Edistynyt peliohjelmointi (5 op)
Toteutuksen tunnus: AT00BY26-3005
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
15.05.2023 - 01.09.2023
Ajoitus
04.09.2023 - 15.12.2023
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Teknologia (LAB)
Toimipiste
Verkkokampus, Lahti
Opetuskielet
- Suomi
- Englanti
Koulutus
- Tieto- ja viestintätekniikan koulutus
Opettaja
- Ismo Jakonen
- Olli Koskimaa
Opetusryhmät
- Luennot 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
TLTITVT21SVTieto- ja viestintätekniikan koulutus 21SV Lahti
-
TLTITVT21KTieto- ja viestintätekniikan koulutus 21K Lahti
-
TLTIEX23S2Saapuvat vaihto-opiskelijat 23S, pitkät vaihdot, tietotekniikka, Lahti
-
TLTIICTDD23SBachelor’s Degree Programme in Information and Communications Technology 23S, Double Degree, Lahti
Pienryhmät
- Luennot 1
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- suunnitella ja toteuttaa 2d ja 3d pelejä eri pelialustoille
- käyttää hyväkseen pelimoottorien fysiikoita
- käyttää hyväkseen matematiikkaa ja fysiikkaa pelidynamiikan toteuttamisessa
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Sisältö: Pelimoottori Unity3d edistykselliset ominaisuudet. Opintojakso toteutetaan laboratorio työskentelynä, joka sisältää tietoiskuja, käytännön harjoituksia, itsenäistä tiedonhankintaa sekä soveltamista. Oppimisympäristö on verkossa oleva tietokone, jossa voidaan kehittää pelejä Unity3d pelimoottorilla.
Ajoitus ja läsnäolo
Opintojakso alkaa syyskuun alussa ja loppuu joulukuussa. Laboratorioharjoitukset pidetään kerran viikossa.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Unity3d dokumentaatio ja API kuvaukset. Oppimateriaali jaetaan Moodlessa.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Osaamisen todentaminen esim. käytännön peliprojektin avulla
Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen
Ohjelmoinnin perusteet sekä Unity3d Game Programming Essentials tai vastaavat tiedot.
Toteutukselle otetaan 5 avoimen opiskelijaa
Arviointimenetelmät
Aktiivinen osallistuminen opetukseen, palautettavat harjoitustyöt
Arviointiasteikko
1-5
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
Osaa toteuttaa harjoitukset/peliprojektin annettujen minimivaatimusten mukaisesti
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
Osaa toteuttaa harjoitukset/peliprojektin annettujen vaatimusten mukaisesti ja etsii vaihtoehtoisia ratkaisuja/toteutustapoja. Käyttää monipuolisesti pelimoottorin ominaisuuksia. Lähdekoodi on siistiä ja käytettävyys hyvällä tasolla.
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
Osaa toteuttaa harjoitukset/peliprojektin annettujen vaatimusten mukaisesti ja ylittää asiakkaan odotukset. Etsii ja analysoi kriittisesti vaihtoehtoisia ratkaisuja/toteutustapoja. Lähdekoodi on täysin kommentoitu ja siistiä. Käytettävyys on erinomaisella tasolla. Lopputulos on visuaalisesti näyttävä