Siirry suoraan sisältöön

Brändin rakentaminenLaajuus (5 op)

Tunnus: AL00CI64

Laajuus

5 op

Opetuskieli

  • suomi

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- hahmottaa brändin merkityksen yrityksen kilpailu- ja taloudellisen menestyksen keinona
- kuvata brändin rakentamisprosessin eri vaiheet
- tulkita erilaisia keinoja ja painotuksia osana menestyvää brändiä
- tehdä lähtökohta-analyysejä osana brändin rakentamisprosessia
- laatia brändin rakentamissuunnitelman

Ilmoittautumisaika

20.11.2024 - 03.01.2025

Ajoitus

24.03.2025 - 31.05.2025

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

TKI-osuus

3 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Liiketoiminta (LAB)

Toimipiste

Verkkokampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

20 - 50

Koulutus
  • Täydentävä osaaminen, AMK
Opettaja
  • Tiina Pernanen
Opetusryhmät
  • Verkkoluento 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
  • LLABTO24-25
    Täydentävä osaaminen (AMK) 2024-2025, Liiketoimintayksikkö
Pienryhmät
  • Verkkoluento 1

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- hahmottaa brändin merkityksen yrityksen kilpailu- ja taloudellisen menestyksen keinona
- kuvata brändin rakentamisprosessin eri vaiheet
- tulkita erilaisia keinoja ja painotuksia osana menestyvää brändiä
- tehdä lähtökohta-analyysejä osana brändin rakentamisprosessia
- laatia brändin rakentamissuunnitelman

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Ennakkotehtävä avautuu viimeistään viikkoa ennen opintojakson alkua. Resurssiluentoja (jotka tallennetaan relevantein osin), välitenttejä ja ryhmätyönä toteutettava brändin rakentamissuunnitelma.

Ajoitus ja läsnäolo

Opintojakso on tarkoitettu ensisijaisesti verkkotutkintoa suorittaville opiskelijoille. Labtic tarjoaa Lahden päiväopiskelijoille vastaavan kurssin ja Lappeenrannassa on omat toteutuksensa päiväopiskelijoille.

TimeEditin mukaan Zoomissa.

Opintojakso on tiivis kokonaisuus, jonka onnistuneesti läpivieminen edellyttää vahvaa omaa ajanhallintaa.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Opettajan suosittelema kirjallisuus Moodle-alustalla.

Työelämäyhteistyö

Case-yritykset.

Oppimisympäristö

Zoom ja Moodle.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

5 op = 135 tuntia opiskelijan työtä.

Sisältö

Opiskelija osaa
- hahmottaa brändin merkityksen yrityksen kilpailu- ja taloudellisen menestyksen keinona
- kuvata brändin rakentamisprosessin eri vaiheet
- tehdä lähtökohta-analyysejä osana brändin rakentamisprosessia
- tulkita erilaisia keinoja ja painotuksia osana menestyvää brändiä
- laatia brändin rakentamissuunnitelman

Tämä opintojakso tukee opintojaksojen "Integroitu markkinointiviestintä" sekä "Sisällöntuotanto" -opintojaksoja.

Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen

Markkinoinnin peruskäsitteiden hallinta, esim. Asiakkuudet ja markkinointi -opintojakso.
Vaihtoehtoisesti Bergström, S. & Leppänen A. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Saatavana e-kirjana kirjastosta.

Arviointimenetelmät

Opiskelija laatii ryhmätyönä kirjallisen brändin rakentamissuunnitelman. Kyseessä voi olla aloittelevan yrityksen brändin rakentamissuunnitelma tai jo olemassa olevan brändin kirkastamissuunnitelma. Lisäksi henkilökohtaisia välitenttejä. Arviointi 1-5.

Arviointiasteikko

1-5

Hylätty (0)

Opiskelija ei hallitse brändin rakentamiseen liittyvää käsitteistöä eikä prosesseja.

Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija hallitsee brändin rakentamiseen liittyviä peruskäsitteitä ja tietää eri tilanteisiin soveltuvia ratkaisuja.

