraavista osista:
OSIO 1 Tunteiden merkitys
OSIO 2 Tunteiden vaikutus asiakaskokemukseen
OSIO 3 Henkilöstön rooli tunnekokemuksessa
OSIO 4 Tunteiden mittaaminen
OSIO 5 Tunteiden tulevaisuus
Lopputentti

Kurssin suoritus rakentuu seuraavista tehtävistä:
• osiokohtaiset itseopiskelumateriaalit, joista osa on englanninkielisiä
• osiokohtaiset opintopäiväkirjatehtävät
• lopputentti

Ajoitus ja läsnäolo

Itsenäisesti suoritettava, ei ajoitettuja tapahtumia.

Suoritusmerkinnät viedään LABn Peppiin vähintään kerran kuussa.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Oppimateriaali osoitetaan opintojakson Moodle-alustalla.

Oppimisympäristö

Moodle

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

2 op = n. 55 tuntia opiskelijan työtä

Sisältö

OSIO 1 Tunteiden merkitys
OSIO 2 Tunteiden vaikutus asiakaskokemukseen
OSIO 3 Henkilöstön rooli tunnekokemuksessa
OSIO 4 Tunteiden mittaaminen
OSIO 5 Tunteiden tulevaisuus
Lopputentti

Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen

Opintopäiväkirjatehtäviä ei arvioida, niihin ei tarvitse merkitä lähdetietoja, vaan ne saavat olla hyvinkin vapaamuotoisia pohdintoja ja oivalluksia aiheesta. Huomioithan, että opintopäiväkirjatehtävät käyvät läpi TurnIt tarkistuksen.

Itseopiskelumateriaalit toimivat lopputentin aineistona, josta tulee saada vähintään arvosana 5 hyväksytyn suorituksen saamiseksi. Tentin saa tarvittaessa uusia.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Hylätty (0)

Hylätty (arviointikriteerit)
• opiskelija ei ole saavuttanut opintojakson oppimistavoitteita
• opiskelija ei ole suorittanut kurssilla annettuja itseopiskelumateriaaleja ja/tai opintopäiväkirjatehtäviä hyväksytysti
• opiskelija ei ole saanut vaadittua arvosanaa (5) lopputentistä

Arviointikriteerit: arviointiasteikko hyväksytty/hylätty

Hyväksytty (arviointikriteerit)
• opiskelija on saavuttanut opintojakson oppimistavoitteet
• opiskelija on suorittanut kurssilla annetut itseopiskelumateriaalit ja/tai opintopäiväkirjatehtävät hyväksytysti
• opiskelija on saanut vähintään arvosanan (5) lopputentistä

Ilmoittautumisaika

12.08.2024 - 02.12.2024

Ajoitus

31.08.2024 - 15.12.2024

Opintopistemäärä

2 op

Virtuaaliosuus

2 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Liiketoiminta (LAB)

Toimipiste

Verkkokampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

20 - 250

Koulutus
  • Täydentävä osaaminen, AMK
Opettaja
  • Petra Yli-Kovero
Ryhmät
  • LLABTO24-25
    Täydentävä osaaminen (AMK) 2024-2025, Liiketoimintayksikkö

Osaamistavoitteet

Opiskelija:
• ymmärtää tunteiden merkityksen asiakaskokemuksessa ja kilpailijoista erottautumisessa
• ymmärtää tunteiden vaikutuksen päätöksentekoon sekä tiedostetusti että tiedostamatta
• ymmärtää henkilöstön roolin tunnekokemuksen luomisessa
• osaa mitata tunteita ja soveltaa mittaustapoja
• osaa arvioida tunteiden merkityksen tulevaisuutta yritysten erottaumistekijänä

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Toteutus on suunnattu kaikille YAMK-opiskelijoille, jotka ovat kiinnostuneita tunteiden vaikutuksesta asiakaskokemukseen, joko myyjän/palveluntuottajan tai asiakkaan näkökulmasta. Opiskelijalla tulisi olla jo perustiedot asiakaskokemuksen rakentumisesta hallussa, mutta aiheen teoriaa palautellaan mieleen kurssilla.

Opintojakson toteutuu itsenäisenä verkko-opintona Moodle-alustalla.

Opintojakso koostuu seuraavista osista:
OSIO 1 Tunteiden merkitys
OSIO 2 Tunteiden vaikutus asiakaskokemukseen
OSIO 3 Henkilöstön rooli tunnekokemuksessa
OSIO 4 Tunteiden mittaaminen
OSIO 5 Tunteiden tulevaisuus
Lopputentti

Kurssin suoritus rakentuu seuraavista tehtävistä:
• osiokohtaiset itseopiskelumateriaalit, joista osa on englanninkielisiä
• osiokohtaiset opintopäiväkirjatehtävät
• lopputentti

Ajoitus ja läsnäolo

Itsenäisesti suoritettava, ei ajoitettuja tapahtumia.

Suoritusmerkinnät viedään LABn Peppiin vähintään kerran kuussa.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Oppimateriaali osoitetaan opintojakson Moodle-alustalla.

