Siirry suoraan sisältöön

Markkinoi vaikuttavasti 2Laajuus (3 op)

Tunnus: AY00CT10

Laajuus

3 op

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- tunnistaa markkinointi- ja myyntiprosessin vaiheet.
- ymmärtää brändin rakentamisen ja merkityksen liiketoiminnassa
- hahmottaa segmentointiprosessin ja sen hyödyt
- ymmärtää digimarkkinoinnin peruskäsitteet
- tunnistaa asiakastarpeita ja ymmärtää niiden merkityksen yrityksen menestykselle

Ilmoittautumisaika

20.11.2024 - 16.04.2025

Ajoitus

03.02.2025 - 23.04.2025

Opintopistemäärä

3 op

Virtuaaliosuus

3 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Liiketoiminta (LAB)

Toimipiste

Verkkokampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

20 - 600

Koulutus
  • Täydentävä osaaminen, AMK
Opettaja
  • Sampo Kokkonen
  • Sami Lanu
Opetusryhmät
  • Avoimen ammattikorkeakoulun kiintiö (Koko: 40. Avoin AMK: 40.)
Ryhmät
  • TLABTO24H
    Täydentävä osaaminen (AMK) 2024-2025, Teknologiayksikkö
  • MLABTO24H
    Täydentävä osaaminen (AMK) 2024-2025, Muotoiluinstituutti
  • HLABTO24H
    Täydentävä osaaminen (AMK) 2024-2025, Hyvinvointiyksikkö
  • TLTIPUU23KV
    Puutekniikan koulutus 23KV Lahti
Pienryhmät
  • Avoimen ammattikorkeakoulun kiintiö

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- tunnistaa markkinointi- ja myyntiprosessin vaiheet.
- ymmärtää brändin rakentamisen ja merkityksen liiketoiminnassa
- hahmottaa segmentointiprosessin ja sen hyödyt
- ymmärtää digimarkkinoinnin peruskäsitteet
- tunnistaa asiakastarpeita ja ymmärtää niiden merkityksen yrityksen menestykselle

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Kurssi suoritetaan 100% verkko-opiskeluna. Kurssin saa suorittaa muutoin täysin oman aikataulun mukaisesti, mutta kaikki oppimistehtävät tulee suorittaa opintojakson päättymiseen mennessä.

Kurssimateriaalit: videoluennot, kurssikirja & erikseen jaettava kurssimateriaali, verkkotentit, yksilötehtävät ja esseet.

Toteutus MOOC-alustalla: https://mooc.lab.fi/course/view.php?id=250
Kun olet ilmoittautunut kurssille, käy rekisteröitymässä MOOC-alustalle ja voit aloittaa kurssin suorittamisen oman aikataulusi mukaisesti.
(Huomaathan, että pelkkä MOOC-alustalle rekisteröinti ei riitä, vaan saadaksesi kurssisuorituksen, sinun tulee olla ilmoittaunut CampusOnlinen, avoimen AMK:n tai LABin Pepin kautta kurssille)

Tämä kurssi on tarkoitettu muille kuin LABin liiketoiminnan opiskelijoille.

Ajoitus ja läsnäolo

Ajoitus MOOC-sivuston mukaisesti. Opintojakso avautuu 3.2.2025 ja on suoritettavissa 7.5.2025 mennessä.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

-Bergström, S. & Leppänen, A. 2021 (myös 2018 käy myös) Yrityksen asiakasmarkkinointi (saatavissa e-kirjana)
-Kurssilla erikseen jaettava tehtäväkohtainen materiaali
-Videoluennot

Sisältö

Markkinoinnin peruskäsitteitä ja perusteita käsittelevä kurssikokonaisuus on jaettu kahteen osaan:
Markkinoi vaikuttavasti 1 (2op) ja Markkinoi vaikuttavasti 2 (3 op). Kurssit on toteutettu kahden markkinoinnin opettajan yhteistuotantona ja hyödyntäen muita markkinoinnin osaajia asiantuntijoina, joten saat varmasti kattavan ja monipuolisen johdatuksen markkinoinnin saloihin. Huomaathan, että tämän kurssin esitietovaatimuksena on Markkinoi vaikuttavasti 1 -kurssi.

Tämän 2. kurssin aiheina on: segmentointi ja kohdentaminen, brändit ja brändäys, tuotteistaminen, some- / digimarkkinointi sekä asiakaspalvelu ja myyntityö.

