Markkinoi vaikuttavasti 1Laajuus (2 op)
Tunnus: AY00CT09
Laajuus
2 op
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- hahmottaa markkinoinnin merkityksen yrityksen liiketoiminnassa
- tunnistaa asiakaslähtöisen liiketoiminnan.
- ymmärtää markkinoinnin ja asiakaslähtöisen liiketoiminnan keskeisiä käsitteitä.
Ilmoittautumisaika
02.07.2024 - 22.11.2024
Ajoitus
26.08.2024 - 04.12.2024
Opintopistemäärä
2 op
Virtuaaliosuus
2 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketoiminta (LAB)
Toimipiste
Verkkokampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 50
Koulutus
- Matkailu- ja tapahtumaliiketoiminnan koulutus
Opettaja
- Sampo Kokkonen
Ryhmät
-
TLABTO24HTäydentävä osaaminen (AMK) 2024-2025, Teknologiayksikkö
-
LLTIIT24STietojenkäsittelyn koulutus 24S Lahti
-
MLABTO24HTäydentävä osaaminen (AMK) 2024-2025, Muotoiluinstituutti
-
HLABTO24HTäydentävä osaaminen (AMK) 2024-2025, Hyvinvointiyksikkö
-
LLPRHOTRA24SVHotelli- ja ravintola-alan liikkeenjohdon koulutus 24SV Lappeenranta
-
TLTIPUU22SPuutekniikan koulutus 22S Lahti
-
LLTIMATLI24SMatkailu- ja tapahtumaliiketoiminnan koulutus 24S Lahti
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- hahmottaa markkinoinnin merkityksen yrityksen liiketoiminnassa
- tunnistaa asiakaslähtöisen liiketoiminnan.
- ymmärtää markkinoinnin ja asiakaslähtöisen liiketoiminnan keskeisiä käsitteitä.
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Kurssi suoritetaan 100% verkko-opiskeluna. Kurssin saa suorittaa muutoin täysin oman aikataulun mukaisesti, mutta kaikki oppimistehtävät tulee suorittaa opintojakson päättymiseen mennessä.
Kurssimateriaalit: videoluennot, kurssikirja & erikseen jaettava kurssimateriaali, verkkotentit, yksilötehtävät ja esseet.
Toteutus MOOC-alustalla: https://mooc.lab.fi/course/view.php?id=228
Kun olet ilmoittautunut kurssille, käy rekisteröitymässä MOOC-alustalle ja voit aloittaa kurssin suorittamisen oman aikataulusi mukaisesti.
(Huomaathan, että pelkkä MOOC-alustalle rekisteröinti ei riitä, vaan saadaksesi kurssisuorituksen, sinun tulee olla ilmoittaunut CampusOnlinen, avoimen AMK:n tai LABin Pepin kautta kurssille)
Tämä kurssi on tarkoitettu muille kuin LABin liiketoiminnan opiskelijoille.
Ajoitus ja läsnäolo
Ajoitus MOOC-sivuston mukaisesti. Opintojakso avautuu 26.8.2024 ja on suoritettavissa 4.12.2024 mennessä.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
-Bergström, S. & Leppänen, A. 2021 (2018 käy myös) Yrityksen asiakasmarkkinointi (saatavissa e-kirjana)
-Kurssilla erikseen jaettava tehtäväkohtainen materiaali
-Videoluennot
Sisältö
Markkinoinnin peruskäsitteitä ja perusteita käsittelevä kurssikokonaisuus on jaettu kahteen osaan:
Markkinoi vaikuttavasti 1 (2op) ja Markkinoi vaikuttavasti 2 (3 op). Kurssit on toteutettu kahden markkinoinnin opettajan yhteistuotantona ja hyödyntäen muita markkinoinnin osaajia asiantuntijoina, joten saat varmasti kattavan ja monipuolisen johdatuksen markkinoinnin saloihin.
Tämän 1. kurssin aiheina on: mitä on markkinointi, osto- ja kulutuskäyttäytyminen sekä kilpailijat, kumppanit ja liiketoimintaympäristöt.
Katso kurssikokonaisuuden videoesittely: https://vimeo.com/720229943
Arviointimenetelmät
Kurssin suorittamiseksi tulee kaikki osa-alueet suorittaa hyväksytysti kurssin loppuun mennessä.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointikriteerit: arviointiasteikko hyväksytty/hylätty
Opittua käsitellään ammatillisesti riittävän haastavasta näkökulmasta. Oivallukset liitetään omiin kokemuksiin tai opittuihin teorioihin. Opiskelija osaa tehdä aiheeseen liittyviä yhteenvetoja. Keskeiset käsitteet esitetään riittävän selkeästi. Tehtävät ovat pääosin loogisia kokonaisuuksia ja niiden suhteet osataan kuvata.