Oppimisympäristö

Moodle

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

2 op = n. 55 tuntia opiskelijan työtä

Sisältö

OSIO 1 Tunteiden merkitys
OSIO 2 Tunteiden vaikutus asiakaskokemukseen
OSIO 3 Henkilöstön rooli tunnekokemuksessa
OSIO 4 Tunteiden mittaaminen
OSIO 5 Tunteiden tulevaisuus
Lopputentti

Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen

Opintopäiväkirjatehtäviä ei arvioida, niihin ei tarvitse merkitä lähdetietoja, vaan ne saavat olla hyvinkin vapaamuotoisia pohdintoja ja oivalluksia aiheesta. Huomioithan, että opintopäiväkirjatehtävät käyvät läpi TurnIt tarkistuksen.

Itseopiskelumateriaalit toimivat lopputentin aineistona, josta tulee saada vähintään arvosana 5 hyväksytyn suorituksen saamiseksi. Tentin saa tarvittaessa uusia.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Hylätty (0)

Hylätty (arviointikriteerit)
• opiskelija ei ole saavuttanut opintojakson oppimistavoitteita
• opiskelija ei ole suorittanut kurssilla annettuja itseopiskelumateriaaleja ja/tai opintopäiväkirjatehtäviä hyväksytysti
• opiskelija ei ole saanut vaadittua arvosanaa (5) lopputentistä

Arviointikriteerit: arviointiasteikko hyväksytty/hylätty

Hyväksytty (arviointikriteerit)
• opiskelija on saavuttanut opintojakson oppimistavoitteet
• opiskelija on suorittanut kurssilla annetut itseopiskelumateriaalit ja/tai opintopäiväkirjatehtävät hyväksytysti
• opiskelija on saanut vähintään arvosanan (5) lopputentistä

Ilmoittautumisaika

01.08.2023 - 05.08.2024

Ajoitus

01.08.2023 - 18.08.2024

Opintopistemäärä

2 op

Virtuaaliosuus

2 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Liiketoiminta (LAB)

Toimipiste

Verkkokampus

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Täydentävä osaaminen, YAMK
Opettaja
  • Petra Yli-Kovero
Ryhmät
  • LLABTO23-24
    Täydentävä osaaminen (AMK) 2023-2024, Liiketoimintayksikkö

Osaamistavoitteet

Opiskelija:
• ymmärtää tunteiden merkityksen asiakaskokemuksessa ja kilpailijoista erottautumisessa
• ymmärtää tunteiden vaikutuksen päätöksentekoon sekä tiedostetusti että tiedostamatta
• ymmärtää henkilöstön roolin tunnekokemuksen luomisessa
• osaa mitata tunteita ja soveltaa mittaustapoja
• osaa arvioida tunteiden merkityksen tulevaisuutta yritysten erottaumistekijänä

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Toteutus on suunnattu kaikille YAMK-opiskelijoille, jotka ovat kiinnostuneita tunteiden vaikutuksesta asiakaskokemukseen, joko myyjän/palvelun tuottajan tai asiakkaan näkökulmasta. Opiskelijalla tulisi olla jo perustiedot asiakaskokemuksen rakentumisesta hallussa, mutta aiheen teoriaa palautellaan mieleen kurssilla.

Opintojakson toteutuu itsenäisenä verkko-opintona Moodle-alustalla.

Opintojakso koostuu seuraavista osista:
OSIO 1 Tunteiden merkitys
OSIO 2 Tunteiden vaikutus asiakaskokemukseen
OSIO 3 Henkilöstön rooli tunnekokemuksessa
OSIO 4 Tunteiden mittaaminen
OSIO 5 Tunteiden tulevaisuus
Lopputentti

Kurssin suoritus rakentuu seuraavista tehtävistä:
• osiokohtaiset itseopiskelumateriaalit, joista osa on englanninkielisiä
• osiokohtaiset opintopäiväkirjatehtävät
• lopputentti

Ajoitus ja läsnäolo

Itsenäisesti suoritettava, ei ajoitettuja tapahtumia.

Suoritusmerkinnät viedään Peppiin vähintään kerran kuussa. Opettaja lomalla 1.7. – 4.8.2024, arviointia ei voi saada loman aikana.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Oppimateriaali osoitetaan opintojakson Moodle-alustalla.

Oppimisympäristö

Moodle

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

2 op = n. 55 tuntia opiskelijan työtä

Sisältö

OSIO 1 Tunteiden merkitys
OSIO 2 Tunteiden vaikutus asiakaskokemukseen
OSIO 3 Henkilöstön rooli tunnekokemuksessa
OSIO 4 Tunteiden mittaaminen
OSIO 5 Tunteiden tulevaisuus
Lopputentti

Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen

Opintopäiväkirjatehtäviä ei arvioida, niihin ei tarvitse merkitä lähdetietoja, vaan ne saavat olla hyvinkin vapaamuotoisia pohdintoja ja oivalluksia aiheesta. Huomioithan, että opintopäiväkirjatehtävät käyvät läpi TurnIt tarkistuksen.

