Siirry suoraan sisältöön

Pelimallinnus (5 op)

Toteutuksen tunnus: AT00BY30-3006

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

06.05.2024 - 30.08.2024

Ajoitus

02.09.2024 - 13.12.2024

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Teknologia (LAB)

Toimipiste

  • Lahden kampus
  • Verkkokampus, Lahti

Opetuskielet

  • Suomi
  • Englanti

Koulutus

  • Tieto- ja viestintätekniikan koulutus

Opettaja

  • Johan Kuparinen

Opetusryhmät

  • Luennot 1 (Koko: 500. Avoin AMK: 0.)

Ryhmät

  • TLTITVT22K
    Tieto- ja viestintätekniikan koulutus 22K Lahti
  • TLTIICTDD24S
    Bachelor’s Degree Programme in Information and Communications Technology 24S, Double Degree, Lahti
  • TLTITVT22SV
    Tieto- ja viestintätekniikan koulutus 22SV Lahti
  • TLTIEX24S2
    Saapuvat vaihto-opiskelijat 24S, pitkät vaihdot, tietotekniikka, Lahti

Pienryhmät

  • Luennot 1

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- hyödyntää mallinnusta erilaisissa ympäristöissä
- hyödyntää pelimoottoreiden kehittyneitä ominaisuuksia
- käyttää uusia teknolgioita peli- ja laajennetun todellisuuden sovelluksissa

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

3D-mallinnuksen jatkokurssi, jossa siirrytään Blenderin käytön edistyksellisempiin menetelmiin. Tärkeänä näkökulmana kurssilla on peleihin ja peliympäristöihin mallintaminen. Opintojakso toteutetaan viikottaisina hybridiluentoina sekä käytännön harjoituksina.

Ajoitus ja läsnäolo

Syksy 2022

Uusintamahdollisuudet

Ei tenttiä

Oppimisympäristö

Moodle.lut.fi ja Zoom

Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen

Mallinnus-kurssi suoritettu tai vastaavat tiedot

Arviointimenetelmät

Aktiivinen osallistuminen opetukseen, palautettavat harjoitustyöt.

Arviointiasteikko

1-5

Hylätty (0)

Opiskelija ei ole saavuttanut opintojakson osaamistavoitteita

Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija osaa käyttää ja luoda kurssilla käytettyjen ohjelmistojen edistyneitä ominaisuuksia.

Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija osaa monipuolisesti käyttää ja hyödyntää kurssilla käytettyjen ohjelmistojen 3D-mallinnusominaisuuksia.

Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija hallitsee kurssilla käytetyt ohjelmistot ammattimaisesti ja pystyy soveltamaan saamiaan oppeja myös muiden ohjelmistojen käytössä. Palautettavien harjoitustöiden visuaalinen ulkoasu hyvin toteutettu.