Siirry suoraan sisältöön

Hotelli- ja ravintola-alan palvelumuotoilu (5 op)

Toteutuksen tunnus: AL00CB97-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

06.05.2024 - 06.09.2024

Ajoitus

09.09.2024 - 15.12.2024

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

4.5 op

Toteutustapa

10 % Lähiopetus, 90 % Etäopetus

Yksikkö

Liiketoiminta (LAB)

Toimipiste

Verkkokampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

20 - 50

Koulutus

  • Täydentävä osaaminen, AMK

Opettaja

  • Sini Viinanen

Opetusryhmät

  • Verkkoluento (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)

Ryhmät

  • LLPRHOTRA22S
    Hotelli- ja ravintola-alan liikkeenjohdon koulutus 22S Lappeenranta
  • LLABTO24-25
    Täydentävä osaaminen (AMK) 2024-2025, Liiketoimintayksikkö

Pienryhmät

  • Verkkoluento

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- palvelumuotoilun periaatteet
- käyttää blue printtausta menetelmätyökaluna
- tunnistaa ja ymmärtää kokonaisvaltaisen asiakaskokemuksen merkityksen ja osaa hyödyntää sitä työssään
- analysoida ja luoda kontaktipisteitä asiakaspolun varrella

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Opiskelija osaa
- palvelumuotoilun periaatteet
- käyttää blue printtausta menetelmätyökaluna
- tunnistaa ja ymmärtää kokonaisvaltaisen asiakaskokemuksen merkityksen ja osaa hyödyntää sitä työssään
- analysoida ja luoda kontaktipisteitä asiakaspolun varrella

Ajoitus ja läsnäolo

Opintojakso alkaa Kickoff-verkkoluennoilla to 12.9. 10:00-12:00.
Kontaktiluennot järjestetään verkossa. Aktiivinen läsnäolo kontaktitunneilla on osa arviointikriteeristöä.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Howspace-oppimisalustalla sekä verkkoluennoilla esitellyt oppimateriaalit.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei valinnaisia suoritustapoja.

Oppimisympäristö

Oppimateriaalit ja tehtävät ovat pääsääntöisesti Howspace-oppimisalustalla. Verkkoluennot toteutetaan Zoomilla.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojakson 5 op on opiskelijan työtä noin 135 tuntia.
Opintojaksolla on kontaktiopetusta verkossa yhteesnä noin 45 tuntia. Opiskelijan itsenäistä tai ryhmässä työskentelyä opintojaksolla on noin 90 tuntia. Itsenäiseen opiskeluun kuuluu mm. opintojakson materiaaleihin tutustuminen ja muu tiedonhaku.

Sisältö

Opintojakso antaa kokonaiskuvan palvelumuotoilusta hotelli- ja ravintola-alalla. Opiskelija perehtyy kokonaisvaltaiseen asiakaskokemukseen sekä asiakaspolun kartoittamiseen. Opiskelija tutustuu keskeisiin palvelumuotoilumenetelmiin ja osaa analysoida sekä mallintaa niitä hotelli- ja ravintolatoiminnan viitekehyksessä.

Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen

Opintojaksolle ei ole edeltävää osaamista.

Arviointimenetelmät

Oppimistehtävien arviointi asteikolla 1-5.
Ryhmätehtävien vertaisarviointi asteikolla 1-5.
Läsnäolo verkko-opetuksessa on osa arviointikriteeristöä.
Lisäksi opintojakson suoritus edellyttää:
Opintojaksoon liittyvien muiden tehtävien hyväksyttyä suoritusta.

Arviointiasteikko

1-5

Hylätty (0)

Hylätty (0) Oppimistehtävät eivät ole tavoitteiden mukaisia ja raportissa ei tule esiin ohjeen
mukaisia sisältöjä.

Opiskelija on osallistunut alle 50% kontaktiopetuksen luennoista.

Tuntien tehtävät arvioidaan hyväksytty/hylätty.

Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)

Tyydyttävä (2, 1): Oppimistehtävissä on noudatettu osittain ja vain vähän annettuja ohjeita.
Raporttien sisältö vastaa osittain ja vain vähän annettuja ohjeita.

Opiskelija on osallistunut vähintään 50% lähiopetuksen luennoista.

Tuntien tehtävät arvioidaan hyväksytty/hylätty.

Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)

Hyvä (4,3): Oppimistehtävässä on noudatettu osittain annettuja ohjeita ja raporttien sisällöt ovat osittain annettujen ohjeiden mukainen.

Opiskelija on osallistunut vähintään 70% lähiopetuksen luennoista.

Tuntien tehtävät arvioidaan hyväksytty/hylätty.

Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)

Kiitettävä (5): Oppimistehtävässä on noudatettu annettuja ohjeita ja raporttien sisältö on
annettujen ohjeiden mukainen.

Opiskelija on osallistunut kaikkiin lähiopetuksen luentoihin.

Tuntien tehtävät arvioidaan hyväksytty/hylätty.