Siirry suoraan sisältöön

Pelisuunnittelun perusteet (5 op)

Toteutuksen tunnus: AT00BY15-3007

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

20.11.2023 - 05.01.2024

Ajoitus

08.01.2024 - 30.04.2024

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Teknologia (LAB)

Toimipiste

Verkkokampus, Lahti

Opetuskielet

  • Suomi
  • Englanti

Koulutus

  • Tieto- ja viestintätekniikan koulutus

Opettaja

  • Markku Hyttinen

Opetusryhmät

  • Verkkoluento 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)

Ryhmät

  • TLTITVT22SV
    Tieto- ja viestintätekniikan koulutus 22SV Lahti
  • TLTITVT23KM
    Tieto- ja viestintätekniikan koulutus 23KM Lahti

Pienryhmät

  • Verkkoluento 1

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- selittää pelisuunnittelun perusperiaatteet
- hyödyntää pelillisyyttä eri yhteyksissä
- kuvata pelitestauksen merkityksen pelikehityksessä
- suunnitella pelisuunnittelun työprosessin

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

- Lectures, group work and individual assignments.
- Game concept development project

Ajoitus ja läsnäolo

The course hour contact days with students and lot of independent group working.
80% attendance required.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

The Art of Game Design, Jesse Schell 2008, ISBN 978-0123694966

Työelämäyhteistyö

Possibility of RDI-project assignements

Oppimisympäristö

Classroom, moodle, Zoom

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

The course contains contact days with students (33%)
Assignments and group works outside of lectures (67%)

Sisältö

The course will be implemented by lectures, which will contain theoretical explanations on different aspects of game concept design, incl.
- basic principals of game design, game character design and level design
- Introduction of different platforms and frameworks for game designers
- structure and duties of the game development team.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointikriteerit: arviointiasteikko hyväksytty/hylätty

Students will complete Game design assignment which is reviewed, analysed and approved by lecturers.