Katso kurssikokonaisuuden videoesittely: https://vimeo.com/720229943

Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen

Edeltävä osaaminen: Markkinoi vaikuttavasti 1, 2op -kurssin suoritus hyväksytysti
Kurssi toteutetaan MOOC-alustalla: https://mooc.lab.fi/

Arviointimenetelmät

Kurssin suorittamiseksi tulee kaikki osa-alueet suorittaa hyväksytysti kurssin loppuun mennessä.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointikriteerit: arviointiasteikko hyväksytty/hylätty

Opittua käsitellään ammatillisesti riittävän haastavasta näkökulmasta. Oivallukset liitetään omiin kokemuksiin tai opittuihin teorioihin. Opiskelija osaa tehdä aiheeseen liittyviä yhteenvetoja. Keskeiset käsitteet esitetään riittävän selkeästi. Tehtävät ovat pääosin loogisia kokonaisuuksia ja niiden suhteet osataan kuvata.

Ilmoittautumisaika

15.11.2024 - 22.11.2024

Ajoitus

23.09.2024 - 04.12.2024

Opintopistemäärä

3 op

Virtuaaliosuus

3 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Liiketoiminta (LAB)

Toimipiste

Verkkokampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

20 - 50

Koulutus
  • Matkailu- ja tapahtumaliiketoiminnan koulutus
Opettaja
  • Sampo Kokkonen
  • Sami Lanu
Ryhmät
  • TLABTO24H
    Täydentävä osaaminen (AMK) 2024-2025, Teknologiayksikkö
  • LLTIIT24S
    Tietojenkäsittelyn koulutus 24S Lahti
  • MLABTO24H
    Täydentävä osaaminen (AMK) 2024-2025, Muotoiluinstituutti
  • HLABTO24H
    Täydentävä osaaminen (AMK) 2024-2025, Hyvinvointiyksikkö
  • LLPRHOTRA24SV
    Hotelli- ja ravintola-alan liikkeenjohdon koulutus 24SV Lappeenranta
  • TLTIPUU22S
    Puutekniikan koulutus 22S Lahti
  • LLTIMATLI24S
    Matkailu- ja tapahtumaliiketoiminnan koulutus 24S Lahti

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- tunnistaa markkinointi- ja myyntiprosessin vaiheet.
- ymmärtää brändin rakentamisen ja merkityksen liiketoiminnassa
- hahmottaa segmentointiprosessin ja sen hyödyt
- ymmärtää digimarkkinoinnin peruskäsitteet
- tunnistaa asiakastarpeita ja ymmärtää niiden merkityksen yrityksen menestykselle

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Kurssi suoritetaan 100% verkko-opiskeluna. Kurssin saa suorittaa muutoin täysin oman aikataulun mukaisesti, mutta kaikki oppimistehtävät tulee suorittaa opintojakson päättymiseen mennessä.

Kurssimateriaalit: videoluennot, kurssikirja & erikseen jaettava kurssimateriaali, verkkotentit, yksilötehtävät ja esseet.

Toteutus MOOC-alustalla: https://mooc.lab.fi/course/view.php?id=229
Kun olet ilmoittautunut kurssille, käy rekisteröitymässä MOOC-alustalle ja voit aloittaa kurssin suorittamisen oman aikataulusi mukaisesti.
(Huomaathan, että pelkkä MOOC-alustalle rekisteröinti ei riitä, vaan saadaksesi kurssisuorituksen, sinun tulee olla ilmoittaunut CampusOnlinen, avoimen AMK:n tai LABin Pepin kautta kurssille)

Tämä kurssi on tarkoitettu muille kuin LABin liiketoiminnan opiskelijoille.

Ajoitus ja läsnäolo

Ajoitus MOOC-sivuston mukaisesti. Opintojakso avautuu 23.9.2024 ja on suoritettavissa 4.12.2024 mennessä.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

-Bergström, S. & Leppänen, A. 2021 (myös 2018 käy myös) Yrityksen asiakasmarkkinointi (saatavissa e-kirjana)
-Kurssilla erikseen jaettava tehtäväkohtainen materiaali
-Videoluennot

Sisältö

Markkinoinnin peruskäsitteitä ja perusteita käsittelevä kurssikokonaisuus on jaettu kahteen osaan:
Markkinoi vaikuttavasti 1 (2op) ja Markkinoi vaikuttavasti 2 (3 op). Kurssit on toteutettu kahden markkinoinnin opettajan yhteistuotantona ja hyödyntäen muita markkinoinnin osaajia asiantuntijoina, joten saat varmasti kattavan ja monipuolisen johdatuksen markkinoinnin saloihin. Huomaathan, että tämän kurssin esitietovaatimuksena on Markkinoi vaikuttavasti 1 -kurssi.

