Siirry suoraan sisältöön

Customer Experience Development (5 op)

Toteutuksen tunnus: AL00CJ39-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

20.11.2024 - 10.01.2025

Ajoitus

03.03.2025 - 04.05.2025

Opintopistemäärä

5 op

TKI-osuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Liiketoiminta (LAB)

Toimipiste

Lappeenrannan kampus

Opetuskielet

  • Englanti

Paikat

20 - 40

Koulutus

  • Complementary competence, Bachelor's

Opettaja

  • Emmi Maijanen

Opetusryhmät

  • Luennot 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
  • Itsenäinen 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
  • Seminaari 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
  • Opintokäynti/ekskursio 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)

Ryhmät

  • LLPREX25KIB
    Saapuvat vaihto-opiskelijat 25K, pitkät vaihdot, liiketalous, Lappeenranta
  • LLPREX25KH
    Saapuvat vaihto-opiskelijat 25K, pitkät vaihdot, hotelli- ja ravintola-ala, Lappeenranta
  • LLABTO24-25E
    Complementary competence (Bachelor's) 2024-2025, Faculty of Business and Hospitality Management

Pienryhmät

  • Luennot 1
  • Itsenäinen 1
  • Seminaari 1
  • Opintokäynti/ekskursio 1

Osaamistavoitteet

The student is able to
- describe the customer experience framework
- search for reliable information about established procedures and tools, which can be used for customer experience management and development
- select appropriate procedures for the description and development of customer experience

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

The course has lectures, an excursion with observation, UX testing in the UX Lab, writing an individual learning essay, and final seminar.

Ajoitus ja läsnäolo

Course starts on March and ends at the end of the April.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Material given by the teacher.

Työelämäyhteistyö

Real-life business case and a visitor in the lectures.

Oppimisympäristö

Campus, UX Lab and excursion.

Sisältö

Customer experience pyramid: action, emotion, and meaning, both offline- and online environment.
Concepts, case examples, framework, and tools.
B2B perspective and taking care of customer relationships.
Customer experience linked to marketing communication and sales.

Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen

Customer relations and marketing -course.
The course is meant for 2nd and 3rd-year students, but also 1st-year students with working life experience or previous business studies can participate.

Arviointimenetelmät

Reflection essay
Customer experience analysis reports for a business partner (group)

Arviointiasteikko

1-5