Opiskelija osallistuu ryhmätyöhön ja laatii alustavan brändin rakentamissuunnitelman. Tentit ja muut yksilötehtävät suoritettu hyväksytysti.

Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija hallitsee brändin rakentamisprosessin vaiheet ja tekee lähtökohta-analyysejä osana prosessia. Opiskelija hyödyntää joitakin keinoja ja painotuksia osana menestyvää brändiä.

Opiskelija pystyy luomaan toteuttamiskelpoisen suunnitelman tuotteen tai palvelun lanseeraamisen taustatueksi.

Opiskelija toimii ryhmän aktiivisena jäsenenä. Tentit ja muut yksilötehtävät suoritettu hyvin arvosanoin.

Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija ymmärtää brändin merkityksen yrityksen kilpailu- ja taloudellisen menestyksen keinona. Hän hallitsee brändin rakentamisprosessin eri vaiheet ja tekee monipuolisia lähtökohta-analyysejä osana brändin prosessia. Opiskelija hyödyntää erilaisia keinoja ja painotuksia osana menestyvää brändiä.

Opiskelija pystyy luomaan kokonaisvaltaisen, toteuttamiskelpoisen suunnitelman tuotteen tai palvelun lanseeraamisen taustatueksi.

Opiskelija toimii ryhmän innovatiivisena ja vastuullisena jäsenenä. Tentit ja muut yksilötehtävät suoritettu kiitettävin arvosanoin.

Ajoitus

01.08.2024 - 31.05.2025

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Liiketoiminta (LAB)

Toimipiste

Lahden kampus

Opetuskielet
  • Suomi
  • Englanti
Paikat

20 - 50

Koulutus
  • Täydentävä osaaminen, AMK
Opettaja
  • Lotta Toivonen
Ryhmät
  • LLABTO24-25
    Täydentävä osaaminen (AMK) 2024-2025, Liiketoimintayksikkö

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- hahmottaa brändin merkityksen yrityksen kilpailu- ja taloudellisen menestyksen keinona
- kuvata brändin rakentamisprosessin eri vaiheet
- tulkita erilaisia keinoja ja painotuksia osana menestyvää brändiä
- tehdä lähtökohta-analyysejä osana brändin rakentamisprosessia
- laatia brändin rakentamissuunnitelman

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Opintojakso toteutetaan Lahden M19-kampukselle avautuvassa digimarkkinoinnin oppimisympäristössä, Labtic digimarkkinointitoimistossa. Opiskelija ilmoittautuu Digimarkkinointitoimisto Labtic AL00CU84 -toteutukselle ja tekee valinnat suoritettavista opintojaksoista (20-35 op.) kurssin alettua. Osaamistavoitteet määräytyvät opiskelijan tekemien suoritusten mukaisesti. Oppiminen koostuu itsenäisestä opiskelusta, dialogista sekä opitun soveltamisesta käytännönläheisissä projekteissa.

Tällä opintojaksolla perehdytään brändin rakentamiseen ja opittua sovelletaan asiakkaalle toteutettavassa brändin rakentamissuunnitelmassa brändiohjeistuksineen.

Opintojakson valmentajat (opettajat) ohjaavat opiskelijoita toimistomaisessa oppimisympäristössä. Opettajat ohjaavat tiedon soveltamisessa ja toimeksiantojen toteuttamisessa. Opintojaksoon liittyvät itseopiskeluaineistot ovat saatavilla Moodlessa.

Ajoitus ja läsnäolo

Vaatii aktiivista osallistumista palavereihin ja treeneihin (min. 80 %), sekä projektityöhön muun tiimin kanssa.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Moodle-alustalla jaettava suomen- ja englanninkielinen materiaali sekä itse hankittu aineisto.

Oppimisympäristö

Opintojakso toteutetaan Lahden kampukselle avattavassa Labtic digimarkkinointitoimistossa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opiskelija voi suorittaa toimistossa 20-35 opintopistettä lukukaudessa. Yksi opintopiste vastaa keskimäärin opiskelijan 27 työtuntia.

