Siirry suoraan sisältöön

Sosiaali- ja terveyspalveluiden markkinointiviestintä ja brändäys (5 op)

Toteutuksen tunnus: YH00CP35-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

20.11.2023 - 05.01.2024

Ajoitus

01.01.2024 - 31.07.2024

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Hyvinvointi (LAB)

Toimipiste

Verkkokampus, Lahti

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

0 - 60

Koulutus

  • Sosiaali- ja terveysalan koulutus (ylempi AMK), Sosiaali- ja terveysalan palvelumuotoilu (2022, 2023)

Opettaja

  • Arja-Tuulikki Malin
  • Marjut Suokas

Opetusryhmät

  • Verkko-opetus (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)

Ryhmät

  • HLTIYSTPAMU23KV
    Sosiaali- ja terveysalan palvelumuotoilu (YAMK) 23K Lahti

Pienryhmät

  • Verkko-opetus

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- käyttää markkinointiviestinnän ja brändäyksen käsitteitä ja tietopohjaa
- tehdä vaikuttavaa markkinointiviestintää sote-alalle
- osaa muotoilla organisaation brändiä
- hyödyntää brändäystä ja markkinointiviestintää sosiaali- ja terveyspalveluiden kehittämisessä ja johtamisessa

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Opintojakso toteutetaan virtuaalisesti Zoomissa ja oppimisympäristö Moodlessa.
Opetusmenetelmät: itsenäinen opiskelu, ryhmätyöt, valmentavat luennot

Opintojakson vastuuopettaja Arja-Tuulikki Malin (arja-tuulikki.malin(at)lab.fi)

Ajoitus ja läsnäolo

Opintojakso sisältää kaksi kontaktipäivää: 21.2 ja ke 13.3 klo 9-16
Kontaktiopetus (zoom) 1: brändin kiteytys
Kontaktiopetus 2: asiakaslähtöinen viestintästrategia

Opintojaksotehtävän palautus 13.4.



Osallistuminen kontaktipäiviin on vapaaehtoista. Poissaolijat tekevät ryhmätyöt itsekseen.
Kontaktipäivien luento-osuudet nauhoitetaan keskeisiltä osin, tehtävien purkua ei nauhoiteta

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Materiaalit ilmoitetaan Moodlessa

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Toteutukselle ei ole valinnaisia suoritustapoja

Uusintamahdollisuudet

Ks. tutkintosääntö.

Oppimisympäristö

Moodle ja Zoom

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Kontaktipäivät 1 op
Opintojaksotehtävät 4 op

Sisältö

asiakasymmärrys, sisällönmarkkinointi, aineeton brändi, tunteistettu ydinviesti (edut, hyödyt ja merkitys)

Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen

Opintojaksolle otetaan ensisijaisesti Sosiaali- ja terveyspalveluiden palvelumuotoilu (yamk) opiskelijat sekä Asiakaslähtöisten palveluprosessien kehittäjä (yamk) -opiskelijat. Sen jälkeen opiskelijat otetaan ilmoittautumisjärjestyksessä. Opintojaksolla opiskelu edellyttää aikaisempia palvelumuotoiluopintoja (väh 5 op).

Vastuuopettaja Arja-Tuulikki Malin (arja-tuulikki.malin(at)lab.fi)

Arviointimenetelmät

Arvosana perustuu yksilötyönä suoritettavaan opintojaksotehtävään. Tarkemmat arviointikriteerit Moodlessa.

Arviointiasteikko

1-5

Hylätty (0)

Kaikkia opintojaksotehtäviä ei ole tehty
Opintojaksotehtävä on hylätty

Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija osaa
- käyttää markkinointiviestinnän ja brändäyksen käsitteitä ja tietopohjaa
- tehdä markkinointiviestintää sote-alalle
- osaa muotoilla organisaation brändiä
- hyödyntää brändäystä ja markkinointiviestintää sosiaali- ja terveyspalveluiden kehittämisessä ja johtamisessa

Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija osaa
- käyttää asiantuntevasti markkinointiviestinnän ja brändäyksen käsitteitä ja tietopohjaa
- tehdä asiakaslähtöistä markkinointiviestintää sote-alalle
- osaa muotoilla organisaation brändiä ja perustella tehtyjä valintoja
- hyödyntää ja arvioi brändäystä ja markkinointiviestintää sosiaali- ja terveyspalveluiden kehittämisessä ja johtamisessa. Perustelee valintoja kirjallisuuden avulla.

Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija osaa
- käyttää asiantuntevasti ja monipuolisesti markkinointiviestinnän ja brändäyksen käsitteitä ja tietopohjaa
- tehdä oivaltavaa ja asiakaslähtöistä markkinointiviestintää sote-alalle
- osaa muotoilla organisaation brändiä ja perustella tehtyjä valintoja laadukkaiden lähteiden avulla
- hyödyntää ja arvioi asiantuntevasti brändäystä ja markkinointiviestintää sosiaali- ja terveyspalveluiden kehittämisessä ja johtamisessa. Perustelee valintoja laadukkaan kirjallisuuden avulla.