Tämän 2. kurssin aiheina on: segmentointi ja kohdentaminen, brändit ja brändäys, tuotteistaminen, some- / digimarkkinointi sekä asiakaspalvelu ja myyntityö.

Katso kurssikokonaisuuden videoesittely: https://vimeo.com/720229943

Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen

Edeltävä osaaminen: Markkinoi vaikuttavasti 1, 2op -kurssin suoritus hyväksytysti
Kurssi toteutetaan MOOC-alustalla: https://mooc.lab.fi/

Arviointimenetelmät

Kurssin suorittamiseksi tulee kaikki osa-alueet suorittaa hyväksytysti kurssin loppuun mennessä.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointikriteerit: arviointiasteikko hyväksytty/hylätty

Opittua käsitellään ammatillisesti riittävän haastavasta näkökulmasta. Oivallukset liitetään omiin kokemuksiin tai opittuihin teorioihin. Opiskelija osaa tehdä aiheeseen liittyviä yhteenvetoja. Keskeiset käsitteet esitetään riittävän selkeästi. Tehtävät ovat pääosin loogisia kokonaisuuksia ja niiden suhteet osataan kuvata.

Ilmoittautumisaika

20.11.2023 - 25.04.2024

Ajoitus

05.02.2024 - 08.05.2024

Opintopistemäärä

3 op

Virtuaaliosuus

3 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Liiketoiminta (LAB)

Toimipiste

Verkkokampus

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Täydentävä osaaminen, AMK
Opettaja
  • Sampo Kokkonen
  • Sami Lanu
Ryhmät
  • MLABTO23H
    Täydentävä osaaminen (AMK) 2023-2024, Muotoiluinstituutti
  • HLABTO23H
    Täydentävä osaaminen (AMK) 2023-2024, Hyvinvointiyksikkö
  • TLABTO23H
    Täydentävä osaaminen (AMK) 2023-2024, Teknologiayksikkö
  • TLTIPUU22KM
    Puutekniikan koulutus 22KM Lahti

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- tunnistaa markkinointi- ja myyntiprosessin vaiheet.
- ymmärtää brändin rakentamisen ja merkityksen liiketoiminnassa
- hahmottaa segmentointiprosessin ja sen hyödyt
- ymmärtää digimarkkinoinnin peruskäsitteet
- tunnistaa asiakastarpeita ja ymmärtää niiden merkityksen yrityksen menestykselle

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Kurssi suoritetaan 100% verkko-opiskeluna. Kurssin saa suorittaa muutoin täysin oman aikataulun mukaisesti, mutta kaikki oppimistehtävät tulee suorittaa opintojakson päättymiseen mennessä.

Kurssimateriaalit: videoluennot, kurssikirja & erikseen jaettava kurssimateriaali, verkkotentit, yksilötehtävät ja esseet.

Toteutus MOOC-alustalla: https://mooc.lab.fi/
Kun olet ilmoittautunut kurssille, käy rekisteröitymässä MOOC-alustalle ja voit aloittaa kurssin suorittamisen oman aikataulusi mukaisesti.
(Huomaathan, että pelkkä MOOC-alustalle rekisteröinti ei riitä, vaan saadaksesi kurssisuorituksen, sinun tulee olla ilmoittaunut CampusOnlinen, avoimen AMK:n tai LABin Pepin kautta kurssille)

Tämä kurssi on tarkoitettu muille kuin LABin liiketoiminnan opiskelijoille.

Ajoitus ja läsnäolo

Ajoitus MOOC-sivuston mukaisesti. Opintojakso avautuu 5.2.2024 ja on suoritettavissa 8.5.2024 mennessä.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

-Bergström, S. & Leppänen, A. 2021 (myös 2018 käy myös) Yrityksen asiakasmarkkinointi (saatavissa e-kirjana)
-Kurssilla erikseen jaettava tehtäväkohtainen materiaali
-Videoluennot

Sisältö

Markkinoinnin peruskäsitteitä ja perusteita käsittelevä kurssikokonaisuus on jaettu kahteen osaan:
Markkinoi vaikuttavasti 1 (2op) ja Markkinoi vaikuttavasti 2 (3 op). Kurssit on toteutettu kahden markkinoinnin opettajan yhteistuotantona ja hyödyntäen muita markkinoinnin osaajia asiantuntijoina, joten saat varmasti kattavan ja monipuolisen johdatuksen markkinoinnin saloihin. Huomaathan, että tämän kurssin esitietovaatimuksena on Markkinoi vaikuttavasti 1 -kurssi.

