Hotelli- ja ravintola-alan palvelumuotoilu (5 op)
Toteutuksen tunnus: AL00CB97-3003
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
06.05.2024 - 06.09.2024
Ajoitus
09.09.2024 - 17.11.2024
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
4.5 op
Toteutustapa
10 % Lähiopetus, 90 % Etäopetus
Yksikkö
Liiketoiminta (LAB)
Toimipiste
Verkkokampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 50
Koulutus
- Täydentävä osaaminen, AMK
Opettaja
- Sini Viinanen
Opetusryhmät
- Verkkoluento (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
LLPRHOTRA22SHotelli- ja ravintola-alan liikkeenjohdon koulutus 22S Lappeenranta
-
LLABTO24-25Täydentävä osaaminen (AMK) 2024-2025, Liiketoimintayksikkö
Pienryhmät
- Verkkoluento
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- palvelumuotoilun periaatteet
- käyttää blue printtausta menetelmätyökaluna
- tunnistaa ja ymmärtää kokonaisvaltaisen asiakaskokemuksen merkityksen ja osaa hyödyntää sitä työssään
- analysoida ja luoda kontaktipisteitä asiakaspolun varrella
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Opiskelija osaa
- palvelumuotoilun periaatteet
- käyttää blue printtausta menetelmätyökaluna
- tunnistaa ja ymmärtää kokonaisvaltaisen asiakaskokemuksen merkityksen ja osaa hyödyntää sitä työssään
- analysoida ja luoda kontaktipisteitä asiakaspolun varrella
Ajoitus ja läsnäolo
Opintojakso alkaa Kickoff-verkkoluennoilla to 12.9. 10:00-12:00.
Kontaktiluennot järjestetään verkossa. Aktiivinen läsnäolo kontaktitunneilla on osa arviointikriteeristöä.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Howspace-oppimisalustalla sekä verkkoluennoilla esitellyt oppimateriaalit.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei valinnaisia suoritustapoja.
Oppimisympäristö
Oppimateriaalit ja tehtävät ovat pääsääntöisesti Howspace-oppimisalustalla. Verkkoluennot toteutetaan Zoomilla.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojakson 5 op on opiskelijan työtä noin 135 tuntia.
Opintojaksolla on kontaktiopetusta verkossa yhteesnä noin 45 tuntia. Opiskelijan itsenäistä tai ryhmässä työskentelyä opintojaksolla on noin 90 tuntia. Itsenäiseen opiskeluun kuuluu mm. opintojakson materiaaleihin tutustuminen ja muu tiedonhaku.
Sisältö
Opintojakso antaa kokonaiskuvan palvelumuotoilusta hotelli- ja ravintola-alalla. Opiskelija perehtyy kokonaisvaltaiseen asiakaskokemukseen sekä asiakaspolun kartoittamiseen. Opiskelija tutustuu keskeisiin palvelumuotoilumenetelmiin ja osaa analysoida sekä mallintaa niitä hotelli- ja ravintolatoiminnan viitekehyksessä.
Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen
Opintojaksolle ei ole edeltävää osaamista.
Arviointimenetelmät
Oppimistehtävien arviointi asteikolla 1-5.
Ryhmätehtävien vertaisarviointi asteikolla 1-5.
Läsnäolo verkko-opetuksessa on osa arviointikriteeristöä.
Lisäksi opintojakson suoritus edellyttää:
Opintojaksoon liittyvien muiden tehtävien hyväksyttyä suoritusta.
Arviointiasteikko
1-5
Hylätty (0)
Hylätty (0) Oppimistehtävät eivät ole tavoitteiden mukaisia ja raportissa ei tule esiin ohjeen
mukaisia sisältöjä.
Opiskelija on osallistunut alle 50% kontaktiopetuksen luennoista.
Tuntien tehtävät arvioidaan hyväksytty/hylätty.
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
Tyydyttävä (2, 1): Oppimistehtävissä on noudatettu osittain ja vain vähän annettuja ohjeita.
Raporttien sisältö vastaa osittain ja vain vähän annettuja ohjeita.
Opiskelija on osallistunut vähintään 50% lähiopetuksen luennoista.
Tuntien tehtävät arvioidaan hyväksytty/hylätty.
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
Hyvä (4,3): Oppimistehtävässä on noudatettu osittain annettuja ohjeita ja raporttien sisällöt ovat osittain annettujen ohjeiden mukainen.
Opiskelija on osallistunut vähintään 70% lähiopetuksen luennoista.
Tuntien tehtävät arvioidaan hyväksytty/hylätty.
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
Kiitettävä (5): Oppimistehtävässä on noudatettu annettuja ohjeita ja raporttien sisältö on
annettujen ohjeiden mukainen.
Opiskelija on osallistunut kaikkiin lähiopetuksen luentoihin.
Tuntien tehtävät arvioidaan hyväksytty/hylätty.