Tunteet ja asiakaskokemusLaajuus (2 op)
Tunnus: YL00CX08
Laajuus
2 op
Osaamistavoitteet
Opiskelija:
• ymmärtää tunteiden merkityksen asiakaskokemuksessa ja kilpailijoista erottautumisessa
• ymmärtää tunteiden vaikutuksen päätöksentekoon sekä tiedostetusti että tiedostamatta
• ymmärtää henkilöstön roolin tunnekokemuksen luomisessa
• osaa mitata tunteita ja soveltaa mittaustapoja
• osaa arvioida tunteiden merkityksen tulevaisuutta yritysten erottaumistekijänä
Ilmoittautumisaika
02.12.2024 - 04.08.2025
Ajoitus
06.01.2025 - 17.08.2025
Opintopistemäärä
2 op
Virtuaaliosuus
2 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketoiminta (LAB)
Toimipiste
Verkkokampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 250
Koulutus
- Täydentävä osaaminen, AMK
Opettaja
- Petra Yli-Kovero
Opetusryhmät
- Avoimen ammattikorkeakoulun kiintiö (Koko: 40. Avoin AMK: 40.)
Ryhmät
-
LLABTO24-25Täydentävä osaaminen (AMK) 2024-2025, Liiketoimintayksikkö
Pienryhmät
- Avoimen ammattikorkeakoulun kiintiö
Osaamistavoitteet
Opiskelija:
• ymmärtää tunteiden merkityksen asiakaskokemuksessa ja kilpailijoista erottautumisessa
• ymmärtää tunteiden vaikutuksen päätöksentekoon sekä tiedostetusti että tiedostamatta
• ymmärtää henkilöstön roolin tunnekokemuksen luomisessa
• osaa mitata tunteita ja soveltaa mittaustapoja
• osaa arvioida tunteiden merkityksen tulevaisuutta yritysten erottaumistekijänä
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Toteutus on suunnattu kaikille YAMK-opiskelijoille, jotka ovat kiinnostuneita tunteiden vaikutuksesta asiakaskokemukseen, joko myyjän/palveluntuottajan tai asiakkaan näkökulmasta. Opiskelijalla tulisi olla jo perustiedot asiakaskokemuksen rakentumisesta hallussa, mutta aiheen teoriaa palautellaan mieleen kurssilla.
Opintojakson toteutuu itsenäisenä verkko-opintona Moodle-alustalla.
Opintojakso koostuu seuraavista osista:
OSIO 1 Tunteiden merkitys
OSIO 2 Tunteiden vaikutus asiakaskokemukseen
OSIO 3 Henkilöstön rooli tunnekokemuksessa
OSIO 4 Tunteiden mittaaminen
OSIO 5 Tunteiden tulevaisuus
Lopputentti
Kurssin suoritus rakentuu seuraavista tehtävistä:
• osiokohtaiset itseopiskelumateriaalit, joista osa on englanninkielisiä
• osiokohtaiset opintopäiväkirjatehtävät
• lopputentti
Ajoitus ja läsnäolo
Itsenäisesti suoritettava, ei ajoitettuja tapahtumia.
Suoritusmerkinnät viedään LABn Peppiin vähintään kerran kuussa.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Oppimateriaali osoitetaan opintojakson Moodle-alustalla.
Oppimisympäristö
Moodle
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
2 op = n. 55 tuntia opiskelijan työtä
Sisältö
OSIO 1 Tunteiden merkitys
OSIO 2 Tunteiden vaikutus asiakaskokemukseen
OSIO 3 Henkilöstön rooli tunnekokemuksessa
OSIO 4 Tunteiden mittaaminen
OSIO 5 Tunteiden tulevaisuus
Lopputentti
Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen
Opintopäiväkirjatehtäviä ei arvioida, niihin ei tarvitse merkitä lähdetietoja, vaan ne saavat olla hyvinkin vapaamuotoisia pohdintoja ja oivalluksia aiheesta. Huomioithan, että opintopäiväkirjatehtävät käyvät läpi TurnIt tarkistuksen.