Tämän 2. kurssin aiheina on: segmentointi ja kohdentaminen, brändit ja brändäys, tuotteistaminen, some- / digimarkkinointi sekä asiakaspalvelu ja myyntityö.

Katso kurssikokonaisuuden videoesittely: https://vimeo.com/720229943

Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen

Edeltävä osaaminen: Markkinoi vaikuttavasti 1, 2op -kurssin suoritus hyväksytysti
Kurssi toteutetaan MOOC-alustalla: https://mooc.lab.fi/

Arviointimenetelmät

Kurssin suorittamiseksi tulee kaikki osa-alueet suorittaa hyväksytysti kurssin loppuun mennessä.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointikriteerit: arviointiasteikko hyväksytty/hylätty

Opittua käsitellään ammatillisesti riittävän haastavasta näkökulmasta. Oivallukset liitetään omiin kokemuksiin tai opittuihin teorioihin. Opiskelija osaa tehdä aiheeseen liittyviä yhteenvetoja. Keskeiset käsitteet esitetään riittävän selkeästi. Tehtävät ovat pääosin loogisia kokonaisuuksia ja niiden suhteet osataan kuvata.

Ilmoittautumisaika

02.07.2023 - 29.11.2023

Ajoitus

25.09.2023 - 04.12.2023

Opintopistemäärä

3 op

Virtuaaliosuus

3 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Liiketoiminta (LAB)

Toimipiste

Verkkokampus

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Täydentävä osaaminen, AMK
Opettaja
  • Sampo Kokkonen
  • Sami Lanu
Ryhmät
  • LLTIMATLI23S
    Matkailu- ja tapahtumaliiketoiminnan koulutus 23S Lahti
  • LLABTO23-24
    Täydentävä osaaminen (AMK) 2023-2024, Liiketoimintayksikkö

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- tunnistaa markkinointi- ja myyntiprosessin vaiheet.
- ymmärtää brändin rakentamisen ja merkityksen liiketoiminnassa
- hahmottaa segmentointiprosessin ja sen hyödyt
- ymmärtää digimarkkinoinnin peruskäsitteet
- tunnistaa asiakastarpeita ja ymmärtää niiden merkityksen yrityksen menestykselle

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Kurssi suoritetaan 100% verkko-opiskeluna. Kurssin saa suorittaa muutoin täysin oman aikataulun mukaisesti, mutta kaikki oppimistehtävät tulee suorittaa opintojakson päättymiseen mennessä.

Kurssimateriaalit: videoluennot, kurssikirja & erikseen jaettava kurssimateriaali, verkkotentit, yksilötehtävät ja esseet.

Toteutus MOOC-alustalla: https://mooc.lab.fi/
Kun olet ilmoittautunut kurssille, käy rekisteröitymässä MOOC-alustalle ja voit aloittaa kurssin suorittamisen oman aikataulusi mukaisesti.
(Huomaathan, että pelkkä MOOC-alustalle rekisteröinti ei riitä, vaan saadaksesi kurssisuorituksen, sinun tulee olla ilmoittaunut CampusOnlinen, avoimen AMK:n tai LABin Pepin kautta kurssille)

Tämä kurssi on tarkoitettu muille kuin LABin liiketoiminnan opiskelijoille.

Ajoitus ja läsnäolo

Ajoitus MOOC-sivuston mukaisesti. Opintojakso avautuu 25.9.2023 ja on suoritettavissa 4.12.2023 mennessä.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

-Bergström, S. & Leppänen, A. 2021 (myös 2018 käy) Yrityksen asiakasmarkkinointi (saatavissa e-kirjana)
-Kurssilla erikseen jaettava tehtäväkohtainen materiaali
-Videoluennot

Sisältö

Markkinoinnin peruskäsitteitä ja perusteita käsittelevä kurssikokonaisuus on jaettu kahteen osaan:
Markkinoi vaikuttavasti 1 (2op) ja Markkinoi vaikuttavasti 2 (3 op). Kurssit on toteutettu kahden markkinoinnin opettajan yhteistuotantona ja hyödyntäen muita markkinoinnin osaajia asiantuntijoina, joten saat varmasti kattavan ja monipuolisen johdatuksen markkinoinnin saloihin. Huomaathan, että tämän kurssin esitietovaatimuksena on Markkinoi vaikuttavasti 1 -kurssi.