Brändin rakentaminen -opintojakson laajuus on 5 op.= 135 h

Arviointiasteikko

1-5

Ilmoittautumisaika

20.11.2023 - 05.01.2024

Ajoitus

04.04.2024 - 19.05.2024

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

TKI-osuus

3 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Liiketoiminta (LAB)

Toimipiste

Verkkokampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

20 - 40

Koulutus
  • Täydentävä osaaminen, AMK
Opettaja
  • Tiina Pernanen
Opetusryhmät
  • Luennot 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
  • LLABTO23-24
    Täydentävä osaaminen (AMK) 2023-2024, Liiketoimintayksikkö
Pienryhmät
  • Luennot 1

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- hahmottaa brändin merkityksen yrityksen kilpailu- ja taloudellisen menestyksen keinona
- kuvata brändin rakentamisprosessin eri vaiheet
- tulkita erilaisia keinoja ja painotuksia osana menestyvää brändiä
- tehdä lähtökohta-analyysejä osana brändin rakentamisprosessia
- laatia brändin rakentamissuunnitelman

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Ennakkotehtävä avautuu viimeistään viikkoa ennen opintojakson alkua. Resurssiluentoja (jotka tallennetaan relevantein osin), välitenttejä ja ryhmätyönä toteutettava brändin rakentamissuunnitelma.

Ajoitus ja läsnäolo

TimeEditin mukaan Zoomissa.

Opintojakso on tiivis kokonaisuus, jonka onnistuneesti läpivieminen edellyttää vahvaa omaa ajanhallintaa.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Opettajan suosittelema kirjallisuus Moodle-alustalla.

Työelämäyhteistyö

Case-yritykset.

Oppimisympäristö

Zoom ja Moodle.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

5 op = 135 tuntia opiskelijan työtä.

Sisältö

Opiskelija osaa
- hahmottaa brändin merkityksen yrityksen kilpailu- ja taloudellisen menestyksen keinona
- kuvata brändin rakentamisprosessin eri vaiheet
- tehdä lähtökohta-analyysejä osana brändin rakentamisprosessia
- tulkita erilaisia keinoja ja painotuksia osana menestyvää brändiä
- laatia brändin rakentamissuunnitelman

Tämä opintojakso tukee opintojaksojen "Integroitu markkinointiviestintä" sekä "Sisällöntuotanto" -opintojaksoja.

Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen

Markkinoinnin peruskäsitteiden hallinta, esim. Asiakkuudet ja markkinointi -opintojakso.
Vaihtoehtoisesti Bergström, S. & Leppänen A. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Saatavana e-kirjana kirjastosta.

Arviointimenetelmät

Opiskelija laatii ryhmätyönä kirjallisen brändin rakentamissuunnitelman. Kyseessä voi olla aloittelevan yrityksen brändin rakentamissuunnitelma tai jo olemassa olevan brändin kirkastamissuunnitelma. Lisäksi henkilökohtaisia välitenttejä. Arviointi 1-5.

Arviointiasteikko

1-5

Hylätty (0)

Opiskelija ei hallitse brändin rakentamiseen liittyvää käsitteistöä eikä prosesseja.

Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija hallitsee brändin rakentamiseen liittyviä peruskäsitteitä ja tietää eri tilanteisiin soveltuvia ratkaisuja.

Opiskelija osallistuu ryhmätyöhön ja laatii alustavan brändin rakentamissuunnitelman. Tentit ja muut yksilötehtävät suoritettu hyväksytysti.

Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija hallitsee brändin rakentamisprosessin vaiheet ja tekee lähtökohta-analyysejä osana prosessia. Opiskelija hyödyntää joitakin keinoja ja painotuksia osana menestyvää brändiä.

Opiskelija pystyy luomaan toteuttamiskelpoisen suunnitelman tuotteen tai palvelun lanseeraamisen taustatueksi.

Opiskelija toimii ryhmän aktiivisena jäsenenä. Tentit ja muut yksilötehtävät suoritettu hyvin arvosanoin.

Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija ymmärtää brändin merkityksen yrityksen kilpailu- ja taloudellisen menestyksen keinona. Hän hallitsee brändin rakentamisprosessin eri vaiheet ja tekee monipuolisia lähtökohta-analyysejä osana brändin prosessia. Opiskelija hyödyntää erilaisia keinoja ja painotuksia osana menestyvää brändiä.

