Siirry suoraan sisältöön

Edistynyt peliohjelmointi (5 op)

Toteutuksen tunnus: AT00BY26-3005

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

15.05.2023 - 01.09.2023

Ajoitus

04.09.2023 - 15.12.2023

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Teknologia (LAB)

Toimipiste

Verkkokampus, Lahti

Opetuskielet

  • Suomi
  • Englanti

Koulutus

  • Tieto- ja viestintätekniikan koulutus

Opettaja

  • Ismo Jakonen
  • Olli Koskimaa

Opetusryhmät

  • Luennot 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)

Ryhmät

  • TLTITVT21SV
    Tieto- ja viestintätekniikan koulutus 21SV Lahti
  • TLTITVT21K
    Tieto- ja viestintätekniikan koulutus 21K Lahti
  • TLTIEX23S2
    Saapuvat vaihto-opiskelijat 23S, pitkät vaihdot, tietotekniikka, Lahti
  • TLTIICTDD23S
    Bachelor’s Degree Programme in Information and Communications Technology 23S, Double Degree, Lahti

Pienryhmät

  • Luennot 1

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- suunnitella ja toteuttaa 2d ja 3d pelejä eri pelialustoille
- käyttää hyväkseen pelimoottorien fysiikoita
- käyttää hyväkseen matematiikkaa ja fysiikkaa pelidynamiikan toteuttamisessa

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Sisältö: Pelimoottori Unity3d edistykselliset ominaisuudet. Opintojakso toteutetaan laboratorio työskentelynä, joka sisältää tietoiskuja, käytännön harjoituksia, itsenäistä tiedonhankintaa sekä soveltamista. Oppimisympäristö on verkossa oleva tietokone, jossa voidaan kehittää pelejä Unity3d pelimoottorilla.

Ajoitus ja läsnäolo

Opintojakso alkaa syyskuun alussa ja loppuu joulukuussa. Laboratorioharjoitukset pidetään kerran viikossa.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Unity3d dokumentaatio ja API kuvaukset. Oppimateriaali jaetaan Moodlessa.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Osaamisen todentaminen esim. käytännön peliprojektin avulla

Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen

Ohjelmoinnin perusteet sekä Unity3d Game Programming Essentials tai vastaavat tiedot.
Toteutukselle otetaan 5 avoimen opiskelijaa

Arviointimenetelmät

Aktiivinen osallistuminen opetukseen, palautettavat harjoitustyöt

Arviointiasteikko

1-5

Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)

Osaa toteuttaa harjoitukset/peliprojektin annettujen minimivaatimusten mukaisesti

Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)

Osaa toteuttaa harjoitukset/peliprojektin annettujen vaatimusten mukaisesti ja etsii vaihtoehtoisia ratkaisuja/toteutustapoja. Käyttää monipuolisesti pelimoottorin ominaisuuksia. Lähdekoodi on siistiä ja käytettävyys hyvällä tasolla.

Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)

Osaa toteuttaa harjoitukset/peliprojektin annettujen vaatimusten mukaisesti ja ylittää asiakkaan odotukset. Etsii ja analysoi kriittisesti vaihtoehtoisia ratkaisuja/toteutustapoja. Lähdekoodi on täysin kommentoitu ja siistiä. Käytettävyys on erinomaisella tasolla. Lopputulos on visuaalisesti näyttävä