Siirry suoraan sisältöön

Tunteet ja asiakaskokemus (2 op)

Toteutuksen tunnus: YL00CX08-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

14.04.2023 - 15.05.2023

Ajoitus

17.04.2023 - 31.05.2023

Opintopistemäärä

2 op

Virtuaaliosuus

2 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Liiketoiminta (LAB)

Toimipiste

Verkkokampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

0 - 50

Koulutus

  • Täydentävä osaaminen, AMK

Opettaja

  • Petra Yli-Kovero

Ryhmät

  • LLABTO23H
    Täydentävä osaaminen (AMK) 2023, Liiketoimintayksikkö

Osaamistavoitteet

Opiskelija:
• ymmärtää tunteiden merkityksen asiakaskokemuksessa ja kilpailijoista erottautumisessa
• ymmärtää tunteiden vaikutuksen päätöksentekoon sekä tiedostetusti että tiedostamatta
• ymmärtää henkilöstön roolin tunnekokemuksen luomisessa
• osaa mitata tunteita ja soveltaa mittaustapoja
• osaa arvioida tunteiden merkityksen tulevaisuutta yritysten erottaumistekijänä

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Toteutus on suunnattu kaikille YAMK opiskelijoille, jotka ovat kiinnostuneita tunteiden vaikutuksesta asiakaskokemukseen, joko myyjän/palvelun tuottajan tai asiakkaan näkökulmasta. Opiskelijalla olisi hyvä olla jo perustiedot asiakaskokemuksen rakentumisesta hallussa, mutta aiheen teoriaa palautellaan mieleen kurssilla kylläkin.
Opintojakson toteutuu itsenäisenä verkko-opintona Moodle-alustalla.
Opintojakso koostuu seuraavista osista:
OSIO 1 Tunteiden merkitys
OSIO 2 Tunteiden vaikutus asiakaskokemukseen
OSIO 3 Henkilöstön rooli tunnekokemuksessa
OSIO 4 Tunteiden mittaaminen
OSIO 5 Tunteiden tulevaisuus
Lopputentti / palautekysely (pilottiryhmä)
Kurssin suoritus rakentuu seuraavista tehtävistä:
• osiokohtaiset itseopiskelumateriaalit, joista osa on englannin kielisiä
• osiokohtaiset opintopäiväkirjatehtävät
• lopputentti
• pilottiryhmälle myös palaute -osio on pakollinen kurssisuorituksen saamiseksi
Pilottiryhmän tulisi suorittaa kurssi ja sen osa-alueet lopputenttiä ja palautekyselyä myöden 28.5.2023 klo 23.55 mennessä.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Oppimateriaali osoitetaan opintojakson Moodle-alustalla.

Sisältö

OSIO 1 Tunteiden merkitys
OSIO 2 Tunteiden vaikutus asiakaskokemukseen
OSIO 3 Henkilöstön rooli tunnekokemuksessa
OSIO 4 Tunteiden mittaaminen
OSIO 5 Tunteiden tulevaisuus
Lopputentti / palautekysely (pilottiryhmä)

Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen

Opintopäiväkirjatehtäviä ei arvostella, niihin ei tarvitse merkitä lähdetietoja, vaan ne saavat olla hyvinkin vapaamuotoisia pohdintoja ja oivalluksia aiheesta. Huomioithan, että opintopäiväkirjatehtävät käyvät läpi TurnIt tarkistuksen.
Itseopiskelumateriaalit toimivat lopputentin aineistona, josta tulee saada vähintään arvosana 5 hyväksytyn suorituksen saamiseksi. Tentin saa tarvittaessa uusia.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointikriteerit: arviointiasteikko hyväksytty/hylätty

Hylätty (arviointikriteerit)
• opiskelija ei ole saavuttanut opintojakson oppimistavoitteita
• opiskelija ei ole suorittanut kurssilla annettuja itseopiskelumateriaaleja ja/tai opintopäiväkirjatehtäviä
• opiskelija ei ole saanut vaadittua arvosanaa (5) lopputentistä

Hyväksytty (arviointikriteerit)
• opiskelija on saavuttanut opintojakson oppimistavoitteet
• opiskelija on suorittanut kurssilla annettut itseopiskelumateriaalit ja/tai opintopäiväkirjatehtävät
• opiskelija on saanut vähintään arvosanan (5) lopputentistä