Siirry suoraan sisältöön

Edistynyt peliohjelmointiLaajuus (5 op)

Tunnus: AT00BY26

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- suunnitella ja toteuttaa 2d ja 3d pelejä eri pelialustoille
- käyttää hyväkseen pelimoottorien fysiikoita
- käyttää hyväkseen matematiikkaa ja fysiikkaa pelidynamiikan toteuttamisessa

Ilmoittautumisaika

06.05.2024 - 30.08.2024

Ajoitus

02.09.2024 - 13.12.2024

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Teknologia (LAB)

Toimipiste
  • Lahden kampus
  • Verkkokampus, Lahti
Opetuskielet
  • Suomi
  • Englanti
Koulutus
  • Tieto- ja viestintätekniikan koulutus
Opettaja
  • Olli Koskimaa
  • Johan Kuparinen
Opetusryhmät
  • Luennot 1 (Koko: 500. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
  • TLTITVT22K
    Tieto- ja viestintätekniikan koulutus 22K Lahti
  • TLTIICTDD24S
    Bachelor’s Degree Programme in Information and Communications Technology 24S, Double Degree, Lahti
  • TLTITVT22SV
    Tieto- ja viestintätekniikan koulutus 22SV Lahti
  • TLTIEX24S2
    Saapuvat vaihto-opiskelijat 24S, pitkät vaihdot, tietotekniikka, Lahti
Pienryhmät
  • Luennot 1

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- suunnitella ja toteuttaa 2d ja 3d pelejä eri pelialustoille
- käyttää hyväkseen pelimoottorien fysiikoita
- käyttää hyväkseen matematiikkaa ja fysiikkaa pelidynamiikan toteuttamisessa

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Sisältö: Pelimoottori Unity3d edistykselliset ominaisuudet. Opintojakso toteutetaan laboratorio työskentelynä, joka sisältää tietoiskuja, käytännön harjoituksia, itsenäistä tiedonhankintaa sekä soveltamista. Oppimisympäristö on verkossa oleva tietokone, jossa voidaan kehittää pelejä Unity3d pelimoottorilla.

Ajoitus ja läsnäolo

Opintojakso alkaa tammikuun alussa ja loppuu huhtikuussa. Laboratorioharjoitukset pidetään kerran viikossa.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Unity3d dokumentaatio ja API kuvaukset. Oppimateriaali jaetaan Moodlessa.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Osaamisen todentaminen esim. käytännön peliprojektin avulla

Sisältö

Kurssilla perehdytään Unity-pelimoottorin edistyksellisiin ominaisuuksiin. Opiskelijoilta edellytetään Unity-pellimoottorin perusteiden osaamista. Opintojakso toteutetaan laboratorio työskentelynä, joka sisältää tietoiskuja, käytännön harjoituksia, itsenäistä tiedonhankintaa sekä soveltamista. Oppimisympäristö on verkossa oleva tietokone, jossa voidaan kehittää pelejä Unity pelimoottorilla.

Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen

Ohjelmoinnin perusteet sekä Unity3d Game Programming Essentials tai vastaavat tiedot.
Toteutukselle otetaan 5 avoimen opiskelijaa

Arviointimenetelmät

Aktiivinen osallistuminen opetukseen, palautettavat harjoitustyöt

Arviointiasteikko

1-5

Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)

Osaa toteuttaa harjoitukset/peliprojektin annettujen minimivaatimusten mukaisesti

Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)

Osaa toteuttaa harjoitukset/peliprojektin annettujen vaatimusten mukaisesti ja etsii vaihtoehtoisia ratkaisuja/toteutustapoja. Käyttää monipuolisesti pelimoottorin ominaisuuksia. Lähdekoodi on siistiä ja käytettävyys hyvällä tasolla.

Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)

Osaa toteuttaa harjoitukset/peliprojektin annettujen vaatimusten mukaisesti ja ylittää asiakkaan odotukset. Etsii ja analysoi kriittisesti vaihtoehtoisia ratkaisuja/toteutustapoja. Lähdekoodi on täysin kommentoitu ja siistiä. Käytettävyys on erinomaisella tasolla. Lopputulos on visuaalisesti näyttävä

Ilmoittautumisaika

20.11.2023 - 05.01.2024

Ajoitus

08.01.2024 - 26.04.2024

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Teknologia (LAB)

Toimipiste
  • Lahden kampus
  • Verkkokampus, Lahti
Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Tieto- ja viestintätekniikan koulutus
Opettaja
  • Ismo Jakonen
  • Olli Koskimaa
Opetusryhmät
  • Luennot 1 (Koko: 500. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
  • TLTITVT22K
    Tieto- ja viestintätekniikan koulutus 22K Lahti
Pienryhmät
  • Luennot 1

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- suunnitella ja toteuttaa 2d ja 3d pelejä eri pelialustoille
- käyttää hyväkseen pelimoottorien fysiikoita
- käyttää hyväkseen matematiikkaa ja fysiikkaa pelidynamiikan toteuttamisessa

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Sisältö: Pelimoottori Unity3d edistykselliset ominaisuudet. Opintojakso toteutetaan laboratorio työskentelynä, joka sisältää tietoiskuja, käytännön harjoituksia, itsenäistä tiedonhankintaa sekä soveltamista. Oppimisympäristö on verkossa oleva tietokone, jossa voidaan kehittää pelejä Unity3d pelimoottorilla.

Ajoitus ja läsnäolo

Opintojakso alkaa tammikuun alussa ja loppuu huhtikuussa. Laboratorioharjoitukset pidetään kerran viikossa.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Unity3d dokumentaatio ja API kuvaukset. Oppimateriaali jaetaan Moodlessa.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Osaamisen todentaminen esim. käytännön peliprojektin avulla

Sisältö

Kurssilla perehdytään Unity-pelimoottorin edistyksellisiin ominaisuuksiin. Opiskelijoilta edellytetään Unity-pellimoottorin perusteiden osaamista. Opintojakso toteutetaan laboratorio työskentelynä, joka sisältää tietoiskuja, käytännön harjoituksia, itsenäistä tiedonhankintaa sekä soveltamista. Oppimisympäristö on verkossa oleva tietokone, jossa voidaan kehittää pelejä Unity pelimoottorilla.

Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen

Ohjelmoinnin perusteet sekä Unity3d Game Programming Essentials tai vastaavat tiedot.
Toteutukselle otetaan 5 avoimen opiskelijaa

Arviointimenetelmät

Aktiivinen osallistuminen opetukseen, palautettavat harjoitustyöt

Arviointiasteikko

1-5

Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)

Osaa toteuttaa harjoitukset/peliprojektin annettujen minimivaatimusten mukaisesti

Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)

Osaa toteuttaa harjoitukset/peliprojektin annettujen vaatimusten mukaisesti ja etsii vaihtoehtoisia ratkaisuja/toteutustapoja. Käyttää monipuolisesti pelimoottorin ominaisuuksia. Lähdekoodi on siistiä ja käytettävyys hyvällä tasolla.

Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)

Osaa toteuttaa harjoitukset/peliprojektin annettujen vaatimusten mukaisesti ja ylittää asiakkaan odotukset. Etsii ja analysoi kriittisesti vaihtoehtoisia ratkaisuja/toteutustapoja. Lähdekoodi on täysin kommentoitu ja siistiä. Käytettävyys on erinomaisella tasolla. Lopputulos on visuaalisesti näyttävä

Ilmoittautumisaika

15.05.2023 - 01.09.2023

Ajoitus

04.09.2023 - 15.12.2023

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Teknologia (LAB)