Itseopiskelumateriaalit toimivat lopputentin aineistona, josta tulee saada vähintään arvosana 5 hyväksytyn suorituksen saamiseksi. Tentin saa tarvittaessa uusia.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Hylätty (0)
Hylätty (arviointikriteerit)
• opiskelija ei ole saavuttanut opintojakson oppimistavoitteita
• opiskelija ei ole suorittanut kurssilla annettuja itseopiskelumateriaaleja ja/tai opintopäiväkirjatehtäviä hyväksytysti
• opiskelija ei ole saanut vaadittua arvosanaa (5) lopputentistä
Arviointikriteerit: arviointiasteikko hyväksytty/hylätty
Hyväksytty (arviointikriteerit)
• opiskelija on saavuttanut opintojakson oppimistavoitteet
• opiskelija on suorittanut kurssilla annetut itseopiskelumateriaalit ja/tai opintopäiväkirjatehtävät hyväksytysti
• opiskelija on saanut vähintään arvosanan (5) lopputentistä
Ilmoittautumisaika
12.08.2024 - 02.12.2024
Ajoitus
31.08.2024 - 15.12.2024
Opintopistemäärä
2 op
Virtuaaliosuus
2 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketoiminta (LAB)
Toimipiste
Verkkokampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 250
Koulutus
- Täydentävä osaaminen, AMK
Opettaja
- Petra Yli-Kovero
Ryhmät
-
LLABTO24-25Täydentävä osaaminen (AMK) 2024-2025, Liiketoimintayksikkö
Osaamistavoitteet
Opiskelija:
• ymmärtää tunteiden merkityksen asiakaskokemuksessa ja kilpailijoista erottautumisessa
• ymmärtää tunteiden vaikutuksen päätöksentekoon sekä tiedostetusti että tiedostamatta
• ymmärtää henkilöstön roolin tunnekokemuksen luomisessa
• osaa mitata tunteita ja soveltaa mittaustapoja
• osaa arvioida tunteiden merkityksen tulevaisuutta yritysten erottaumistekijänä
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Toteutus on suunnattu kaikille YAMK-opiskelijoille, jotka ovat kiinnostuneita tunteiden vaikutuksesta asiakaskokemukseen, joko myyjän/palveluntuottajan tai asiakkaan näkökulmasta. Opiskelijalla tulisi olla jo perustiedot asiakaskokemuksen rakentumisesta hallussa, mutta aiheen teoriaa palautellaan mieleen kurssilla.
Opintojakson toteutuu itsenäisenä verkko-opintona Moodle-alustalla.
Opintojakso koostuu seuraavista osista:
OSIO 1 Tunteiden merkitys
OSIO 2 Tunteiden vaikutus asiakaskokemukseen
OSIO 3 Henkilöstön rooli tunnekokemuksessa
OSIO 4 Tunteiden mittaaminen
OSIO 5 Tunteiden tulevaisuus
Lopputentti
Kurssin suoritus rakentuu seuraavista tehtävistä:
• osiokohtaiset itseopiskelumateriaalit, joista osa on englanninkielisiä
• osiokohtaiset opintopäiväkirjatehtävät
• lopputentti
Ajoitus ja läsnäolo
Itsenäisesti suoritettava, ei ajoitettuja tapahtumia.
Suoritusmerkinnät viedään LABn Peppiin vähintään kerran kuussa.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Oppimateriaali osoitetaan opintojakson Moodle-alustalla.
Oppimisympäristö
Moodle
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
2 op = n. 55 tuntia opiskelijan työtä
Sisältö
OSIO 1 Tunteiden merkitys
OSIO 2 Tunteiden vaikutus asiakaskokemukseen
OSIO 3 Henkilöstön rooli tunnekokemuksessa
OSIO 4 Tunteiden mittaaminen
OSIO 5 Tunteiden tulevaisuus
Lopputentti
Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen
Opintopäiväkirjatehtäviä ei arvioida, niihin ei tarvitse merkitä lähdetietoja, vaan ne saavat olla hyvinkin vapaamuotoisia pohdintoja ja oivalluksia aiheesta. Huomioithan, että opintopäiväkirjatehtävät käyvät läpi TurnIt tarkistuksen.
