Edistynyt peliohjelmointi (5 op)
Toteutuksen tunnus: AT00BY26-3006
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
20.11.2023 - 05.01.2024
Ajoitus
08.01.2024 - 26.04.2024
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Teknologia (LAB)
Toimipiste
- Lahden kampus
- Verkkokampus, Lahti
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Tieto- ja viestintätekniikan koulutus
Opettaja
- Ismo Jakonen
- Olli Koskimaa
Opetusryhmät
- Luennot 1 (Koko: 500. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
TLTITVT22KTieto- ja viestintätekniikan koulutus 22K Lahti
Pienryhmät
- Luennot 1
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- suunnitella ja toteuttaa 2d ja 3d pelejä eri pelialustoille
- käyttää hyväkseen pelimoottorien fysiikoita
- käyttää hyväkseen matematiikkaa ja fysiikkaa pelidynamiikan toteuttamisessa
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Sisältö: Pelimoottori Unity3d edistykselliset ominaisuudet. Opintojakso toteutetaan laboratorio työskentelynä, joka sisältää tietoiskuja, käytännön harjoituksia, itsenäistä tiedonhankintaa sekä soveltamista. Oppimisympäristö on verkossa oleva tietokone, jossa voidaan kehittää pelejä Unity3d pelimoottorilla.
Ajoitus ja läsnäolo
Opintojakso alkaa tammikuun alussa ja loppuu huhtikuussa. Laboratorioharjoitukset pidetään kerran viikossa.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Unity3d dokumentaatio ja API kuvaukset. Oppimateriaali jaetaan Moodlessa.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Osaamisen todentaminen esim. käytännön peliprojektin avulla
Sisältö
Kurssilla perehdytään Unity-pelimoottorin edistyksellisiin ominaisuuksiin. Opiskelijoilta edellytetään Unity-pellimoottorin perusteiden osaamista. Opintojakso toteutetaan laboratorio työskentelynä, joka sisältää tietoiskuja, käytännön harjoituksia, itsenäistä tiedonhankintaa sekä soveltamista. Oppimisympäristö on verkossa oleva tietokone, jossa voidaan kehittää pelejä Unity pelimoottorilla.
Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen
Ohjelmoinnin perusteet sekä Unity3d Game Programming Essentials tai vastaavat tiedot.
Toteutukselle otetaan 5 avoimen opiskelijaa
Arviointimenetelmät
Aktiivinen osallistuminen opetukseen, palautettavat harjoitustyöt
Arviointiasteikko
1-5
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
Osaa toteuttaa harjoitukset/peliprojektin annettujen minimivaatimusten mukaisesti
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
Osaa toteuttaa harjoitukset/peliprojektin annettujen vaatimusten mukaisesti ja etsii vaihtoehtoisia ratkaisuja/toteutustapoja. Käyttää monipuolisesti pelimoottorin ominaisuuksia. Lähdekoodi on siistiä ja käytettävyys hyvällä tasolla.
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
Osaa toteuttaa harjoitukset/peliprojektin annettujen vaatimusten mukaisesti ja ylittää asiakkaan odotukset. Etsii ja analysoi kriittisesti vaihtoehtoisia ratkaisuja/toteutustapoja. Lähdekoodi on täysin kommentoitu ja siistiä. Käytettävyys on erinomaisella tasolla. Lopputulos on visuaalisesti näyttävä