Opiskelija pystyy luomaan kokonaisvaltaisen, toteuttamiskelpoisen suunnitelman tuotteen tai palvelun lanseeraamisen taustatueksi.

Opiskelija toimii ryhmän innovatiivisena ja vastuullisena jäsenenä. Tentit ja muut yksilötehtävät suoritettu kiitettävin arvosanoin.

Ilmoittautumisaika

21.11.2022 - 15.01.2023

Ajoitus

20.04.2023 - 31.05.2023

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

2 op

TKI-osuus

2 op

Toteutustapa

60 % Lähiopetus, 40 % Etäopetus

Yksikkö

Liiketoiminta (LAB)

Toimipiste

Verkkokampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

20 - 40

Koulutus
  • Täydentävä osaaminen, AMK
Opettaja
  • Tiina Pernanen
Opetusryhmät
  • Luennot 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
  • LLABTO23H
    Täydentävä osaaminen (AMK) 2023, Liiketoimintayksikkö
Pienryhmät
  • Luennot 1

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- hahmottaa brändin merkityksen yrityksen kilpailu- ja taloudellisen menestyksen keinona
- kuvata brändin rakentamisprosessin eri vaiheet
- tulkita erilaisia keinoja ja painotuksia osana menestyvää brändiä
- tehdä lähtökohta-analyysejä osana brändin rakentamisprosessia
- laatia brändin rakentamissuunnitelman

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Ennakkotehtävä, resurssiluentoja (jotka tallennetaan relevantein osin), välitenttejä ja ryhmätyönä toteutettava brändin rakentamissuunnitelma.

Ajoitus ja läsnäolo

TimeEditin mukaan Zoomissa.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Opettajan suosittelema kirjallisuus Moodle-alustalla.

Työelämäyhteistyö

Case-yritykset.

Oppimisympäristö

Zoom ja Moodle.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

5 op = 135 tuntia opiskelijan työtä.

Sisältö

Opiskelija osaa
- hahmottaa brändin merkityksen yrityksen kilpailu- ja taloudellisen menestyksen keinona
- kuvata brändin rakentamisprosessin eri vaiheet
- tehdä lähtökohta-analyysejä osana brändin rakentamisprosessia
- tulkita erilaisia keinoja ja painotuksia osana menestyvää brändiä
- laatia brändin rakentamissuunnitelman

Tämä opintojakso tukee opintojaksojen "Integroitu markkinointiviestintä" sekä "Sisällöntuotanto" -opintojaksoja.

Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen

Markkinoinnin peruskäsitteiden hallinta, esim. Asiakkuudet ja markkinointi -opintojakso.
Vaihtoehtoisesti Bergström, S. & Leppänen A. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Saatavana e-kirjana kirjastosta.

Arviointimenetelmät

Opiskelija laatii ryhmätyönä kirjallisen brändin rakentamissuunnitelman. Kyseessä voi olla aloittelevan yrityksen brändin rakentamissuunnitelma tai jo olemassa olevan brändin kirkastamissuunnitelma. Lisäksi henkilökohtaisia välitenttejä. Arviointi 1-5.

Arviointiasteikko

1-5

Hylätty (0)

Opiskelija ei hallitse brändin rakentamiseen liittyvää käsitteistöä eikä prosesseja.

Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija hallitsee brändin rakentamiseen liittyviä peruskäsitteitä ja tietää eri tilanteisiin soveltuvia ratkaisuja.

Opiskelija osallistuu ryhmätyöhön ja laatii alustavan brändin rakentamissuunnitelman. Tentit ja muut yksilötehtävät suoritettu hyväksytysti.

Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija hallitsee brändin rakentamisprosessin vaiheet ja tekee lähtökohta-analyysejä osana prosessia. Opiskelija hyödyntää joitakin keinoja ja painotuksia osana menestyvää brändiä.

Opiskelija pystyy luomaan toteuttamiskelpoisen suunnitelman tuotteen tai palvelun lanseeraamisen taustatueksi.

