Sosiaali- ja terveysalan koulutus (ylempi AMK), Sosiaali- ja terveysalan palvelumuotoilu (2022, 2023)
Sosionomi (ylempi AMK)
Fysioterapeutti (ylempi AMK)
Ensihoitaja (ylempi AMK)
Terveydenhoitaja (ylempi AMK)
Sosiaali- ja terveysala (ylempi AMK), sosiaali- ja terveysalan palvelumuotoilu 23K, verkko-opinnot
Sosiaali- ja terveysala (ylempi AMK), sosiaali- ja terveysalan palvelumuotoilu 22K, Lahti
Ilmoittautumisaika
06.05.2024 - 30.08.2024
Ajoitus
23.09.2024 - 23.10.2024
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Hyvinvointi (LAB)
Toimipiste
Verkkokampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 45
Koulutus
- Sosiaali- ja terveysalan koulutus (ylempi AMK), Sosiaali- ja terveysalan palvelumuotoilu (2022, 2023)
Opettaja
- Tuija Rinkinen
- Taina Anttonen
Opetusryhmät
- Verkkoluento 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
HLTIYSTD24SVSosiaali- ja terveyspalvelujen digiasiantuntija (YAMK) 24SV Lahti
Pienryhmät
- Verkkoluento 1
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- hankkia tietoa ja arvioida tiedon luotettavuutta ja hyödynnettävyyttä
- arvioida kriittisesti tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan tieteellisen ja tutkimuseettisen toiminnan käytäntöjä
- valita relevantin menetelmällisen lähestymistavan tutkimus- ja kehittämis- ja innovaatiotoiminnassa
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Opintojakso on tarkoitettu ainoastaan ryhmälle: HLTIYSTD24SV Sosiaali- ja terveyspalvelujen digiasiantuntija (YAMK) 24SV Lahti.
Opintojakso sisältää 2 opetuspäivää Zoomissa.
Oppimisympäristö: Moodle
Opetusmenetelmät: luennot, itsenäinen opiskelu, tiimityöt, verkkoluennot/Podcastit,
Ajoitus ja läsnäolo
Opintojakson kulku:
Moodle ja ennakkotehtävät avautuvat 23.8.2024.
Ennakkotehtävä 1: Tiedonhallinta ja tiedon käyttö -osaamisen testi.
Ensimmäinen opetuspäivä 23.9.2024 klo 9-16.
Ennakkotehtävä 2: tutkimuksen ja kehittämisen lähestymistavat videot/podcastit.
Toinen opetuspäivä 23.10.2024 klo 9-16.
Opintojaksotehtävä (analyysitehtävä) palautus 6.11.2024 mennessä Moodleen
Verkkotentti: tutkimuksen ja kehittämisen eettiset periaatteet sekä tieteellinen tieto 23.10.-6.11.2024.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Opintojakson materiaali Moodlessa.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Opintojaksolle ei ole valinnaisia suoritustapoja.
Uusintamahdollisuudet
Opintojakson hylätyn osaamisen testin ja kirjallisen tehtävän voi uusia kaksi kertaa vuoden aikana opintojakson päättymisestä ja arvosanan voi korottaa kerran vuoden kuluessa opintojakson päättymisestä Labin tutkintosäännön mukaisesti.
Oppimisympäristö
Moodle ja Zoom.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Viisi (5) opintopistettä vastaa 135 opiskelijatyötuntia.
Sisältö
Tutkimuksen ja kehittämisen eettiset periaatteet, tiedon hankinta, tieteellinen tieto, opinnäytetyön prosessi ja käytänteet Labin Hyvinvointiyksikössä, tutkimuksen ja kehittämisen lähestymistavat.
Arviointimenetelmät
Hyväksytty osaamisen testi
Ennakkohtehtävä 2
Analyysitehtävä (arviointi 0-5, painoarvo 40% arvosanasta)
Tentti (arviointi 0-5, painoarvo 60% arvosanasta)
Arviointiasteikko
1-5
Hylätty (0)
Opiskelija ei ole tehnyt hyväksytysti osaamisen testiä eikä analyysitehtävää.