Itseopiskelumateriaalit toimivat lopputentin aineistona, josta tulee saada vähintään arvosana 5 hyväksytyn suorituksen saamiseksi. Tentin saa tarvittaessa uusia.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Hylätty (0)
Hylätty (arviointikriteerit)
• opiskelija ei ole saavuttanut opintojakson oppimistavoitteita
• opiskelija ei ole suorittanut kurssilla annettuja itseopiskelumateriaaleja ja/tai opintopäiväkirjatehtäviä hyväksytysti
• opiskelija ei ole saanut vaadittua arvosanaa (5) lopputentistä
Arviointikriteerit: arviointiasteikko hyväksytty/hylätty
Hyväksytty (arviointikriteerit)
• opiskelija on saavuttanut opintojakson oppimistavoitteet
• opiskelija on suorittanut kurssilla annetut itseopiskelumateriaalit ja/tai opintopäiväkirjatehtävät hyväksytysti
• opiskelija on saanut vähintään arvosanan (5) lopputentistä
Ilmoittautumisaika
01.08.2023 - 05.08.2024
Ajoitus
01.08.2023 - 18.08.2024
Opintopistemäärä
2 op
Virtuaaliosuus
2 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketoiminta (LAB)
Toimipiste
Verkkokampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Täydentävä osaaminen, YAMK
Opettaja
- Petra Yli-Kovero
Ryhmät
-
LLABTO23-24Täydentävä osaaminen (AMK) 2023-2024, Liiketoimintayksikkö
Osaamistavoitteet
Opiskelija:
• ymmärtää tunteiden merkityksen asiakaskokemuksessa ja kilpailijoista erottautumisessa
• ymmärtää tunteiden vaikutuksen päätöksentekoon sekä tiedostetusti että tiedostamatta
• ymmärtää henkilöstön roolin tunnekokemuksen luomisessa
• osaa mitata tunteita ja soveltaa mittaustapoja
• osaa arvioida tunteiden merkityksen tulevaisuutta yritysten erottaumistekijänä
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Toteutus on suunnattu kaikille YAMK-opiskelijoille, jotka ovat kiinnostuneita tunteiden vaikutuksesta asiakaskokemukseen, joko myyjän/palvelun tuottajan tai asiakkaan näkökulmasta. Opiskelijalla tulisi olla jo perustiedot asiakaskokemuksen rakentumisesta hallussa, mutta aiheen teoriaa palautellaan mieleen kurssilla.
Opintojakson toteutuu itsenäisenä verkko-opintona Moodle-alustalla.
Opintojakso koostuu seuraavista osista:
OSIO 1 Tunteiden merkitys
OSIO 2 Tunteiden vaikutus asiakaskokemukseen
OSIO 3 Henkilöstön rooli tunnekokemuksessa
OSIO 4 Tunteiden mittaaminen
OSIO 5 Tunteiden tulevaisuus
Lopputentti
Kurssin suoritus rakentuu seuraavista tehtävistä:
• osiokohtaiset itseopiskelumateriaalit, joista osa on englanninkielisiä
• osiokohtaiset opintopäiväkirjatehtävät
• lopputentti
Ajoitus ja läsnäolo
Itsenäisesti suoritettava, ei ajoitettuja tapahtumia.
Suoritusmerkinnät viedään Peppiin vähintään kerran kuussa. Opettaja lomalla 1.7. – 4.8.2024, arviointia ei voi saada loman aikana.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Oppimateriaali osoitetaan opintojakson Moodle-alustalla.
Oppimisympäristö
Moodle
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
2 op = n. 55 tuntia opiskelijan työtä
Sisältö
OSIO 1 Tunteiden merkitys
OSIO 2 Tunteiden vaikutus asiakaskokemukseen
OSIO 3 Henkilöstön rooli tunnekokemuksessa
OSIO 4 Tunteiden mittaaminen
OSIO 5 Tunteiden tulevaisuus
Lopputentti
Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen
Opintopäiväkirjatehtäviä ei arvioida, niihin ei tarvitse merkitä lähdetietoja, vaan ne saavat olla hyvinkin vapaamuotoisia pohdintoja ja oivalluksia aiheesta. Huomioithan, että opintopäiväkirjatehtävät käyvät läpi TurnIt tarkistuksen.