Opiskelija toimii ryhmän aktiivisena jäsenenä. Tentit ja muut yksilötehtävät suoritettu hyvin arvosanoin.

Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija ymmärtää brändin merkityksen yrityksen kilpailu- ja taloudellisen menestyksen keinona. Hän hallitsee brändin rakentamisprosessin eri vaiheet ja tekee monipuolisia lähtökohta-analyysejä osana brändin prosessia. Opiskelija hyödyntää erilaisia keinoja ja painotuksia osana menestyvää brändiä.

Opiskelija pystyy luomaan kokonaisvaltaisen, toteuttamiskelpoisen suunnitelman tuotteen tai palvelun lanseeraamisen taustatueksi.

Opiskelija toimii ryhmän innovatiivisena ja vastuullisena jäsenenä. Tentit ja muut yksilötehtävät suoritettu kiitettävin arvosanoin.

Ajoitus

01.01.2023 - 31.05.2024

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Liiketoiminta (LAB)

Toimipiste

Lahden kampus

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Täydentävä osaaminen, AMK
Opettaja
  • Lotta Toivonen
Ryhmät
  • LLABTO23H
    Täydentävä osaaminen (AMK) 2023, Liiketoimintayksikkö
  • LLABTO23-24
    Täydentävä osaaminen (AMK) 2023-2024, Liiketoimintayksikkö

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- hahmottaa brändin merkityksen yrityksen kilpailu- ja taloudellisen menestyksen keinona
- kuvata brändin rakentamisprosessin eri vaiheet
- tulkita erilaisia keinoja ja painotuksia osana menestyvää brändiä
- tehdä lähtökohta-analyysejä osana brändin rakentamisprosessia
- laatia brändin rakentamissuunnitelman

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Opintojakso toteutetaan Lahden M19-kampukselle avautuvassa digimarkkinoinnin oppimisympäristössä, Labtic digimarkkinointitoimistossa. Opiskelija ilmoittautuu Digimarkkinointitoimisto Labtic AL00CU84 -toteutukselle ja tekee valinnat suoritettavista opintojaksoista (20-35 op.) kurssin alettua. Osaamistavoitteet määräytyvät opiskelijan tekemien suoritusten mukaisesti. Oppiminen koostuu itsenäisestä opiskelusta, dialogista sekä opitun soveltamisesta käytännönläheisissä projekteissa.

Tällä opintojaksolla perehdytään brändin rakentamiseen ja opittua sovelletaan asiakkaalle toteutettavassa brändin rakentamissuunnitelmassa brändiohjeistuksineen.

Opintojakson valmentajat (opettajat) ohjaavat opiskelijoita toimistomaisessa oppimisympäristössä. Opettajat ohjaavat tiedon soveltamisessa ja toimeksiantojen toteuttamisessa. Opintojaksoon liittyvät itseopiskeluaineistot ovat saatavilla Moodlessa.

Ajoitus ja läsnäolo

Vaatii aktiivista osallistumista palavereihin ja treeneihin (min. 80 %), sekä projektityöhön muun tiimin kanssa.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Moodle-alustalla jaettava suomen- ja englanninkielinen materiaali sekä itse hankittu aineisto.

Oppimisympäristö

Opintojakso toteutetaan Lahden kampukselle avattavassa Labtic digimarkkinointitoimistossa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opiskelija voi suorittaa toimistossa 20-35 opintopistettä lukukaudessa. Yksi opintopiste vastaa keskimäärin opiskelijan 27 työtuntia.

Brändin rakentaminen -opintojakson laajuus on 5 op.= 135 h

Arviointiasteikko

1-5

Ilmoittautumisaika

02.05.2022 - 05.06.2022

Ajoitus

23.08.2022 - 31.10.2022

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

3 op

TKI-osuus

2 op

Toteutustapa

40 % Lähiopetus, 60 % Etäopetus

Yksikkö

Liiketoiminta (LAB)

Toimipiste

Verkkokampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

15 - 35

Koulutus
  • Täydentävä osaaminen, AMK
Opettaja
  • Tiina Pernanen
Opetusryhmät
  • Luennot 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
  • LLABTO22H
    Täydentävä osaaminen (AMK) 2022, Liiketoimintayksikkö
Pienryhmät
  • Luennot 1