Ilmoittautumisaika
20.11.2023 - 22.04.2024
Ajoitus
08.01.2024 - 08.05.2024
Opintopistemäärä
2 op
Virtuaaliosuus
2 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketoiminta (LAB)
Toimipiste
Verkkokampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Täydentävä osaaminen, AMK
Opettaja
- Sampo Kokkonen
Ryhmät
-
MLABTO23HTäydentävä osaaminen (AMK) 2023-2024, Muotoiluinstituutti
-
HLABTO23HTäydentävä osaaminen (AMK) 2023-2024, Hyvinvointiyksikkö
-
TLABTO23HTäydentävä osaaminen (AMK) 2023-2024, Teknologiayksikkö
-
TLTIPUU22KMPuutekniikan koulutus 22KM Lahti
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- hahmottaa markkinoinnin merkityksen yrityksen liiketoiminnassa
- tunnistaa asiakaslähtöisen liiketoiminnan.
- ymmärtää markkinoinnin ja asiakaslähtöisen liiketoiminnan keskeisiä käsitteitä.
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Kurssi suoritetaan 100% verkko-opiskeluna. Kurssin saa suorittaa muutoin täysin oman aikataulun mukaisesti, mutta kaikki oppimistehtävät tulee suorittaa opintojakson päättymiseen mennessä.
Kurssimateriaalit: videoluennot, kurssikirja & erikseen jaettava kurssimateriaali, verkkotentit, yksilötehtävät ja esseet.
Toteutus MOOC-alustalla: https://mooc.lab.fi/
Kun olet ilmoittautunut kurssille, käy rekisteröitymässä MOOC-alustalle ja voit aloittaa kurssin suorittamisen oman aikataulusi mukaisesti.
(Huomaathan, että pelkkä MOOC-alustalle rekisteröinti ei riitä, vaan saadaksesi kurssisuorituksen, sinun tulee olla ilmoittaunut CampusOnlinen, avoimen AMK:n tai LABin Pepin kautta kurssille)
Tämä kurssi on tarkoitettu muille kuin LABin liiketoiminnan opiskelijoille.
Ajoitus ja läsnäolo
Ajoitus MOOC-sivuston mukaisesti. Opintojakso avautuu 8.1.2024 ja on suoritettavissa 8.5.2024 mennessä.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
-Bergström, S. & Leppänen, A. 2021 (2018 käy myös) Yrityksen asiakasmarkkinointi (saatavissa e-kirjana)
-Kurssilla erikseen jaettava tehtäväkohtainen materiaali
-Videoluennot
Sisältö
Markkinoinnin peruskäsitteitä ja perusteita käsittelevä kurssikokonaisuus on jaettu kahteen osaan:
Markkinoi vaikuttavasti 1 (2op) ja Markkinoi vaikuttavasti 2 (3 op). Kurssit on toteutettu kahden markkinoinnin opettajan yhteistuotantona ja hyödyntäen muita markkinoinnin osaajia asiantuntijoina, joten saat varmasti kattavan ja monipuolisen johdatuksen markkinoinnin saloihin.
Tämän 1. kurssin aiheina on: mitä on markkinointi, osto- ja kulutuskäyttäytyminen sekä kilpailijat, kumppanit ja liiketoimintaympäristöt.
Katso kurssikokonaisuuden videoesittely: https://vimeo.com/720229943
Arviointimenetelmät
Kurssin suorittamiseksi tulee kaikki osa-alueet suorittaa hyväksytysti kurssin loppuun mennessä.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointikriteerit: arviointiasteikko hyväksytty/hylätty
Opittua käsitellään ammatillisesti riittävän haastavasta näkökulmasta. Oivallukset liitetään omiin kokemuksiin tai opittuihin teorioihin. Opiskelija osaa tehdä aiheeseen liittyviä yhteenvetoja. Keskeiset käsitteet esitetään riittävän selkeästi. Tehtävät ovat pääosin loogisia kokonaisuuksia ja niiden suhteet osataan kuvata.
Ilmoittautumisaika
02.07.2023 - 22.11.2023
Ajoitus
28.08.2023 - 04.12.2023
Opintopistemäärä
2 op
Virtuaaliosuus
2 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketoiminta (LAB)
Toimipiste
Verkkokampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Täydentävä osaaminen, AMK
Opettaja
- Sampo Kokkonen
- Sami Lanu
Ryhmät
-
LLTIMATLI23SMatkailu- ja tapahtumaliiketoiminnan koulutus 23S Lahti
-
LLABTO23-24Täydentävä osaaminen (AMK) 2023-2024, Liiketoimintayksikkö
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- hahmottaa markkinoinnin merkityksen yrityksen liiketoiminnassa
- tunnistaa asiakaslähtöisen liiketoiminnan.
