Siirry suoraan sisältöön

Isännöitsijän asiakaspalvelu ja viestintä (5 op)

Toteutuksen tunnus: AL00CR26-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

06.05.2024 - 30.08.2024

Ajoitus

15.10.2024 - 30.04.2025

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Liiketoiminta (LAB)

Toimipiste

Verkkokampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

20 - 50

Koulutus

  • Täydentävä osaaminen, AMK

Opettaja

  • Kirsi Kallioniemi
  • Joanna Vihtonen

Ryhmät

  • LLABTO24-25
    Täydentävä osaaminen (AMK) 2024-2025, Liiketoimintayksikkö

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- analysoida isännöintialan erilaisia palvelukonsepteja
- tunnistaa asiakaspalautteen merkityksen työssä ja sen kehittämisessä
- tunnistaa isännöinnin laatutekijöitä ja kehittää toimintaa niiden perusteella
- tunnistaa eri viestinnän kohderyhmät ja toteuttaa viestintää suunnitelmallisesti
- hyödyntää tehokkaasti ja tarkoituksenmukaisesti eri viestintäkanavia
- tuottaa selkeitä asiakirjoja ja tiedotteita

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Opinnot järjestetään kokonaisuudessaan verkko-opintoina. Opinnot eivät ole paikkaan sidottuja, mutta osa opinnoista voi vaatia läsnäoloa etäyhteyden välityksellä tiettyinä ajankohtina. Tällainen aikaan sidottu opetus järjestetään arki-iltana kello 17-19 välillä. Aikaan sidottu opetus pyritään kuitenkin mahdollisuuksien mukaan myös tallentamaan (jos se ei sisällä esim. ryhmätehtäviä), jotta sen voi tarvittaessa katsoa jälkikäteen.

Opintojakso on osa Kiinteistöliiketoiminnan osaaja, isännöintiala 30 op opintokokonaisuutta. Kokonaisuudesta voi kuitenkin valita suoritettavaksi myös yksittäisiä opintojaksoja.

Ajoitus ja läsnäolo

Opintojakson toteutusaika on 15.10.2024 - 30.4.2025 . Opintojakso sisältää aikataulutettuja Zoom-tapaamisia, muu opiskelu suoritetaan oman aikataulun mukaisesti. Aikataulutettujen tapaamisten lisäksi opintojakso sisältää opetusvideoita sekä muuta materiaalia.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Isännöintiliitto, Kiinteistöliitto ja Oikeusministeriö: Viestintäsuositus taloyhtiöille; Moodle-ympäristössä jaettava materiaali

Oppimisympäristö

Opintojakso toteutetaan kokonaisuudessaan verkko-opintoina.

Sisältö

Asiakaspalvelun tavoitteet, toteutus ja kehittäminen taloyhtiössä
Taloyhtiön viestinnän tavoitteet ja tehtävät
Isännöitsijän ja taloyhtiön välinen viestintä
Taloyhtiön säännöllinen tilikauden aikainen viestintä
Viestintä poikkeustilanteissa ja korjaushankkeiden aikana

Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen

Ei edellytä aikaisempia opintoja

Arviointimenetelmät

Palautettavat tehtävät

Arviointiasteikko

1-5