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- hahmottaa brändin merkityksen yrityksen kilpailu- ja taloudellisen menestyksen keinona
- kuvata brändin rakentamisprosessin eri vaiheet
- tulkita erilaisia keinoja ja painotuksia osana menestyvää brändiä
- tehdä lähtökohta-analyysejä osana brändin rakentamisprosessia
- laatia brändin rakentamissuunnitelman

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Resurssiluentoja, välitenttejä ja ryhmätyönä toteutettava brändin rakentamissuunnitelma.

Ajoitus ja läsnäolo

Vko 35-39 + vko 41 TimeEditin mukaan Zoomissa.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Opettajan suosittelema kirjallisuus Moodle-alustalla.

Työelämäyhteistyö

Case-yritykset.

Oppimisympäristö

Zoom ja Moodle.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

5 op = 135 tuntia opiskelijan työtä.

Sisältö

Opiskelija osaa
- hahmottaa brändin merkityksen yrityksen kilpailu- ja taloudellisen menestyksen keinona
- kuvata brändin rakentamisprosessin eri vaiheet
- tulkita erilaisia keinoja ja painotuksia osana menestyvää brändiä
- tehdä lähtökohta-analyysejä osana brändin rakentamisprosessia
- laatia brändin rakentamissuunnitelman

Tämä opintojakso tukee opintojaksojen "Integroitu markkinointiviestintä" sekä "Sisällöntuotanto" -opintojaksoja.

Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen

Markkinoinnin peruskäsitteiden hallinta, esim. Asiakkuudet ja markkinointi -opintojakso.
Vaihtoehtoisesti Bergström, S. & Leppänen A. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Saatavana e-kirjana kirjastosta.

Arviointimenetelmät

Opiskelija laatii ryhmätyönä kirjallisen brändin rakentamissuunnitelman. Kyseessä voi olla aloittelevan yrityksen brändin rakentamissuunnitelma tai jo olemassa olevan brändin kirkastamissuunnitelma. Lisäksi henkilökohtaisia välitenttejä. Arviointi 1-5.

Arviointiasteikko

1-5

Hylätty (0)

Opiskelija ei hallitse brändin rakentamiseen liittyvää käsitteistöä.

Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija hallitsee brandin rakentamiseen liittyviä peruskäsitteitä ja tietää eri tilanteisiin soveltuvia ratkaisuja. Opiskelija osallistuu ryhmätyöhön ja laatii alustavan brändin rakentamissuunnitelman.
Tentit ja muut yksilötehtävät suoritettu hyväksytysti.

Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija osaa tarkastella brändin rakentamiseen liittyviä toimenpiteitä ja vertailla niitä. Hän osaa valita kuhunkin tilanteeseen soveltuvat ratkaisut niin tuote-, hinta-, saatavuus- ja markkinointiviestinnän näkökulmasta. Opiskelija ymmärtää erilaisten toimenpiteiden vaikutukset sekä kustannuksien että tuottojen kannalta. Opiskelija pystyy luomaan toteuttamiskelpoisen brändin rakentamissuunnitelman. Opiskelija toimii ryhmän aktiivisena jäsenenä.
Tentit ja muut yksilötehtävät suoritettu hyvin arvosanoin.

Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija hallitsee brändin rakentamiseen liittyvät toimenpiteet ja osaa valita perustellusti kuhunkin tilanteeseen parhaiten soveltuvat ratkaisut niin tuote-, hinta-, saatavuus- ja markkinointiviestinnän näkökulmasta. Opiskelija ymmärtää erilaisten toimenpiteiden vaikutukset sekä kustannuksien että tuottojen kannalta. Opiskelija pystyy luomaan kokonaisvaltaisen, toteuttamiskelpoisen suunnitelman tuotteen tai palvelun lanseeraamiseksi. Opiskelija toimii ryhmän innovatiivisena ja vastuullisena jäsenenä.
Tentit ja muut yksilötehtävät suoritettu kiitettävin arvosanoin.