Verkkotentti on hylätty, kun vastauksista < 50%
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija osaa
- hankkia tietoa
- tunnistaa tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan tieteellisen ja tutkimuseettisen toiminnan käytäntöjä
- valita relevantin menetelmällisen lähestymistavan tutkimus- ja kehittämis- ja innovaatiotoiminnassa
Opiskelijan suorituspisteet verkkotentissä ovat
- 50-59 % oikein = arvosana 1
- 60-69 % oikein = arvosana 2
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija osaa
- hankkia tietoa ja arvioida tiedon luotettavuutta ja hyödynnettävyyttä.
- arvioida tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan tieteellisen ja tutkimuseettisen toiminnan käytäntöjä
- valita ja soveltaa relevantin menetelmällisen lähestymistavan tutkimus- ja kehittämis- ja innovaatiotoiminnassa ja perustella sitä menetelmäkirjallisuuden avulla.
Opiskelijan suorituspisteet verkkotentissä ovat
- 70-79 % oikein = arvosana 3
- 80-89 % oikein = arvosana 4
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija osaa
- hankkia tietoa ja arvioida kriittisesti tiedon luotettavuutta ja hyödynnettävyyttä.
- arvioida kriittisesti ja soveltaa perustellusti tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan tieteellisen ja tutkimuseettisen toiminnan käytäntöjä
- valita ja soveltaa relevantin menetelmällisen lähestymistavan tutkimus- ja kehittämis- ja innovaatiotoiminnassa ja perustella sitä asiantuntevasti ja monipuolisesti menetelmäkirjallisuuden avulla.
Opiskelijan suorituspisteet verkkotentissä ovat
- 90-100 % oikein = arvosana 5
Ilmoittautumisaika
06.05.2024 - 30.08.2024
Ajoitus
22.08.2024 - 18.11.2024
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Hyvinvointi (LAB)
Toimipiste
Verkkokampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 50
Koulutus
- Sosiaali- ja terveysalan koulutus (ylempi AMK), Sosiaali- ja terveysalan palvelumuotoilu (2022, 2023)
Opettaja
- Jaana Mantela
- Elina Kosonen
Opetusryhmät
- Verkkoluento (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
HLTIYSOLAPE24SVLapsi- ja perhepalveluiden kehittäminen (YAMK) 24SV Lahti
Pienryhmät
- Verkkoluento
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- hankkia tietoa ja arvioida tiedon luotettavuutta ja hyödynnettävyyttä
- arvioida kriittisesti tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan tieteellisen ja tutkimuseettisen toiminnan käytäntöjä
- valita relevantin menetelmällisen lähestymistavan tutkimus- ja kehittämis- ja innovaatiotoiminnassa
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Opintojakso sisältää 2 opetuspäivää Zoomissa.
Oppimisympäristö: Moodle
Opetusmenetelmät: verkkoluennot, itsenäinen opiskelu, tentti, ryhmätyöt, videoluennot/Podcastit,
Ajoitus ja läsnäolo
Opintojakson kulku:
Moodle ja ennakkotehtävät avautuvat 22.8.2024
Ennakkotehtävä 1: Tiedonhallinta ja tiedon käyttö -osaamisen testi
Ensimmäinen kontaktipäivä 23.9 klo 9-16 (opinnäytetyöinfo),
Ennakkotehtävä 2: tutkimuksen ja kehittämisen lähestymistavat videot/podcastit.
Toinen kontaktipäivä 4.11.2024 klo 9-16
Opintojaksotehtävä (analyysitehtävä) palautus 18.11.2024 mennessä Moodleen
Verkkotentti: tutkimuksen ja kehittämisen eettiset periaatteet sekä tieteellinen tieto vko 43-44
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Opintojakson materiaali Moodlessa
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Opintojaksolle ei ole valinnaisia suoritustapoja
Uusintamahdollisuudet
Opintojakson hylätyn osaamisen testin ja kirjallisen tehtävän voi uusia kaksi kertaa vuoden aikana opintojakson päättymisestä ja arvosanan voi korottaa kerran vuoden kuluessa opintojakson päättymisestä Labin tutkintosäännön mukaisesti.