- ymmärtää markkinoinnin ja asiakaslähtöisen liiketoiminnan keskeisiä käsitteitä.
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Kurssi suoritetaan 100% verkko-opiskeluna. Kurssin saa suorittaa muutoin täysin oman aikataulun mukaisesti, mutta kaikki oppimistehtävät tulee suorittaa opintojakson päättymiseen mennessä.
Kurssimateriaalit: videoluennot, kurssikirja & erikseen jaettava kurssimateriaali, verkkotentit, yksilötehtävät ja esseet.
Toteutus MOOC-alustalla: https://mooc.lab.fi/
Kun olet ilmoittautunut kurssille, käy rekisteröitymässä MOOC-alustalle ja voit aloittaa kurssin suorittamisen oman aikataulusi mukaisesti.
(Huomaathan, että pelkkä MOOC-alustalle rekisteröinti ei riitä, vaan saadaksesi kurssisuorituksen, sinun tulee olla ilmoittaunut CampusOnlinen, avoimen AMK:n tai LABin Pepin kautta kurssille)
Tämä kurssi on tarkoitettu muille kuin LABin liiketoiminnan opiskelijoille.
Ajoitus ja läsnäolo
Ajoitus MOOC-sivuston mukaisesti. Opintojakso avautuu 28.8.2023 ja on suoritettavissa 4.12.2023 mennessä.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
-Bergström, S. & Leppänen, A. 2021 (2018 käy) Yrityksen asiakasmarkkinointi (saatavissa e-kirjana)
-Kurssilla erikseen jaettava tehtäväkohtainen materiaali
-Videoluennot
Sisältö
Markkinoinnin peruskäsitteitä ja perusteita käsittelevä kurssikokonaisuus on jaettu kahteen osaan:
Markkinoi vaikuttavasti 1 (2op) ja Markkinoi vaikuttavasti 2 (3 op). Kurssit on toteutettu kahden markkinoinnin opettajan yhteistuotantona ja hyödyntäen muita markkinoinnin osaajia asiantuntijoina, joten saat varmasti kattavan ja monipuolisen johdatuksen markkinoinnin saloihin.
Tämän 1. kurssin aiheina on: mitä on markkinointi, osto- ja kulutuskäyttäytyminen sekä kilpailijat, kumppanit ja liiketoimintaympäristöt.
Katso kurssikokonaisuuden videoesittely: https://vimeo.com/720229943
Arviointimenetelmät
Kurssin suorittamiseksi tulee kaikki osa-alueet suorittaa hyväksytysti kurssin loppuun mennessä.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointikriteerit: arviointiasteikko hyväksytty/hylätty
Opittua käsitellään ammatillisesti riittävän haastavasta näkökulmasta. Oivallukset liitetään omiin kokemuksiin tai opittuihin teorioihin. Opiskelija osaa tehdä aiheeseen liittyviä yhteenvetoja. Keskeiset käsitteet esitetään riittävän selkeästi. Tehtävät ovat pääosin loogisia kokonaisuuksia ja niiden suhteet osataan kuvata.
Ilmoittautumisaika
21.11.2022 - 24.05.2023
Ajoitus
09.01.2023 - 24.05.2023
Opintopistemäärä
2 op
Virtuaaliosuus
2 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketoiminta (LAB)
Toimipiste
Verkkokampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Täydentävä osaaminen, AMK
Opettaja
- Sampo Kokkonen
- Sami Lanu
Ryhmät
-
LLABTO23HTäydentävä osaaminen (AMK) 2023, Liiketoimintayksikkö
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- hahmottaa markkinoinnin merkityksen yrityksen liiketoiminnassa
- tunnistaa asiakaslähtöisen liiketoiminnan.
- ymmärtää markkinoinnin ja asiakaslähtöisen liiketoiminnan keskeisiä käsitteitä.
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Kurssi suoritetaan 100% verkko-opiskeluna. Kurssin saa suorittaa muutoin täysin oman aikataulun mukaisesti, mutta kaikki oppimistehtävät tulee suorittaa opintojakson päättymiseen mennessä.
Kurssimateriaalit: videoluennot, kurssikirja & erikseen jaettava kurssimateriaali, verkkotentit, yksilötehtävät ja esseet.
Toteutus MOOC-alustalla: https://mooc.lab.fi/
Kun olet ilmoittautunut kurssille, käy rekisteröitymässä MOOC-alustalle ja voit aloittaa kurssin suorittamisen.
Tämä kurssi on tarkoitettu muille kuin LABin liiketoiminnan opiskelijoille.
