Brändin rakentaminen (5 op)
Toteutuksen tunnus: AL00CI64-3009
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
02.07.2025 - 31.07.2025
Ajoitus
04.09.2025 - 19.12.2025
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
3 op
Toteutustapa
40 % Lähiopetus, 60 % Etäopetus
Yksikkö
Liiketoiminta (LAB)
Toimipiste
Lappeenrannan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 60
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Sami Lanu
Opetusryhmät
- Luennot 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
- Luennot 2 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
- Luennot 3 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
- Luennot 4 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
LLPRLII24SKLiiketalouden koulutus 24S, kaupallistaminen, Lappeenranta
-
LLABTO25-26Täydentävä osaaminen (AMK) 2024-2025, Liiketoimintayksikkö
Pienryhmät
- Luennot 1
- Luennot 2
- Luennot 3
- Luennot 4
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- hahmottaa brändin merkityksen yrityksen kilpailu- ja taloudellisen menestyksen keinona
- kuvata brändin rakentamisprosessin eri vaiheet
- tulkita erilaisia keinoja ja painotuksia osana menestyvää brändiä
- tehdä lähtökohta-analyysejä osana brändin rakentamisprosessia
- laatia brändin rakentamissuunnitelman
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Luentoja 4 kpl (4h) LPR kampuksella.
Verkkomateriaalia, tehtäviä, ryhmätöitä jne. Moodlessa.
Luennoille osallistuminen pakollista. Niitä ei nauhoiteta. Jos ei pääse luennolle, pitää korvata erillisillä tehtävillä.
Viimeinen suurempi brändin rakennustehtävä ja analyysi.
Ajoitus ja läsnäolo
4 kpl luentoja LPR kampus
4.9. klo 12-16
2.10. klo 12-16
6.11. klo 12-16
4.12. klo 12-16
Muuten Moodlessa
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Kerrotaan Moodle-alustalla.
Työelämäyhteistyö
Case-yritykset.
Oppimisympäristö
Luennot ja Moodle.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5 op = 135 tuntia opiskelijan työtä.
Sisältö
Opiskelija osaa
- hahmottaa brändin merkityksen yrityksen kilpailu- ja taloudellisen menestyksen keinona
- kuvata brändin rakentamisprosessin eri vaiheet
- tehdä lähtökohta-analyysejä osana brändin rakentamisprosessia
- tulkita erilaisia keinoja ja painotuksia osana menestyvää brändiä
- laatia brändin rakentamissuunnitelman ja sen analyysin
Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen
Markkinoinnin peruskäsitteiden hallinta, esim. Asiakkuudet ja markkinointi -opintojakso.
Vaihtoehtoisesti Bergström, S. & Leppänen A. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Saatavana e-kirjana kirjastosta.
Arviointimenetelmät
Yksilö- ja ryhmätehtäviä.
Vertaisarviointia.
Opiskelija laatii itsenäisesti kirjallisen brändin rakentamissuunnitelman ja sen analyysin. Arviointi 1-5.
Arviointiasteikko
1-5
Hylätty (0)
Opiskelija ei hallitse brändin rakentamiseen liittyvää käsitteistöä eikä prosesseja.
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija hallitsee brändin rakentamiseen liittyviä peruskäsitteitä ja tietää eri tilanteisiin soveltuvia ratkaisuja.
Opiskelija osallistuu ryhmätyöhön ja laatii alustavan brändin rakentamissuunnitelman. Tehtävät suoritettu hyväksytysti.
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija hallitsee brändin rakentamisprosessin vaiheet ja tekee lähtökohta-analyysejä osana prosessia. Opiskelija hyödyntää joitakin keinoja ja painotuksia osana menestyvää brändiä.
Opiskelija pystyy luomaan toteuttamiskelpoisen suunnitelman tuotteen tai palvelun lanseeraamisen taustatueksi.
Tehtävät suoritettu hyväksytysti.
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija ymmärtää brändin merkityksen yrityksen kilpailu- ja taloudellisen menestyksen keinona. Hän hallitsee brändin rakentamisprosessin eri vaiheet ja tekee monipuolisia lähtökohta-analyysejä osana brändin prosessia. Opiskelija hyödyntää erilaisia keinoja ja painotuksia osana menestyvää brändiä.
Opiskelija pystyy luomaan kokonaisvaltaisen, toteuttamiskelpoisen suunnitelman tuotteen tai palvelun lanseeraamisen taustatueksi.
Tehtävät suoritettu hyväksytysti.