Oppimisympäristö
Moodle ja Zoom.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojakson kulku:
Moodle ja ennakkotehtävät avautuvat 22.8.2024
Ennakkotehtävä 1: Tiedonhallinta ja tiedon käyttö -osaamisen testi
Ensimmäinen kontaktipäivä 23.9 klo 9-16 (opinnäytetyöinfo),
Ennakkotehtävä 2: tutkimuksen ja kehittämisen lähestymistavat videot/podcastit.
Toinen kontaktipäivä 4.11.2024 klo 9-16
Opintojaksotehtävä (analyysitehtävä) palautus 18.11.2024 mennessä Moodleen
Verkkotentti: tutkimuksen ja kehittämisen eettiset periaatteet sekä tieteellinen tieto vko 43-44
Sisältö
Tutkimuksen ja kehittämisen eettiset periaatteet, tiedon hankinta, tieteellinen tieto, opinnäytetyön prosessi ja käytänteet Labin Hyvinvointiyksikössä, tutkimuksen ja kehittämisen lähestymistavat
Arviointimenetelmät
Hyväksytty osaamisen testi
Välitehtävä
Analyysitehtävä
Arviointiasteikko
1-5
Hylätty (0)
Opiskelija ei ole tehnyt hyväksytysti osaamisen testiä eikä analyysitehtävää.
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija osaa
- hankkia tietoa
- tunnistaa tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan tieteellisen ja tutkimuseettisen toiminnan käytäntöjä
- valita relevantin menetelmällisen lähestymistavan tutkimus- ja kehittämis- ja innovaatiotoiminnassa
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija osaa
- hankkia tietoa ja arvioida tiedon luotettavuutta ja hyödynnettävyyttä.
- arvioida tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan tieteellisen ja tutkimuseettisen toiminnan käytäntöjä
- valita ja soveltaa relevantin menetelmällisen lähestymistavan tutkimus- ja kehittämis- ja innovaatiotoiminnassa ja perustella sitä menetelmäkirjallisuuden avulla.
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija osaa
- hankkia tietoa ja arvioida kriittisesti tiedon luotettavuutta ja hyödynnettävyyttä.
- arvioida kriittisesti ja soveltaa perustellusti tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan tieteellisen ja tutkimuseettisen toiminnan käytäntöjä
- valita ja soveltaa relevantin menetelmällisen lähestymistavan tutkimus- ja kehittämis- ja innovaatiotoiminnassa ja perustella sitä asiantuntevasti ja monipuolisesti menetelmäkirjallisuuden avulla.
Ilmoittautumisaika
06.05.2024 - 30.08.2024
Ajoitus
23.08.2024 - 26.11.2024
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Hyvinvointi (LAB)
Toimipiste
Verkkokampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Sosiaali- ja terveysalan koulutus (ylempi AMK), Sosiaali- ja terveysalan palvelumuotoilu (2022, 2023)
Opettaja
- Juha Roslakka
- Aki Rintala
- Sari Soutukorva
- Minna Mukka
Opetusryhmät
- Verkkoluento (Koko: 1. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
HLTIYKUNLI24SVKuntoutuksen ja liikunnan integraatio (YAMK) 24SV Lahti
Pienryhmät
- Verkkoluento
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- hankkia tietoa ja arvioida tiedon luotettavuutta ja hyödynnettävyyttä
- arvioida kriittisesti tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan tieteellisen ja tutkimuseettisen toiminnan käytäntöjä
- valita relevantin menetelmällisen lähestymistavan tutkimus- ja kehittämis- ja innovaatiotoiminnassa
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Opintojakso on tarkoitettu ainoastaan ryhmälle: HLTIYKUNLI23SV
Oppimisympäristö: Moodle
Opetusmenetelmät: luennot, itsenäinen opiskelu, tiimityöt, verkkoluennot/podcastit
Ajoitus ja läsnäolo
Opetukset:
Lähiopetus kampuksellla 23.8 klo 14.30-16
Hybridiopetus (opetukseen on mahdollista osallistua joko verkossa tai kampuksella):
23.9 klo 13-16
15.10 klo 14-16.30
26.11 klo 16-17
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Opintojakson materiaali Moodlessa.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Opintojaksolle ei ole valinnaisia suoritustapoja.
