Isännöitsijän asiakaspalvelu ja viestintä (5 op)
Toteutuksen tunnus: AL00CR26-3003
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
06.05.2024 - 30.08.2024
Ajoitus
15.10.2024 - 30.04.2025
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketoiminta (LAB)
Toimipiste
Verkkokampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 50
Koulutus
- Täydentävä osaaminen, AMK
Opettaja
- Kirsi Kallioniemi
- Joanna Vihtonen
Ryhmät
-
LLABTO24-25Täydentävä osaaminen (AMK) 2024-2025, Liiketoimintayksikkö
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- analysoida isännöintialan erilaisia palvelukonsepteja
- tunnistaa asiakaspalautteen merkityksen työssä ja sen kehittämisessä
- tunnistaa isännöinnin laatutekijöitä ja kehittää toimintaa niiden perusteella
- tunnistaa eri viestinnän kohderyhmät ja toteuttaa viestintää suunnitelmallisesti
- hyödyntää tehokkaasti ja tarkoituksenmukaisesti eri viestintäkanavia
- tuottaa selkeitä asiakirjoja ja tiedotteita
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Opinnot järjestetään kokonaisuudessaan verkko-opintoina. Opinnot eivät ole paikkaan sidottuja, mutta osa opinnoista voi vaatia läsnäoloa etäyhteyden välityksellä tiettyinä ajankohtina. Tällainen aikaan sidottu opetus järjestetään arki-iltana kello 17-19 välillä. Aikaan sidottu opetus pyritään kuitenkin mahdollisuuksien mukaan myös tallentamaan (jos se ei sisällä esim. ryhmätehtäviä), jotta sen voi tarvittaessa katsoa jälkikäteen.
Opintojakso on osa Kiinteistöliiketoiminnan osaaja, isännöintiala 30 op opintokokonaisuutta. Kokonaisuudesta voi kuitenkin valita suoritettavaksi myös yksittäisiä opintojaksoja.
Ajoitus ja läsnäolo
Opintojakson toteutusaika on 15.10.2024 - 30.4.2025 . Opintojakso sisältää aikataulutettuja Zoom-tapaamisia, muu opiskelu suoritetaan oman aikataulun mukaisesti. Aikataulutettujen tapaamisten lisäksi opintojakso sisältää opetusvideoita sekä muuta materiaalia.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Isännöintiliitto, Kiinteistöliitto ja Oikeusministeriö: Viestintäsuositus taloyhtiöille; Moodle-ympäristössä jaettava materiaali
Oppimisympäristö
Opintojakso toteutetaan kokonaisuudessaan verkko-opintoina.
Sisältö
Asiakaspalvelun tavoitteet, toteutus ja kehittäminen taloyhtiössä
Taloyhtiön viestinnän tavoitteet ja tehtävät
Isännöitsijän ja taloyhtiön välinen viestintä
Taloyhtiön säännöllinen tilikauden aikainen viestintä
Viestintä poikkeustilanteissa ja korjaushankkeiden aikana
Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen
Ei edellytä aikaisempia opintoja
Arviointimenetelmät
Palautettavat tehtävät
Arviointiasteikko
1-5