Siirry suoraan sisältöön

INNOHUB (5 op)

Toteutuksen tunnus: YL00CV06-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

15.05.2023 - 29.11.2024

Ajoitus

04.08.2023 - 31.12.2024

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Liiketoiminta (LAB)

Toimipiste

Verkkokampus

Opetuskielet

  • Suomi
  • Englanti

Koulutus

  • Master's Degree Programme in Business Innovation Culture and Creativity

Opettaja

  • Henri Karppinen

Ryhmät

  • LLPRYASLI22KV
    Asiakassuuntautuneen liiketoiminnan kehittäminen (YAMK) 22KV Lappeenranta
  • LLPRYASLI23KV
    Asiakassuuntautuneen liiketoiminnan kehittäminen (YAMK) 23KV Lappeenranta
  • LLTIYUUDL23SV
    Uudistava johtaminen (YAMK), liiketalouden ala 23SV Lahti
  • LLTIYLDR23SV
    Liiketoiminnan digitaaliset ratkaisut (YAMK) 23SV Lahti
  • LLTIYBICC23SV
    Master's Degree Programme in Business Innovation Culture and Creativity 23SV Lahti
  • LLTIYUUDL22S
    Uudistava johtaminen (YAMK), liiketalouden ala 22S Lahti
  • LLTIYLDR22S
    Liiketoiminnan digitaaliset ratkaisut (YAMK) 22S Lahti

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- kokemuksellisen oppimisen prosessin (opintojakso perustuu käytännön työelämässä toteutettaviin projekteihin).
- toimia erilaisissa rooleissa innovaatiovetoisissa tutkimus- ja kehitysprojekteissa, erilaisissa liiketoiminnallisissa ja ei-kaupallisissa konteksteissa eri markkina-alueilla.
- suunnitella, organisoida ja hallita resursseja projektin tavoitteiden saavuttamiseksi.
- arvioida projektin onnistumiskriteerit ja arvioida projektiin liittyviä sisäisiä ja ulkoisia riskejä.
- kehittää osaamistaan liiketoiminnallisten ja ei-kaupallisten innovaatiovaatimusten ja haasteiden ratkaisemisessa ja ymmärtämisessä erilaisissa markkinakonteksteissa.

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Työelämäprojekti.
Virtuaaliset tapaamiset oppimisen tukena.
Aloituspaketti Moodlessa.
Pakollinen palautetilaisuus projektin lopussa.

Ajoitus ja läsnäolo

Rullaava aloitus, henkilökohtaistettu aikataulu.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Aloituspaketti Moodlessa.
Soveltuva kirjallisuus ja tietolähteet.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei valinnaisuutta.

Työelämäyhteistyö

Opintojakso toteutetaan työelämäprojektina.

Oppimisympäristö

Työelämä.
Moodle.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Vaihe 1, oman osaamisen arvionti, tavoitteiden asettaminen (20%, 27 hours)
Vaihe 2, projektin suunnittelu (10%, 13 hours)
Vaihe 3, projektin toteutus (50%, 66 hours)
Vaihe 5, analyysi ja reflektointi (20%, 27 hours)

5 ECTS on noin 133 tuntia työtä.

Sisältö

INNOHUB-opintojaksolla opit soveltamaan muilla opintokursseilla opittuja tietoja käytännön työelämäprojekteissa. Jos olet vaihtamassa alaasi, etsit uutta työtä tai haluat saada lisämerkinnän ansioluetteloosi, tämä opintojakso on juuri oikea sinulle.

Opiskelijat etsivät työelämäprojektejaan itse. Lukuvuoden aikana osallistumismahdollisuuksia voi tarjota myös LAB-ammattikorkeakoulu, mm. tutkimus-, kehitys- ja innovaatiohankkeissa. Voit myös suorittaa työelämäprojektisi omalle työnantajallesi. Tarvittaessa tuemme sinua sopivan projektin löytämisessä. Voit myös toteuttaa projektisi missä tahansa maassa.

Opintojakso sopii kaikkiin YAMK-ohjelmiin, kaikkien alojen opiskelijoille. Opintojakso voidaan suorittaa suomeksi tai englanniksi koulutusohjelman kielen mukaan.

Kuinka edetä? Ilmoittaudu opintojaksolle ja saat käyttöösi INNOHUB-aloituspaketin Moodlessa (syyskuun 2023 alusta).

Voit ilmoittautua opintojaksolle läpi lukuvuoden ja voit aloittaa oman projektityösi milloin tahansa. Opintojakson voi suorittaa yksin, pareittain tai ryhmässä. Sovi toteutusmuodosta aina etukäteen.

Arviointimenetelmät

Työvaiheiden 1-4 toteutuksen arvionti.
Kirjalliset raportit, videodokumentaatio.

Arviointiasteikko

1-5

Hylätty (0)

Työvaiheiden 1-4 taso ei saavuta hyväksyttävää tasoa.

Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)

Työvaiheiden 1-4 taso on vaatimaton,
Opiskelijan toteuttama itsearvio ja tavoitteiden asettaminen ei tarjoa vaatimattoman pohjan toteutukselle ja toteutuksen arvionnille.
Opiskelijan tuottamassa raportoinnissa on puutteita.
Opintojaksolla oppimista on vaikea arvioida tuotosten perusteella.

Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)

Vaiheiden 1-4 toteutus on hyvällä tasolla.
Opiskelijan itsearviointi ja tavoitteiden asettaminen luovat hyvän ja relevantin pohjan projektin toteuttamiselle ja tulosten reflektoinnille.
Projektivaiheiden dokumentointi on hyvää ja oppimistulokset on helppo osoittaa.
Opiskelija on ollut aktiivinen koko kurssin ajan.
Projektin tilaaja/toimeksiantaja (työelämässä) antaa lausunnon projektityöstä ja sen tuloksista.

Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)

Vaiheiden 1-4 toteutus on erinomaisella tasolla.
Opiskelijan itsearviointi ja tavoitteiden asettaminen tarjoavat innovatiivisen ja kunnianhimoisen pohjan projektin toteuttamiselle ja tulosten reflektoinnille. Projektin vaiheiden dokumentointi on erinomaista ja oppimistulokset on helppo osoittaa, mukaan lukien vaiheet, joissa opiskelija on selkeästi ylittänyt itsensä ja toimeksiantajan odotukset.
Opiskelija on ollut aktiivinen koko kurssin ajan ja osoittanut kykynsä johtaa omaa toteutustaan.
Projektin tilaaja/asiakas (työpaikalla) antaa selvityksen projektityöstä.