Uusintamahdollisuudet
Opintojakson hylätyn osaamisen testin ja kirjallisen tehtävän voi uusia kaksi kertaa vuoden aikana opintojakson päättymisestä ja arvosanan voi korottaa kerran vuoden kuluessa opintojakson päättymisestä Labin tutkintosäännön mukaisesti.
Oppimisympäristö
Lähiopetus ja verkko-oppimisympäristö.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Viisi (5) opintopistettä vastaa 135 opiskelijatyötuntia.
Sisältö
Tutkimuksen ja kehittämisen eettiset periaatteet, tiedon hankinta, tieteellinen tieto, opinnäytetyön prosessi ja käytänteet Labin Hyvinvointiyksikössä, tutkimuksen ja kehittämisen lähestymistavat.
Arviointimenetelmät
Hyväksytty osaamisen testi
Välitehtävä
Analyysitehtävä
Arviointiasteikko
1-5
Hylätty (0)
Opiskelija ei ole tehnyt hyväksytysti osaamisen testiä eikä analyysitehtävää.
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija osaa
- hankkia tietoa
- tunnistaa tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan tieteellisen ja tutkimuseettisen toiminnan käytäntöjä
- valita relevantin menetelmällisen lähestymistavan tutkimus- ja kehittämis- ja innovaatiotoiminnassa
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija osaa
- hankkia tietoa ja arvioida tiedon luotettavuutta ja hyödynnettävyyttä
- arvioida tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan tieteellisen ja tutkimuseettisen toiminnan käytäntöjä
- valita ja soveltaa relevantin menetelmällisen lähestymistavan tutkimus- ja kehittämis- ja innovaatiotoiminnassa ja perustella sitä menetelmäkirjallisuuden avulla
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija osaa
- hankkia tietoa ja arvioida kriittisesti tiedon luotettavuutta ja hyödynnettävyyttä
- arvioida kriittisesti ja soveltaa perustellusti tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan tieteellisen ja tutkimuseettisen toiminnan käytäntöjä
- valita ja soveltaa relevantin menetelmällisen lähestymistavan tutkimus- ja kehittämis- ja innovaatiotoiminnassa ja perustella sitä asiantuntevasti ja monipuolisesti menetelmäkirjallisuuden avulla
Ilmoittautumisaika
20.11.2024 - 10.01.2025
Ajoitus
01.01.2025 - 31.07.2025
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Hyvinvointi (LAB)
Toimipiste
Verkkokampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Sosiaali- ja terveysalan koulutus (ylempi AMK), Sosiaali- ja terveysalan palvelumuotoilu (2022, 2023)
Opettaja
- Juha Roslakka
Opetusryhmät
- Verkkoluento 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
- Verkkoluento 2 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
- Verkkoluento 3 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
HLTIYTUJO25KVTulevaisuuden johtaja sosiaali- ja terveysalalla (YAMK) 25KV Lahti
Pienryhmät
- Verkkoluento 1
- Verkkoluento 2
- Verkkoluento 3
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- hankkia tietoa ja arvioida tiedon luotettavuutta ja hyödynnettävyyttä
- arvioida kriittisesti tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan tieteellisen ja tutkimuseettisen toiminnan käytäntöjä
- valita relevantin menetelmällisen lähestymistavan tutkimus- ja kehittämis- ja innovaatiotoiminnassa
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Opintojakso on tarkoitettu ainoastaan ryhmälle: HLTIYTUJO25KV Tulevaisuuden johtaja sosiaali- ja terveysalalla (YAMK) 25KV Lahti.
Opintojakso sisältää aloitusinfon ja kaksi opetuspäivää (klo 9-15 ja 9-12) Zoomissa.