Toimipiste

Verkkokampus, Lahti

Opetuskielet
  • Suomi
  • Englanti
Koulutus
  • Tieto- ja viestintätekniikan koulutus
Opettaja
  • Ismo Jakonen
  • Olli Koskimaa
Opetusryhmät
  • Luennot 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
  • TLTITVT21SV
    Tieto- ja viestintätekniikan koulutus 21SV Lahti
  • TLTITVT21K
    Tieto- ja viestintätekniikan koulutus 21K Lahti
  • TLTIEX23S2
    Saapuvat vaihto-opiskelijat 23S, pitkät vaihdot, tietotekniikka, Lahti
  • TLTIICTDD23S
    Bachelor’s Degree Programme in Information and Communications Technology 23S, Double Degree, Lahti
Pienryhmät
  • Luennot 1

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- suunnitella ja toteuttaa 2d ja 3d pelejä eri pelialustoille
- käyttää hyväkseen pelimoottorien fysiikoita
- käyttää hyväkseen matematiikkaa ja fysiikkaa pelidynamiikan toteuttamisessa

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Sisältö: Pelimoottori Unity3d edistykselliset ominaisuudet. Opintojakso toteutetaan laboratorio työskentelynä, joka sisältää tietoiskuja, käytännön harjoituksia, itsenäistä tiedonhankintaa sekä soveltamista. Oppimisympäristö on verkossa oleva tietokone, jossa voidaan kehittää pelejä Unity3d pelimoottorilla.

Ajoitus ja läsnäolo

Opintojakso alkaa syyskuun alussa ja loppuu joulukuussa. Laboratorioharjoitukset pidetään kerran viikossa.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Unity3d dokumentaatio ja API kuvaukset. Oppimateriaali jaetaan Moodlessa.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Osaamisen todentaminen esim. käytännön peliprojektin avulla

Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen

Ohjelmoinnin perusteet sekä Unity3d Game Programming Essentials tai vastaavat tiedot.
Toteutukselle otetaan 5 avoimen opiskelijaa

Arviointimenetelmät

Aktiivinen osallistuminen opetukseen, palautettavat harjoitustyöt

Arviointiasteikko

1-5

Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)

Osaa toteuttaa harjoitukset/peliprojektin annettujen minimivaatimusten mukaisesti

Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)

Osaa toteuttaa harjoitukset/peliprojektin annettujen vaatimusten mukaisesti ja etsii vaihtoehtoisia ratkaisuja/toteutustapoja. Käyttää monipuolisesti pelimoottorin ominaisuuksia. Lähdekoodi on siistiä ja käytettävyys hyvällä tasolla.

Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)

Osaa toteuttaa harjoitukset/peliprojektin annettujen vaatimusten mukaisesti ja ylittää asiakkaan odotukset. Etsii ja analysoi kriittisesti vaihtoehtoisia ratkaisuja/toteutustapoja. Lähdekoodi on täysin kommentoitu ja siistiä. Käytettävyys on erinomaisella tasolla. Lopputulos on visuaalisesti näyttävä

Ilmoittautumisaika

21.11.2022 - 08.01.2023

Ajoitus

09.01.2023 - 28.04.2023

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Teknologia (LAB)

Toimipiste

Verkkokampus, Lahti

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Tieto- ja viestintätekniikan koulutus
Opettaja
  • Ismo Jakonen
  • Olli Koskimaa
Opetusryhmät
  • Luennot 1 (Koko: 500. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
  • TLTITVT21K
    Tieto- ja viestintätekniikan koulutus 21K Lahti
  • 07TVT20K
    Tieto- ja viestintätekniikan koulutus 20K, Lahti
  • TLTITVT20SV
    Tieto- ja viestintätekniikan koulutus 20SV Lahti
Pienryhmät
  • Luennot 1

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- suunnitella ja toteuttaa 2d ja 3d pelejä eri pelialustoille
- käyttää hyväkseen pelimoottorien fysiikoita
- käyttää hyväkseen matematiikkaa ja fysiikkaa pelidynamiikan toteuttamisessa