Tämän 2. kurssin aiheina on: segmentointi ja kohdentaminen, brändit ja brändäys, tuotteistaminen, some- / digimarkkinointi sekä asiakaspalvelu ja myyntityö.

Katso kurssikokonaisuuden videoesittely: https://vimeo.com/720229943

Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen

Edeltävä osaaminen: Markkinoi vaikuttavasti 1, 2op -kurssin suoritus hyväksytysti
Kurssi toteutetaan MOOC-alustalla: https://mooc.lab.fi/

Arviointimenetelmät

Kurssin suorittamiseksi tulee kaikki osa-alueet suorittaa hyväksytysti kurssin loppuun mennessä.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointikriteerit: arviointiasteikko hyväksytty/hylätty

Opittua käsitellään ammatillisesti riittävän haastavasta näkökulmasta. Oivallukset liitetään omiin kokemuksiin tai opittuihin teorioihin. Opiskelija osaa tehdä aiheeseen liittyviä yhteenvetoja. Keskeiset käsitteet esitetään riittävän selkeästi. Tehtävät ovat pääosin loogisia kokonaisuuksia ja niiden suhteet osataan kuvata.

Ilmoittautumisaika

21.11.2022 - 15.05.2023

Ajoitus

20.02.2023 - 24.05.2023

Opintopistemäärä

3 op

Virtuaaliosuus

3 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Liiketoiminta (LAB)

Toimipiste

Verkkokampus

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Täydentävä osaaminen, AMK
Opettaja
  • Sampo Kokkonen
  • Sami Lanu
Ryhmät
  • LLABTO23H
    Täydentävä osaaminen (AMK) 2023, Liiketoimintayksikkö

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- tunnistaa markkinointi- ja myyntiprosessin vaiheet.
- ymmärtää brändin rakentamisen ja merkityksen liiketoiminnassa
- hahmottaa segmentointiprosessin ja sen hyödyt
- ymmärtää digimarkkinoinnin peruskäsitteet
- tunnistaa asiakastarpeita ja ymmärtää niiden merkityksen yrityksen menestykselle

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Kurssi suoritetaan 100% verkko-opiskeluna. Kurssin saa suorittaa muutoin täysin oman aikataulun mukaisesti, mutta kaikki oppimistehtävät tulee suorittaa opintojakson päättymiseen mennessä.

Kurssimateriaalit: videoluennot, kurssikirja & erikseen jaettava kurssimateriaali, verkkotentit, yksilötehtävät ja esseet.

Toteutus MOOC-alustalla: https://mooc.lab.fi/
Kun olet ilmoittautunut kurssille, käy rekisteröitymässä MOOC-alustalle ja voit aloittaa kurssin suorittamisen.

Tämä kurssi on tarkoitettu muille kuin LABin liiketoiminnan opiskelijoille.

Ajoitus ja läsnäolo

Ajoitus MOOC-sivuston mukaisesti. Opintojakso avautuu 20.2.2023 ja on suoritettavissa 24.5.2023 mennessä.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

-Bergström, S. & Leppänen, A. 2021 (myös 2016 ja 2018 käyvät) Yrityksen asiakasmarkkinointi (saatavissa e-kirjana)
-Kurssilla erikseen jaettava tehtäväkohtainen materiaali
-Videoluennot

Sisältö

Markkinoinnin peruskäsitteitä ja perusteita käsittelevä kurssikokonaisuus on jaettu kahteen osaan:
Markkinoi vaikuttavasti 1 (2op) ja Markkinoi vaikuttavasti 2 (3 op). Kurssit on toteutettu kahden markkinoinnin opettajan yhteistuotantona ja hyödyntäen muita markkinoinnin osaajia asiantuntijoina, joten saat varmasti kattavan ja monipuolisen johdatuksen markkinoinnin saloihin. Huomaathan, että tämän kurssin esitietovaatimuksena on Markkinoi vaikuttavasti 1 -kurssi.

Tämän 2. kurssin aiheina on: segmentointi ja kohdentaminen, brändit ja brändäys, tuotteistaminen, some- / digimarkkinointi sekä asiakaspalvelu ja myyntityö.