Itseopiskelumateriaalit toimivat lopputentin aineistona, josta tulee saada vähintään arvosana 5 hyväksytyn suorituksen saamiseksi. Tentin saa tarvittaessa uusia.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Hylätty (0)

Hylätty (arviointikriteerit)
• opiskelija ei ole saavuttanut opintojakson oppimistavoitteita
• opiskelija ei ole suorittanut hyväksytysti kurssilla annettuja itseopiskelumateriaaleja ja/tai opintopäiväkirjatehtäviä
• opiskelija ei ole saanut vaadittua arvosanaa (5) lopputentistä

Arviointikriteerit: arviointiasteikko hyväksytty/hylätty

Hyväksytty (arviointikriteerit)
• opiskelija on saavuttanut opintojakson oppimistavoitteet
• opiskelija on suorittanut kurssilla annetut itseopiskelumateriaalit ja/tai opintopäiväkirjatehtävät hyväksytysti
• opiskelija on saanut vähintään arvosanan (5) lopputentistä

Ilmoittautumisaika

14.04.2023 - 15.05.2023

Ajoitus

17.04.2023 - 31.05.2023

Opintopistemäärä

2 op

Virtuaaliosuus

2 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Liiketoiminta (LAB)

Toimipiste

Verkkokampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 50

Koulutus
  • Täydentävä osaaminen, AMK
Opettaja
  • Petra Yli-Kovero
Ryhmät
  • LLABTO23H
    Täydentävä osaaminen (AMK) 2023, Liiketoimintayksikkö

Osaamistavoitteet

Opiskelija:
• ymmärtää tunteiden merkityksen asiakaskokemuksessa ja kilpailijoista erottautumisessa
• ymmärtää tunteiden vaikutuksen päätöksentekoon sekä tiedostetusti että tiedostamatta
• ymmärtää henkilöstön roolin tunnekokemuksen luomisessa
• osaa mitata tunteita ja soveltaa mittaustapoja
• osaa arvioida tunteiden merkityksen tulevaisuutta yritysten erottaumistekijänä

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Toteutus on suunnattu kaikille YAMK opiskelijoille, jotka ovat kiinnostuneita tunteiden vaikutuksesta asiakaskokemukseen, joko myyjän/palvelun tuottajan tai asiakkaan näkökulmasta. Opiskelijalla olisi hyvä olla jo perustiedot asiakaskokemuksen rakentumisesta hallussa, mutta aiheen teoriaa palautellaan mieleen kurssilla kylläkin.
Opintojakson toteutuu itsenäisenä verkko-opintona Moodle-alustalla.
Opintojakso koostuu seuraavista osista:
OSIO 1 Tunteiden merkitys
OSIO 2 Tunteiden vaikutus asiakaskokemukseen
OSIO 3 Henkilöstön rooli tunnekokemuksessa
OSIO 4 Tunteiden mittaaminen
OSIO 5 Tunteiden tulevaisuus
Lopputentti / palautekysely (pilottiryhmä)
Kurssin suoritus rakentuu seuraavista tehtävistä:
• osiokohtaiset itseopiskelumateriaalit, joista osa on englannin kielisiä
• osiokohtaiset opintopäiväkirjatehtävät
• lopputentti
• pilottiryhmälle myös palaute -osio on pakollinen kurssisuorituksen saamiseksi
Pilottiryhmän tulisi suorittaa kurssi ja sen osa-alueet lopputenttiä ja palautekyselyä myöden 28.5.2023 klo 23.55 mennessä.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Oppimateriaali osoitetaan opintojakson Moodle-alustalla.

Sisältö

OSIO 1 Tunteiden merkitys
OSIO 2 Tunteiden vaikutus asiakaskokemukseen
OSIO 3 Henkilöstön rooli tunnekokemuksessa
OSIO 4 Tunteiden mittaaminen
OSIO 5 Tunteiden tulevaisuus
Lopputentti / palautekysely (pilottiryhmä)

Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen

Opintopäiväkirjatehtäviä ei arvostella, niihin ei tarvitse merkitä lähdetietoja, vaan ne saavat olla hyvinkin vapaamuotoisia pohdintoja ja oivalluksia aiheesta. Huomioithan, että opintopäiväkirjatehtävät käyvät läpi TurnIt tarkistuksen.
Itseopiskelumateriaalit toimivat lopputentin aineistona, josta tulee saada vähintään arvosana 5 hyväksytyn suorituksen saamiseksi. Tentin saa tarvittaessa uusia.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointikriteerit: arviointiasteikko hyväksytty/hylätty

Hylätty (arviointikriteerit)
• opiskelija ei ole saavuttanut opintojakson oppimistavoitteita
• opiskelija ei ole suorittanut kurssilla annettuja itseopiskelumateriaaleja ja/tai opintopäiväkirjatehtäviä
• opiskelija ei ole saanut vaadittua arvosanaa (5) lopputentistä

Hyväksytty (arviointikriteerit)
• opiskelija on saavuttanut opintojakson oppimistavoitteet
• opiskelija on suorittanut kurssilla annettut itseopiskelumateriaalit ja/tai opintopäiväkirjatehtävät
• opiskelija on saanut vähintään arvosanan (5) lopputentistä