Oppimisympäristö: Moodle
Opetusmenetelmät: luennot, itsenäinen opiskelu, tiimityöt, verkkoluennot/Podcastit,
Ajoitus ja läsnäolo
Opintojakson kulku:
- Moodle ja ennakkotehtävät avautuvat 13.1.2025
- Opintojakson aloitusinfo Zoomissa: 14.1. klo 13.30-14.30
- Ennakkotehtävä 1: Tiedonhaku ja tiedonhankinnan osaamisen testi.
- Ensimmäinen opetuspäivä 4.2.2025: yleinen opinnäytetyöinfo 9-12, oman ryhmän tapaaminen klo 13-15
- Ennakkotehtävä 2: tutkimuksen ja kehittämisen lähestymistavat videot/podcastit.
- Toinen opetuspäivä 4.3.2025 klo 9-12
- Opintojaksotehtävä (analyysitehtävä) palautus 7.4.2025 mennessä Moodleen
- Verkkotentti: tutkimuksen ja kehittämisen eettiset periaatteet sekä tieteellinen tieto 4.3. - 7.4.2025
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Opintojakson materiaali Moodlessa.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Opintojaksolle ei ole valinnaisia suoritustapoja.
Uusintamahdollisuudet
Opintojakson hylätyn osaamisen testin ja kirjallisen tehtävän voi uusia kaksi kertaa vuoden aikana opintojakson päättymisestä ja arvosanan voi korottaa kerran vuoden kuluessa opintojakson päättymisestä Labin tutkintosäännön mukaisesti.
Oppimisympäristö
Moodle ja Zoom.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Viisi (5) opintopistettä vastaa 135 opiskelijatyötuntia.
Sisältö
Tutkimuksen ja kehittämisen eettiset periaatteet, tiedon hankinta, tieteellinen tieto, opinnäytetyön prosessi ja käytänteet Labin Hyvinvointiyksikössä, tutkimuksen ja kehittämisen lähestymistavat.
Arviointimenetelmät
Hyväksytty osaamisen testi
Ennakkohtehtävä 2
Analyysitehtävä (arviointi 0-5, painoarvo 40% arvosanasta)
Tentti (arviointi 0-5, painoarvo 60% arvosanasta)
Arviointiasteikko
1-5
Hylätty (0)
Opiskelija ei ole tehnyt hyväksytysti osaamisen testiä eikä analyysitehtävää.
Verkkotentti on hylätty, kun vastauksista < 50%
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija osaa
- hankkia tietoa
- tunnistaa tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan tieteellisen ja tutkimuseettisen toiminnan käytäntöjä
- valita relevantin menetelmällisen lähestymistavan tutkimus- ja kehittämis- ja innovaatiotoiminnassa
Opiskelijan suorituspisteet verkkotentissä ovat
- 50-59 % oikein = arvosana 1
- 60-69 % oikein = arvosana 2
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija osaa
- hankkia tietoa ja arvioida tiedon luotettavuutta ja hyödynnettävyyttä.
- arvioida tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan tieteellisen ja tutkimuseettisen toiminnan käytäntöjä
- valita ja soveltaa relevantin menetelmällisen lähestymistavan tutkimus- ja kehittämis- ja innovaatiotoiminnassa ja perustella sitä menetelmäkirjallisuuden avulla.
Opiskelijan suorituspisteet verkkotentissä ovat
- 70-79 % oikein = arvosana 3
- 80-89 % oikein = arvosana 4
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija osaa
- hankkia tietoa ja arvioida kriittisesti tiedon luotettavuutta ja hyödynnettävyyttä.
- arvioida kriittisesti ja soveltaa perustellusti tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan tieteellisen ja tutkimuseettisen toiminnan käytäntöjä
- valita ja soveltaa relevantin menetelmällisen lähestymistavan tutkimus- ja kehittämis- ja innovaatiotoiminnassa ja perustella sitä asiantuntevasti ja monipuolisesti menetelmäkirjallisuuden avulla.
Opiskelijan suorituspisteet verkkotentissä ovat
- 90-100 % oikein = arvosana 5