Ajoitus ja läsnäolo
Ajoitus MOOC-sivuston mukaisesti. Opintojakso avautuu 9.1.2023 ja on suoritettavissa 24.5.2023 mennessä.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
-Bergström, S. & Leppänen, A. 2021 (myös 2016 ja 2018 käyvät) Yrityksen asiakasmarkkinointi (saatavissa e-kirjana)
-Kurssilla erikseen jaettava tehtäväkohtainen materiaali
-Videoluennot
Sisältö
Markkinoinnin peruskäsitteitä ja perusteita käsittelevä kurssikokonaisuus on jaettu kahteen osaan:
Markkinoi vaikuttavasti 1 (2op) ja Markkinoi vaikuttavasti 2 (3 op). Kurssit on toteutettu kahden markkinoinnin opettajan yhteistuotantona ja hyödyntäen muita markkinoinnin osaajia asiantuntijoina, joten saat varmasti kattavan ja monipuolisen johdatuksen markkinoinnin saloihin.
Tämän 1. kurssin aiheina on: mitä on markkinointi, osto- ja kulutuskäyttäytyminen sekä kilpailijat, kumppanit ja liiketoimintaympäristöt.
Katso kurssikokonaisuuden videoesittely: https://vimeo.com/720229943
Arviointimenetelmät
Kurssin suorittamiseksi tulee kaikki osa-alueet suorittaa hyväksytysti kurssin loppuun mennessä.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointikriteerit: arviointiasteikko hyväksytty/hylätty
Opittua käsitellään ammatillisesti riittävän haastavasta näkökulmasta. Oivallukset liitetään omiin kokemuksiin tai opittuihin teorioihin. Opiskelija osaa tehdä aiheeseen liittyviä yhteenvetoja. Keskeiset käsitteet esitetään riittävän selkeästi. Tehtävät ovat pääosin loogisia kokonaisuuksia ja niiden suhteet osataan kuvata.
Ilmoittautumisaika
06.05.2022 - 30.09.2022
Ajoitus
29.08.2022 - 20.10.2022
Opintopistemäärä
2 op
Virtuaaliosuus
2 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketoiminta (LAB)
Toimipiste
Verkkokampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Täydentävä osaaminen, AMK
Opettaja
- Sampo Kokkonen
Ryhmät
-
MLABTO22HTäydentävä osaaminen (AMK) 2022-2023, Muotoiluinstituutti
-
HLABTO22HTäydentävä osaaminen (AMK) 2022-2023, Hyvinvointiyksikkö
-
TLTIPUU20SPuutekniikan koulutus 20S Lahti
-
TLABTO22HTäydentävä osaaminen (AMK) 2022-2023, Teknologiayksikkö
-
TLTIPUU20SMPuutekniikan koulutus 20SM Lahti
-
MLABAVO22SAvoin AMK, muotoilu, taide ja visuaalinen viestintä, syksy 2022
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- hahmottaa markkinoinnin merkityksen yrityksen liiketoiminnassa
- tunnistaa asiakaslähtöisen liiketoiminnan.
- ymmärtää markkinoinnin ja asiakaslähtöisen liiketoiminnan keskeisiä käsitteitä.
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Verkko-opiskelu 100 %. Kurssin saa suorittaa muutoin oman aikataulun mukaisesti, mutta kaikki oppimistehtävät tulee suorittaa opintojakson päättymiseen mennessä.
Videoluennot, kurssikirja & erikseen jaettava kurssimateriaali, verkkotentit, yksilötehtävät ja esseet.
Ajoitus ja läsnäolo
Ajoitus MOOC-sivuston mukaisesti. Opintojakso avautuu 29.8.2022 ja on suoritettavissa 20.10.2022 mennessä.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
-Bergström, S. & Leppänen, A. 2021 (myös 2016 ja 2018 käyvät) Yrityksen asiakasmarkkinointi (saatavissa e-kirjana)
-Kurssilla erikseen jaettava tehtäväkohtainen materiaali
-Videoluennot
Sisältö
Kurssi keskittyy markkinoinnin perusteisiin ja tämän kurssin aiheina on: mitä on markkinointi, osto- ja kulutuskäyttäytyminen, kilpailijat, kumppanit ja liiketoimintaympäristöt,
Katso kurssikokonaisuuden videoesittely: https://vimeo.com/720229943
Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen
Kurssi toteutetaan MOOC-alustalla: https://mooc.lab.fi/
Arviointimenetelmät
Kurssin suorittamiseksi tulee kaikki osa-alueet suorittaa hyväksytysti kurssin loppuun mennessä.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointikriteerit: arviointiasteikko hyväksytty/hylätty
Opittua käsitellään ammatillisesti riittävän haastavasta näkökulmasta. Oivallukset liitetään omiin kokemuksiin tai opittuihin teorioihin. Opiskelija osaa tehdä aiheeseen liittyviä yhteenvetoja. Keskeiset käsitteet esitetään riittävän selkeästi. Tehtävät ovat pääosin loogisia kokonaisuuksia ja niiden suhteet osataan kuvata.