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Sisältö: Pelimoottori Unity3d edistykselliset ominaisuudet. Opintojakso toteutetaan laboratorio työskentelynä, joka sisältää tietoiskuja, käytännön harjoituksia, itsenäistä tiedonhankintaa sekä soveltamista. Oppimisympäristö on verkossa oleva tietokone, jossa voidaan kehittää pelejä Unity3d pelimoottorilla. Opintojakso alkaa syyskuun alussa ja loppuu joulukuussa. Laboratorioharjoitukset pidetään kerran viikossa.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Unity3d dokumentaatio ja API kuvaukset. Oppimateriaali jaetaan Moodlessa.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Osaamisen todentaminen esim. käytännön peliprojektin avulla

Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen

Ohjelmoinnin perusteet sekä Unity3d Game Programming Essentials tai vastaavat tiedot.
Toteutukselle otetaan 5 avoimen opiskelijaa

Arviointimenetelmät

Aktiivinen osallistuminen opetukseen, palautettavat harjoitustyöt

Arviointiasteikko

1-5

Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)

Osaa toteuttaa harjoitukset/peliprojektin annettujen minimivaatimusten mukaisesti

Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)

Osaa toteuttaa harjoitukset/peliprojektin annettujen vaatimusten mukaisesti ja etsii vaihtoehtoisia ratkaisuja/toteutustapoja. Käyttää monipuolisesti pelimoottorin ominaisuuksia. Lähdekoodi on siistiä ja käytettävyys hyvällä tasolla.

Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)

Osaa toteuttaa harjoitukset/peliprojektin annettujen vaatimusten mukaisesti ja ylittää asiakkaan odotukset. Etsii ja analysoi kriittisesti vaihtoehtoisia ratkaisuja/toteutustapoja. Lähdekoodi on täysin kommentoitu ja siistiä. Käytettävyys on erinomaisella tasolla. Lopputulos on visuaalisesti näyttävä

Ilmoittautumisaika

01.07.2022 - 04.09.2022

Ajoitus

05.09.2022 - 16.12.2022

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Teknologia (LAB)

Toimipiste

Verkkokampus, Lahti

Opetuskielet
  • Suomi
  • Englanti
Koulutus
  • Tieto- ja viestintätekniikan koulutus
  • Studies for incoming exchange students
Opettaja
  • Ismo Jakonen
  • Olli Koskimaa
Opetusryhmät
  • Luennot (Koko: 100. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
  • TLTIEX22S2
    Saapuvat vaihto-opiskelijat 22S, pitkät vaihdot, tietotekniikka, Lahti
  • 07TVT20K
    Tieto- ja viestintätekniikan koulutus 20K, Lahti
  • TLTITVT20SV
    Tieto- ja viestintätekniikan koulutus 20SV Lahti
  • TLTIICTDD22S
    Bachelor’s Degree Programme in Information and Communications Technology 22S, Double Degree, Lahti
Pienryhmät
  • Luennot

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- suunnitella ja toteuttaa 2d ja 3d pelejä eri pelialustoille
- käyttää hyväkseen pelimoottorien fysiikoita
- käyttää hyväkseen matematiikkaa ja fysiikkaa pelidynamiikan toteuttamisessa

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Sisältö: Pelimoottori Unity3d edistykselliset ominaisuudet. Opintojakso toteutetaan laboratorio työskentelynä, joka sisältää tietoiskuja, käytännön harjoituksia, itsenäistä tiedonhankintaa sekä soveltamista. Oppimisympäristö on verkossa oleva tietokone, jossa voidaan kehittää pelejä Unity3d pelimoottorilla. Opintojakso alkaa syyskuun alussa ja loppuu joulukuussa. Laboratorioharjoitukset pidetään kerran viikossa.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Unity3d dokumentaatio ja API kuvaukset. Oppimateriaali jaetaan repussa.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Osaamisen todentaminen esim. käytännön peliprojektin avulla

Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen

Ohjelmoinnin perusteet sekä Unity3d Game Programming Essentials tai vastaavat tiedot.

