Siirry suoraan sisältöön

Asiakassuhteen johtaminen ja markkinoinnin automaatio (10 op)

Toteutuksen tunnus: AL00CI73-3004

Toteutuksen perustiedot


Ajoitus

01.08.2024 - 31.05.2025

Opintopistemäärä

10 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Liiketoiminta (LAB)

Toimipiste

Lahden kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

20 - 50

Koulutus

  • Täydentävä osaaminen ja vapaavalintaiset opinnot, AMK

Opettaja

  • Markus Hämynen

Ryhmät

  • LLABTOMA
    Täydentävä osaaminen (AMK), Liiketoimintayksikkö, Markkinointi
  • LLABTO24-25
    Täydentävä osaaminen (AMK) 2024-2025, Liiketoimintayksikkö

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- selittää asiakaslähtöisyyden ja siihen liittyvät käsitteet ja konseptit yrityksen menestyksen keskeisenä tekijänä
- valita ja soveltaa asiakassuhteen johtamiseen ja markkinoinnin automaatioon liittyviä menetelmiä ja työkaluja
- valita ja hyödyntää asiakkuuksien hoitoon ja kehittämiseen sopivia IT-ratkaisuja

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Opintojakso toteutetaan Lahden M19-kampuksella digimarkkinoinnin oppimisympäristössä, Labtic digimarkkinointitoimistossa. Opiskelija ilmoittautuu Digimarkkinointitoimisto Labtic AL00CU84-toteutukselle ja tekee valinnat suoritettavista opintojaksoista (20-35 op.) kurssin alettua. Osaamistavoitteet määräytyvät opiskelijan tekemien suoritusten mukaisesti. Oppiminen koostuu itsenäisestä opiskelusta, dialogista sekä opitun soveltamisesta käytännönläheisissä projekteissa.

Tällä opintojaksolla perehdytään asiakassuhteiden johtamiseen (CRM), sitä tukeviin teknologioihin sekä markkinoinnin automaatioon. Opittua sovelletaan käytännön projektissa, jossa tehdään suunnitelmaan perustuvia kokeiluja, joiden tulokset analysoidaan ja raportoidaan.

Opintojakson valmentajat (opettajat) ohjaavat opiskelijoita toimistomaisessa oppimisympäristössä. Opettajat ohjaavat tiedon soveltamisessa ja toimeksiantojen toteuttamisessa. Opintojaksoon liittyvät itseopiskeluaineistot ovat saatavilla Moodlessa.

Arviointiasteikko

1-5