Itseopiskelumateriaalit toimivat lopputentin aineistona, josta tulee saada vähintään arvosana 5 hyväksytyn suorituksen saamiseksi. Tentin saa tarvittaessa uusia.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Hylätty (0)
Hylätty (arviointikriteerit)
• opiskelija ei ole saavuttanut opintojakson oppimistavoitteita
• opiskelija ei ole suorittanut hyväksytysti kurssilla annettuja itseopiskelumateriaaleja ja/tai opintopäiväkirjatehtäviä
• opiskelija ei ole saanut vaadittua arvosanaa (5) lopputentistä
Arviointikriteerit: arviointiasteikko hyväksytty/hylätty
Hyväksytty (arviointikriteerit)
• opiskelija on saavuttanut opintojakson oppimistavoitteet
• opiskelija on suorittanut kurssilla annetut itseopiskelumateriaalit ja/tai opintopäiväkirjatehtävät hyväksytysti
• opiskelija on saanut vähintään arvosanan (5) lopputentistä
Ilmoittautumisaika
14.04.2023 - 15.05.2023
Ajoitus
17.04.2023 - 31.05.2023
Opintopistemäärä
2 op
Virtuaaliosuus
2 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketoiminta (LAB)
Toimipiste
Verkkokampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 50
Koulutus
- Täydentävä osaaminen, AMK
Opettaja
- Petra Yli-Kovero
Ryhmät
-
LLABTO23HTäydentävä osaaminen (AMK) 2023, Liiketoimintayksikkö
Osaamistavoitteet
Opiskelija:
• ymmärtää tunteiden merkityksen asiakaskokemuksessa ja kilpailijoista erottautumisessa
• ymmärtää tunteiden vaikutuksen päätöksentekoon sekä tiedostetusti että tiedostamatta
• ymmärtää henkilöstön roolin tunnekokemuksen luomisessa
• osaa mitata tunteita ja soveltaa mittaustapoja
• osaa arvioida tunteiden merkityksen tulevaisuutta yritysten erottaumistekijänä
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Toteutus on suunnattu kaikille YAMK opiskelijoille, jotka ovat kiinnostuneita tunteiden vaikutuksesta asiakaskokemukseen, joko myyjän/palvelun tuottajan tai asiakkaan näkökulmasta. Opiskelijalla olisi hyvä olla jo perustiedot asiakaskokemuksen rakentumisesta hallussa, mutta aiheen teoriaa palautellaan mieleen kurssilla kylläkin.
Opintojakson toteutuu itsenäisenä verkko-opintona Moodle-alustalla.
Opintojakso koostuu seuraavista osista:
OSIO 1 Tunteiden merkitys
OSIO 2 Tunteiden vaikutus asiakaskokemukseen
OSIO 3 Henkilöstön rooli tunnekokemuksessa
OSIO 4 Tunteiden mittaaminen
OSIO 5 Tunteiden tulevaisuus
Lopputentti / palautekysely (pilottiryhmä)
Kurssin suoritus rakentuu seuraavista tehtävistä:
• osiokohtaiset itseopiskelumateriaalit, joista osa on englannin kielisiä
• osiokohtaiset opintopäiväkirjatehtävät
• lopputentti
• pilottiryhmälle myös palaute -osio on pakollinen kurssisuorituksen saamiseksi
Pilottiryhmän tulisi suorittaa kurssi ja sen osa-alueet lopputenttiä ja palautekyselyä myöden 28.5.2023 klo 23.55 mennessä.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Oppimateriaali osoitetaan opintojakson Moodle-alustalla.
Sisältö
OSIO 1 Tunteiden merkitys
OSIO 2 Tunteiden vaikutus asiakaskokemukseen
OSIO 3 Henkilöstön rooli tunnekokemuksessa
OSIO 4 Tunteiden mittaaminen
OSIO 5 Tunteiden tulevaisuus
Lopputentti / palautekysely (pilottiryhmä)
Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen
Opintopäiväkirjatehtäviä ei arvostella, niihin ei tarvitse merkitä lähdetietoja, vaan ne saavat olla hyvinkin vapaamuotoisia pohdintoja ja oivalluksia aiheesta. Huomioithan, että opintopäiväkirjatehtävät käyvät läpi TurnIt tarkistuksen.
Itseopiskelumateriaalit toimivat lopputentin aineistona, josta tulee saada vähintään arvosana 5 hyväksytyn suorituksen saamiseksi. Tentin saa tarvittaessa uusia.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointikriteerit: arviointiasteikko hyväksytty/hylätty
Hylätty (arviointikriteerit)
• opiskelija ei ole saavuttanut opintojakson oppimistavoitteita
• opiskelija ei ole suorittanut kurssilla annettuja itseopiskelumateriaaleja ja/tai opintopäiväkirjatehtäviä
• opiskelija ei ole saanut vaadittua arvosanaa (5) lopputentistä
Hyväksytty (arviointikriteerit)
• opiskelija on saavuttanut opintojakson oppimistavoitteet
• opiskelija on suorittanut kurssilla annettut itseopiskelumateriaalit ja/tai opintopäiväkirjatehtävät
• opiskelija on saanut vähintään arvosanan (5) lopputentistä