Arviointimenetelmät

Aktiivinen osallistuminen opetukseen, palautettavat harjoitustyöt

Arviointiasteikko

1-5

Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)

Osaa toteuttaa harjoitukset/peliprojektin annettujen minimivaatimusten mukaisesti

Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)

Osaa toteuttaa harjoitukset/peliprojektin annettujen vaatimusten mukaisesti ja etsii vaihtoehtoisia ratkaisuja/toteutustapoja. Käyttää monipuolisesti pelimoottorin ominaisuuksia. Lähdekoodi on siistiä ja käytettävyys hyvällä tasolla.

Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)

Osaa toteuttaa harjoitukset/peliprojektin annettujen vaatimusten mukaisesti ja ylittää asiakkaan odotukset. Etsii ja analysoi kriittisesti vaihtoehtoisia ratkaisuja/toteutustapoja. Lähdekoodi on täysin kommentoitu ja siistiä. Käytettävyys on erinomaisella tasolla. Lopputulos on visuaalisesti näyttävä

Ilmoittautumisaika

19.11.2021 - 09.01.2022

Ajoitus

10.01.2022 - 29.04.2022

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Teknologia (LAB)

Toimipiste

Verkkokampus, Lahti

Opetuskielet
  • Suomi
  • Englanti
Koulutus
  • Tieto- ja viestintätekniikan koulutus
Opettaja
  • Ismo Jakonen
  • Olli Koskimaa
Opetusryhmät
  • Opetus (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
  • 07TVT19K
    Tieto- ja viestintätekniikan koulutus 19K, Lahti
  • 07TVT18S
    Tieto- ja viestintätekniikan koulutus 18S, Lahti
  • 07TVT18K
    Tieto- ja viestintätekniikan koulutus 18K, Lahti
  • 07TVT19SV
    Tieto- ja viestintätekniikan koulutus 19S, verkko-opinnot, Lahti
  • 07TVT20K
    Tieto- ja viestintätekniikan koulutus 20K, Lahti
Pienryhmät
  • Opetus

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- suunnitella ja toteuttaa 2d ja 3d pelejä eri pelialustoille
- käyttää hyväkseen pelimoottorien fysiikoita
- käyttää hyväkseen matematiikkaa ja fysiikkaa pelidynamiikan toteuttamisessa

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Sisältö: Pelimoottori Unity3d edistykselliset ominaisuudet. Opintojakso toteutetaan laboratorio työskentelynä, joka sisältää tietoiskuja, käytännön harjoituksia, itsenäistä tiedonhankintaa sekä soveltamista. Oppimisympäristö on verkossa oleva tietokone, jossa voidaan kehittää pelejä Unity3d pelimoottorilla. Opintojakso alkaa syyskuun alussa ja loppuu joulukuussa. Laboratorioharjoitukset pidetään kerran viikossa.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Unity3d dokumentaatio ja API kuvaukset. Oppimateriaali jaetaan repussa.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Osaamisen todentaminen esim. käytännön peliprojektin avulla

Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen

Ohjelmoinnin perusteet sekä Unity3d Game Programming Essentials tai vastaavat tiedot.

Arviointimenetelmät

Aktiivinen osallistuminen opetukseen, palautettavat harjoitustyöt

Arviointiasteikko

1-5

Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)

Osaa toteuttaa harjoitukset/peliprojektin annettujen minimivaatimusten mukaisesti

Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)

Osaa toteuttaa harjoitukset/peliprojektin annettujen vaatimusten mukaisesti ja etsii vaihtoehtoisia ratkaisuja/toteutustapoja. Käyttää monipuolisesti pelimoottorin ominaisuuksia. Lähdekoodi on siistiä ja käytettävyys hyvällä tasolla.

Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)

Osaa toteuttaa harjoitukset/peliprojektin annettujen vaatimusten mukaisesti ja ylittää asiakkaan odotukset. Etsii ja analysoi kriittisesti vaihtoehtoisia ratkaisuja/toteutustapoja. Lähdekoodi on täysin kommentoitu ja siistiä. Käytettävyys on erinomaisella tasolla. Lopputulos on visuaalisesti näyttävä