Siirry suoraan sisältöön

Hotelli- ja majoitusalan sähköinen liiketoiminta ja digitaaliset prosessit (5 op)

Toteutuksen tunnus: AL00CB94-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

18.03.2024 - 14.04.2024

Ajoitus

01.05.2024 - 31.08.2024

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Liiketoiminta (LAB)

Toimipiste

Verkkokampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

0 - 80

Koulutus

  • Hotelli- ja ravintola-alan liikkeenjohdon koulutus

Opettaja

  • Sini Viinanen

Opetusryhmät

  • Luennot (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
  • Verkkoluento (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)

Ryhmät

  • LLPRHOTRA21S
    Hotelli- ja ravintola-alan liikkeenjohdon koulutus 20S Lappeenranta
  • LLABTO23-24
    Täydentävä osaaminen (AMK) 2023-2024, Liiketoimintayksikkö
  • LABKES24KH
    Kesäopinnot 2024 (AMK)

Pienryhmät

  • Luennot
  • Verkkoluento

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- työskennellä yleisimpien hotellin ja ravintolan sähköisten myynti- ja jakelukanavien kanssa
- modernin digitaalisen kaupankäynnin periaatteet
- ohjata, perehdyttää ja päivittää alaisiaan digitaalisen sisällön hyödyntämisessä
- digitaalisen viestinnän lainalaisuudet

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Verkkoluentoja toukokuussa 2024, jotka katsottavissa myös jälkikäteen oppimisalustalta. Itsenäistä kurssimateriaalien opiskelua, tiedon etsimistä sekä aktivoivia oppimistehtäviä.

Ajoitus ja läsnäolo

Verkko-opetusta ja ohjausta toukokuussa sekä itsenäistä opiskelua kesäkuusta elokuuhun. Toukokuun verkkoluennoilla ei ole läsnäolopakkoa, vaan ne voi myös katsoa tallenteelta.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Oppimisalustalla jaettu materiaali.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei valinnaisia suoritustapoja.

Oppimisympäristö

Moodle ja Howspace.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Kaikki kurssin oppimistehtävät esitellään toukokuun aikana ja niitä on mahdollista tehdä elokuun loppuun saakka.

Sisältö

Opintojakso antaa kokonaiskuvan sähköisestä liiketoiminnasta ja digitaalisista prosesseista hotelli- ja majoitusalalla. Opiskelija perehtyy digitaaliseen palvelupolkuun. Opiskelija tutustuu hotellialalla käytettyjen digitaalisten alustojen ja sovellusten keskeisiin toimintaperiaatteisiin sekä mahdollisuuksiin.

Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen

Ei vaatimuksia edeltävälle osaamiselle

Arviointimenetelmät

Oppimistehtävien arviointi asteikolla 1-5. Verkkoluentoihin osallistuminen (tai niiden katsominen jälkikäteen tallenteelta) on osa arviointikriteeristöä.

Arviointiasteikko

1-5

Hylätty (0)

Opiskelija ei ole palauttanut oppimistehtäviä.

Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)

Tyydyttävä (2, 1): Opiskelija on palauttanut vähintään 50% oppimistehtävistä. Oppimistehtävissä on noudatettu osittain ja vain vähän annettuja ohjeita. Raporttien sisältö vastaa osittain ja vain vähän annettuja ohjeita.

Opiskelija on osallistunut vähintään 50% lähiopetuksen luennoista tai katsonut vähintään 50% verkkoluentojen tallenteista.

Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)

Hyvä (4,3): Opiskelija on palauttanut oppimistehtävät. Oppimistehtävissä on noudatettu osittain annettuja ohjeita ja palautettujen tehtävien sisällöt ovat osittain annettujen ohjeiden mukaisia.

Opiskelija on osallistunut vähintään 70% verkkoluentoihin tai katsonut vähintään 70% verkkoluentojen tallenteista.

Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)

Kiitettävä (5): Opiskelija on palauttanut oppimistehtävät. Oppimistehtävissä on noudatettu annettuja ohjeita ja palautettujen tehtävien sisältö on annettujen ohjeiden mukainen.

Opiskelija on osallistunut kaikkiin lähiopetuksen luentoihin tai katsonut ne tallenteilta.