Tunteet ja asiakaskokemus (2 op)
Toteutuksen tunnus: YL00CX08-3003
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
15.11.2024 - 02.12.2024
Ajoitus
31.08.2024 - 15.12.2024
Opintopistemäärä
2 op
Virtuaaliosuus
2 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketoiminta (LAB)
Toimipiste
Verkkokampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 250
Koulutus
- Täydentävä osaaminen, AMK
Opettaja
- Petra Yli-Kovero
Ryhmät
-
LLABTO24-25Täydentävä osaaminen (AMK) 2024-2025, Liiketoimintayksikkö
Osaamistavoitteet
Opiskelija:
• ymmärtää tunteiden merkityksen asiakaskokemuksessa ja kilpailijoista erottautumisessa
• ymmärtää tunteiden vaikutuksen päätöksentekoon sekä tiedostetusti että tiedostamatta
• ymmärtää henkilöstön roolin tunnekokemuksen luomisessa
• osaa mitata tunteita ja soveltaa mittaustapoja
• osaa arvioida tunteiden merkityksen tulevaisuutta yritysten erottaumistekijänä
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Toteutus on suunnattu kaikille YAMK-opiskelijoille, jotka ovat kiinnostuneita tunteiden vaikutuksesta asiakaskokemukseen, joko myyjän/palveluntuottajan tai asiakkaan näkökulmasta. Opiskelijalla tulisi olla jo perustiedot asiakaskokemuksen rakentumisesta hallussa, mutta aiheen teoriaa palautellaan mieleen kurssilla.
Opintojakson toteutuu itsenäisenä verkko-opintona Moodle-alustalla.
Opintojakso koostuu seuraavista osista:
OSIO 1 Tunteiden merkitys
OSIO 2 Tunteiden vaikutus asiakaskokemukseen
OSIO 3 Henkilöstön rooli tunnekokemuksessa
OSIO 4 Tunteiden mittaaminen
OSIO 5 Tunteiden tulevaisuus
Lopputentti
Kurssin suoritus rakentuu seuraavista tehtävistä:
• osiokohtaiset itseopiskelumateriaalit, joista osa on englanninkielisiä
• osiokohtaiset opintopäiväkirjatehtävät
• lopputentti
Ajoitus ja läsnäolo
Itsenäisesti suoritettava, ei ajoitettuja tapahtumia.
Suoritusmerkinnät viedään LABn Peppiin vähintään kerran kuussa.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Oppimateriaali osoitetaan opintojakson Moodle-alustalla.
Oppimisympäristö
Moodle
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
2 op = n. 55 tuntia opiskelijan työtä
Sisältö
OSIO 1 Tunteiden merkitys
OSIO 2 Tunteiden vaikutus asiakaskokemukseen
OSIO 3 Henkilöstön rooli tunnekokemuksessa
OSIO 4 Tunteiden mittaaminen
OSIO 5 Tunteiden tulevaisuus
Lopputentti
Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen
Opintopäiväkirjatehtäviä ei arvioida, niihin ei tarvitse merkitä lähdetietoja, vaan ne saavat olla hyvinkin vapaamuotoisia pohdintoja ja oivalluksia aiheesta. Huomioithan, että opintopäiväkirjatehtävät käyvät läpi TurnIt tarkistuksen.
Itseopiskelumateriaalit toimivat lopputentin aineistona, josta tulee saada vähintään arvosana 5 hyväksytyn suorituksen saamiseksi. Tentin saa tarvittaessa uusia.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Hylätty (0)
Hylätty (arviointikriteerit)
• opiskelija ei ole saavuttanut opintojakson oppimistavoitteita
• opiskelija ei ole suorittanut kurssilla annettuja itseopiskelumateriaaleja ja/tai opintopäiväkirjatehtäviä hyväksytysti
• opiskelija ei ole saanut vaadittua arvosanaa (5) lopputentistä
Arviointikriteerit: arviointiasteikko hyväksytty/hylätty
Hyväksytty (arviointikriteerit)
• opiskelija on saavuttanut opintojakson oppimistavoitteet
• opiskelija on suorittanut kurssilla annetut itseopiskelumateriaalit ja/tai opintopäiväkirjatehtävät hyväksytysti
• opiskelija on saanut vähintään arvosanan (5) lopputentistä