Siirry suoraan sisältöön

Brändin rakentaminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: AL00CI64-3009

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

02.07.2025 - 31.07.2025

Ajoitus

04.09.2025 - 19.12.2025

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

3 op

Toteutustapa

40 % Lähiopetus, 60 % Etäopetus

Yksikkö

Liiketoiminta (LAB)

Toimipiste

Lappeenrannan kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

20 - 60

Koulutus

  • Liiketalouden koulutus

Opettaja

  • Sami Lanu

Opetusryhmät

  • Luennot 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
  • Luennot 2 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
  • Luennot 3 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
  • Luennot 4 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)

Ryhmät

  • LLPRLII24SK
    Liiketalouden koulutus 24S, kaupallistaminen, Lappeenranta
  • LLABTO25-26
    Täydentävä osaaminen (AMK) 2024-2025, Liiketoimintayksikkö

Pienryhmät

  • Luennot 1
  • Luennot 2
  • Luennot 3
  • Luennot 4

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- hahmottaa brändin merkityksen yrityksen kilpailu- ja taloudellisen menestyksen keinona
- kuvata brändin rakentamisprosessin eri vaiheet
- tulkita erilaisia keinoja ja painotuksia osana menestyvää brändiä
- tehdä lähtökohta-analyysejä osana brändin rakentamisprosessia
- laatia brändin rakentamissuunnitelman

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Luentoja 4 kpl (4h) LPR kampuksella.
Verkkomateriaalia, tehtäviä, ryhmätöitä jne. Moodlessa.
Luennoille osallistuminen pakollista. Niitä ei nauhoiteta. Jos ei pääse luennolle, pitää korvata erillisillä tehtävillä.
Viimeinen suurempi brändin rakennustehtävä ja analyysi.

Ajoitus ja läsnäolo

4 kpl luentoja LPR kampus
4.9. klo 12-16
2.10. klo 12-16
6.11. klo 12-16
4.12. klo 12-16
Muuten Moodlessa

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Kerrotaan Moodle-alustalla.

Työelämäyhteistyö

Case-yritykset.

Oppimisympäristö

Luennot ja Moodle.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

5 op = 135 tuntia opiskelijan työtä.

Sisältö

Opiskelija osaa
- hahmottaa brändin merkityksen yrityksen kilpailu- ja taloudellisen menestyksen keinona
- kuvata brändin rakentamisprosessin eri vaiheet
- tehdä lähtökohta-analyysejä osana brändin rakentamisprosessia
- tulkita erilaisia keinoja ja painotuksia osana menestyvää brändiä
- laatia brändin rakentamissuunnitelman ja sen analyysin

Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen

Markkinoinnin peruskäsitteiden hallinta, esim. Asiakkuudet ja markkinointi -opintojakso.
Vaihtoehtoisesti Bergström, S. & Leppänen A. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Saatavana e-kirjana kirjastosta.

Arviointimenetelmät

Yksilö- ja ryhmätehtäviä.
Vertaisarviointia.
Opiskelija laatii itsenäisesti kirjallisen brändin rakentamissuunnitelman ja sen analyysin. Arviointi 1-5.

Arviointiasteikko

1-5

Hylätty (0)

Opiskelija ei hallitse brändin rakentamiseen liittyvää käsitteistöä eikä prosesseja.

Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija hallitsee brändin rakentamiseen liittyviä peruskäsitteitä ja tietää eri tilanteisiin soveltuvia ratkaisuja.

Opiskelija osallistuu ryhmätyöhön ja laatii alustavan brändin rakentamissuunnitelman. Tehtävät suoritettu hyväksytysti.

Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija hallitsee brändin rakentamisprosessin vaiheet ja tekee lähtökohta-analyysejä osana prosessia. Opiskelija hyödyntää joitakin keinoja ja painotuksia osana menestyvää brändiä.

Opiskelija pystyy luomaan toteuttamiskelpoisen suunnitelman tuotteen tai palvelun lanseeraamisen taustatueksi.

Tehtävät suoritettu hyväksytysti.

Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija ymmärtää brändin merkityksen yrityksen kilpailu- ja taloudellisen menestyksen keinona. Hän hallitsee brändin rakentamisprosessin eri vaiheet ja tekee monipuolisia lähtökohta-analyysejä osana brändin prosessia. Opiskelija hyödyntää erilaisia keinoja ja painotuksia osana menestyvää brändiä.

Opiskelija pystyy luomaan kokonaisvaltaisen, toteuttamiskelpoisen suunnitelman tuotteen tai palvelun lanseeraamisen taustatueksi.

Tehtävät suoritettu hyväksytysti.