Katso kurssikokonaisuuden videoesittely: https://vimeo.com/720229943

Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen

Edeltävä osaaminen: Markkinoi vaikuttavasti 1, 2op -kurssin suoritus hyväksytysti
Kurssi toteutetaan MOOC-alustalla: https://mooc.lab.fi/

Arviointimenetelmät

Kurssin suorittamiseksi tulee kaikki osa-alueet suorittaa hyväksytysti kurssin loppuun mennessä.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointikriteerit: arviointiasteikko hyväksytty/hylätty

Opittua käsitellään ammatillisesti riittävän haastavasta näkökulmasta. Oivallukset liitetään omiin kokemuksiin tai opittuihin teorioihin. Opiskelija osaa tehdä aiheeseen liittyviä yhteenvetoja. Keskeiset käsitteet esitetään riittävän selkeästi. Tehtävät ovat pääosin loogisia kokonaisuuksia ja niiden suhteet osataan kuvata.

Ilmoittautumisaika

06.05.2022 - 20.11.2022

Ajoitus

10.10.2022 - 05.12.2022

Opintopistemäärä

3 op

Virtuaaliosuus

3 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Liiketoiminta (LAB)

Toimipiste

Verkkokampus

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Täydentävä osaaminen, AMK
Opettaja
  • Sampo Kokkonen
  • Sami Lanu
Ryhmät
  • MLABTO22H
    Täydentävä osaaminen (AMK) 2022-2023, Muotoiluinstituutti
  • HLABTO22H
    Täydentävä osaaminen (AMK) 2022-2023, Hyvinvointiyksikkö
  • TLTIPUU20S
    Puutekniikan koulutus 20S Lahti
  • TLABTO22H
    Täydentävä osaaminen (AMK) 2022-2023, Teknologiayksikkö
  • TLTIPUU20SM
    Puutekniikan koulutus 20SM Lahti
  • MLABAVO22S
    Avoin AMK, muotoilu, taide ja visuaalinen viestintä, syksy 2022

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- tunnistaa markkinointi- ja myyntiprosessin vaiheet.
- ymmärtää brändin rakentamisen ja merkityksen liiketoiminnassa
- hahmottaa segmentointiprosessin ja sen hyödyt
- ymmärtää digimarkkinoinnin peruskäsitteet
- tunnistaa asiakastarpeita ja ymmärtää niiden merkityksen yrityksen menestykselle

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Verkko-opiskelu 100 %. Kurssin saa suorittaa muutoin oman aikataulun mukaisesti, mutta kaikki oppimistehtävät tulee suorittaa opintojakson päättymiseen mennessä.
Videoluennot, kurssikirja & erikseen jaettava kurssimateriaali, verkkotentit, yksilötehtävät ja esseet.

Ajoitus ja läsnäolo

Ajoitus MOOC-sivuston mukaisesti. Opintojakso avautuu 10.10.2022 ja on suoritettavissa 5.12.2022 mennessä.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

-Bergström, S. & Leppänen, A. 2021 (myös 2016 ja 2018 käyvät) Yrityksen asiakasmarkkinointi (saatavissa e-kirjana)
-Kurssilla erikseen jaettava tehtäväkohtainen materiaali
-Videoluennot

Sisältö

Kurssi keskittyy markkinoinnin perusteisiin ja tämän kurssin aiheina on: segmentointi ja kohdentaminen, brändit ja brändäys, tuotteistaminen, some- / digimarkkinointi sekä asiakaspalvelu ja myyntityö.
Kurssi on jatkoa "Markkinoi vaikuttavasti 1, 2 op" -kurssille.

Katso kurssikokonaisuuden videoesittely: https://vimeo.com/720229943

Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen

Edeltävä osaaminen: Markkinoi vaikuttavasti 1, 2op -kurssin suoritus hyväksytysti
Kurssi toteutetaan MOOC-alustalla: https://mooc.lab.fi/

Arviointimenetelmät

Kurssin suorittamiseksi tulee kaikki osa-alueet suorittaa hyväksytysti kurssin loppuun mennessä.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointikriteerit: arviointiasteikko hyväksytty/hylätty

Opittua käsitellään ammatillisesti riittävän haastavasta näkökulmasta. Oivallukset liitetään omiin kokemuksiin tai opittuihin teorioihin. Opiskelija osaa tehdä aiheeseen liittyviä yhteenvetoja. Keskeiset käsitteet esitetään riittävän selkeästi. Tehtävät ovat pääosin loogisia kokonaisuuksia ja niiden suhteet osataan kuvata.